Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joita laihtuneet ei kertoneet

Entinen pullamössö
22.05.2022 |

Olen laihtunut 20kg ja nyt normaalipainon häämöttäessä olen huomannut paljon muitakin muutoksia kuin kehollisen.

*Makuaisti on tarkempi. Nautin enemmän tavallisesta ruuasta, kun saan siitä enemmän irti. Raa'at kasvikset ja hedelmät maistuu runsaanmalta.

*Sokeri aiheuttaa huonovointisuuden. Jos erehdyn vaikka juhlissa syömään silleen kuten söin lihavana, niin mahaani alkaa koskea ja saan ripulin. Syön siis kyllä edelleen herkkuja, mutta pieniä määriä kerrallaan.

*Asiat mitkä ennen oli herkkua on nyt pettymyksiä. Tämä liittyy varmaan makuaistin muutokseen. Ennen tykkäsin hesen juustohampurilaisesta, mutta nyt se sämpylä maistuu pullalta ja pihvi suolaiselta rasvamöykyltä.

*Sitten on ne perusjutut jotka kaikki varmaa on kuullut tai tietää, että uni on parempaa, on energisempi jne.

Silloin kun omasin huonot elintavat ja olin ylipainoinen, niin luulin laihtuneiden ihmisten olevan ylimielisiä, kun he kertoivat etteivät voi syödä vaikka sipsiä. Ei se näköjään ollutkaan. Olisi pitänyt ottaa oma pää pois perseestä, että se ei ollut loukkaus minua kohtaan vaan puhuivat totta.

Muita asioita joita olette huomanneet?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että ylipainoisten kohtelu on huonoa. Varmasti näin onkin, mutta työttömien kohtelu se kaikkein huonointa on. Mitään muuta ihmisryhmää ei kohdella niin huonosti kuin työttömiä. Itse ruma lihavana työttömänä olen lähinnä kiinnostunut vain siitä järkyttävästä kohtelusta, jota työttömänä kohtaan. Ei lihavia uhkailla tukien menetyksillä, jos ei laihdu tietyssä ajassa tietyn verran, pakoteta laihduttamaan tai hakeutumaan johonkin laihtumiseen painostavalle kurssille, jossa anorektisen laiha ohjaaja jauhaa itsestäänselvyyksiä ja haukkuu lihavia.

Vierailija
82/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun.

Syön riisiä melkein joka päivä.

En noudattanut mitään diettejä. Esim. vähentänyt hiilareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan tutkittu juttu, oliko peräti Suomessa havaittu lihavuustutkimuksessa, että lihavat ihmiset ei maista ruokaa niin kuin hoikat ja siksi syövät enemmän saadakseen saman kokemuksen. Ylipaino muuttaa aivojen tapaa saada nautintoa ruuasta. 

Mulla se on päinvastoin. Syön juuri siksi kun se ruoka on NIIN hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme