Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Boomerit ja särkylääkkeiden tuputtaminen

Vierailija
05.03.2025 |

Olen ollut viikon flunssassa ja ai että ottaa päähän kun 70v äitini päivittäin meuhkaa että olethan ottanut särkylääkettä. Erehdyin aluksi sanomaan että en ole, mutta sain sellaisen ripityksen että sen jälkeen olen valehdellut. Toki pari kertaa olen lääkettä oikeastikin ottanut, mutta en useita päivässä, kuten äitini mielestä pitäisi. 

En siis ole mitenkään lääkevastainen, mutta tarvitseeko matalaa kuumetta tosiaan hoitaa lääkkeillä? Eikö se ole elimistön oma tapa tuhota taudin aiheuttaja? Jos on vähän kuumetta mutta muuten ihan ok olo, niin eikö lepo ja riittävä neste ole paras hoito. Äitini mielestä kuumetta ei saisi olla ollenkaan, heti jos alkaa vähänkin lämpö nousemaan niin lääkettä naamariin. 

Mietin että onko tämä särkylääkkeiden tuputtaminen joku vanhempien ihmisten juttu. Esiintyykö teidän vanhemmilla tai sukulaisilla moista? Vai olenko minä väärässä? 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En ota lääkkeitä. Panadol on polvi/lonkkasärkyyn.  100 kpl riittää yli vuoden.

Tosin en flunssia ole sairastellut 10 vuoteen.  Terv. Boomeri

Vierailija
2/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi ei ole boomeri, tyttönen vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äiti ei onneksi, mutta kaikki hänen siskonsa ovat just tuollaisia. Ihan ihme touhua.

Vierailija
4/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin elät jossain pussissa jos et ole tietoinen että ei tuo tuputtaminen iästä ole kiinni, vaan persoonasta. No, kun uskallat liikkua vähän laajemmin niin varmaankin tulet asian huomaamaan. Rohkeasti vaan yksiöstä useimmin ihmisten ilmoille.

Vierailija
5/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki samanlaisia. Oma äitini oli hyvin tietoinen lääkkeiden sivuvaikutuksista.

Vierailija
6/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas ihan päinvastainen kokemus, omat vanhempani (n. 80 v.) ovat taas sitä mieltä, että särkylääkettä pitää ottaa vasta, kun on tyyliin hengenlähtö lähellä. Kuume pitää kestää ja se vie taudin pois.

Tuskin on ikäkysymys, enemmänkin yksilöstä kiinni.

Vierailija
7/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko boomeri sulle niin hauska sana että piti oikein pähkäillä tämmöinen aloitus  :D

Vierailija
8/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä myös lääkärit nykyisin valistavat , ei "buranoita" etenkään vanhuksille kun vatsakin jo hauraampi.  Tuttu 82 olisi ostanut buranaa apteekista johonkin särkyynsä, ei saanut. Panadolia kai tuputtivat. Ei sanojensa mukaan mennyt toiseenkaan apteekkiin.

Vierailija
9/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin meuhkaa? Asutko äitisi peräkammarissa vai mikä homma?

Vierailija
10/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, ei. Oma boomeriäitini suoranaisesti vastusti lääkkeitä ja kaikkeen piti keksiä joku wanhan ajan poppaskonsti kuten päänsärkyyn kova ruisleipä, tukkoisuuteen sipulin haistelua jne. Sai kivasti kärsiä koko lapsuuden kun muut käyttivät särkylääkkeitä ja nenäsuihkeita.

Nykyään käytän kyllä mielummin lääkkeitä kun kärvistelen. Sen sijaan vanhusten päähänpinttymillä en vaivaa päätäni, kuten ei sinunkaan kannata.

Vierailija
11/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin mietin. Tietysti jos ap on alaikäinen niin ymmärrän äireen helmoissa asumisen.

Vierailija
12/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin mietin. Tietysti jos ap on alaikäinen niin ymmärrän äireen helmoissa asumisen.

No hokasin että tuskin alaikäinen jos äiree on 70v. Tai no voi se just ja just olla mahollista. Mutta ehkä ap on holhouksenalainen?

Vierailija
13/13 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, en asu äitini peräkammarissa, mutta puhutaan puhelimessa päivittäin. Meillä on suvussa tapana pitää tiiviisti yhteyttä. Minun kummatkin vanhemmat myös puhuivat päivittäin tai lähes päivittäin puhelimessa omien vanhempiensa kanssa silloin kun nämä olivat vielä elossa. Enpäs ajatellut että aiheuttaisi niin paljon ihmetystä. 

Kiva tietää, ettei ilmeisesti ole kyseessä mikään tietyn ikäluokan juttu, olen tätä jo jonkin aikaa nimittäin miettinyt. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme