On se vaan totta, että kun mitä tahansa asiaa jankutetaan mediassa päivästä toiseen niin kyllä kansa alkaa uskomaan siihen
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todellisuutta Venäjällä.
Suomalaisiin ei niin vaan uppoa, sillä me käytämme enemmän järkeä ja monipuolisia tiedonhankintaväyliä.
Ai niinkun ei uppoa. 95% käytti maskia koska oli maskipakko. Se oli suositus. Junassa kuulutettiin maskipakko. Mutta eihän se lakiin perustunut, tai edes ollut laillinen.
Ei kannata niitä iltapäivälehtiä eikä salaliittosivuja lukea. Niitä seuraamalla maailma vaikuttaa olevan yhtä katastrofia. Puskissa ja takseissa väijyvät raiskaajat, narkkarit ryöstää tai puukottaa, syövät yleistyvät tai jokin muu tauti niittää väkeä, eliitti haluaa tappaa väestöä, ufot tulevat ja valtaavat maailman yms.
Lisäksi tietysti olet syönyt väärin, käyttänyt lusikkaa väärin, siivonnut väärin, ajatellut väärin jne.
Harvoin luen enää muita lehtiä kuin paikallinen sanomalehti ja Talouselämä sekä muutamat englanninkieliset julkaisut. Eipä tarvitse liiemmin ahdistua ja se, mikä eteen tulee on kohdattava ellei voi väistellä.
Ja asian pitää olla suomalaisessa mediassa muuten asia ei ole totta. Ajatelkaa miten media omistaa ihmisten maailmankatsomuksen.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun aivoissa jotain vikaa, kun en vieläkään usko koronaan?
Ai että sitä on olemassa? Okei.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisiin ei niin vaan uppoa, sillä me käytämme enemmän järkeä ja monipuolisia tiedonhankintaväyliä.
Heh heh. Monikulttuurisuus on voimavara on uponnut ainakin suomalaisiin kuin häkä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja mediahan jankuttaa. Uhkakuvia, kauhuspekulaatioita,moraaliposeerausta, päivittelyä. Joskus tuntuu, et huolten herättely on median tärkein tehtävä, ja miksipä ei olisi koska pelko ruokkii palvelemaan rahaa tuottavia klikkauksia. Kyllä kaipaa 80-luvun uutisia jossa asiat sanottiin niinkuin ne on.
Media on täysin kaupallistunut, joten tärkeintä on saada klikkauksia, ei niinkään kertoa, mitä on tapahtunut. Tylsät asiat eivät tuo klikkauksia, pelko tuo. Siksi pelkoa yritetään pitää yllä. Lisäksi tietysti kaupallinen media kertoo asioita, joista sille maksetaan, ja nykyisin median hallinta on ehkä tärkein osa väestönhallintaa. Siksi media toistaa aina vain yhtä tarinaa, ja toimittajista on tullut "väärinajattelevien" vainoajia ja "nykyisen linjan" ylläpitäjiä. Joskus muinoin ajateltiin, että toimittajien tehtävä on valvoa päättäjiä ja osoittaa heidän virheitään. Nykyään heidän tehtävänsä on yrittää tukahduttaa vääränlaiset mielipiteet.
Jep. Media on kansalaisten vihollinen nykyään jopa vääränlaisia päättäjiä enemmän. Se on hyvin huolestuttavaa. Piti tosiaan rajoittaa uutisten lukemista, että pysyy täyspäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, kuten ap sanoo. Tuo systeemi, miten ihmiset saadaan uskomaan jotain, tai ajattelemaan tietyllä tavalla, täytyy vain tiedostaa kaikkien. Sitten median jankutuksella ei enää ole merkitystä. VOi päätellä jonkin asian olevan satua jo silläkin perusteella, että sitä toistetaan koko ajan. Itse asian todellista puolta ei tällöin tarvitse edes tietää tai olla varma jostain asiasta, koska itse jankutus jostakin paljastaa sen valheeksi.
Eipä sitä tarvitse kuin peruskoulu käydä niin pitäisi alkeet medialukutaidosta olla hallussa, jos yhtään on hereillä ollut.
Opetetaanko peruskoulussa kriittisyyttä Yleä, Hesaria ja ylipäätään vihervasemmistolaista tuputusta vastaan? No ei todellakaan opeteta, sillä opettajat ovat itse pääosin vihervasureita.
Minusta esim Hesari ei ole millään lailla vasemmistolainen. Nykypuheessa sekoitetaan vasemmistolaisuus joksikin vihreydeksi, vaikka sen ei pitäisi kuulua siihen mitenkään. Enkä mä ylipäätän tiedä, onko meillä minkäänlaista vasemmistoa enää lainkaan nykyisin.
Hesari on liberaalioikeistolainen ja globalistinen kaupunkilehti. Vasemmiston arvot ovat ainakin ennen olleet täysin päinvastaiset.
HS ei ole talouspoliittisesti oikeistolainen. Sekä arvomaailtaltaan että talouspolitiikaltaan vihervasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan, uskotaan... kirjoitti:
Aikoinaan saatiin suuri osa kansaa uskomaan politikkojen ja tiedotusvälineiden toimeesta, että Neuvostoliitto on Suomen ystävä. Samanlaisia, mutta pienempiä asioita on syötetty kansalle jatkuvasti. Viimeisimpänä on saatu kansa uskomaan, että kangasmaskit estävät viruksia tarttumasta.
No mitäs pahaa se NL Suomelle teki 50-luvulta lähtien? Eikö naapurimaan kanssa kannattaisi olla ennemmin ystävä kuin vihollinen?
Media muodostaa ihmisten mielipiteet lähes kokonaan.
Igorin mielestä Neuvostoliitto on 1950-luvulta lähtien ollut Suomen ylin ystävä koska onhan meillä ollut hieno YYA-sopimuskin ja KGB:n haarakonttori Tehtaankadulla on hoitanut valtiojohdon kanssa sulassa sovussa asioista päättäminen. Mitäpä vaaran vuosista, yöpakkasista, Prahan keväästä, Zavidovosta, ehdotetuista yhteisistä sotaharjoituksista jne kiristyksestä ja näihin reagoimisesta tavalla, jota kutsutaan yleisesti suomettumiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin toisinpäin. Venäläiset ovat kokeneet Neuvostoliiton ja tietävät, ettei valtioon ja mediaan ole luottamista. Suomalaiset taas oikeasti uskovat, että kaikki on täällä maailman parasta, koska valtamedia sanoo niin. Maailman onnellisin kansa, maailman paras terveydenhoito ja koulutusjärjestelmä, maailman puhtain ruoka, maailman paras poliisi/puolustusvoimat, jne.
Vai näin valtamedia sanoo. Laittapa linkit juttuihin/ohjelmiin, jossa valtamedia sanoo nämä asiat! Ajatteletko oikeasti, että esim. tuo onnellisin kansa- tutkimus olisi suomalaisen valtamedian keksintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin toisinpäin. Venäläiset ovat kokeneet Neuvostoliiton ja tietävät, ettei valtioon ja mediaan ole luottamista. Suomalaiset taas oikeasti uskovat, että kaikki on täällä maailman parasta, koska valtamedia sanoo niin. Maailman onnellisin kansa, maailman paras terveydenhoito ja koulutusjärjestelmä, maailman puhtain ruoka, maailman paras poliisi/puolustusvoimat, jne.
Vai näin valtamedia sanoo. Laittapa linkit juttuihin/ohjelmiin, jossa valtamedia sanoo nämä asiat! Ajatteletko oikeasti, että esim. tuo onnellisin kansa- tutkimus olisi suomalaisen valtamedian keksintöä?
Mediassa ei ole eikä ole koskaan ollut kyse vain siitä, että media keksisi asioita. On myös kyse siitä millaisia uutisia ja asioita media nostaa esiin. Venäläiset leimataan Suomen mediassa propagandan uhreiksi ja suomalaiset maailman vapaimman lehdistön kansalaisiksi, vaikka tuo ei ehkä ole ihan koko totuus.
Valtio ja Helsingin kaupunki aloittavat yhteistyön Maailman talousfoorumin kanssa
-
Maailman talousfoorumi, liikenne- ja viestintäministeriö ja Helsingin kaupunki aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on digitalisaation, datatalouden ja automaatiokehityksen vauhdittaminen. Suomen ja Helsingin näkökulmasta keskeistä on kansallisen ja kansainvälisen datayhteistyön tehostaminen sekä kansainvälisen vaikuttavuuden hakeminen Suomen laajalle dataosaamiselle.
-
https://valtioneuvosto.fi/-/valtio-ja-helsingin-kaupunki-aloittavat-yht…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, kuten ap sanoo. Tuo systeemi, miten ihmiset saadaan uskomaan jotain, tai ajattelemaan tietyllä tavalla, täytyy vain tiedostaa kaikkien. Sitten median jankutuksella ei enää ole merkitystä. VOi päätellä jonkin asian olevan satua jo silläkin perusteella, että sitä toistetaan koko ajan. Itse asian todellista puolta ei tällöin tarvitse edes tietää tai olla varma jostain asiasta, koska itse jankutus jostakin paljastaa sen valheeksi.
Eipä sitä tarvitse kuin peruskoulu käydä niin pitäisi alkeet medialukutaidosta olla hallussa, jos yhtään on hereillä ollut.
Opetetaanko peruskoulussa kriittisyyttä Yleä, Hesaria ja ylipäätään vihervasemmistolaista tuputusta vastaan? No ei todellakaan opeteta, sillä opettajat ovat itse pääosin vihervasureita.
