Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on tätitukka?

Vierailija
22.05.2022 |

Kuvailkaa.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövän jälkeistä kiharaa sanotaan sytokiharaksi, chemo curls. Mullekin tuli, lyhyt tukka oli tosi tätimäinen, pöyheäksi föönatun näköinen kuin suoraan tyttökullat-sarjasta.

Nyt kasvatan pitkää tukkaa takaisin curly girl-vaikuttein. Antaa olla kihara.

Vierailija
82/108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyeksi leikattu, hiussuortuvat tarkasti aseteltu punertavan ruskeansävyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Minä olen täti, tarkkaan ottaen tajusin olevani jo isotäti, mutta tätitukan nimellä kulkevaa papiljottitaivutuspatatukkaa en päähäni ota. En kyllä myöskään kouvolatukkaa, se on varma. Päässä on vuosikymmeniä kasvanut, koskaan leikkaamaton ja mitään hoitoaineita näkemätön, ennen pesua harjalla läpi vedettävä ja ilman föönejä kuivatettava hiuksisto, johon ei myöskään mitään ponnareita (yök!) panna. Monen mielestä varmaan risutukka ja hamppupehko, mutta minulle kuitenkin oma ja sopiva.

Ps. Kuten yllä jo mainittiinkin, se syövän jälkeen kasvava kihara taitaa johtua sytostaateista, ei syövästä tai kaljusta ponnistavasta uudesta hiuksesta niinkään. En ole sairastanut syöpää, mutta sytostaatteja kokeiltiin muuhun ja sen jakson jälkeen minunkin pehkooni ilmaantui kiharaa.

Vierailija
84/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on setätukka?

Seppo Taalasmaa look

Vierailija
85/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on kukkahattutätitukka?

Vierailija
86/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silta johtaa pappatukkaan ja mummotukkaan. Mitäs ne sitten ovat. Nykyään iäkkäällä voi olla ihan normaalit hiukset.

Kaupungilla näin vanhan pariskunnan, miehen ja naisen, joilla oli yhtä harmaat hiukset ja samanlainen lyhyt leikkaus. Näyttivät aivan samalle kun takaapäin katsoi.

Liekkö perää siinä että mitä kauemmin on yhdessä, alkaa muistuttaa toista.

Vierailija
87/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10 kertaa on kirjoitettu, että lyhyt tukka vaatii paljon laittamista. Höpö höpö. Leikkasin itse juuri lyhyehköksi, ja hiusten pesu ja kuivaus on nyt huomattavasti nopeampaa. Hoitoainettakaan ei välttämättä tarvitse joka kerta. Säästyy aikaa ja vaivaa, minkä eteen käyn mielelläni useammin kampaajalla. Ei minun tukalleni ainakaan tarvitse pesun ja kuivauksen lisäksi tehdä mitään erityistä, hyvin leikattu malli asettuu lähes itsekseen. Ja kyllä, olen täti, jos lyhyt tukka on tätien tunnusmerkki. Ei haittaa.

Vierailija
88/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on kukkahattutätitukka?

Hyacinth Bucket -kampaus?

Vierailija
89/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tätitukka on se sellanen noin leukaan polkka ja sivulle menevä otsis, ja vähän raitoja tai punertavan ruskea.

Vierailija
90/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 10 kertaa on kirjoitettu, että lyhyt tukka vaatii paljon laittamista. Höpö höpö. Leikkasin itse juuri lyhyehköksi, ja hiusten pesu ja kuivaus on nyt huomattavasti nopeampaa. Hoitoainettakaan ei välttämättä tarvitse joka kerta. Säästyy aikaa ja vaivaa, minkä eteen käyn mielelläni useammin kampaajalla. Ei minun tukalleni ainakaan tarvitse pesun ja kuivauksen lisäksi tehdä mitään erityistä, hyvin leikattu malli asettuu lähes itsekseen. Ja kyllä, olen täti, jos lyhyt tukka on tätien tunnusmerkki. Ei haittaa.

Ainoat helpot hiukset ovat itselläni olleet hyvin lyhyt ja yli olkapäiden pitkä. Kaikki muu siitä väliltä pöyhöttyy ja sojottaa, tukkani on laineikas ja mureneva, ärsyttävä.

Vierailija
91/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäillä joilla on pikkutytön ja nuorison tukkamalleja joillekka enää ne harvoin sopivat niin näyttää siltä että kuvittelee itseään nuorekkaammaksi tai yrittää olla nuoremman näköinen mitä on :D Hiirenhäntä letti ja harva otsatukka pahin esimerkki. Äidilläni on pakkomielle pitää polkkatukkaa joka leventää leveää naamaa entisestäänkin joka ei sovi hänelle ollenkaan ja muita malleja kun on leikattu lyhyeksi on kehuttu nuorekkaammiksi ja sopii paremmin mutta kun ne eivät hänelle kelpaa. Pakkomielle olla juuri se kaikkein naamaan sopimaton malli. Jotkut vaan jämähtää siihen samaan malliin sopii se tai ei niin siinä mennään kokeilematta mitään uutta koskaan. 

Vierailija
92/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silta johtaa pappatukkaan ja mummotukkaan. Mitäs ne sitten ovat. Nykyään iäkkäällä voi olla ihan normaalit hiukset.

Kaupungilla näin vanhan pariskunnan, miehen ja naisen, joilla oli yhtä harmaat hiukset ja samanlainen lyhyt leikkaus. Näyttivät aivan samalle kun takaapäin katsoi.

Liekkö perää siinä että mitä kauemmin on yhdessä, alkaa muistuttaa toista.

Minäkin näin tällaisen kaksoset-pariskunnan. Harmaita hiuksia ei ollut, mutta lyhyeksi kynityt molemmilla. Vaatetuksena iso musta t-paita ja beiget caprimittaiset cargoshortsit. Takaapäin katsottuna ei voinut näiden sukupuolta määrittää, olivat vaan isoja laatikoita.

Vierailija
93/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta aina kuulee syyksi leikata hiukset lyhyeksi, että se on niin helppohoitoinen. Sitten olin kampaajalla ja tällaista "helppohoitoista" kampausta laitettiin moussella, geelillä, hiuslakalla ja vaikka millä ja föönattiin ja harjattiin ja kammattiin jne. varmaan yli puoli tuntia. No olipas helppohoitoinen.

Itselläni on pitkät hiukset ja ne vaan harjataan ja laitetaan kiinni. Kestää noin puoli minuuttia kaikkinensa.

Pitkät hiukset harjataan ja kiinni, sekö on muodikasta, no ei todellakaan ole.

"Muodikasta"? Kuka väitti, että on muodikasta? Helppoa, sanoin. Ihmettelin, miksi ihmiset väittävät, että lyhyt kampaus on helppohoitoinen, kun näköjään on ihan sairaan vaikea. Aiemmin keski-ikäiset aina väittivät, että keski-ikäisenä voi leikata lyhyet hiukset, kun ne ovat niin helppohoitoiset. 

Itsellä on aina ollut lyhyt tukka, kunnes viisikymppisenä kasvatin vähän olkapäiden yläpuolelle ulottuvan eteenpäin pitenevän tätipolkan.

Ai että on helppo, verrattuna siihen lyhyiden jokapäiväiseen väkerrykseen föönin ja tölkkiarmeijan kanssa.

Ei todella ole lyhyt helppohoitoinen - ellei sitten anna sen lötköttää päätä myöten miten sattuu.

Lisäksi lyhyet hiukset vaativat leikkauksen 5 viikon välein.

Vierailija
94/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen alkanut inhoamaan hiusten laittamista niin että käy miestäni kateeksi kun hän koneella vetää parin millin sängen ja kehuu kuinka tämä on kaikkein mukavin malli ja varsinkin kesällä helteillä. Vaatteissa ei ole karvoja eikä pesukoneen sihti tukkeudu eikä lavuaarit ja lattiakaivot pitkistä karvoista kuten nuorena kun oli pitkä letti. Lyhyt tukkaisena minullakaan ei ole ollenkaan samanlaisia ongelmia kuitenkaan kuin ennen. Ongelma on vaan siinä että että se maksaa käydä jatkuvasti kampaamossa. Elin kustannukset kun nousevat niin alan ajamaan sängeksi ja pidän sitten hattuja kesät talvet. 

Vierailija
95/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lyhyt tukka, niin on täti.

Jos on pitkä tukka niin yrittää olla nuori.

Jos on polkka niin naama on liian lihava.

Tämän vuoksi en kuuntele muita ja olen onnellinen täti pinkissä tukassa. Ihan sama, jos ette tykkää.

Vierailija
96/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta aina kuulee syyksi leikata hiukset lyhyeksi, että se on niin helppohoitoinen. Sitten olin kampaajalla ja tällaista "helppohoitoista" kampausta laitettiin moussella, geelillä, hiuslakalla ja vaikka millä ja föönattiin ja harjattiin ja kammattiin jne. varmaan yli puoli tuntia. No olipas helppohoitoinen.

Itselläni on pitkät hiukset ja ne vaan harjataan ja laitetaan kiinni. Kestää noin puoli minuuttia kaikkinensa.

Itsellä on aina ollut lyhyt tukka, kunnes viisikymppisenä kasvatin vähän olkapäiden yläpuolelle ulottuvan eteenpäin pitenevän tätipolkan.

Ai että on helppo, verrattuna siihen lyhyiden jokapäiväiseen väkerrykseen föönin ja tölkkiarmeijan kanssa.

Ei todella ole lyhyt helppohoitoinen - ellei sitten anna sen lötköttää päätä myöten miten sattuu.

Lisäksi lyhyet hiukset vaativat leikkauksen 5 viikon välein.

Lyhyitäkin hiusmalleja on erilaisia ja hiuslaatuja myös. Joten "helppohoitoisuus" riippuu aika paljon muustakin kuin tukan pituudesta.

Luonnonkihara lyhyt tukka on mulla "pese ja pidä" mutta sama malli jollain toisella vois vaatia fööniä, geeliä, vaahtoa, lakkaa jne.

Vierailija
97/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Lyhyt tukka vaati kaikki em. aineet ja välineet laittamiseen. Ilman oli karmeen näköinen. Vaati kolmen viikon välein kampaamokäyntiä. Tuli kalliiksi. Nyt on oma väri ja puolipitkät kihartuvat hiukset kevyellä väriraidoituksella. Saavat kasvaa ja juurikasvua ei näy. Kampaamoväli voi olla kuukausia. Ei tarvi varata seuraavaa aikaakaan. Menen kun siltä tuntuu.

Vierailija
98/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on varmaankin oma näkemyksensä tätitukasta.

Mielestäni tätitukka on ennen kaikkea lyhyt tukka, mikä on leikattu sivuilta lyhyiksi. Päälliosa voi olla aika pitkäkin. Väri voi olla mikä vaan. Malli ratkaisee.

Myös erilaiset pyrstömalliset ja joka suuntaan harottamaan kynityt hiukset ovat yleensä tätimäisiä. Varsinkin voimakkaan punaisina tai puna-mustina.

Nykyään on keski-ikäisillä tai vanhemmilla naisislla muotia pitkät tai pitkähköt, harmaiksi päästetyt hiukset, joista on otsatukka kasvatettu pois ja koko homma vedetään tiukasti poninhännälle taakse.

Muodikkuudesta huolimatta vaikutelma on uskomattoman tätimäinen ja useimmille erittäin epäpukeva ja ennen kaikkea vanhettava.

Vierailija
99/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt tukka rasvoittuu helpommin tai no nopeammin pesukuntoon. Leikkasin itselleni 10 vuotta sitten lyhyen tukan eikä ollut kotoisa olo. Ei ollut mun juttu. Pitkien hiusten kanssa voi olla vapaammin. Ponnari on nopea ratkaisu. Hiukset rasvoittuvat juuresta, eikä koko päänuppi vaadi heti pesua. 

Ei ikinä mulle  tätitukkaa. Sitä lyhyttä tanttamallia. Ei ei ei ei! Huomaatteko kuinka kilahdan pelkästä ajatuksesta.

N46

Sullahan nimenomaan on tätitukka.

Helppo lättänä ponnari

Millainen on nuorisotukka? Kun tuntuu että kaikki hiustyylit on lueteltu tätitukkina. :D Olisiko siis enemmän kantajasta kiinni?

Vierailija
100/108 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on lyhyt tukka, niin on täti.

Jos on pitkä tukka niin yrittää olla nuori.

Jos on polkka niin naama on liian lihava.

Tämän vuoksi en kuuntele muita ja olen onnellinen täti pinkissä tukassa. Ihan sama, jos ette tykkää.

Olen entinen alan ammattilainen ja omaan visuaalisen silmän mikä sopii kenellekkin. Lähdin vaan muulle alalle kun ei kiinnostusta riittänyt enkä jaksanut ihmisten kanssa koko päivää niin että stressaannuin liika ihmisten kanssa tekemisissä olosta. Olen itsekkin kokeillut eri värejä mutta nämä ihan luonnottomat värit yököttävät ja ottaa silmään tosi pahasti eikä ne kuulu ihmisen päähän muuta kuin hessahtaneen.

Ehkä luonnottomilla väreillä voi näyttää mielentilaansa tai elämäntilannettaan niin ettei kaikki ole ihan kunnossa tai on jossain välivaiheessa ettei tiedä itsekkään missä mennään. Järkyttävintä on värjätä kulmakarvat samalla värillä.

Helpointa olisi ostaa peruukkeja kuin värjätä sillä ne värit eivät kauaa pysy pesuissa. Paljonko laitat rahaa niihin väreihin ja jos pitää olla pinkki niin se hiushan tarvitsee ensi vaalentaa nii että on aika raskasta käsittelyä hiuskuontalolle. Noihin väri kuontaloiden pitämiseen voi mennä aika omaisuus rahaa niin ettei se ole varmasti ihan halpaa lystiä.