Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~o~JOULUISTEN TORSTAI TOIVOA TÄYNNÄ~O~

12.10.2006 |

Huomenta kaikille! Kipitetäänpä kasaan!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamua!

Miten voi tällälailla väsyttää? Heräilin puoli kuuden aikaan siihen, että jalasta veti suonta niin, että koko koipi oli ihan mutkalla. Olikin asettelu, että sain jalan maata vasten ja alkoi tuska hellittämään. Sitten kun yritinkin ottaa jalan maasta, alkoi suonta taas vetämään hulluna. Mikä suonenvetoon auttoikaan? Villasukat, magnesium ja merisuolarae(yök!) kielen alle??? Vai kaikki yhdessä?

Lauantaina on tytsyn 8-vuotis synttärit ja ajattelin raivata tuon meidän yläkerran, vaikka tuskin sinne kukaan eksyy... Ihan kuin siellä olisi vaatepommi räjähtänyt. Pitäisi olla ihan oma huone pyykkitelineille ja silitykselle, kun kodinhoitohuonetta ei ole!

Miten muut sairaslomalaiset ovat saaneet aikansa kulumaan?

Jotkut päivät ovat NIIN tylsiä, mutta yleensä sentään jotain tekemistä saa järjestettyä. Supistelut ovat jääneet vähemmälle, liekö sitten kotona oleilu auttanut asiaa. Mutta liitoskivut ovat ja pysyvät, tappiin asti.

Taidan mennä hetkeksi keräämään energiaa tuonne pedin puolelle, kun siihen kerran on mahdollisuus. Liittäkää osaavammat eilinen viestiketju tämän päivän kasaan. Kiitos!

Kirsikka ja aarre rv 28+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olemaan tämä kävely oikein tuskallista, kuinkahan sitä pystyy kävelemään/liikkumaan jos näin etenee nämä liitos ym. kivut jaloissa ja lantiossa loppuraskaudessa?? Ja levossa vasta alkaakin vihlomaan ja särkemään tuota " alapäätä" oikein kunnolla, että ei tässä ole enää mikään hyvin.. vali vali...

Huomista vaan odottelen kun on lääkäri, sekin vasta iltapäivällä.

Verhoja on tullut vaihdeltua tällä viikolla ja olen itseeni enemmän kun tyytyväinen :) kun saisi ne vauvan vaatteetkin pestyä ja laitettua paikoilleen... Tilasin muuten ellokselta vauvahaalarin niin eilen se sitten vihdoin tuli ja mikä pettymys... se oli vähän kun kevyttoppapuku tai joku välikausi, ei sillä voi mitenkään tarjeta talvella.. että eikun takaisin. Minkälaisia haalareita tai siis mistä tai minkä merkkisiä olette ostaneet jos on ollut tarvetta?

Hauskaa ja hyvää torstaita... jippii huomenna perjantai ja yksi työ viikko vähemmän! rv. 32 tasan :)

Vierailija
4/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan minullakin näitä liitoskipuja? nivuset kipeänä ja varsinkin wc-pöntölle istuminen ja sieltä nousu tuskaa..autsh.

joku täällä kyseli muita joilla kyltymätön nälkä, minä täällä söisin vaikka puolikkaan sian jos sais :) heh..painoa tullut 15kg, esikoisesta tuli 20kg et samoissa lukemissa mennään.

saiskohan tänään aikaseksi hakea varastosta kaikki vauvan vaatteet ja pestä mitkä tulee käyttöön ja muut kirppikselle.

toi kirppis projekti taitaa olla ikuinen projekti kun ukkeli ei ymmärrä etten jaksa enään nostaa painavia laatikoita :( miehet miehet!

on noi yöt aika mielenkiintoisia. yöllä heräsin 02 pirteänä kuin peipponen ja luulin että on aamu.

nyt vedän itseni kyllä kaffelle ja suihkuun..sitten ulkoilemaan :))

kaikille hyviä vointeja! EI ENÄÄN MONTAA VIIKKOA H-HETKEEN!!!

Vierailija
5/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että juu, ruoka maistuu hyvin täälläkin, ihme ja kumma, ettei tuota painoa ole vielä alkanut (entisen ylipainon päälle...) kertymään? Taitavat vain olla nuo minun ruokahimoni sellaisia terveellisehköjä, makea ei kauheasti himota, ennemminkin tulee ahmittua kasviksia ja mehuja. No, nuo jälkimmäiset kyllä ovat aikamoisia kaloripommeja...

Kukka eilen kyseli teenostopaikkaa, luontaistuotekaupasta ajattelin itse lähteä huomenna kyselemään sitä vadelmanlehtiteetä. Muutenkin pitäisi mennä nyt viimeistään tekemään vauvantarvikehankintoja, listalla on haalarin ja patjan lisäksi muuta pientä, rintakumit kaiken varalle, tutti (vaikkei esikoiselle koskaan kelvannut yritetään tulokkaalle...) ja ehkä parit pienet sukat... Alkaa konkretisoitua tämä vauvan tulo!

Eilen sain komeroon järjestettyä tilaa vauvan vaatteille, Elfan perus-koripaketti oli esikoisella aika toimiva, vaatteet ja vaipat mahtuivat siihen kätevästi. Talvivauvalla tosin on nyt enemmän vaatetta :) Eli nyt pitäisi alkaa pyykkäämään vaatteita. Ai niin, nytpä muistin lisätä ostoslistalle pesuaineen villa- ja silkkivaatteille, ei noita Ruskovilloja viitsi pilata tavallisella pesuaineella. Saapa nähdä, saanko pelastettua äitini innoissaan piloille silittämän silkkisen ensimyssyn, huoh...

Kirsikka, magnesiumia kannattaa syödä nyt säännöllisesti eikä vain suonenvedon iskiessä, siitä on melkoinen apu. Lähetän tässä muuten siivouskeijun: *tsädäm* ;)

Liitoskipuja taitaa olla jo monilla. Huoh, neuvolan terveydenhoitaja ei kyllä toivoa antanut ts. sanoi, ettei niihin oikein mikään auta :( Nukkumisesta kun valitin, niin totesi vain, että jos ne oikein pahaksi yltyvät öisin niin voisin kokeilla nukkumista ISTUALLANI :P! Tepsisiköhän todella? Jonkin verran on ollut apua ekstrapehmeistä tyynyistä lantion alla, vähän vähentävät painetta lonkkiin. Ja ikuisesti ylistämäni futon ei taida tässä tapauksessa olla paras nukkuma-alusta, huomasin äitini luona kyläillessämme joustinpatjan vähentävän tuota lonkkien jomottelua.

Tuolla joulukuitsen Yahoo-listalla on ollut keskustelua synnytystapa-arviosta/synnytyksen suunnittelukäynneistä ja näköjään niitä järjestetään vain joillakin paikkakunnilla? Tampereella esikoista odottaessani tuo arvio tehtiin viimeisellä lääkärineuvolakerralla rv 36, jossa lääkäri arvioi lantion tilavuutta ja vauvan kokoa, ja kun mitään erityistä ei ilmennyt, ei tarvittu käyntiä äitiyspoliklinikalla. Nyt kun olen menossa Vammalan aluesairaalaan synnyttämään, tehdään siellä synnytystapa-arvio/synnytyksensuunnittelu, koska he ottavat sinne ainoastaan ei-riskisynnyttäjiä pienen sairaalan rajallisten resurssien vuoksi. Turvallisin mielin olen sinne kuitenkin menossa, sillä heillä on hyvin nopea päivystysvalmius; esimerkiksi jos hätäsektioon joudutaan.

Pian on enää 2 kuukautta laskettuun aikaan! Pelottavaa ja ihanaa :)

Tinuri ja Itu rv 30+5

Vierailija
6/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mitäs tänne eilen olin 30 vko:n ultrassa ja onneksi kivi pyörähti harteilta ja istukka oli siirtynyt takaseinustalle joten saa synnytttää normaalisti, mikä helpotus kun olin jo panikoinut tuon sektion kanssa ja muutenkin että mitä sitten jos ei olisi vieläkään siirtynyt.

Vauva vastasi viikkoja ja koko arvioksi antoi 1400-1700 riippuu kuulemma miten lasketaan kun on kaksi tapaa...

Isosisko oli mukana ja sai ihan oman vauvan kuvan ja sitä on sitten pitänyt kaikille esitellä suurin piirtein jopa kaikille tuntemattomillekin, mutta ei sen nyt väliä pää asia on että on vielä ainakin innoissaan tulokkaasta.

No mutta jos nyt vastailisi niihin gallub kysymyksiin..

AIKAISEMMAT SYNNYTYKSET:

Joo eli isosisko käynnistettiin viikoilla 38+2 kun oli niin isonkokoinen, arvio oli silloin n.4 kg mutta tytsy painoi lopuksi 4420 kg joten ihan hyvä että tuli ulos ennen, synnytys meni ihan hyvin ei ollut mitään ongelmia.

NIMIEHDOTUKSET:

Joo niitä hän tässä on sitten pohdittu kun esikoisella oli nimet valmiina mutta tällä tulokkaalla ei ollut, joten tässä niitä pohditaan parhaillaan kun ensiviikolla on neuvola ja silloin pitäisi sairaalapaperi palautella joten onneksi on vielä aikaa... :)

Joku puhui eilisessa pinossa että ruoka ja makia maistuu hyvin, no niin on täälläkin välillä tuntuu että voisi vaikka syödä hevosen kun nälkä ei mene millään ohi, isäntäkin jo jää kakkoseksi mun syömisen kanssa kun on tähän mennessä syönyt melkein tuplasti itse enemmän kuin minä, mutta on tässä varaa syödäkin kun ei ole kuin 5 kg tullut lisää ja viimeksi tuli 17 kg joten varaa on vielä.

Mutta jos nyt lopettelis ja lähti hakemaan tytsyä hoidosta...

Hauskat päivän jatkot...

Tanja ja " Hulivili" 30+1

Vierailija
7/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sairaslomaa ensi torstaihin asti jolloin on äippäpoli ja saavat päättää jatkosta. Poskiontelon tulehdus on, oi kun miellyttävää :(

Tyttärelleni sain ajan risaleikkaukseen 27.pv kun valitin etten sitten ihan viimeisilläni saatikka pienen vauvan kanssa ala sairaalassa päivystämään. Aikamoiset jonot on: tarkastuskäynnillä oltiin 13.04. jolloin leikkauspäätös tehtiin ja nyt JO (suuren mankumisen jälkeen) saatiin aika. Huono puoli tässä: meillä oli teatteriliput juuri lauantai-illaksi ja piti perua ne kun ei tiiä missä kunnossa pimu on ja ite kuitenkin haluan hoitaa.

Pojalla taasen oli eilen oikomishammaslääkäri ja rautojen laittoa siirrettiin taas puolellatoista vuodella. Hänellä kun on vielä nuita maitohampaita ettei kuulemma niitä kannata oikoa... Juuri sitten sopivasti kun yläasteelle siirtyy niin suu täynnä rautaa :(( Toivottavasti olen onnistunut kasvattamaan hyvän itsetunnon omaavan pojan ettei tuo sitten tahtia haittaa.

Meillä on noita vauvan vaatteita aivan valtavat määrät, ettei niitä tarvihe kyllä enää ostaa. Pestykin ne jo on, kunhan kaappiin saisi laitettua. Toppapuvun sain lainaksi toukan serkulta, 62cm, ja lappu niskassa kertoo että on KappAhl:n tarjontaa ja viime vuoden mallia. Ostaa pitäisi enää tilpehööriä: kori sukille sekä omat korit hatuille ym. sälälle. Tuttipulloja ja muuta semmosta.

Vinkki: keskolassa näytettiin vauvasta turvallisen oloinen nukkuminen -> tuntee olevansa vielä kohdussa ja turvassa. Eli.. semmonen pitkä pehmokäärme laitetaan vauvan selän takaa, jalkovälistä rintaan asti kun vauva kyljellään. Meillä auttoi nukkumiseen hyvin :) Tietty tuohon tarkotukseen käy vaikka pitkä pyyhe tai lakana kunhan ei ole turhan paksu. Se käärme vaan jäi sitten tytölle pehmoksi jälkeen päin ja kulutti se kyllä ihan loppuun :))

Nyt kun olisi aikaa kun täällä kotona joutuu käkkimään niin sitten on kipeä ettei jaksa yhtään mitään... nälkäkin olisi...

Äh, meen maate taas..

Palaillaan...

RauPotar ja toukka 31+5

Vierailija
8/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on vielä huomenta, kun vasta tulin aamusuihkusta ja teetä lipittelen. Herännyt olen jo 7 pintaan ja vein pojat hoitoon. Mulla on tänään koulusta etäpäivä ja pitäis noita koulu hommia tehdä, mut mitään en tunnu saavani aikaiseksi.

Mulla on myös ollut noita inhottavia suonenvetoja kuin kirsikallakin. Tänä aamuna onneks säästyin niiltä, mut useimpina aamuina kuitenkin on suonenvetoja. Pakko kai se on kokeilla sitä magnesiumia jos vaik auttais.

Tänään mulla olis sit se tuomion päivä eli saas nähdä onko istukka siirtynyt kohdunsuulta edes vähän poies. Ei yhtään ole jännitysfiiliksiä, oli tulos mikä hyvänsä, ni kyllä siihen sopeutuisi...on kyllä semmoinen tunne, että istukka köllöttää edelleen kohdunsuun edessä ja leikkaukseen sitä joutuis menee, ni olen tavallaan jo mielessäni valmistautunut ja varautunut leikkaukseen. Ei sitten ainakaan tule siellä ultrassa shokkina, vaikka positiivinen yllätyshän se olis jos istukka olis siirtynyt hivenen pois kohdunsuulta.

MariJo ja Omppu rv 29+6

Vierailija
9/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vaikka meillâpâin on hyvin harmata ja yôn on satanut vettâ. Mutta ihana, ettâ syksy ja talvi saapuu ja kauan odotettu joulukuu!!

Tiistaina oli ultra, jossa sai kurkistaa mahan sisâân miten vauvalla menee. Poika oli jo kâântynyt pââ alaspâin ja selkâ oli minun vasenta kylkeâ vasten. Painoa pojalla oli 1870g ja syntymâpainoksi lââkâri arvio korkeintaan 3500g. Se sopii äidille oikein hyvin!

Ihana lukea, ettâ muillakin âideillâ tekee jatkuvasti mieli syôdâ jotain. Tuntuu, ettâ ravaan jââkaapilla yhtenâân. Ja energian kulutus on niin minimaalista, ettâ kaikki taitaa jââdâ vyôtârôlle.

Ensi viikolla on lââkâri jossa kuulee paljonko paino on noussut. Olen kyllâ yrittânyt vâlttââ makean syôntiâ, mutta vâlillâ on pakko sada leivos tai jotain muuta ihanaa...

Tuntuu hassulta kun laskettuun aikaan on vielâ matkaa, mutta itsellâ tahti on hidastunut kovasti. Ei voi kâvellâ joutuin ja pitkiâ matkoja, alavatsaa vihloo, vâsyttââ yms. Puhumattakaan siitâ kuinka mieliala vaihtelee ja sitâ pahoittaa mielensâ tosi helposti. Kaikki nâmâ kuuluvat asiaan mutta silti sitâ tuntee olonsa ihan kummalliseksi. Ei ollenkaan normaaliksi minâksi..

Tââllâ ranskassa lapsille annetaan nimi jo mahassa. Lââkârit ketovat ultrassa helposti kumpi on tulossa ja sitten aletaan miettimâân nimivaihtoehtoja. Meiltâkin kaikki kuumeisesti kyselee pienokaisen nimeâ, mutta haluamme pitââ sen salassa siihen asti kun lapsi syntyy. Herâtâmme suurta kummastusta sillâ, mutta aivan sama...

terveisin

Ellinoora ja vaavi 32+2

Vierailija
10/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä neuvola tätinne on pamauttanut pokalta naamalta?

siis esim. nuku istuelttaan ym :)

mulle täti tuumas joulukuun aikoihin, kun odotin esikoista:

sun pitäis liikkua paljon. esimerkiksi pyöräily on tosi hyvä laji

odottavalle äidille!! poika syntyi tammikuun alkupäivillä!

onneksi oli omaa järkeä vaikka olinkin nuori. ei todellakaan käynyt mielessä lähteä talviliukkaille pyörällä hyvä kun kahdella jalalla pysyi pystyssä!

tämän siis ei ole tarkoitus missään nimessä olla loukkaavaa!!

samanlaillahan me kaikki teemme virheitä ammatissamme :))))

Vierailija
11/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis viimeistä työpäivää kulutan, ennen vuosilomaa ja äitiyslomaa. Täytyy kirjoittaa nyt kun vielä pystyy, koska todennäköisesti joutuu lyhyeen nettipimentoon, ennen kuin yhteydet kotona taas toimii.

Mukavasti on vika työpäivä menny. Post-it-lapuista tein hienoa haitaria ja klemmarit on kaikki paikoillaan =) Ihan hassu ajatus, että huomisesta lähtien ei ainakaan vuoteen tarvii miettiä mitään työjuttuja. Tosin muistan kyllä esikolta kuinka rankkaa aikaa alku oli, töissä pääsee varmasti helpommalla. Esikoinen on ensi viikolla menossa kahdeksi päiväksi mummolaan kylään ja ihanaa saa ihan omaa aikaa!! Ajattelin käydä molempina päivinä uimassa ja jos vähän sais noita ostoksia vauvalle tehtyä. Ihan luksusta näin lapselliselle viettää pari päivää ihan yksin, kun mieskin päivät töissä =)

Kaks tuntia pitäis vielä johonkin hohhata, vaika kai sitä näin vikana päivänä voi vähän aiemmin jo lähteä ? =o)

Sirri

Vierailija
12/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin ensi alkuun: SIRRI, tervetuloa meidän lomalaisten joukkoon!! (Kuka nyt milläkin lomalla sattuu olemaan.) Eikö olekin vähän hassu olo, kun tietää ettei työmaalle palaa piiiitkääään, pitkään aikaan?!

TINURI, joko olet käynyt synnytysvalmennuksessa Vammalassa? Itse olin eilen ja tunnelma oli kivan intiimi, meitä oli vain kolme äitiä + yksi isä. Harmittelin, kun en viime synnytyksessä uskaltautunut Vammalaan vaan valitsin TAYSin. Vammalan ideologia synnytyksestä on todella luonnonläheinen.

Täälläkin liitoskivut vaivaavat. Tuolla synnytyspuolella kyselinkin jo kokemuksia ihmisiltä, joilla häpyliitos on vallan revennyt synnytyksessä (kuten minulla viimeksi) mutta aika vähän tuntui olevan kohtalotovereita. Jännittää, pystynkö loppuun asti kävelemään, liitos todellakin jo naksuu aika pahan kuuloisesti. Kipu on tietysti myös kova.

Mutta nyt telkan eteen pötkölleen, vaikka tuskin sieltä mitään katsottavaa tulee....

t. päivikki 32+3

Vierailija
13/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka vaan kaikille. Olen taas lusmuillut ja piileksinyt pari viikkoa, ei vaan, oikeesti tekemistä ja hommaa on vaan nyt NIIN paljon etten ole ehtinyt tänne pinoon saakka. Usein olen ajatellut teitä, joitakin juttuja ja henkilöitä mitä pinoista on jäänyt mieleen ja miettinyt että mitähän tänne kuuluu. Mutta sitten on taas joku meno / tilanne päällä ja pinon aukaisu on jäänyt...

Suurin osa mun ajasta on mennyt erinäisiin remppahommiin, me suunnitellaan wc-remppaa ja olen juossut valkkaamassa kalusteita, kaakeleita jne. Sit samaan syssyyn on sattunut muutakin remonttiasiaa, kattoremontin arvioitsioita on laukannut meillä tekemässä tarjousta (katto vuotaa vähän, pakko uusia pikapuoliin), yks arkkitehti kävi arvioimassa talon laajennusmahdollisuuksia (meillä vaan 2 mh, muttei haluta muuttaa muuallekaan, ainoaksi vaihtoehdoksi jää laajentaa tai jakaa yks makkari väliseinällä kahtia sit tulevaisuudessa....), on mietitty säilytystilaratkaisuja uusiks ja sitä rataa. Samalla olen hoitanut 2-vuotiasta energiapakkausta ja koittanut etsiä netistä käytettyjä tuplarattaita talveksi. Plus selvitä ihan vaan päivittäisistä askareista.... Hommaa on niin ettei tiedä miten tästä kaikesta selvitään.... Toivotaan että vauva pysyy masussa joulukuun alkuun saakka, niin saadaan ainakin tuo wc remppa tehtyä ennen sitä.

Onneksi olo on mainio. Vauva on kääntynyt nyt rt ja mun olo on helpottunut tosi paljon sen myötä, kun se ei enää paina samalla tavalla kun poikittain ollessaan kuukausi sitten. Liitoskivut yms. ovat vähentyneet, ja parin tunnin päikkäreiden ansiosta oon itseasiassa aika oireeton nyt, mitä nyt iltaisin sitten masussa alkaa teknobileet...;)

Makaan sohvalla ja masu huojuu, heiluu, hytkyy, tärisee..... oikeen sattuu nää iltajuhlat aina, tuntuu että se tulee just nahan läpi.... Liikkeet tosiaankin tuntuu -ja näkyy!! Neuvolassa täti kysyikin eilen että oletko tuntenut liikkeitä...? Vastasin että joo, olen nähnytkin ne.... en niitä kertakaikkiaan voi olla tuntematta!

Painoa tullut nyt maltillisemmin, saldo +12kg. Ruoka ei oikein suuria määriä maistu, mutta vähän kokoajan. Hedelmiin on oikein himo. Onneksi omenoita on omasta takaa, syön niitä pahimpaan syöpöttelyhaluuni.

Omaa napaa oikein urakalla, kun ei ole pitkään aikaan kirjoittanut paisuu teksti helposti heti liikaa....

Voikaa hyvin kaikki, joulukuuhun ei ole enää pitkä matka!!!

äitikuu, jolla kantomatkaa jäljellä noin 8 viikkoa....

Vierailija
14/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jännää, miten tuo aika menee kuitenkin noin nopsaan, vaikka toisaalta toivoo, että olisi jo joulukuu.... Mutta PALJON on vielä tehtävää, remppa ihan kesken!! Katsotaan mitä mies saa lauantaina aikaiseksi, kun musta ei nyt tässä vaiheessa ole avuksi. Kipujen ja supistuksien lisäksi nyt on sellaset " alustusmaalit" yms. aineet kyseessä, että mä ei voi olla avuksi muuta kun lastenhoidossa! :o)

Eilen oli mulla lääkäri. Kaikki ok, tosin taas oli verenpaine nousuun päin 126/78. Mutta olo on kuitenkin vieläkin hyvä. Pissassa vähän proteiinia, mutta tämä ilmeisesti normaalia? Ja nyt sitten saa alkaa valita sektiopäivämäärää! Jännä, että tosiaan jos sinne saakka pääsee, niin itse saa valita lapsen syntymäpäivän..... :o) LA ois 12. päivä, mutta joulukuun 5. jälkeen mikä vaan käy lääkärin mukaan, joten taidetaan ottaa se 5. päivä. Se kun on tiistai, niin sitten kotiin toivon mukaan pääsisi perjantaina eli viikonlopuksi, jotta on miehenkin kiva rauhassa olla vauvan kanssa pari ekaa päivää kotona.

Eipäs tänne sitten muuten sen kummempaa. Yöllä oli jo pakkasen puolella, eli syksy se vaan tulla jollottaa... Puutarhaletku taisi jäädä illalla ulos?? KÄÄKS! Toivottavasti ei ole ratkennut?

UM 31+ mutta enää vajaat 8 vkoa H hetkeen!!!

Vierailija
15/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivikki74:

TINURI, joko olet käynyt synnytysvalmennuksessa Vammalassa? Itse olin eilen ja tunnelma oli kivan intiimi, meitä oli vain kolme äitiä + yksi isä. Harmittelin, kun en viime synnytyksessä uskaltautunut Vammalaan vaan valitsin TAYSin. Vammalan ideologia synnytyksestä on todella luonnonläheinen.

Rv 36 mennään synnytyksen suunnittelukäynnin yhteydessä tutustumaan sairaalaan, mutta jätetään se valmennus tällä kerralla, on esikoisesta kuitenkin vielä tuoreessa muistissa. Kuulostaa kyllä mukavalta, ja olisimme voineet tavata siellä, hih :)

Viime kerralla en voinut valita sairaalaa (asuimme n. 500 metrin päässä TAYSsta sitäpaitsi :D), mutta nyt en epäröinyt lainkaan kun sain kuulla, että täällä uudella kotipaikkakunnallamme synnyttäjä saa valita näiden kahden välillä. Olen kuullut VASsta pelkkää hyvää, hyvä ystäväni on synnyttänyt esikoisensa siellä ja olen käynyt tämän raskauden kaksi ultraa VASn synnytysosaston lääkärin vastaanotolla ;). Odotan kovasti sitä synnytyksen suunnittelukäyntiä!

Hih, Päivikki, meillä on sen verran eroa noiden laskettujen aikojen välillä, ettei varmaankaan osuta sitten samaan aikaan " tositoimiin" :D. Olisikin ollut hauska sattuma!

Tinuri ja 16.12. laskeutuvaksi laskettu Itu

Vierailija
16/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole valitettavasti ehtinyt pariin päivään seuraamaan kovin tarkasti ketjuja, kovin huonolle huomiolle ovat jääneet.

HEINILLE toivotan tsemppiä ja onneakin matkaan. Toivottavasti lepo auttaa eikä synnytys käynnisty ainakaan ihan heti. :-)

LIITOSKIPUJEN kanssa taistelivat monet. Kertokaahan minulle, missä ne tuntuvat. Tunnustan dementiani, sillä hämärästi muistan kysyneeni tätä aiemminkin. Suokaa siis anteeksi hajamielisyyteni ja valaiskaa, missä nuo kivut tuntuvat. En kai ole itse tuntenut niitä.

LASKEUTUMISESTA JA GREIPISTÄ oli myös puhetta. Meillä vauva on raivotarjonnassa ja ilmeisesti alhaalla, sillä lääkäri tunsi lapsen pään sisätutkimusta tehdessään. Tai mitenpä muuten hän sitä tuntisi, hah eli tarpeeton lisäys. Tarkoittaakos tämä nyt sitten sitä, että vauva on lasketunut vai ei?

Lähden huomenna pitkälle matkalle enkä pääse nettiin kovin usein. Toivottavasti edes pari kertaa.

Tsemppiä kaikille eri kipujen sun muiden vaivojen kanssa sekä ennenaikaisen synnytyksen pelon kanssa eläville! Toivottavasti menee vielä monta viikkoa ennen kuin saamme lukea seuraavan synnytysuutisen. " Nähdään" 1,5 viikon päästä.

Ai niin, pikkusiskon mies oli tainnut kokea menetyksen. Kovasti vain toimia teidän perheellenne.

Iituli 31+

PS. Omasta navasta vielä sen verran, että Hulluilla päivillä shoppailu ja jalkojen päällä oleilu muutenkin kyllä vaativat veronsa: jalkoja särkee ja supistelee aika napakasti. Nyt lupaan rauhoittua. Muuten olo on ihan ok. :-)

Vierailija
17/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin näemmä hurahtivat nuo mun viestitkin ;-) sen siitä saa kun kirjoittaa makuullaan. Onneksi en ollut ehtinyt kirjoittamaan kuin otsikon, joten tekstejä ei hävinnyt bittiavaruuteen.

Kiitos IITULI tsempistä. Hyvää ja matkaa ja ota tosiaan rauhallisesti itsekin!!

ERKKIERIKA laittoi hauskan GALLUP aiheen, mitä hassua neuvolantädit on sanoneet. Tämä ei ole hassua, pikemminkin outoa, mutta multa neuvolassa on ainakin 3 kertaa kysynyt, että haluanko käydä siellä, haluanko käydä neuvolakääkärillä, haluanko jne. vai käynkö YKSITYISELLÄ?? Häh, miten niin yksityisellä, eikös nämä ole kaikille nämä neuvolapalvelut, ja eikös juuri tällaisten asioiden takia niitä veroja makseta ja niiden maksamista perustella... Olin ihan äimänä ja viimeisellä kerralla jo naureskelin et mitä häh, eikös mun veroäyreille tule vastinetta... No johtuu ehkä siitä että Viiskulman neuvolassa käy paljon " Eiran rouvia" jotka ehkä haluaa sit käydä yksityisillä lääkäreillään. Minä kyllä luotan meidän neuvolasysteemiin, enkä sitäpaitsi ehdoin tahdoin rajallisia rahojamme halua laittaa lääkäriin jos sen saman saa julkista kautta.

Tosi hauska kuulla USA:n ja RANSKAN kuulumisia miten eri tavalla näitä raskaus ja synnytys ja niihin liittyviä asioita siellä ajatellaan.

Nyt väsyttää (kahden tunnin iltapäiväunien jälkeenkin..) joten taidan mennä pesulle ja nukkumaan. Mulla on varmaan pian joku unen yliannostus, hih.

Huomenna tulee mun mies takaisin (tosiin vasta yöllä, mut kuitenkin).

Halit kaikille tähtösille

t.Heini rv 29 (kyllä se sit varmaan olen minä joka näitä päiviä väärin laskee, kaks vastaan yks ;-)

Vierailija
18/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä on ollut ohjelmaa täynnä ja uni painaa jo silmiä.

Lapset taas rokotuksella ja tieto oli selvästi lisännyt tuskaa, molemmat itkivät kovasti (meinas päästä äidiltäkin jo itku). Siis kyse on niistä per.. hepatiitti rokotteista. Siinä sit neuvolan täti hokas et kas sinähän odotat kolmatta.. kovin on tarkasimäinen tuo täti (vatsa on ollut kun rantapallo jo monta kuukautta). No, nuori on tyttö vielä ja varmasti ensimmäisessä työpaikassaan :).

Hauska lukea kun muutkin yrittää saada valmisteluja pelkällä ajatuksen voimalla tehtyä.. ei tästä tule yhtään mitää... alkaa iskemään PANIIKKI kun ei saa mitään aikaseksi. kun lähdin poikaa synnytämään en liioin ollut mitään tehnyt.. vaatteet pesemättä, sänky laittamatta, vaunut ostamatta, sairaala laukku laittamatta.. yms. siis en tosiaan ollut tehnyt tai hankkinut mitään. (esikoisella oli kyl kaikki valmiina kuukausia ennen.) Tosin niitä oli sit aikaa tehdä kun poika oli sairaalassa muutaman viikon.Nyt Näyttää pahasti siltä et kaikki jää taas tekemättä... Ens viikolla aloitan... lupaan...

Nyt haen ton ukkosen kitararasta irti ja pistän sen hieronta puuhiin, auttaa kovasti suonenvetoihin.

nefili rv 28+6

Vierailija
19/19 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna täyttyy nimittäin 33 viikkoa! (Jos mä olen enää yhtään laskuissa mukana...) Mua alkaa jännittämään ihan aikuisten oikeesti, synnytys nimittäin! Esikoinen syntyi perätilan takia sektiolla.

Tällä viikolla neuvolassa oli verenpaineet edelleen alhaalla, 100/64; hemoglobiini onneksi noussut 97 -> 110, paino valitettavasti taas noussut 1,4 kg. Mulla on raskausdiabetes, joten painoa ei tarttis tulla enää yhtään. Sokeriarvot on onneks pysyneet kurissa ruokavaliolla.

Onnittelut sille, jonka istukka oli siirtynyt. Vähän vaan tuntuu oma tilanne hassulta, kun eihän mua ole edes ultrattu niin, että tietäis, missä se istukka missään vaiheessa on ollut. Alkuraskauden ultra oli, ja lääkärin tarkastus oli muuten viikolla 13, ja se oli meidän paikkakunnan käytäntöjen mukaan ainoa neuvolalääkäri. Sen jälkeen on siis vain mittailtu verenpaineita jne.

No, " onneksi" on tuo raskausdiabetes, niin pääsee edes kokoarvioon, muuten ei olis mitään lääkäriä viikon 13 jälkeen!

Olen muuten menossa uimahalliin ensi viikolla, ja vähän mietityttää kohdunsuun tilanne! Tämä tietämättömyys varmaan säästää turhalta murehtimiselta, mutta jotain olis kiva joskus kysyä lääkäriltäkin, vaikka neuvolan täti niin ihana onkin!

Mä olen muuten ennenkin kirjoittanut viimeisenä, ja miettinyt, lukeekohan tätä kukaan, kun huomenna on taas uusi ketju :|