Juhannus tulossa! Mitä suunnitelmia?
Kommentit (886)
Käydään miehen ja lasten kanssa sukulaisen mökillä tänään aattona vierailemassa, saunotaan illalla. Lauantaina lähdetään vaan autolla jonnekin kokkoa katsomaan ja illalla mies menee töihin, katsotaan sitten lasten kanssa leffaa ja tehdään juhannustaikoja yms.
Jälleen juhannus kotona perheen kanssa. Haaveena on ollut jo vuosia päästä jonnekin mökille ja saada sinne seuraa mutta minkäs teet kun ei ole oikeastaan ystäviä eikä sitä mökkiäkään. Surettaa katsella hienoja maisemakuvia iltalehdistä kun ei koskaan tuollaista juhannusta saa.
Niin, rahalla saa ja hevosella pääsee.
Mies ei ole aloitteellinen yhtään, ei järjestä koskaan mitään yllätyksiä tai ota huomioon mitä vaimo voisi haluta. Hänelle riittää grillaus ja makoilu kotona. Ei tehty juhannussiivouksia eikä mitään. Minua ei huvita edes leipoa kun saa puolisolta vain sanatonta silmäilyä että voisit laihduttaa.
Tällä hetkellä olo että onkohan elämä jonkinlaisessa käännepisteessä. Toisaalta on talo ja lapset mutta moni asia hiertää pahasti välejä.
Tai ehkä olen vain kaukaa viisas ensi vuonna ja varaan jonkun mökin jo tammikuussa ensi vuonna. Tuli mies mukaan tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipäivä. Ei mitään.
Miten ihmiset on näin tylsiä. Eikö tee mieli mitenkään juhlistaa keskikesää? En vaan tajua kun minusta koiran nimpparitkin on hyvä syy juhlia, ja ilman mitään hauskutuksia elämä on ihan tylsää.
Minä haluaisin kanssa juhlistaa, oikein kunnolla ja viimeisen päälle, ei mitään rymyämistä vaan ykköset ylle, pöytä ääriään myöten koreaksi, hyvää musiikkia ja riittävästi väkeä, ja että meno ihan huomaamatta venyisi pikkutunneille asti, mutta vanhempani joiden luoksi olen taas lupautunut ovat todella hiljaisia, hillittyjä ja vaatimattomia asian suhteen, eivätkä oikein välitä vieraista. Joten jopa normiviikonloppua arkisempi kokemus tiedossa. Noh, onneksi keli sentään sallii tänä vuonna jättää pitkät kalsarit kotiin.
Juuri näin minäkin haluaisin! Olisipa vielä kaunis kesäpäivä, haitarin soittaja pihalla ja kohde järven rannalla jonne ilta aurinko laskee kauniisti. Kaikilla ihanat kesämekot päällä ja osa innoistuisi yöllä enemmän tanssimaan ja juotaisiin kuoharia pari lasia.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen juhannus kotona perheen kanssa. Haaveena on ollut jo vuosia päästä jonnekin mökille ja saada sinne seuraa mutta minkäs teet kun ei ole oikeastaan ystäviä eikä sitä mökkiäkään. Surettaa katsella hienoja maisemakuvia iltalehdistä kun ei koskaan tuollaista juhannusta saa.
Niin, rahalla saa ja hevosella pääsee.
Mies ei ole aloitteellinen yhtään, ei järjestä koskaan mitään yllätyksiä tai ota huomioon mitä vaimo voisi haluta. Hänelle riittää grillaus ja makoilu kotona. Ei tehty juhannussiivouksia eikä mitään. Minua ei huvita edes leipoa kun saa puolisolta vain sanatonta silmäilyä että voisit laihduttaa.
Tällä hetkellä olo että onkohan elämä jonkinlaisessa käännepisteessä. Toisaalta on talo ja lapset mutta moni asia hiertää pahasti välejä.
Tai ehkä olen vain kaukaa viisas ensi vuonna ja varaan jonkun mökin jo tammikuussa ensi vuonna. Tuli mies mukaan tai ei.
Kannatan, että toteutat ensi vuonna sellaisen juhannuksen, josta pidät. Varaa se mökki ym.!
Tarkoitus oli juoda yksi Juhannussima yksin kämpillä, mutta sen hinta olikin 5,89€, niin jätin hyllyyn. Taitaa mennä enimmäkseen kämpillä selvänä videopelien parissa tämä viikonloppu. Tänään ehkä käyn pyöräilemässä.
M40
Yksin yksiössä niin kuin 25 edellistäkin juhannusta. Yhtä hiljaista kuin ystävänpäivänä.
Heille jotka haikailee mökille, mutta mökkiä ei ole suosittelen telttailua :) Pääsee luonnon helmaan ja jokamiehenoikeuksilla pääsee valitsemaan aika monipuolisestikin paikkansa. Nyt metsäpalovaroituksen aikaan ei kertakäyttögrillejä tai nuotioita saa sytyttää joten ruokailu pitää hoitaa tulettomasti esim. trangian avulla (maksaa reilun satasen, saa myös vuokrattua).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normipäivä. Ei mitään.
Miten ihmiset on näin tylsiä. Eikö tee mieli mitenkään juhlistaa keskikesää? En vaan tajua kun minusta koiran nimpparitkin on hyvä syy juhlia, ja ilman mitään hauskutuksia elämä on ihan tylsää.
Ehkä ihminen on introvertti. Mä olen, ja mulla ei ole koskaan tylsää. Paitsi työpaikkakokouksissa. En tarvitse mitään kissanristiäisiä, tai edes seuraa siihen, että olisi mukavaa.
Joskus tuntuu että introvertillä elämä on helpompaa, kun ei tarvitse mitään tapahtumia tai ihmisiä viihdyttämään, koska eihän niitä aina voi olla. Parasta on olla kotona, puuhailla omiaan, käydä koiran kanssa lenkillä. Koirasta on muutenkin niin paljon seuraa ettei ihmisiä tarvitse tavata kuukausiin. Voi istua terassilla jäätelöä syöden ja lintujen pesintää katsellen. Ihanaa.
Siis juhannustahan voi juhlistaa myös yksin. Tekee vaikka kukkaseppeleen ja juo teetä, mitä vain. Mutta minusta tällainen "ette voi pakottaa minua juhlimaan, istun normisti sohvalla pieruverkkareissani" on vähän hupaisaa.
No minä ainakin henkilökohtaisesti kammoan kaikkea isompaa juhlintaa. On ihan ok että kavereita käy, kunhan he myös lähtevät muutaman tunnin kuluttua. Ja jos tuo kukkaseppele ja tee ovat juhlintaa, sittenhän minä juhlin käytännössä joka päivä. Ja niinhän se on; nautin elämästäni suunnattomasti, joka ikinen päivä. Elämäni on käytännössä yhtä juhlaa, sellaista juhlaa mistä minä pidän. Sellaiset juhlat mitä muut pitävät juhlina lähinnä pilaavat päivän minulta. En siis oikein ymmärrä tuota ette voi pakottaa minua juhlimaan-ajatusta. Miksi minä haluaisin juhlistaa jotakin tekemällä päivästä itselleni ikävämmän kuin muista päivistä?
Kotona masiksissa. Ero tuli juuri ja tuntuu raskaalta.
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä sinulle! <3 Isommassa kaupungissa ainakin on paljonkin ohjelmaa juhannuksena. Yksi hauskimmista illoistani oli juhannusaaton biletys kun lähtiin avoimin mielin tanssimaan nuorempana. Täällä Turussa on tiedossa ainakin lavatansseja, jotakin keikkaa ja säiden takia keskustan terassit ovat varmasti aika täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Heille jotka haikailee mökille, mutta mökkiä ei ole suosittelen telttailua :) Pääsee luonnon helmaan ja jokamiehenoikeuksilla pääsee valitsemaan aika monipuolisestikin paikkansa. Nyt metsäpalovaroituksen aikaan ei kertakäyttögrillejä tai nuotioita saa sytyttää joten ruokailu pitää hoitaa tulettomasti esim. trangian avulla (maksaa reilun satasen, saa myös vuokrattua).
Loistava idea ja aurinkorasva mukaan, ellei sitten halua kehitellä lämpöhalvausta teltassa päivisin.
Vierailija kirjoitti:
Käydään miehen ja lasten kanssa sukulaisen mökillä tänään aattona vierailemassa, saunotaan illalla. Lauantaina lähdetään vaan autolla jonnekin kokkoa katsomaan ja illalla mies menee töihin, katsotaan sitten lasten kanssa leffaa ja tehdään juhannustaikoja yms.
Missä kokko poltetaan vasta lauantaina? Meillä se poltetaan tänään perjantaina eli juhannusaattona.
Kotona ja vesillä ollaan. Olen viimeisilläni raskaana, ihanaa laittaa viimeisiä juttuja vauvalle valmiiksi, siistiä kotia ja laittaa herkkuja odottamaan pakkaseen. Voisi lähipiiri ymmärtää jo vähitellen, että halutaan olla rauhassa, valmistautua ja odottaa synnytyksen alkua. Kaikki kysyy ties minne ryyppäjäisiin. Kysellään ja soitellaan joka päivä, joko synnytys käynnistyy. Ei mitään ymmärrystä ja rauhaa. Pitänyt sanoa, että puhelin on äänettömällä päiväunien takia enkä jaksa koko aikaa olla saatavilla. Sittenpä ne pommittaa miehen puhelinta.
ei muuta mitenkää suunnitelmia:
tohon mökille (n.20m talosta alas savipellolle päin) pitäsi tehdä ton tonniviidesadanpakeliitti ammeen ympärille se terassi.
ja siihe terassinkulmaan pitäisi tehä kesäkeittiö sekä grilliin hankkua se kaasupullo.
oisha siinä sitä juhannusta taas kerrakseen. sano
Vierailija kirjoitti:
Helppoo elämää!
Kipases kiskalle hakee mäyräkoira tai pari itelles.
Ja torilta/kaupankulmalta niitä MAKEITA belgialaisia mansikoita kans itelles.
Ota herkut mukaan reppuun ja aja johku pailkaan korkealle mäki nyppyläjoku tiiät varmasti!
ELÄ ja NAUTI :) Kesästä ja elämästä. Suosittelen.
Luulenpa, että vietän ihan vapaaehtoisesti yksin ainakin tämän illan. Teini lähti kaverilleen, ja tulee vasta huomenna kotiin. Voi olla että käydään huomenna grillaamassa isovanhemmilla, voi olla että ei. Herkkuina on Pepsi maxia ja uudet perunat ja silli jos tulee nälkä. Siinä mun juhannusohjelma :D
Inhoan helteestä hehkuttavia tyhmiä suomalaisia, kuten ympäri vuoden muutenkin. :)
Juhan kanssa juhannussima-vitsiä toistellen 😋
Vierailija kirjoitti:
Juhan kanssa juhannussima-vitsiä toistellen 😋
Se ei tule jäämään pelkäksi vitsiksi!
-Juha
Sama täällä. Juhannus ei merkitse muuta kuin vapaapäiviä. Istuttelen parvekekukkia, siivoan.