Miksi jotkut luulevat että joulu = 24.12.
ja alkavat sitten heti 25.12. siivota taloa joulukoristeista ja heittää joulukuusia roskiin?
Kommentit (12)
Vastahan eilen saatiin kuusi sisälle ja koristeltua. Kyllä joulu kestää meillä vielä ainakin loppiaiseen. Mutta me aloitetaankin jouluhössötys vasta ihan joulun alla, eikä jo marraskuussa, kuten jotkut.
Mikä into on laittaa joulukuusi ja kaikki koristeet jo marras-joulukuun vaihteessa? Ei ihme, että halutaan ne sitten pois jo joulupäivänä.
Britanniassa aattoilta ollaan pubissa, lahjat ilmestyvät yöllä ja ne avataan aamulla joulupäivänä. Silloin on joulu. Tapaninpäivänä sitten jo pelataan fudista ja muita urheiluja.
Anteeksi ketkä luulevat ja toimivat näin?
En tiedä ketään ja olen jo nähnyt aika paljonkin elämää.
Olen yli 40 v.
Joulupäivän ja tapaninpäivän tulisi olla normaaleja työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vastahan eilen saatiin kuusi sisälle ja koristeltua. Kyllä joulu kestää meillä vielä ainakin loppiaiseen. Mutta me aloitetaankin jouluhössötys vasta ihan joulun alla, eikä jo marraskuussa, kuten jotkut.
Mikä into on laittaa joulukuusi ja kaikki koristeet jo marras-joulukuun vaihteessa? Ei ihme, että halutaan ne sitten pois jo joulupäivänä.
Minä laitan marraskuun puolessa välissä joulun, isänpäivän jälkeen, ja korjaan pois Nuutinpäivänä, tammikuun 13.
2 kk joulua meillä. Ja silti on hiukan haikea olo kun pitää korjata Joulu pois.
Usein olen ostanut vuoden ensimmäiset joululahjat ennen kuin olen entistä joulua siivonnut pois.
Tonttu
Vierailija kirjoitti:
Joulupäivän ja tapaninpäivän tulisi olla normaaleja työpäiviä.
Siis työtätekevälle karjalle.
T wahlroos ja kumppanit.
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa aattoilta ollaan pubissa, lahjat ilmestyvät yöllä ja ne avataan aamulla joulupäivänä. Silloin on joulu. Tapaninpäivänä sitten jo pelataan fudista ja muita urheiluja.
Brittiläiset kaverit ihmettelivät kovasti aikoinaan suomalaista jouluaattoperinnettä, että mennään haudalle, saunaan ja joulupukki tulee illalla.
Aatot on parhaita: jouluaatto, juhannusaatto, uuden vuoden aatto, vapunaatto jne. Varsinaiset pönötyspäivät on pakollinen paha.
En tunne yhtään ihmistä, joka ottaisi 25. 12. joulukoristeet pois ja heittäisi kuusen roskiin.
Enkä usko, että myöskään ap tuntee.
Jatkuuko teillä joulu vielä? Saitteko välipäivät vapaaksi vai palasitteko jo töihin?
Vierailija kirjoitti:
Outoa väkeä, sehän on vasta aatto. NYT on joulu. Toki meillä juhlitaan aattoa, ymmärrän sen, mutta joulu jatkuu senkin jälkeen (tai siis varsinaisesti alkaa).
Joulun aika on 21.12 - 13.1 (Nuutinpäivä).
Outoa väkeä, sehän on vasta aatto. NYT on joulu. Toki meillä juhlitaan aattoa, ymmärrän sen, mutta joulu jatkuu senkin jälkeen (tai siis varsinaisesti alkaa).