Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätitukka?

Vierailija
22.05.2022 |

Kuvailkaa.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keskimäärin 45 - v kaveripiirissä melkein kaikilla on polkka tai siitä pidempi tukka. Nuo permanenttihommat on mummotukkia eli ikäluokassa 65 ylospäin

Vierailija
62/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Permanentti.

No tämä nyt ei ole ihan yksiselitteinen - riippuu permiksestä. Ellet tiedä, niin se limanuljaskapäätämyöden aika on vähän jo menemässä ohi ja kiharaa tehdään kampaamoissa.

Mut siis sellainen pesejapidä-kihara - tosi tiukka on aika tätitukka. Ja lyhyt tietenkin. Samoin pidän tätitukkana sellaista kuin esim sillä Tyttökultien edesmenneellä näyttelijällä. Sellainen kuohkea kampaus.

Mulla oli viime kesänä tuollainen tiukka kihara ja tosi lyhyt tukka, varmaan ihmiset luuli, että olin joku permanentattu muinaisjäänne. Kun tukka alkoi syöpähoitojen jälkeen kasvaa, niin se kasvoi ihan pientä kiharaa ja näytti tietysti kiharana älyttömän lyhyeltä. En viitsinyt enää peruukkiakaan pitää, kun oli niin kuumakin. Talvella vasta leikkuutin pahimman kiharan pois, mutta lyhyenä aion muuten tästä lähin tukan pitää. Tälle ei tosiaan tarvi tehdä muuta kuin pestä ja pitää.

Onkohan tää yleistäkin? Mun naapurilla myös tukka kasvoi takaisin syöpähoitojen jälkeen kiharana. Oli ennen ihan suora.

Toivottavasti olet täysin toipunut sairaudesta ja hoidoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, täällä ollaan sitä mieltä, vaikka hiukset olisivat ohuet ja huonokuntoiset tai kasvavat huonosti, niin pitkää hiirihäntää sen olla pitää. Päivittäkää itsenne 2022-luvulle.

Vierailija
64/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta aina kuulee syyksi leikata hiukset lyhyeksi, että se on niin helppohoitoinen. Sitten olin kampaajalla ja tällaista "helppohoitoista" kampausta laitettiin moussella, geelillä, hiuslakalla ja vaikka millä ja föönattiin ja harjattiin ja kammattiin jne. varmaan yli puoli tuntia. No olipas helppohoitoinen.

Itselläni on pitkät hiukset ja ne vaan harjataan ja laitetaan kiinni. Kestää noin puoli minuuttia kaikkinensa.

Pitkät hiukset harjataan ja kiinni, sekö on muodikasta, no ei todellakaan ole.

"Muodikasta"? Kuka väitti, että on muodikasta? Helppoa, sanoin. Ihmettelin, miksi ihmiset väittävät, että lyhyt kampaus on helppohoitoinen, kun näköjään on ihan sairaan vaikea. Aiemmin keski-ikäiset aina väittivät, että keski-ikäisenä voi leikata lyhyet hiukset, kun ne ovat niin helppohoitoiset. 

Ei ole minun vika, jos lyhythiuksiset ovat hukassa hiustensa kanssa, mikään ei oo niin helppoo kuin lyhyet hiukset ja vielä, oikein laitettuna lyhyet hiukset on hiton seksikkäät, kuten mulla. Inhoon noita pitkiä hiuksia, kun niiden pitäjät luulevat olevansa prinsessoja, so last season.

Lyhyt tukka ei toimi kaikille. Mun tukkani on laineikas ja jos leikkaan sen lyhyeksi se on todella epäsiisti näköinen kun sojottaa joka suuntaan. Suora tukka varmaan onkin hyvä ja siisti lyhyenä.

Vierailija
65/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädit säästää rahaa tärkeämpiin menoihin kuin hiuksiin. Alkaa eläkeikä häämöttää eikä kukaan huomaa muutenkaan. Permanentti tosiaan vaadittaisiin pohjaksi, että saisi pysymään koholla, mutta lasimaisessa hiuksessa se ei pysy paria viikkoa kauempaa, mutta kuivattaa hiukset korpuksi. Usein on sitten jonkinpituinen suora tukka. Korona-aika on saanut monet kasvattamaan pitkät hiukset, ettei tarvitse käydä kampaajalla niin usein.

Vierailija
66/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun keskimäärin 45 - v kaveripiirissä melkein kaikilla on polkka tai siitä pidempi tukka. Nuo permanenttihommat on mummotukkia eli ikäluokassa 65 ylospäin

Niinpä. Nykyajan tätitukka on pitkä polkka. Se on hyvin yleinen 40+ naisilla. Permanenttia ei ole enää edes yli 60-vuotiailla.

Vierailija
67/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka rasvoittuu helpommin tai no nopeammin pesukuntoon. Leikkasin itselleni 10 vuotta sitten lyhyen tukan eikä ollut kotoisa olo. Ei ollut mun juttu. Pitkien hiusten kanssa voi olla vapaammin. Ponnari on nopea ratkaisu. Hiukset rasvoittuvat juuresta, eikä koko päänuppi vaadi heti pesua. 

Ei ikinä mulle  tätitukkaa. Sitä lyhyttä tanttamallia. Ei ei ei ei! Huomaatteko kuinka kilahdan pelkästä ajatuksesta.

N46

Vierailija
68/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka rasvoittuu helpommin tai no nopeammin pesukuntoon. Leikkasin itselleni 10 vuotta sitten lyhyen tukan eikä ollut kotoisa olo. Ei ollut mun juttu. Pitkien hiusten kanssa voi olla vapaammin. Ponnari on nopea ratkaisu. Hiukset rasvoittuvat juuresta, eikä koko päänuppi vaadi heti pesua. 

Ei ikinä mulle  tätitukkaa. Sitä lyhyttä tanttamallia. Ei ei ei ei! Huomaatteko kuinka kilahdan pelkästä ajatuksesta.

N46

Sullahan nimenomaan on tätitukka.

Helppo lättänä ponnari

Vierailija
69/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta aina kuulee syyksi leikata hiukset lyhyeksi, että se on niin helppohoitoinen. Sitten olin kampaajalla ja tällaista "helppohoitoista" kampausta laitettiin moussella, geelillä, hiuslakalla ja vaikka millä ja föönattiin ja harjattiin ja kammattiin jne. varmaan yli puoli tuntia. No olipas helppohoitoinen.

Itselläni on pitkät hiukset ja ne vaan harjataan ja laitetaan kiinni. Kestää noin puoli minuuttia kaikkinensa.

No toi riippuu ihan kantajasta, mallista ja jaksamisesta. Ei mun lyhythiuksisena tarvinnut hiuksia mitenkään laittaa. Suihkusta tullessa kuivasi pyyhkeellä pörröttämällä ja antoi kuivua. Mulla oli ihan poikatukka ja vähän pidempi, kun en kerran kuussa käynyt kampaajalla.

Nyt mulla on alaselkään asti ulottuvat hiukset ja näihin saa menemään paljon enemmän aikaa, vaikka vaan "harjataan ja laitetaan kiinni". Ilman hiustenkuivaajaa kuivumiseen menee yli tunti ja niitä saa vähän väliä pöyhöttää niskasta, koska muuten se ei kuivu ikinä. Selvittelyyn menee aikaa, jos ei halua väkivalloin vetää kampaa hiusten läpi. Ja sit voi laittaa sille ponnarille. Hiuksia vaan pitää vähintään kerran päivässä kammata uudestaan, koska muuten ne on illalla tosi takussa eikä näytä kivalta päivälläkään. Ja mulla ei edes ole mikään supertakkuuntuva hiuslaatu.

Vierailija
70/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potta.

Lapsena oli potta perseen alla ei päässä, entä teillä?

Ensin perseen alla sitten päähän.

Turha tyhjentää välillä, kampaus pysyy paremmin.

Näin syntyy ashkapäitä, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
71/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni tuli syöpähoitojen tietyssä vaiheessa uusi hius melko kiharana takaisin, sitä ihmeteltiin yksissä tuumin.

Nyt olen itse kohta sen ikäinen kuin äitini syöpään kuollessaan (47v) ja hiukseni alkoivat kihartua joitakin vuosia sitten.

Outoa🤔

Vierailija
72/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, kihara hius, pituudella ei ole väliä. Sama pätee myös miehiin 🤮

Oletpa kohtelias! Eikö mieleesi tule, että meitä luonnonkiharatukkaisiakin on olemassa? Antaisit edes nettirauhan. Oikeassa elämässä joudumme vähintään kerran viikossa kuulemaan, kuinka meille sopisi suora tukka paremmin. Kaikilla ei ole aikaa, kärsivällisyyttä tai motivaatiota suoristaa tukkaansa joka kerta kun aikoo lähteä kotinsa ulkopuolelle.

Vierailija
73/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, täällä ollaan sitä mieltä, vaikka hiukset olisivat ohuet ja huonokuntoiset tai kasvavat huonosti, niin pitkää hiirihäntää sen olla pitää. Päivittäkää itsenne 2022-luvulle.

Juu en sinua tottele

Vierailija
74/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, koko ketju tiivistettynä: kaikki tukat ovat tätitukkia

Vierailija
75/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi, kihara hius, pituudella ei ole väliä. Sama pätee myös miehiin 🤮

Oletpa kohtelias! Eikö mieleesi tule, että meitä luonnonkiharatukkaisiakin on olemassa? Antaisit edes nettirauhan. Oikeassa elämässä joudumme vähintään kerran viikossa kuulemaan, kuinka meille sopisi suora tukka paremmin. Kaikilla ei ole aikaa, kärsivällisyyttä tai motivaatiota suoristaa tukkaansa joka kerta kun aikoo lähteä kotinsa ulkopuolelle.

Tämä. Mulla vielä luonnonkiharan lisäksi luonnostaan aivan vaaleat hiukset (olen yli nelikymppinen) ja saan säännöllisesti kuulla myös siitä, että blondattu hius ei sovi minulle plus että kannattaisi lopettaa voimakas hiusten käsittely värjäämällä ja kihartamalla.

Ihmiset on kyllä epäkohteliaita nykyään.

Sama kuin menisin sanomaan jollekin puolikaljulle tyypille, että hänelle sopisi paremmin hiukset kuin kalju. - Ei kannata ajella hiuksia tosta ohimoilta noin ylös, ei sovi sulle.

Tai jotain muuta yhyä älykästä.

Vierailija
76/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tiivistettynä myös että keski-ikäiselle ei sovi lyhyt tukka, ei pitkä tukka, ei pottapolkka, ei otsis, ei kihara, ei kuohkea, ei päänmyötäinen, ei punainen, eikä harmaa muttei myöskään värjätty. Ei ponnari. Käviskö kalju? 😁

77/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla kuuluu olla pitkät hiukset erottaa poijista

Y

Vierailija
78/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella olkoon sellainen mistä tykkää. En päivitä mitään kenenkään muun mieliksi, pidän vaikka rotanhäntää jos haluan. Toivottavasti kaikki muutkin pitää, eikä kuuntele näitä oman elämänsä fashionistoja.

Vierailija
79/108 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tiivistettynä myös että keski-ikäiselle ei sovi lyhyt tukka, ei pitkä tukka, ei pottapolkka, ei otsis, ei kihara, ei kuohkea, ei päänmyötäinen, ei punainen, eikä harmaa muttei myöskään värjätty. Ei ponnari. Käviskö kalju? 😁

Kaljuahan ei vielä ole kielletty, eikä edes setätukaksi mielletty. Käy siis kaikille. Ja miellyttää nähtävästi kaikkia? Kops, päätetty. Huomisesta lähtien osoitetaan sormella ja hirnutaan kaikille joilla ei ole kaljua.

Vierailija
80/108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset harjataan ja kiinni, sekö on muodikasta, no ei todellakaan ole.

Ei varmaan muodikasta, mutta helppoa se on. Pitkät hiukset saa nopeasti kiinni. Auki jäävä hius vaatii paljon laittamista ollakseen siisti ja huoliteltu. Se koskee sekä pitkää että lyhyttä hiusta. 

Ja miksi hiusten edes koko ajan pitäisi olla viimeisimmän muodin mukaiset? On paljon parempi, että ihminen tai hänen kampaajansa tunnistaa ihmisen persoonaan ja tyyliin sopivan hiustyylin. Oikeasti hiusten pituus ei ole erityisen ratkaiseva juttu. Sen sijaan väri (oma tai keinotekoinen) on melko oleellinen. Juurikasvu ei pue ketään. Ja tietysti ajassa pitää pysyä kiinni. Ei ole väliä sillä, onko esim. otsatukka muodissa vai ei, mutta kampaajan on hyvä ymmärtää, että 80-luvun trendikäs otsis on erilainen kuin 2020-luvun trendikäs otsis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi