On se vaan totta, että kun mitä tahansa asiaa jankutetaan mediassa päivästä toiseen niin kyllä kansa alkaa uskomaan siihen
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ennen kaikkea naiset alkavat uskoa siihen, mitä media tai joku auktoriteetti toitottaa. Kriittinen tarkastelu ja vastavirtaan uiminen on lähinnä miesten alaa.
Tai sitten et vaan oo hirveesti tutustunu naisiin jotka tätä myös tekee
Medialla on yhteiskunnissa aivoja pesevä rooli. Totta, ap.
Somejätit tulee muistaa myös, kun aivojen pesemisestä puhutaan! Esim. Trump nousi niiden ansiosta pressaksi!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todellisuutta Venäjällä.
Suomalaisiin ei niin vaan uppoa, sillä me käytämme enemmän järkeä ja monipuolisia tiedonhankintaväyliä.
Tuo jälkimmäinen alkaa kuulua jo kansalaisvelvollisuuksiin. Jos tässä on jotain hyvää niin se, että näemme yhä paremmin manipulointiagendojen ja lautasella tarjoiltujen utopia-annosten läpi.
Totisesti toivon, että vastarintaan sisältyisi syvällistä arvojen pohdintaa.
Ja sen miettimistä, mikä ihminen perimmiltään on oliona. Itse haluan puolustaa syviä kiintymyssuhteita aina paikkauskollisuuteen asti. Juurettomuuden, historiattomuuden ja loputtoman muokattavuuden ihailu on todella pelottavaa. Sopivat myös työmarkkinoiden tarpeisiin ja uustyön luomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, kuten ap sanoo. Tuo systeemi, miten ihmiset saadaan uskomaan jotain, tai ajattelemaan tietyllä tavalla, täytyy vain tiedostaa kaikkien. Sitten median jankutuksella ei enää ole merkitystä. VOi päätellä jonkin asian olevan satua jo silläkin perusteella, että sitä toistetaan koko ajan. Itse asian todellista puolta ei tällöin tarvitse edes tietää tai olla varma jostain asiasta, koska itse jankutus jostakin paljastaa sen valheeksi.
Eipä sitä tarvitse kuin peruskoulu käydä niin pitäisi alkeet medialukutaidosta olla hallussa, jos yhtään on hereillä ollut.
Opetetaanko peruskoulussa kriittisyyttä Yleä, Hesaria ja ylipäätään vihervasemmistolaista tuputusta vastaan? No ei todellakaan opeteta, sillä opettajat ovat itse pääosin vihervasureita.
Minusta esim Hesari ei ole millään lailla vasemmistolainen. Nykypuheessa sekoitetaan vasemmistolaisuus joksikin vihreydeksi, vaikka sen ei pitäisi kuulua siihen mitenkään. Enkä mä ylipäätän tiedä, onko meillä minkäänlaista vasemmistoa enää lainkaan nykyisin.
Hesari on liberaalioikeistolainen ja globalistinen kaupunkilehti. Vasemmiston arvot ovat ainakin ennen olleet täysin päinvastaiset.
HS ei ole talouspoliittisesti oikeistolainen. Sekä arvomaailtaltaan että talouspolitiikaltaan vihervasemmistoa.
Mikä se semmoinen vihervasemmisto on? Uskoisin, että HS tekee sellaisia juttuja joita sen omistajat haluavat. Omistajat ovat oikeistolaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotaan, uskotaan... kirjoitti:
Aikoinaan saatiin suuri osa kansaa uskomaan politikkojen ja tiedotusvälineiden toimeesta, että Neuvostoliitto on Suomen ystävä. Samanlaisia, mutta pienempiä asioita on syötetty kansalle jatkuvasti. Viimeisimpänä on saatu kansa uskomaan, että kangasmaskit estävät viruksia tarttumasta.
No mitäs pahaa se NL Suomelle teki 50-luvulta lähtien? Eikö naapurimaan kanssa kannattaisi olla ennemmin ystävä kuin vihollinen?
Media muodostaa ihmisten mielipiteet lähes kokonaan.
Igorin mielestä Neuvostoliitto on 1950-luvulta lähtien ollut Suomen ylin ystävä koska onhan meillä ollut hieno YYA-sopimuskin ja KGB:n haarakonttori Tehtaankadulla on hoitanut valtiojohdon kanssa sulassa sovussa asioista päättäminen. Mitäpä vaaran vuosista, yöpakkasista, Prahan keväästä, Zavidovosta, ehdotetuista yhteisistä sotaharjoituksista jne kiristyksestä ja näihin reagoimisesta tavalla, jota kutsutaan yleisesti suomettumiseksi.
Et osaa lainkaan nähdä yhtymäkohtia nykypäivään? Että meille sanellaan laeista alkaen kaikki ulkomailta? Ja meillä tosiaan ON niitä yhteisiä sotaharjoituksia ja vieraita joukkoja maassa kaiken aikaa? Ihminen on aina sokea ajalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, kuten ap sanoo. Tuo systeemi, miten ihmiset saadaan uskomaan jotain, tai ajattelemaan tietyllä tavalla, täytyy vain tiedostaa kaikkien. Sitten median jankutuksella ei enää ole merkitystä. VOi päätellä jonkin asian olevan satua jo silläkin perusteella, että sitä toistetaan koko ajan. Itse asian todellista puolta ei tällöin tarvitse edes tietää tai olla varma jostain asiasta, koska itse jankutus jostakin paljastaa sen valheeksi.
Eipä sitä tarvitse kuin peruskoulu käydä niin pitäisi alkeet medialukutaidosta olla hallussa, jos yhtään on hereillä ollut.
Opetetaanko peruskoulussa kriittisyyttä Yleä, Hesaria ja ylipäätään vihervasemmistolaista tuputusta vastaan? No ei todellakaan opeteta, sillä opettajat ovat itse pääosin vihervasureita.
Minusta esim Hesari ei ole millään lailla vasemmistolainen. Nykypuheessa sekoitetaan vasemmistolaisuus joksikin vihreydeksi, vaikka sen ei pitäisi kuulua siihen mitenkään. Enkä mä ylipäätän tiedä, onko meillä minkäänlaista vasemmistoa enää lainkaan nykyisin.
Hesari on liberaalioikeistolainen ja globalistinen kaupunkilehti. Vasemmiston arvot ovat ainakin ennen olleet täysin päinvastaiset.
HS ei ole talouspoliittisesti oikeistolainen. Sekä arvomaailtaltaan että talouspolitiikaltaan vihervasemmistoa.
Kyllä muuten on liberaalioikeistolainen, senhän nyt näkee se sokea Reettakin.
Sokea Reetta ei sitten ole lukenut Hesaria ja sitä kuinka raivokkaasti se puolustaa nykyisen hallituksen velanottoa.
Velanotto on liberaalioikeiston ja itse asiassa koko länsimaiden globalismin peruskivi. Ilman sitä ei talous pyöri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten on liberaalioikeistolainen, senhän nyt näkee se sokea Reettakin.
Sokea Reetta ei sitten ole lukenut Hesaria ja sitä kuinka raivokkaasti se puolustaa nykyisen hallituksen velanottoa.
Velanotto on liberaalioikeiston ja itse asiassa koko länsimaiden globalismin peruskivi. Ilman sitä ei talous pyöri.
Velan ottaminen on sekä oikeiston että vasemmiston agendalla. Toinen haluaa kaataa rahat firmoille, toiset äänestäjilleen. Tämän takia länsimaissa ollaan syvässä syöksykierteessä ja lapsemme saavat maksaa velkamme.
Jääkiekkoliitto hehkuttaa 5-10 miljoonan voittoa kisoista. Halli maksoi 95miljoonaa. Joku tässä nyt voitti ja veronmaksaja veti pitkän tikun.