Minusta esim Hesari ei ole millään lailla vasemmistolainen. Nykypuheessa sekoitetaan vasemmistolaisuus joksikin vihreydeksi, vaikka sen ei pitäisi kuulua siihen mitenkään. Enkä mä ylipäätän tiedä, onko meillä minkäänlaista vasemmistoa enää lainkaan nykyisin.
Hesari on liberaalioikeistolainen ja globalistinen kaupunkilehti. Vasemmiston arvot ovat ainakin ennen olleet täysin päinvastaiset.
HS ei ole talouspoliittisesti oikeistolainen. Sekä arvomaailtaltaan että talouspolitiikaltaan vihervasemmistoa.
Kyllä muuten on liberaalioikeistolainen, senhän nyt näkee se sokea Reettakin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä olet nyt uskonut?
Veikkaan, että sen että Suomen Natojäsenyys on läpihuutojuttu
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata niitä iltapäivälehtiä eikä salaliittosivuja lukea. Niitä seuraamalla maailma vaikuttaa olevan yhtä katastrofia. Puskissa ja takseissa väijyvät raiskaajat, narkkarit ryöstää tai puukottaa, syövät yleistyvät tai jokin muu tauti niittää väkeä, eliitti haluaa tappaa väestöä, ufot tulevat ja valtaavat maailman yms.
Lisäksi tietysti olet syönyt väärin, käyttänyt lusikkaa väärin, siivonnut väärin, ajatellut väärin jne.
Harvoin luen enää muita lehtiä kuin paikallinen sanomalehti ja Talouselämä sekä muutamat englanninkieliset julkaisut. Eipä tarvitse liiemmin ahdistua ja se, mikä eteen tulee on kohdattava ellei voi väistellä.
Puskissa ja takseissa väijyvät raiskaajat, narkkarit ryöstää tai puukottaa, syövät yleistyvät tai jokin muu tauti niittää väkeä, eliitti haluaa tappaa väestöä, ufot tulevat ja valtaavat maailman yms. Ne tapahtuu ihan oikeesti! Et vain usko sitä koska ne ovat tapahtuneet"jollekkin muulle"jossain kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mun aivoissa jotain vikaa, kun en vieläkään usko koronaan?
Korona ei ole uskon asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea Reetta ei sitten ole lukenut Hesaria ja sitä kuinka raivokkaasti se puolustaa nykyisen hallituksen velanottoa.
"muuten olen sitä mieltä että karthago on hävitettävä"...
Eli vanha kikka. Todella vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokea Reetta ei sitten ole lukenut Hesaria ja sitä kuinka raivokkaasti se puolustaa nykyisen hallituksen velanottoa.
Sinähän tajuat että noi vasemmistotoimitukset jankuttaa lehtiensä olevan ties mitä kepulaispersuja voidakseen jatkaa vasemmiston agendan ajamista koska eihän kepulaispersut nyt voi vasemmiston asiaa ajaa joten syytökset ei voi pitää paikkaansa. Tjsp outoa nyrjähtänyttä logiikkaa.
Ylipäänsä nykyään on aika turha kuunnella sitä mitä joku väittää olevansa ja on parempi vaan katsoa mitä se käytännössä tekee. Siitä sen näkee mitä ideologiaa tai agendaa se eniten kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla on medialukutaitoa. Mutta kaikki näkemämme ja kuulemamme vaikuttaa alitajuntaan. Katsokaa vaikka naisihanteen muuttumista. 80-luvulla vielä oli luonnolisisa ja luonnollisen kokoisia. Nyt ne näyttää paksuvartaloisilta ja ohithuulisilta. Kukaan ei ole tarkoituksellisesti itseltään muuttaanut naiskuvaa. Ja jokainen kritisoi, jos lehdessä ihannoidaan huulitäytteitä ja langan laihoja. Silti mielikuvat muuttuu alitajuntaisesti.
Suurimmalla osalla ei oikeasti ole median lukutaitoa. Muistellaanko vuotta 2015? Tuo mahtava ajanhetki lännessä, jossa totuutta ei päästetty kuuluviin, kuin vasta viiden vuoden päästä.
Viimeinen on tämä Ukrainan sota ja siihen liittyvä sota-propaganda. Ukrainassa tuo on täysin ymmärrettävää, mutta en tajua miksi suomessa ei voida olla puolueettomia. Vai muistellaanko vanhoja artikkeleita, joissa suitsutettiin Ukrainan voittoa, sitä kuinka Venäjä ajautuu konkurssiin välittömästi rajoitusten tullessa päälle tai kuinka Putin syrjäytetään...
Ainakin se teki hyvin epäluuloiseksi ja suorastaa allergiseksi millekään uutisoinnille. Uutisten seuraamiseni väheni todella paljon. En halua enää yhtään kuormittaa itseäni sellaisella saastalla.