Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut keski-ikäiset ihmiset jaksaa yhä rampata baareissa?

Vierailija
23.05.2022 |

Itse olen 45-vuotias. Käyn tietysti silloin tällöin kaveriporukan saunaillassa tai työporukan kekkereissä, after workeilla tai ystävän kanssa esim. teatterissa ja sen jälkeen syömässä ja parilla. En kuitenkaan enää yhtään jaksaisi, eikä pätkääkään kiinnosta se, että lähes joka viikonloppu lähtisin baariin tai keikalle. Jotenkin tuntuu, että se on jo niin nähty ja lisäksi huomaan, että pienikin valvominen ja lieväkin kankkunen pilaavat pari seuraavaa päivää.
Ihmettelen paria tuttua, perheellistä ihmistä, jotka jo nyt innoissaan suunnittelevat tulevia kesäfestareita tai käyvät lähes joka viikonloppu baarissa. Mitä ihmettä keski-ikäinen ihminen sieltä saa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ruuhkavuosien uraohjus n 40v on tosi stressaantunut ja huonosti nukkunut. Relaa . Käy baarissa ja keikoilla.

Vierailija
22/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkän linjan sinkku ja käyn baareissa.  Siellä tapaa ihmisiä.  Käyn myös kohtalaisen usein rockkeikoilla.  EI ole ongelmia alkoholin kanssa.  Terv. m58v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jotkut osaa olla kateellisia siitä, että osa pääsee käymään vielä baareissa. Surullista, että ainut asia elämässä on muiden asioihin puuttuminen.

Vierailija
24/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko mennä, kun kukaan ei vielä ole tullut soittamaan ovikelloa ja kysynyt haluanko pillua?

Harmi. Mulle on ihan kyllä tarkoituksella tullut, toki eri tekosyyllä, mut siihen se päätyi hyvin nopeastikin. Ihana oli ja mukavia muistoja siitä tuli, enkä pidä edes itseäni sen kummemmin alffana.

Vierailija
25/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä jotkut osaa olla kateellisia siitä, että osa pääsee käymään vielä baareissa. Surullista, että ainut asia elämässä on muiden asioihin puuttuminen.

Samaa mieltä. En kans tykkää että virkahenkilöt alkaa hiipparoimaan omin lupineen ihmisten pihoilla komposteja kyttäillen, tai että ilmakuvista kyylätään pellillä peitettyjä puukasoja kiinteistöveron toivossa.

Vierailija
26/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat hyvässä kunnossa ja siksi jaksavat. Osa rupsahtaa jo 40v.

Alkoholi ja valvominen aiheuttaa rupsahtelua. Kaikki ei välitä ulkonäöstään.

Ei siellä baarissa ole pakko olla valopilkkuun asti eikä juoda itseään kaatokänniin. Itse nelikymppisenä tykkään välillä tavata ystäviä cocktail/viinibaarissa ja juoda vaikkapa muutaman lasillisen alkuillasta. Toisaalta tykkään välillä olla vaan kotona ja lukea kirjaa kissa sylissä.

Vierailija
27/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 43 vuotias tällä hetkellä tyttömänä enkä juuri ramppaa baareissa tai yökerhoissa tms mutta koska minulla ei ole sen paremmin kumppania kuin omia lapsia tai lemmikkejä niin aina toisinaan sitä aattelee, että mihinkähän sitä lähtisi saadakseen seuraa....

Vierailija
28/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei saisi käydä baareissa? Se on meidän kulttuuriimme kuuluva seurustelupaikka ja kyllähän siellä saa käydä keski-ikäiset ja vanhuksetkin. Siellä voi tavata tuttuja ja tuntemattomia.

Vierailija
29/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateuskortti käytetty .D

Vierailija
30/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa olisi kyllä kiva käydä mutta ei enää nelikymppisenä jaksa katsella ja kuunnella niitä kaksvitosia örveltäjiä.

Vierailija
31/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat hyvässä kunnossa ja siksi jaksavat. Osa rupsahtaa jo 40v.

Alkoholi ja valvominen aiheuttaa rupsahtelua. Kaikki ei välitä ulkonäöstään.

Tämä rupsahtaminen tulee vissiin myös kaikille unettomille?

Unettomuuteen auttaa lääkkeet. Alkoholismi. Huonommin.

Ei muuten aina auta. Myös keski-ikäiset pienten lasten vanhemmat ovat rupsahtaneita?

Aha. Alkoholi on hermomyrkky ja vanhentaa kroppaa. Saa näyttää vanhalta, jos haluaa.

Sanoit että valvominen rupsahduttaa, eikö se nyt olekaan niin?

Kyllä minusta on. Eikö sinusta?

Vierailija
32/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko mennä, kun kukaan ei vielä ole tullut soittamaan ovikelloa ja kysynyt haluanko pillua?

Onko ollut sitten hyvää se perseenhajunen kusinen pillu, millon ylipäätään olet sellaista onnistunut sieltä saamaan.

Tuo kysymys että: milloin ylipäätään olet sellaista onnistunut sieltä saamaan?

On outo, sillä juurihan tuo ylläoleva kaveri sanoi että harvemmin oveen pimputetaan ja tarjotaan pimpulaa.

Eli mistä sitä naista saa jollei baareista?

Suihkussakin voi käydä ennen seksiä, ja yhdessä kun sen tekee niin arvaat loput.

Vierailija
33/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa olisi kyllä kiva käydä mutta ei enää nelikymppisenä jaksa katsella ja kuunnella niitä kaksvitosia örveltäjiä.

Ihan kuin ei olisi pilvin pimein aikuisten seurustelubaareja.

Vierailija
34/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kato ihmiset on erilaisia.

ja se on ihan jees juttu. Ei kaikkien tartte tehdä kuten sä teet.

Itse olen viimeeksi käynyt baarissa vuonna 2017. Nykyisin en jaksa jonottaa narikassa, tiskillä, vessaan tai taksijonossa.

Itse en enää viitsi katsella ja kuunnella kännisten örvellystä ja ölinää. Kotona mukavampi vaikka grillailla ja nauttia olosta.

Mutta et myöskään näe ihmisiä - oletko syrjäytynyt?

Vierailija
35/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Mun tuttavapiiriin kuuluu myös itseä nuorempia ja vanhempia ihmisiä sieltä baari -ja festaripiireistä.

Asiat yhdistää, ei perhepiirit ja ikä.

Vierailija
36/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syrjäytyneitä tuollaiset ovat. Säälittää.

Hajoa sinä ukkoosi tai akkaasi ja rääkyviin & rahat vieviin kersoihisi sinne himaan.

Vierailija
37/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäisinhän on näitä pihakarsinoita, joissa on esillä alkoholisteja varoittavana esimerkkinä lapsille ja muille.

Tuleeko jano ohimennessä?

Ai niin kiire kotiin pentujen ryysyjä pesemään ja rääkymistä kuuntelemaan.

Mulle varoittava esimerkki on ohikävelevä isukki korvat luimussa, kun tietää ettei kohta kotona saa hetken rauhaa työpäivän päälle. 

Vierailija
38/38 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noloa jos nelikymppiset vielä ravaavat baareissa. Ehkä reppanasinkut jotka etsivät juopunutta sexiseuraa, muita en ymmärrä. Baarit ovat nuorten paikkoja.

No, tutkimusten mukaan nuorten hummaaminen ja alkoholinkäyttö on ollut laskusuunnassa yli 10 vuotta. Yhtenä syynä pidetään älykännyköitä. Vaikutus näkyy erityisesti kaupunkikeskustoissa, joista on tullut hiljaisempia. Juottolat eivät kannata samaan tapaan ja niiden määrä on myös laskenut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi