Juhannus tulossa! Mitä suunnitelmia?
Kommentit (886)
Paistamme grillimakkaraa ja saunomme. Mies uis.
Vierailija kirjoitti:
Sukumökille , jonka jälkeen mietin taas miksi piti lähteä sinne sirkukseen.
Tää on kyllä tosi. Mahdollisimman paljon pyrinkin välttämään näitä "kokouksia". Pappani on sellainen, joka ei juuri koskaan keksi mitään positiivista kenestäkään, äiti n samanlainen ja kun ne ottaa yhteen niin voi viddu.
Joudun menemään sukulaisen häihin. On sen verran läheinen sukulainen, ettei voi jättää menemättäkään.
En varmaan mitään erityistä. Tavallinen pitkä viikonloppu. En ole massajuhlien kannattaja.
Kesämökillä oltu yleensä. Kesäloma alkaa juhannuksena niin siellä on tullut oltua viikko putkeen.
Yksin kotona menee, kuten juhannukset yleensä.
Tavallinen pitkä viikonloppu. Onneksi ei oo samanlaista painetta juhlia juhannusta kuin joulua.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsiin saristoon, siellä on kivoja juhannus juhlia ja juhannussalko juhlia. Jo yli 10 vuotta tullut käytyä...
Ruotsissa juhannus ei ole samanlainen ryyppyjuhla kuten Suomessa. Siellä kokoonnutaan juhannussalkojen ympärille laulamaan ja tanssimaan.
Tuntuu kyllä että nää turhat juhlat on tehty ihan vaan sinkkujen kiusaksi - yritetään oikein yhteiskunnan taholta näyttää että olet alempaa kastia, mitäs et hommannut lapsia tai miestä. Pahoittelen erityisesti ikisinkkujen puolesta, itse olen joutunut tätä alaspäin katsomista sietämään vasta pari vuotta pitkän avioliiton jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Paistamme grillimakkaraa ja saunomme. Mies uis.
Mikset itse uis?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kyllä että nää turhat juhlat on tehty ihan vaan sinkkujen kiusaksi - yritetään oikein yhteiskunnan taholta näyttää että olet alempaa kastia, mitäs et hommannut lapsia tai miestä. Pahoittelen erityisesti ikisinkkujen puolesta, itse olen joutunut tätä alaspäin katsomista sietämään vasta pari vuotta pitkän avioliiton jälkeen.
Pitäisikö kaikki juhlapyhät poistaa kalenterista, ettei sinkkujen tarvitsisi pahoittaa mieltään?
Vierailija kirjoitti:
Juhannusaattoaamuna pitää ensin kaivaa polkupyörä lumihangesta ja sitten lähdetään hakemaan juhannuskoivuja polkupyörällä naapurien metsistä.
Sitten pitää tehdä avanto, että pääsee uimaan. Sitten vaan rannalle makoilemaan valkkaria nauttien ja odotetaan illan kohokohtaa, joka on kun juhannuskokko sytytetään.
Käsivarressa vielä n. 40 senttiä lunta, voi olla, että se onkin sulanut aattoon mennessä. Avantouinti olisi kyllä hienoa jussina.
Sukukokous, savusauna, kokko? Säävaraus. Grillausta, herkkuja, Juhannuspv ehkä töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kaikki juhlapyhät poistaa kalenterista, ettei sinkkujen tarvitsisi pahoittaa mieltään?
No ainakin voisi yrittää päästä eroon siitä että ihmisiä jaotellaan onnistujiin ja epäonnistujiin parisuhde statuksen perusteella. Etenkin nyt näen tämän niin selvästi kun 20v avioliiton aikana ei tullut tällaista voi voi surkuttelua ikinä, toisinkuin nyt kun olen ollut pari vuotta sinkkuna. Ei esim minun juhannuksen vietossa varsinaisesti edes ole muuttunut mikään, kotona olin ennenkin saunoen ja grillaten, ainoa ero oli että oli exä paikalla. Eli ihan vaan sillä perusteella kun oli se mies paikalla niin heti muka se oli vähemmän outoa tai säälittävää juhannuksen viettoa.
Vierailija kirjoitti:
juon viinaa ja selaan vauvaa
Tässä kiteytyy Suomen suvi 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhannusaattoaamuna pitää ensin kaivaa polkupyörä lumihangesta ja sitten lähdetään hakemaan juhannuskoivuja polkupyörällä naapurien metsistä.
Sitten pitää tehdä avanto, että pääsee uimaan. Sitten vaan rannalle makoilemaan valkkaria nauttien ja odotetaan illan kohokohtaa, joka on kun juhannuskokko sytytetään.
Käsivarressa vielä n. 40 senttiä lunta, voi olla, että se onkin sulanut aattoon mennessä. Avantouinti olisi kyllä hienoa jussina.
Onko siellä vielä juhannushiihtokilpailut Saana-tunturin rinteillä?
Näillä näkymin mennään Ahvenanmaalle serkkutapaamiseen. Grillausta viiniä ja hauskaa yhdessä oloa perheiden kesken.