Tyttö on käynyt jo kolmesti ajokokeessa
Eikä ole päässyt läpi. Miten ihmeessä sen saisi onnistumaan???
Kommentit (44)
Ajokortti kannattaa suorittaa haja-asutusalueella eikä pääkaupunkiseudulla. Itse hankin ajokorttini Pohjanmaalla vaikka olen helsinkiläinen. En tiedä miten siirtyminen onnistuu jos tyttäresi on aloittanut prosessin Helsingissä, ota selvää. Ajokortti on helpompi suorittaa automaattivaihteisella autolla jolloin korttiin tulee merkintä että manuaalilla ei saa ajaa. Tarvitseeko tyttäresi välttämättä manuaaliauton ajokortin?
Vierailija kirjoitti:
Ajokortti kannattaa suorittaa haja-asutusalueella eikä pääkaupunkiseudulla. Itse hankin ajokorttini Pohjanmaalla vaikka olen helsinkiläinen. En tiedä miten siirtyminen onnistuu jos tyttäresi on aloittanut prosessin Helsingissä, ota selvää. Ajokortti on helpompi suorittaa automaattivaihteisella autolla jolloin korttiin tulee merkintä että manuaalilla ei saa ajaa. Tarvitseeko tyttäresi välttämättä manuaaliauton ajokortin?
oikeastiko tuollainen ehto "ei saa ajaa manuaalilla"?
MInä ajoin inssin viisi kertaa, sillä jännitin valtavasti joka kerta.
Viisi eri inssiä, joille ajokokeen suoritin, olivat kaikki todenneet saman, että heti tehtyäni virheen ajoin rennosti, hyvin ja puhua pälätin samalla. He eivät nähneet enää syytä epäillä ajokykyjäni.
JÄnnitystä ei voi oikein lisäajolla korjata. Ehkä tyttösi voisi puhua jännityksestään ääneen heti inssille, sillä jos joutuu uusimaan jännittää vain lisää.
Onneksi kohta autot ajavat itsekseen. Porukasta ei ole enää edes auton rattiin. Viimeinen sammuttaa yhteiskunnastamme valot, jos osaa.
Minun tyttärelläni sujui ajotunnit loistavasti mutta aina ajokokeessa rupesi sähläämään koska jännitti niin paljon mikä vaikutti hänen suorittamiseensa kokeessa.
Kaikkien ei ole tarkoitus ajaa autoa.
Minä pääsi inssistä läpi toisella kerralla. Kiitos automaattivaihteisen auton. Manuaalilla en olisi varmaan ikinä päässyt läpi kun ne hemmetin vaihteet kokoajan häiritsee ja ärsyttää.
Tuttu tunne. Tsemppiä tyttärellesi. Jos rahat riittää niin ei muutakun vaan lisää ajotunteja. Kannattaa myös käydä läpi mikä ajokokeissa on mennyt pieleen ja keskittyä ja harjoitella niitä asioita lisää mitkä tuntuu hankalalta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan timanttinen idea. Sitten vaan sieltä pohjanmaan lakeuksilta suoraan Helsingin reissulle sekoilemaan kun kortti on plakkarissa.
Kortti kannattaa nimenomaan ajaa mahdollisimman suuressa kaupungissa. Ei maantieajossa ole mitään opeteltavaa, kaupunkiajossa on.
Vierailija kirjoitti:
Minun tyttärelläni sujui ajotunnit loistavasti mutta aina ajokokeessa rupesi sähläämään koska jännitti niin paljon mikä vaikutti hänen suorittamiseensa kokeessa.
LiikenteessäKIN voi tulla erilaisia jännittäviä tilanteita, tämä on osa sitä.
Jokohan voi ilmoittaa hänet tv ohjelmaan!!! Selvästi tosi-tv ainesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, jos ajaa ajokortin automaattivaihteisella. Jos ajaa ajokortin manuaalivaihteisella, ei kyseistä ehtoa tule (tietenkään).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, jos ajaa ajokortin automaattivaihteisella. Jos ajaa ajokortin manuaalivaihteisella, ei kyseistä ehtoa tule (tietenkään).
Ja siis tämä on valintakysymys, autokouluun mennessä voi valita ajavansa pelkän "automaattivaihde-kortin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan timanttinen idea. Sitten vaan sieltä pohjanmaan lakeuksilta suoraan Helsingin reissulle sekoilemaan kun kortti on plakkarissa.
Kortti kannattaa nimenomaan ajaa mahdollisimman suuressa kaupungissa. Ei maantieajossa ole mitään opeteltavaa, kaupunkiajossa on.
Mä itse vielä taktikoin aikanani ja aloitin autokoulun helmikuussa. Tulipahan talviajo ja liukkaat kelit tutuksi heti autokoulun aikaan. Tosin ajoin ajokortin Oulussa, joka ei tietenkään Helsinkiin verrattuna ole kuin pikkukaupunki (vaikka onkin yksi Suomen suurimmista).
Tuliko mieleen että sitä korttia ei sit tarttis hommata ollenkaan jos taidot ei riitä?!
Näiden tampioiden älykkäitä otteita saa nähdä joka päivä tuolla liikenteessä.
Kuinka moni turha onnettomuus olis vältetty kun nämä isien kullannuput olis vaan jääny ilman korttia..
Itse yritin kolme kertaa ja tämän jälkeen sain suositeltua siskoni suorittamaan inssin puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä itse vielä taktikoin aikanani ja aloitin autokoulun helmikuussa. Tulipahan talviajo ja liukkaat kelit tutuksi heti autokoulun aikaan. Tosin ajoin ajokortin Oulussa, joka ei tietenkään Helsinkiin verrattuna ole kuin pikkukaupunki (vaikka onkin yksi Suomen suurimmista).
Oulu on ihan hyvä harjoittelukaupunki. En tarkoittanut että kaikkien pitää ajaa Helsingissä. Lähinnä korpeaa, kun jotkut taktikoivat päinvastoin kuin sinä; pyrkimällä pääsemään mahdollisimman helpolla. Eli käydään ajokoulu jossain syrjäkunnassa jossa on yhdet liikennevalot.
Totta kai kannattaa toimia niin, että ajokoulu on se vaikein osuus ja siitä ajon myötä sitten homma helpottuu. Esim. juurikin niin, että ajaa kortin liukkaalla kelillä talvella. Kesällä on sitten lasten leikkiä ajaa kuivilla teillä, kun pahemmastakin on selvinnyt kunnialla.
Niinpä kun katsoo Suomen surkein kuski ohjelmaa, niin naisia lähes kaikki, jotka eivät autoa hallitse.
No kai sille on selvitetty syyt, miksi ei ole päässyt läpi. Kyllä ne inssit tietää että tilanne jännittää ja voi tulla auton sammumisia ja jopa ylivarovaisuutta (odotellaan jalankulkijaa ylittämään suojatietä jne). Ei näistä hylätä. Kyllä hylsyn syy on aina jokin sellainen vaaratilanteen aiheuttaminen tai se, että inssi joutuu puuttumaan tilanteeseen...jatkuva alinopeus.. muun liikenteen huomioimatta jättäminen....
Itse ajoin sekä B että C -kortin ja pääsin ekoilla läpi.
Lisää ajoharjoittelua. Ja sitten lisää ajoharjoittelua.
Meillä kävi vanhimmainen neljä kertaa ajokokeessa, ja viimeisellä kerralla inssikin oli aivan riemuissaan, että kaikki sujui hyvin!