Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö on käynyt jo kolmesti ajokokeessa

Vierailija
24.05.2022 |

Eikä ole päässyt läpi. Miten ihmeessä sen saisi onnistumaan???

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttärelläni sujui ajotunnit loistavasti mutta aina ajokokeessa rupesi sähläämään koska jännitti niin paljon mikä vaikutti hänen suorittamiseensa kokeessa.

LiikenteessäKIN voi tulla erilaisia jännittäviä tilanteita, tämä on osa sitä.

Ei ole 25 vuoteen tullut liikenteessä vastaan sellaista tilannetta että vieressä istuu joku kyttäämässä virheitä ja jolla on valta evätä ajokortti.

Vierailija
22/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inssissä kuskin penkin säätö oikealle korkeudelle on jo puoli voittoa! Hyvä näkyvyys tuo rentoutta ja rohkeutta kokeeseen! Kokeen valvoja testaa kuskia omatoimiseen ajamiseen kaikkinensa! Turha varvistelu ja nopea kurkkiminen ratinyli ei anna oikeen vakuuttavaa kuvaa kokeen suorittajasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mennyt poikien kokeeseen?

Vierailija
24/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin autolla ajoa, koska olen lapsena ollut onnettomuudessa. Jääradalla en painanut kaasua eiittävästi ja huusin aina moottoritiellä 😅 Silti mä sain inssin ekalla läpi, koska en tehnyt virheitä. Jos inssi ei mene läpi, ei se johdu pelosta tai jännittämisestä vaan ohan siitä yksinkertaisesta syystä, että ei hallitse ajoa.

Jossain vaiheessa kannattaa itselleen myöntää, että taksi, toisten kuljettaminen, pyörä ja jalankulku on ratkaisu.

Edelleen jäänitän liukkaita ja ajan vain, jos mieheni ei ole kotona, mutta kertaakaan en ole kolaroinut, parkkeeraan, ajan ruuhkissa, ulkomailla jne. jännittäen, mutta oikein.

Vierailija
25/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Tiesitkö, että vastikään kortin saaneet nuoret miehet ovat niitä, jotka aiheuttavat eniten liikenneonnettomuuksia?

Jos haluat ajaa turvallisesti ja kolaritta, aja kuin nainen.

Vierailija
26/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun tyttärelläni sujui ajotunnit loistavasti mutta aina ajokokeessa rupesi sähläämään koska jännitti niin paljon mikä vaikutti hänen suorittamiseensa kokeessa.

Ei ole 25 vuoteen tullut liikenteessä vastaan sellaista tilannetta että vieressä istuu joku kyttäämässä virheitä ja jolla on valta evätä ajokortti.

No sehän se on se suurin huoli liikenteessä 🙄

Vierailija
27/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelkäsin autolla ajoa, koska olen lapsena ollut onnettomuudessa. Jääradalla en painanut kaasua eiittävästi ja huusin aina moottoritiellä 😅 Silti mä sain inssin ekalla läpi, koska en tehnyt virheitä. Jos inssi ei mene läpi, ei se johdu pelosta tai jännittämisestä vaan ohan siitä yksinkertaisesta syystä, että ei hallitse ajoa.

Jossain vaiheessa kannattaa itselleen myöntää, että taksi, toisten kuljettaminen, pyörä ja jalankulku on ratkaisu.

Edelleen jäänitän liukkaita ja ajan vain, jos mieheni ei ole kotona, mutta kertaakaan en ole kolaroinut, parkkeeraan, ajan ruuhkissa, ulkomailla jne. jännittäen, mutta oikein.

Inssin pääsee helposti läpi kun ajaa korkeintaan 20 km/h.

Vierailija
28/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko mieleen että sitä korttia ei sit tarttis hommata ollenkaan jos taidot ei riitä?!

Näiden tampioiden älykkäitä otteita saa nähdä joka päivä tuolla liikenteessä.

Kuinka moni turha onnettomuus olis vältetty kun nämä isien kullannuput olis vaan jääny ilman korttia..

Ajamaan oppii kun harjoittelee, osalla kestää hiukan kauemmin. Enemmistön onnettomuuksista aiheuttavat nuoret kaaharimiehet ja ajokunnoltaan heikot eläkeläiset. Jopa naisten vakuutusmaksut ovat alemmat, koska vakuutusyhtiöt ovat laskeneet heidän olevan vähemmän onnettomuusherkkiä kuskeja.

Vierailija
29/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sille on selvitetty syyt, miksi ei ole päässyt läpi. Kyllä ne inssit tietää että tilanne jännittää ja voi tulla auton sammumisia ja jopa ylivarovaisuutta (odotellaan jalankulkijaa ylittämään suojatietä jne). Ei näistä hylätä. Kyllä hylsyn syy on aina jokin sellainen vaaratilanteen aiheuttaminen tai se, että inssi joutuu puuttumaan tilanteeseen...jatkuva alinopeus.. muun liikenteen huomioimatta jättäminen....

Itse ajoin sekä B että C -kortin ja pääsin ekoilla läpi.

Aikaisemmin riitti tarpeeksi monta pientä virhettä. Veljen inssi hylättiin sen takia, ettei pysähtynyt tarpeeksi kunnolla Stop-merkin kohdalla vaan antoi aina hieman auton liukua.

Itse mokasin yhdessä ryhmittäytymisjutussa, huomasin itsekin mokani siinä ajaessa ja inssikin huomasi minun huomanneen. Pääsin kuitenkin läpi, inssi kävi tuon jutun läpi ja totesi, että (sen aikaisten) sääntöjen mukaan ei ihan mennyt, mutta en kuitenkaan vaarantanut mitään siinä, vaikka käännyinkin väärälle kaistalle. Nykyään tuo olisi ollut ihan ryhmittäytymissääntöjen mukaista, kun saa itse valita, mille kaistoista kääntyy.

Vierailija
30/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yritin kolme kertaa ja tämän jälkeen sain suositeltua siskoni suorittamaan inssin puolestani.

Enpä ole tällaista ennen kuullut ja olen jo vanha ihminen!

Vierailija
31/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sille on selvitetty syyt, miksi ei ole päässyt läpi. Kyllä ne inssit tietää että tilanne jännittää ja voi tulla auton sammumisia ja jopa ylivarovaisuutta (odotellaan jalankulkijaa ylittämään suojatietä jne). Ei näistä hylätä. Kyllä hylsyn syy on aina jokin sellainen vaaratilanteen aiheuttaminen tai se, että inssi joutuu puuttumaan tilanteeseen...jatkuva alinopeus.. muun liikenteen huomioimatta jättäminen....

Itse ajoin sekä B että C -kortin ja pääsin ekoilla läpi.

Aikaisemmin riitti tarpeeksi monta pientä virhettä. Veljen inssi hylättiin sen takia, ettei pysähtynyt tarpeeksi kunnolla Stop-merkin kohdalla vaan antoi aina hieman auton liukua.

Itse mokasin yhdessä ryhmittäytymisjutussa, huomasin itsekin mokani siinä ajaessa ja inssikin huomasi minun huomanneen. Pääsin kuitenkin läpi, inssi kävi tuon jutun läpi ja totesi, että (sen aikaisten) sääntöjen mukaan ei ihan mennyt, mutta en kuitenkaan vaarantanut mitään siinä, vaikka käännyinkin väärälle kaistalle. Nykyään tuo olisi ollut ihan ryhmittäytymissääntöjen mukaista, kun saa itse valita, mille kaistoista kääntyy.

Stop-merkillä pysähtymättä jättäminen ei ole pieni virhe.

Vierailija
32/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin neljästi. Lisätunteja aina välissä, mutta aina pieleen. Kolmannen jälkeen vaihdettiin autokoulun ehdotuksesta opettajaa, koska siihen saakka minua oli lisäopettanut aina sama henkilö. Seuraavalla kerralla inssi menikin sitten läpi. Se aiempi opettaja oli todella mukava, mutta ehkäpä opetustyyli sitten vain ei sopinut minulle. Ehkä hän oli liian mukava, eikä uskaltanut kunnolla läksyttää minua virheistä?

Vierailija
33/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajokortti kannattaa suorittaa haja-asutusalueella eikä pääkaupunkiseudulla. Itse hankin ajokorttini Pohjanmaalla vaikka olen helsinkiläinen. En tiedä miten siirtyminen onnistuu jos tyttäresi on aloittanut prosessin Helsingissä, ota selvää. Ajokortti on helpompi suorittaa automaattivaihteisella autolla jolloin korttiin tulee merkintä että manuaalilla ei saa ajaa. Tarvitseeko tyttäresi välttämättä manuaaliauton ajokortin?

Aivan timanttinen idea. Sitten vaan sieltä pohjanmaan lakeuksilta suoraan Helsingin reissulle sekoilemaan kun kortti on plakkarissa.

Kortti kannattaa nimenomaan ajaa mahdollisimman suuressa kaupungissa. Ei maantieajossa ole mitään opeteltavaa, kaupunkiajossa on.

Kyllä toiset tarvitsevat paljonkin sitä maantieajon opettelua. Ei sitä varsinaista maantiellä ajamista sen jälkeen, kun uskaltaa tarpeeksi kovaa ajaa, vaan sinne maantielle/motarille menoa ja poistumista ja etenkin kiihdytyskaistan käyttämistä. Tosin se valkoinen kolmio saa muut autoilijat tekemään myös aivan uskomattomia törttöilyitä, kun ehdon tahdoin pitää eteen ohi päästä. Mutta niin usein näkee miten ihmisillä on ongelmia siellä kiihtyskaistalla ajossa, eivät vaan osaa liittyä liikennevirtaan ja vetävät jarrut pohjaan siellä kiihdytyskaistalla. Pitäisi varmaan laittaa kojelautakamera, meillä on autokoulun minimiajotuntien lisäksi opetuslupa. Ensimmäinen sai korttinsa ensi yrittämällä. Olisi halunnut suorittaa sen automaatilla, mutta saimme hänet ymmärtämään, ettei hänellä ole mitään käyttöä sille, jos ei omaa autoa osta (opiskelijabudjetilla) ja jos joutuu työssään joskus autoa käyttämään, ei ole mitään takuuta, että työpaikalla olisi automaattiversio tarjolla. Nyt on toinen harjoittelemassa, koulun kesäloman aikaan pitäisi inssi saada ajettua.

Suosittelen sitä ajolupaa ja opetuspoljinta, tulee halvemmaksi kuin loputtomat ajotunnit autokoulussa. Opetuslupalainen voi sitten ajella kauppamatkat yms.

Vierailija
34/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehe. Tiesitkö, että vastikään kortin saaneet nuoret miehet ovat niitä, jotka aiheuttavat eniten liikenneonnettomuuksia?

Jos haluat ajaa turvallisesti ja kolaritta, aja kuin nainen.

Jos nainen on ratissa, on kuin rattia ei olisi lainkaan!

Vierailija
35/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inssin pääsee helposti läpi kun ajaa korkeintaan 20 km/h.

Jos ajat liian hiljaa, inssi on hylätty.

Vierailija
36/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin ennen inssiä 5 ylimääräistä ajotuntia ihan omasta aloitteesta. Inssi meni sitten hyvin läpi, vaikka ajoin manuaalivaihteisella autolla. Sen jälkeen olen ajanut vain automaatilla, enkä varmaan enää edes osaa ajaa muulla.

Vierailija
37/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se meni läpi kuudennella kerralla. Terkkuja vaan tutuille. Kyse ei ollut siitä, että en olisi osannut, minua jännitti ja elämäni ensimmäisen kerran jännitin niin, että sekosin enkä pystynyt hyvään suoritukseen. Sain hirveät paineet ja stressin, ja se vaan kasvoi ja kasvoi.

Kuitenkaan en luovuttanut, vaan jatkoin ja kun vihdoin viimein onnistuin, autokoulun opettajat kävivät kättelemässä ja onnittelemassa "hienoa hienoa, mikähän se oli ettei meinannut onnistua, mutta nyt on ohi" ja kävelin kaupungilla kuin maailman valtias, onnesta parikymmentä senttiä ilmassa leijuen!

Vierailija
38/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän se on se suurin huoli liikenteessä 🙄

Näinhän minä kirjotinkin...

Vierailija
39/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa rohkaisuryyppy niin menee kerrasta läpi. Toinen keino on maksaa lahjus joka toimii aina.

Vierailija
40/44 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tyttö jännittää liikaa. Lisää ajotunteja ja ehkä käynti hypnotisoijalla auttais.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi