Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailumaailma on muuttunut yhä rumemmaksi (HS)

Vierailija
24.05.2022 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008808208.html

Valitettavasti maksumuurin takana. Artikkeli kertoo 47-vuotiaasta lääkäristä, joka esiintyy jutussa nimellä Sanna. Hän on ahkera Tinderin käyttäjä ja on tavannut treffipalvelujen kautta noin 160 miestä. Tinder Goldin lisäksi kokeillut mm. Happy Pancakea.

Ensimmäinen pettymys tulee usein tavatessa livenä:

"Viestittelyn perusteella mukavalta vaikuttanut henkilökin saattaa osoittautua ensitreffeillä todelliseksi törpöksi."

Toinen on ghostatuksi tuleminen. Sanna itse ei haluaisi alentua ghostaamaan, mutta hänellä on kännykässään sovellus, jolla hänelle "tulee puhelu" aina tunnin kuluttua tapaamisen alkamisesta. Silloin saan joka tapauksessa tavallaan jonkinnäköisen tauon siihen hommaan. Ja jos haluan, niin voin puhelun jälkeen sanoa, että nyt minun on pakko lähteä. Ja joskus hänkin ghostaa.

Ghostaamisen syy on usein se, että ihminen on ihan erilainen kuin profiilissa.

"Kuvat voivat olla niin vanhoja, että niiden ottamisen jälkeen seuralaiselle on esimerkiksi kertynyt kymmeniä kiloja lisää painoa. Se ei sinällään Sannaa häiritse, mutta häntä ihmetyttää, eikö epärehellisyyden väistämätön paljastuminen hetkauta kyseisiä ihmisiä." Osa valehtelee ikänsä. Sannakin on käynyt treffeillä miehen kanssa, joka esitti olevansa 50 mutta olikin 70. Toisaalta nuoret miehet valehtelevat ikänsä vanhemmiksi päästäkseen harrastamaan seksiä itseään vanhemman naisen kanssa.

Lisäksi Tinderissä tulee vastaan tuttuja varattuja miehiä.

Artikkelin lopussa kerrotaan, kuinka Sannalla oli äskettäin tunne, että nyt näyttää lupaavalta, ja Sanna kävi jo miehen kanssa useammilla treffeillä. Sitten kävi ilmi ettei mies ollutkaan muuttanut erilleen vaimostaan.

Kommentit (1481)

Vierailija
1041/1481 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siellä ole Sannalla jono Tinderprofiiliin, kun tieto on levinnyt, että se 8v langoilla päivystänyt 47v yksinhuoltaja lääkäri sieltä Tinderistä on nykyään mediajulkkis. Onnea Sannalle uuteen yritykseen!

Vierailija
1042/1481 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä asia voi tarkastella myös Sannan näkökulmasta. Miksi Sannan pitäisi tyytyä vähempään?

Jotta hän saisi miehen.

Minä olen puolisyrjäytynyt mies, enkä edes yritä, koska tiedän, ettei minua kuitenkaan kukaan huoli. En ole korkeasti koulutettu lääkäri, mutta silti ymmärrän realiteetit.

Sanna ei ymmärrä. Hän metsästää unelmaa ja syyttää miehiä siitä, ettei sopivaa löydy.

Usein kysytään, miksi pariutuminen on nykyään niin vaikeaa. Vastaus on hyvin yksinkertainen. Koska kukaan ei kelpaa.

Ennen eleltiin pikkukylissä. Ei ollut kulkuvälineitä matkustaa kauemmas. Opiskelukin jäi perustasolle. Silti kumppani löytyi harvoista vaihtoehdoista omasta kylästä tai viereisestä kylästä.

Nykyään tarjolla on kaikki maailman ihmiset, mutta kumppania ei löydy, koska kukaan ei kelpaa. Hyvä ei riitä, vaan täytyy olla täydellinen. Täydellistä taas on vaikeaa löytää, koska aina takaraivossa kolkuttaa tunne, että ehkä jossain on parempi. Siksi varatutkin käyttävät Tinderiä, sekä miehet että naiset.

Ei kai homma niin mene, että Sannan pitää ottaa

JOKU, jotta saa miehen?!?

Wtf.

Miksi pitäisi ottaa joku itselle ei sopiva??

Ziisus.

Ehdottomasti olen mieluummin yksin kuin itselleni huonon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On surullista, että tässäkin ketjussa on monta kirjoittajaa, joiden ainoa tarkoitus on kylvää pahaa mieltä. Ketjun asialliset ja pohtivat kirjoituksen hukkuvat whitetrash-nalkutuksen alle.

Saatteko te pahan mielen kylväjät jotain nautintoa valituksestanne ja leimaamisestanne? Luuletteko olevanne fiksuille ihmisille mitään muuta kuin keskenkasvuisia teinejä?

Niinkö tyhjää elämänne on, ettei siihen mahdu muuta kuin pahan mielen kylväminen?

Usein nämä niin sanotusti asialliset viestit vain huokuu sitä omaa uhriutumista ja syy on muissa-meininkiä. Jos kehottaa näitä ihmisiä katsomaan peiliin, niin heti sitä on lapsellinen pahan mielen kylväjä.

Jos kirjoittaja ei hyökkää henkilökohtaisesti ketään vastaan, niin mitä merkitystä sillä on, miten hän tuntee ja kokee? Ruma käytös ja henkilökohtaisuudet ovat väärin, mutta jos joku esimerkiksi kokee deittimarkkinat epäreiluiksi, niin ei siitä pitäisi kenenkään suuttua. 

Kerro esimerkiksi, että miksi deittimarkkinat ovat epäreilut? Jokaisella on aito mahdollisuus saada tasavertaisesti kenet vain, toisin kuin vaikka työmarkkinoilla jossa usein suhteet määrittävät lopputulosta. Mitä deittimarkkinoilla pitäisi realistisesti olla että ne olisivat reilut?

Jos et markkinoilta saa sitä ihannetapausta, niin sitten pitää ottaa se vähiten huono tai olla ottamatta. Joka tapauksessa on turha valittaa kokevansa jotenkin epäoikeudenmukaisuutta, koska tilanne on kaikille sama.

Ymmärräthän että tuokin on vain sinun subjektiivinen kokemuksesi. Riippuu aivan siitä missä on itsellä ollut hankalampaa. 

Minun kokemukseni mukaan taas työmarkkina on reilu, koska olen aina löytänyt hyvin töitä. Samoin tiedämme faktaksi, että kuka tahansa voi "työelämässä" päästä mihin tahansa. Maailma on "tynnä" esimerkkejä hyvin kurjista oloista miljonääreiksi tai ylemmäskin päässeitä. Yhden suomalaisen pörssiyhtiön on perustanut luku- ja kirjoitustaidoton mies aikoinaan -  tuskin oli paljon kontakteja tai naamakerrointa. 

Kyllä työmarkkina on paljon reilumpi ja perustuu paljon enemmän omaan eforttiin kuin deittimarkkina. 

Lukihäiriöisestä tyhjätaskusta miljonääriksi löytyy lukuisia esimerkkejä heti. 

Mutta etsikääpä esimerkki esimerkki lyhyestä ja vaatimattoman näköisestä, köyhästä miehestä joka olisi saanut äärimmäisen kauniin naisen. 

Mitä, jos kokeilisit korvata kohdan *äärimmäisen kauniin naisen ja laittaa tilalle *äärimmäisen onnellisen parisuhteen*?

Tässä ketjussa aihe on nimenomaan parisuhteen löytäminen. Sinua se ei kiinnosta, se tiedetään jo vuosien takaa. Onnea hiustenistutukseen.

Pahoittelen asteriskeja, lainausmerkit eivät tule palstalle läpi mobiiliselaimesta.

Vierailija
1044/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder kuulostaa aika hankalalta paikalta. Kannattaako sitä edes yrittää? Olen nainen enkä mitenkään nätti edes.

Kun tätä ketjua eilen lueskelin niin kiinnostuin niin paljon, että menin läppärillä Tinderiin. kokemukset?

Käytettävyys oli ihan kamala. Sijainti oli lukittu Helsinkiin ja olisi pitänyt alkaa maksaa kuukausimaksua, että olisi saanut muutettua omaan sijaintiin. Aluerajaus ei toiminut oikein vaan alkoi heittää kontakteja Oulusta! Mitään omaa profiilia en saanut tehtyä.

Ainoa positiivinen yllätys oli, että siellä vaikutti olevan ihan ok-oloisia ihmisiä (siis Oulussa, itse olen Etelä-Suomessa!) Ainakaan kaikki ei näyttäneet miltään kiiluvasilmäisiltä  seksipedoilta tai vankilalomilta karanneilta raiskaajilta.

Profiileissa vain tuntui olevan max 5 sanaa, mutta voi johtua siitä, että en oppinut niitä aukaisemaan. Ehkä se olisi kännykällä helpompaa, mene ja tiedä! Ei kyllä innostanut jatkamaan.

Tinderiä ei voi edes selata, ellei ole omaa profiilia.

Vierailija
1045/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee profiili suomi 24 treffeihin paljon paremmat mahdollisuudet siellä. 

Vierailija
1046/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinder kuulostaa aika hankalalta paikalta. Kannattaako sitä edes yrittää? Olen nainen enkä mitenkään nätti edes.

No riippuu, mitä haluat sieltä. Voittajia siellä ovat seksiä hakevat naiset. Tarjonta on rajatonta. Onnea matkaan!

ja luokatonta.

Seksiä saa ilman tinderiäkin. Jopa kivan miehen kanssa.

Vierailija
1047/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja kun lukee niin ei ihme, että palstamammat valittaa miesten puutetta. Niin inhottavia ämmiä koko paikka täynnä, ettei varmasti ketään järkevää miestä kiinnosta.

Tämä kyllä hätkähdyttää joka kerta näitä lankoja lukiessa, täysin epänaisellista kommentointia, oikeastaan vaikea edes kuvitella että minkälaisia naama n*rsunv*tulla kulkevia naisia siellä kommentoi, mutta ongelmat taitavat olla syvällä. No, tasa-arvo jne., mutta ei tuollaisella ulosannilla ja asenteella varustetut naiset kyllä ainakaan kovin monia miehiä kiinnosta. 

Vierailija
1048/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu, mitä haluat sieltä. Voittajia siellä ovat seksiä hakevat naiset. Tarjonta on rajatonta. Onnea matkaan!

ja luokatonta.

Tässä nykynaisen maailma pähkinänkuoressa, olipa oma taso mitä tahansa. Ei siis ihme, että on varaa olla nirso. 

Vierailija
1049/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja luokatonta.

No sitten tuskin tarvitset Tinderiä muutenkaan.

Vierailija
1050/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja luokatonta.

Tässä nykynaisen maailma pähkinänkuoressa, olipa oma taso mitä tahansa. Ei siis ihme, että on varaa olla nirso. 

Miksi kenenkään pitäisi lähteä edes kevytsuhteisiin ihmisen kanssa, josta ei pidä? Huomaa, etten puhunut mitään hiusrajasta, painosta, pituudesta tai lompakosta.

En itse saa kertapanoista oikein mitään irti, joten en niitä harrastanut edes sinkkuna. Toki silti tiedän, mitä olisi tai olisi ollut tarjolla. Kivoja miehiä, joita arvostan.

Olen ihan tavallinen nelikymppinen palstamamma, en edes hoikka. Ihan kadulla kävellessäkin tulee ehdotuksia, onneksi myös kohteliaita. Kohtelias olen itsekin, vaikka jouduinkin sanomaan ei.

Vierailija
1051/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja luokatonta.

Miksi kenenkään pitäisi lähteä edes kevytsuhteisiin ihmisen kanssa, josta ei pidä? Huomaa, etten puhunut mitään hiusrajasta, painosta, pituudesta tai lompakosta.

En itse saa kertapanoista oikein mitään irti, joten en niitä harrastanut edes sinkkuna. Toki silti tiedän, mitä olisi tai olisi ollut tarjolla. Kivoja miehiä, joita arvostan.

Olen ihan tavallinen nelikymppinen palstamamma, en edes hoikka. Ihan kadulla kävellessäkin tulee ehdotuksia, onneksi myös kohteliaita. Kohtelias olen itsekin, vaikka jouduinkin sanomaan ei.

Olet taas yksi näistä mysteerisistä keski-ikäisistä naisista, jotka saavat ilmeisesti suomalaisilta miehiltä jatkuvasti kylmiä lähestymisiä keskellä kirkasta päivää selvinpäin. Ja vielä kohteliaita. Et taida ihan olla niin tavallinen, kuin luulet?

Vierailija
1052/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten oma valinta, jos ei seksi ja läheisyys kelpaa, mutta sitä on ainakin tarjolla jopa alemman tason naisille ihan jatkuvasti. Juuri tästä syystä keskivertomiehen ja naisen yksinäisyyttä ei voi edes verrata toisiinsa. Esim. sinkkuushan ei juuri koskaan ole ongelma niille ihmisille, jotka saavat seksiä helposti muutenkin, ja tästä varmaan johtuukin aika pitkälti tutkimuksissa olevat erot naisten ja miesten kokemuksessa sinkkuudesta.

Vierailija
1053/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja luokatonta.

Olet taas yksi näistä mysteerisistä keski-ikäisistä naisista, jotka saavat ilmeisesti suomalaisilta miehiltä jatkuvasti kylmiä lähestymisiä keskellä kirkasta päivää selvinpäin. Ja vielä kohteliaita. Et taida ihan olla niin tavallinen, kuin luulet?

Toki myös täysin asiattomia, kotimaassa ja ulkomailla. Ja niitä on ollut paljon. Pandemia vähensi, mutta nyt huomaa homman alkaneen taas.

Palstan mukaan olen pohjasakkaa, kun olen tämän ikäinen ja vielä pullea. Monta vuotta olin vieläpä lyhyttukkainen, mistä en edes tiennyt sen olevan turnoff niin monille kuin palstalla annetaan ymmärtää.

Kilot ovat jakautuneet ihan kivasti, mutta niitä on silti sen verran, ettei minulla palstateoreetikkojen mukaan kuuluisi olla minkäänlaista vientiä. Olen naamasta ihan kiva, en superkaunotar.

Osa lähestymisistä on ällöttävän pelimiesterminologian mukaan ns. kylmiä, osa tutumpien miesten hienovaraista viestiä siitä, että kyllä kiinnostaa, jos sattuisin haluamaan. Osa varattuja miehiä. Tällaiseen ei tietenkään sosiaalisesti kokematon tai neuroepätyypillinen välttämättä pysty.

Minusta tässä ei ole mitään mystistä, vaan vastaavaa tapahtuu monille.

Väitän, että palstan vakiokatkerikkojen ongelma ei ole fysiikassa, vaan tiukasti korvien välissä.

Vierailija
1054/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten oma valinta, jos ei seksi ja läheisyys kelpaa, mutta sitä on ainakin tarjolla jopa alemman tason naisille ihan jatkuvasti. Juuri tästä syystä keskivertomiehen ja naisen yksinäisyyttä ei voi edes verrata toisiinsa. Esim. sinkkuushan ei juuri koskaan ole ongelma niille ihmisille, jotka saavat seksiä helposti muutenkin, ja tästä varmaan johtuukin aika pitkälti tutkimuksissa olevat erot naisten ja miesten kokemuksessa sinkkuudesta.

No ei minulle sinkkuus ole mikään kauhea ongelma, vaikken saakaan seksiä helposti. Nytkin puolitoista vuotta ilman. Ihan hyvin menee. Elämässä on muutakin tekemistä kuin hinkata sukupuolielimiä yhteen.

Vierailija
1055/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luet koko viestin, näet, että

- olen suhteessa

- yhdenillan jutut eivät sytytä.

Vierailija
1056/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin sinkut, nyt kaikki koko kesäksi Sittariin hymyilemään kaikille!

Apua, huomenna pitäisi mennä käymään kaupassa. Onkohan siellä paljon näitä, jotka hymyilee ja pokailee? Tämähän käy jännittäväksi. Enää ei tartte mennä baariin, kun kauppakäynnilläkin homma hoituu. Tuon kotiin ruokaa ja panokaverin, jes!

Älä unohda Prismaa. Siellä on toki paljon juntteja, mutta myös niitä joviaaleja. Äläkä päivystä koko iltaa makkarahyllyn edessä vaan tee täsmäiskuja hedelmäosastolle, sieltä löydät poninhäntäisiä söpiäisiä. Asenne ratkaisee ja hymy! 

Näitä pokausmestojahan on aika paljonkin. Niitä pitää profiloida jotenkin.

Ässmarket voisi olla pyllyhommista kiinnostuneille?

K-ketju vaikka kaikesta sekalaisesta seksihommasta ja sloganin - Ketä tänään pantaisiin? voisi ottaa laajempaankin käyttöön.

Lidl voisi mainostaa ihan Viikkotarjouksena tällä viikolla: lihaa naaraille vain 7,99!

Prisma ja Cittari keskittyisivät suurina johonkin Superpäiviin, jossa saisi viisi kumppania kerralla mukaan kimppaan.

Vierailija
1057/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luet koko viestin, näet, että

- olen suhteessa

- yhdenillan jutut eivät sytytä.

Huomasin kyllä, eikä viestini ollutkaan suunnattu sinulle vaan se oli kirjoitettu yleisellä tasolla. 

Vierailija
1058/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minulle sinkkuus ole mikään kauhea ongelma, vaikken saakaan seksiä helposti. Nytkin puolitoista vuotta ilman. Ihan hyvin menee. Elämässä on muutakin tekemistä kuin hinkata sukupuolielimiä yhteen.

:D 80-luvun Suosikki-lehdessä lääkäri vastaili nuorten kysymyksiin Bees&Honey -palstalla ja muistan, että kaikille runkkausaddikteille hän suositteli jonkun harrastuksen hankkimista, ettei ajatukset pyöri alapäässä.

Vierailija
1059/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri aamulenkiltä ja kattelin nyt tämän ketjun jälkeen kaikkia vastaani hölkkääviä miehiä sillä silmällä, että onko ne niitä, jotka saa helposti vaiko niitä puutteessa kieriskeleviä taviksia.

Näin palsta muuttaa maailmaa.

Vierailija
1060/1481 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri aamulenkiltä ja kattelin nyt tämän ketjun jälkeen kaikkia vastaani hölkkääviä miehiä sillä silmällä, että onko ne niitä, jotka saa helposti vaiko niitä puutteessa kieriskeleviä taviksia.

Näin palsta muuttaa maailmaa.

Samaa tein minäkin. Kävin eilen kuntosalilla ja mietiskelin niitä miehiä katsellessani, että onkohan nämä puutteisia? Ovatko he niitä, jotka etsii muttei saa? Aika keskittynyttä oli työskentely, ehkä heidän pitää vääntää rautaa, että on joku muukin harrastus kuin runkkailu :-D