Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Outi ja Tiia ovat aikuisia naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet

Vierailija
21.05.2022 |

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd09eaee-8750-46c4-a943-b08d98e912e0 (IL Plus-juttu)

Ainakin toiselle olisi helppo kertoa, mitä voisi tehdä paremmin, jotta kumppani löytyisi helpostikin. Tiia onkin jo luovuttanut ja verhoaa asian tutulla setillä "en edes halua".

Kommentit (840)

Vierailija
481/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ujous tuossa taustalla? Tai seksuaaliset estot? Kyllähän miehen löytää, jos ei aseta rimaa liian ylös omaan tasoon nähden. (Ja kyllä, olen tasoteorian puolustaja). Jos olettavat olevansa jonkun Brad Pittin arvoisia, niin voinee mennä koko ikä odotellessa sitä oikeaa... 

Vierailija
482/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ikisinkut latelevat tuollaisia asioita. Totta kai tuurillakin on osuutta asiaan, mutta sehän on päivänselvä asia, että itsellä on paljon enemmän vielä osuutta siihen asiaan.

A) olet siisti (pukeutuminen/hygienia/kodin siisteys)

B) pystyt kommunikoimaan vastavuoroisesti

C) käyt ihmisten ilmoilla

D) olet aktiivinen

E) olet kiinnostunut, innostunut

F) olet opiskelija ja/tai työssäkäyvä

Nämä nyt tuli ensi alkuun mieleen.

A kohdasta puuttui tärkein, eli ole hyvännäköinen. Mies tai nainen.

Totta. Mutta hyvännäköisyys on subjektiivinen asia. Se, minkä näköisistä ihmisistä minä tykkään, ei ystäväni välttämättä pidä. Itse en missään nimessä olisi minkään salikimpun kanssa. Mutta jotkut naiset sellaisistakin pitävät.

Ei ole subjektiivinen asia. Brad Pitt nuorempana on kaikkien naisten mielestä komeampi, kuin minä. Ja olisivat mieluummin hänen kanssaan kaikilta osin. Brad Pitt oli nyt totta kai kärjistetty esimerkki, mutta kauneus ei ole katsojan silmässä.

Se, että kukaan ei pidä sinun ulkonäöstäsi ei kyllä kumoa sitä, että ihmiset pitävät viehättävinä erinäköisiä ihmisiä.

Et sinäkään pidä viehättävänä yhtään sen erilaisempia miehiä, kuin kukaan muukaan nainen. Ajatellaan tilannetta, että saisit valita pelkkään seksisuhteeseen kenet tahansa miehen ulkonäön puolesta. Siis ihan kenet tahansa miehen maapallolta. Arvaanko oikein, jos tuo mies on tummahiuksinen (paksut hiukset täydellisellä hiusrajalla), rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, vaatetyyli erittäin hyvä, hygienia täydellinen, hampaat valkoiset ja eteläeurooppalaiseen tyyliin tummanpuhuvat kasvot täydellisellä parransängellä?

En minä halua tummahiuksista ruskeasilmäistä miestä. Haluan vaalia pohjoismaista kauneutta, sinisiä silmiä ja vaaleita hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten tärkeimmät kriteerit parinvalinnassa (jos mielit saada kauniin naisen ja valita monista):

1) Ikä

2) "Rotu"

3) Ulkonäkö (universaali ihanne)

4) Hiusten paksuus ja väri (tumma, ei hiusrajan pakenemista yhtään)

5) Hygienia

6) Huolittelun taso

7) Vaatetyyli (kengät naurettavan isossa roolissa)

8) Itsevarmuus, yleinen piittaamattomuus naisten luomista deittailusäännöistä

Ja vaatimukset ne vain kasvavat. Kauniskaan nainen elämänkumppaniksi ei riitä. Pitäisi olla monta, yhtaikaa tyrkyllä ja rivissä, että ihan valkkaamaan pääsee.

No mutta eikö ala se universaali taso löytyä tässä miehellekin? (Tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla, rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, tummat eteläeurooppalaisvivahteiset kasvot täydellisellä tummalla parransängellä)..

Tiedätkö, olet nyt niin monen viestin verran jankannut niin yksityiskohtaisesti tällaisen aivan spesifin miestyypin alalajin alalajin ulkonäöstä, että olisikohan sinussa itsessäsi jokin piirre, jota et vain tohdi myöntää itsellesi, saati muille? Ja sitten vielä epäsuorasti syytät naisia siitä kun nämä eivät sinua sytytä? 👨💋👨

Jep. Me naiset emme analysoi miesten ulkonäköä näin, emmekä hekumoi täydellisellä hiusrajalla, suurilla kämmenillä, ja auringossa kiiltelevillä treenatuilla lihaksilla. Miehet tästä jauhavat, ja se on ihan ok. Nyt on vuosi 2022 ja kukin saa vapaasti olla sellainen kuin on, ei siinä ole mitään pahaa.

Taas kerran suosittelen käymään Damiano Davidin ihasteluketjussa ja kyllä: niissä Momoaa käsittelevissä viestiketjuissa. Minulla on kovin eri käsitys siitä, etteivät naiset analysoi miesten ulkonäköä...

Nyt sekoitat fantasiat ja reaalielämän. Kyllähän minäkin fantasioissani haaveilen villeistä intiaanimiehistä (pitkillä hiuksilla, herranjestas!!) ja kasarirokkareista. Se ei kuitenkaan korreloi reaalielämän kanssa; en lähtisi saalistamaan Joey Tempestiä vain siksi että hän on fantasiamallin mukainen. Hän todellisuudessa ei kuitenkaan vastaa sitä haavetta mitä olen hänestä luonut. Sama koskee Damianoa, onhan hän hyvännäköinen ja kuuma, lutta samantien kun hän astuu siitä idolin asemasta tasaveroiseksi ihmiseksi - hän voi olla mitä vaan. Ja kun mainitsin tuossa aiemmin kasarirokkarit ja intiaanit, minun TOSIELÄMÄSSÄ on ihan eri lähtökohdat. Mies on suhteellisen lyhyt, lyhyet vaaleat hiukset, lihakset eivät pullistele paidan saumoja ratkoen, eikä hänellä ole edes kovin leveää haara-asentoa. Se on sitä reaalielämää, ja häntä rakkaampaa ei ole edes olemassa.

Tätä samaa oon aina yrittänyt selittää naisille aikuisviihdenäyttelittärien ja tavisnaisten erosta, mutta ei kovin hyvin oo toistaseks viesti tuntunut uppoavan :p Kuinka moni nainen haluaa olla tilanteessa jossa hän on vain "tavisnainen" eikä se miehen ihailema ja palvova jumalatar, kokisin että naiset ovat tämän asian suhteen jonkin verran mustasukkaisempia.

Luultavasti 90 % naisista. Joitakin silikonibimboja lukuun ottamatta en usko, että aikuiset naiset haaveilevat olevansa miehen ihailemia ja palvomia jumalattaria.

N59

Vierailija
484/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti voin pienehköllä otannalla (etenkin minä itse ja lisäksi tuttavapiirin tapaukset) todeta että ihmisessä itsessään on jotain vikaa jos ei parisuhdetta saa.

Ujous, arkuus, hankaluus, tyrkky, itsetunnonpuute, käytöstavattomuus... milloin mikäkin. Suurimpina ongelmina tuntuisi olevan minä itse -ajattelu ja itsekeskeisyys. Kuvitellaan että olet kaikkien muiden ajatusten kohteena. Aika menee miettiessä miltä näytät ja kuulostat. Suurinta osaa ihmisistä ei kiinnosta yhtään onko toisella hiukset vai kalju tai muotivaatteet tai kallis käsilaukku. Toinen ryhmä on sitten ne äärettömän ujot jotka ovat niin syrjäänvetäytyviä ja pelokkaita ettei kukaan edes huomaa heidän olemassaoloaan.

Lähtökohtaisestihan harva varmaan haluaa jo ongelmaiseksi tiedetyn kumppanin? Pitkäaikaiseksi kumppaniksi haluaisi sellaisen täysjärkisen :D Ongelmiahan on loppujen lopuksi jokaisella.

Tämä kommentti koski ns. "tavallisia" ihmisiä. Eritavoin vammautuneet, sairaalloisen lihavat, hirmuisen pitkät tai lyhyet  "normaalista" poikkeavat ovat tuossa tilanteessa että jotuvat taatusti todistamaan olevansa suhteen arvoisia. Tämä on valitettavaa mutta mielestäni myös ymmärrettää.

Huomioisin että tuossa on sukupuolten välinen ero.

Esimerkiksi ujous on paljon suurempi ongelma miehelle kuin naiselle. Jos näin ei olisi, 80% naisista olisi sinkkuina ujouden/passiivisuuden ansiosta.

Aihe josta ei puhuta paljon, on seksuaalinen submissiivisuus. Naiselle ei iso ongelma, mutta miehelle kyllä koska naiset ovat lähes kaikki submissiivisia.

Ylipäätään miehille on ahtaampi muotti, johtuen siitä että naisten miesmaku on kapeampi. On tietyt miesasiat jotka pitää löytyä, ja suurin osa naisista ei halua poiketa voimakkaasti traditionaalisista sukupuolirooleista. Nainen voi monella tapaa ottaa entisen "miehen roolin" ja silti pärjätä parinvalinnassa, mies taas ei voi ottaa entistä "naisen roolia".

Saa alapeukkuja, mutta on totta.

Naiset, miten on, kelpaisiko teille ujo ja passiivinen, submissiivinen mies?

Niinpä, ei kelpaisi. Tuollaiset naiset kuitenkin kelpaavat miehille. Samoin kuin kelpaavat rohkeat ja aloitteelliset, dominoivat naiset.

Miksi? Koska miesten naismaku on monipuolisempi, ja miehillä on vähemmän sääntöjä sitä miten "miehen ja naisen" tulee olla verrattuna toisiinsa.

Ei, ei kelpaisi tänäänkään. Jos se tarkoittaa että miesten naismaku on monipuolisempi, niin sitten sinun pitää vaan edelleen elää sen faktan kanssa.

Vierailija
485/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä jatkuva jankutus kelpaamisesta on? Että otetaan vaan kuka vaan kumppani joka 'kelpaa'? Eli on hyvä paperilla, speksit kunnossa muttei välttämättä kemiaa. Siltä alkaa kuulostamaan.

Itse olen tasan tarkkaan kolme kertaa ihastunut niin kovasti, että halusin parisuhteeseen. Ikää +40v, suhteita nolla.

Vierailija
486/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen jutussa oli kyse naisista jotka eivät ole seurustelleet, mutta ketjua alkoi miltei heti dominoida miesten itsesääliviestit. Soija haisee ruudunkin läpi :D

Haaveiletko sinäkin silmää iskevästä flirttailija miehestä? Vastaa rehellisesti.

Vierailija
487/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen jutussa oli kyse naisista jotka eivät ole seurustelleet, mutta ketjua alkoi miltei heti dominoida miesten itsesääliviestit. Soija haisee ruudunkin läpi :D

Mitä jos lautajonnet itse osaisitte pysyä näistä langoista erossa noine aivokuolleine juttuines

Vierailija
488/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten tärkeimmät kriteerit parinvalinnassa (jos mielit saada kauniin naisen ja valita monista):

1) Ikä

2) "Rotu"

5) Hygienia

6) Huolittelun taso

Ja vaatimukset ne vain kasvavat. Kauniskaan nainen elämänkumppaniksi ei riitä. Pitäisi olla monta, yhtaikaa tyrkyllä ja rivissä, että ihan valkkaamaan pääsee.

No mutta eikö ala se universaali taso löytyä tässä miehellekin? (Tummat hiukset täydellisellä hiusrajalla, rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, tummat eteläeurooppalaisvivahteiset kasvot täydellisellä tummalla parransängellä)..

Tiedätkö, olet nyt niin monen viestin verran jankannut niin yksityiskohtaisesti tällaisen aivan spesifin miestyypin alalajin alalajin ulkonäöstä, että olisikohan sinussa itsessäsi jokin piirre, jota et vain tohdi myöntää itsellesi, saati muille? Ja sitten vielä epäsuorasti syytät naisia siitä kun nämä eivät sinua sytytä? 👨💋👨

Jep. Me naiset emme analysoi miesten ulkonäköä näin, emmekä hekumoi täydellisellä hiusrajalla, suurilla kämmenillä, ja auringossa kiiltelevillä treenatuilla lihaksilla. Miehet tästä jauhavat, ja se on ihan ok. Nyt on vuosi 2022 ja kukin saa vapaasti olla sellainen kuin on, ei siinä ole mitään pahaa.

Taas kerran suosittelen käymään Damiano Davidin ihasteluketjussa ja kyllä: niissä Momoaa käsittelevissä viestiketjuissa. Minulla on kovin eri käsitys siitä, etteivät naiset analysoi miesten ulkonäköä...

Nyt sekoitat fantasiat ja reaalielämän. Kyllähän minäkin fantasioissani haaveilen villeistä intiaanimiehistä (pitkillä hiuksilla, herranjestas!!) ja kasarirokkareista. Se ei kuitenkaan korreloi reaalielämän kanssa; en lähtisi saalistamaan Joey Tempestiä vain siksi että hän on fantasiamallin mukainen. Hän todellisuudessa ei kuitenkaan vastaa sitä haavetta mitä olen hänestä luonut. Sama koskee Damianoa, onhan hän hyvännäköinen ja kuuma, lutta samantien kun hän astuu siitä idolin asemasta tasaveroiseksi ihmiseksi - hän voi olla mitä vaan. Ja kun mainitsin tuossa aiemmin kasarirokkarit ja intiaanit, minun TOSIELÄMÄSSÄ on ihan eri lähtökohdat. Mies on suhteellisen lyhyt, lyhyet vaaleat hiukset, lihakset eivät pullistele paidan saumoja ratkoen, eikä hänellä ole edes kovin leveää haara-asentoa. Se on sitä reaalielämää, ja häntä rakkaampaa ei ole edes olemassa.

Tätä samaa oon aina yrittänyt selittää naisille aikuisviihdenäyttelittärien ja tavisnaisten erosta, mutta ei kovin hyvin oo toistaseks viesti tuntunut uppoavan :p Kuinka moni nainen haluaa olla tilanteessa jossa hän on vain "tavisnainen" eikä se miehen ihailema ja palvova jumalatar, kokisin että naiset ovat tämän asian suhteen jonkin verran mustasukkaisempia.

Luultavasti 90 % naisista. Joitakin silikonibimboja lukuun ottamatta en usko, että aikuiset naiset haaveilevat olevansa miehen ihailemia ja palvomia jumalattaria.

N59

Mistä sitten tämä räjähdysmäinen mustasukkaisuus? Itse haaveilevat jostain rokkitähdistä kovaan ääneen ja sitten kun sanoo että miehilläkin voi olla omia haaveita jostain mitä ei tarvitsekaan toteuttaa, niin alkaa uskomattoman lapsellinen tilitys.

Jokainen nainen on sisimmissään helvetin mustasukkainen ja itsekeskeinen prinsessa vaikkei sitä suostuisikaan myöntämään.

Vierailija
489/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas suora lainaus pari viestiä aikaisemmin naisen kirjoittamana "Nyt sekoitat fantasiat ja reaalielämän. Kyllähän minäkin fantasioissani haaveilen villeistä intiaanimiehistä (pitkillä hiuksilla, herranjestas!!) ja kasarirokkareista. Se ei kuitenkaan korreloi reaalielämän kanssa; en lähtisi saalistamaan Joey Tempestiä vain siksi että hän on fantasiamallin mukainen. Hän todellisuudessa ei kuitenkaan vastaa sitä haavetta mitä olen hänestä luonut. Sama koskee Damianoa, onhan hän hyvännäköinen ja kuuma, lutta samantien kun hän astuu siitä idolin asemasta tasaveroiseksi ihmiseksi - hän voi olla mitä vaan."

Eli tää on naiselle ihan normaalia, mies jos sanoisi saman asian häntä seksuaalisesti houkuttelevista naisista niin auta armias haha. Ja juu, moni menee sinne aikuisviihdesivustolle siksi että siellä on seksuaalisesti houkuttelevia naisia nähtävillä. Ei ole rakettitiedettä tämä juttu.

Vierailija
490/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon Outin kirjan. Siitä voi päätellä, että häneltä puuttuu rohkeus heittäytyä. On tapaillut monia miehiä, mutta kun tulee eteen tilanne, että pitäisi alkaa olla, hän tuntuu ihan keksimällä keksivän perusteita, miksi seurustelua ei ole hyvä aloittaa. Oletan, että hän taitaa sittenkin pelätä ns. puuduttavaa prismaelämää.

Mitä nämä perustelut sitten ovat?

Vierailija
491/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaas suora lainaus pari viestiä aikaisemmin naisen kirjoittamana "Nyt sekoitat fantasiat ja reaalielämän. Kyllähän minäkin fantasioissani haaveilen villeistä intiaanimiehistä (pitkillä hiuksilla, herranjestas!!) ja kasarirokkareista. Se ei kuitenkaan korreloi reaalielämän kanssa; en lähtisi saalistamaan Joey Tempestiä vain siksi että hän on fantasiamallin mukainen. Hän todellisuudessa ei kuitenkaan vastaa sitä haavetta mitä olen hänestä luonut. Sama koskee Damianoa, onhan hän hyvännäköinen ja kuuma, lutta samantien kun hän astuu siitä idolin asemasta tasaveroiseksi ihmiseksi - hän voi olla mitä vaan."

Eli tää on naiselle ihan normaalia, mies jos sanoisi saman asian häntä seksuaalisesti houkuttelevista naisista niin auta armias haha. Ja juu, moni menee sinne aikuisviihdesivustolle siksi että siellä on seksuaalisesti houkuttelevia naisia nähtävillä. Ei ole rakettitiedettä tämä juttu.

Ja mä toistan uudestaan: me naiset eletään jo siinä maailmassa jossa fantasianainen on joka päivä satoja kertoja näkyvillä ja joihin meitä verrataan koko ajan. Vai miksi monet miehet pettyvät kun esim isot rinnat riippuvat? Nainen vanhenee? Karvoja pukkaa? Selluliittiä hoikallakin? Tämä on jo meidän elämää - tulla verrattavaksi mahdottomaan, photoshopattuun unelmaan.

Vierailija
492/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tuon Outin kirjan. Siitä voi päätellä, että häneltä puuttuu rohkeus heittäytyä. On tapaillut monia miehiä, mutta kun tulee eteen tilanne, että pitäisi alkaa olla, hän tuntuu ihan keksimällä keksivän perusteita, miksi seurustelua ei ole hyvä aloittaa. Oletan, että hän taitaa sittenkin pelätä ns. puuduttavaa prismaelämää.

Muistatko, miten pitkiä nuo tapailut ovat ollett? Jos ei sytytä, niin eikö ole parempi, että katkaisee suhteen?

Vierailija
493/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mä toistan uudestaan: me naiset eletään jo siinä maailmassa jossa fantasianainen on joka päivä satoja kertoja näkyvillä ja joihin meitä verrataan koko ajan. Vai miksi monet miehet pettyvät kun esim isot rinnat riippuvat? Nainen vanhenee? Karvoja pukkaa? Selluliittiä hoikallakin? Tämä on jo meidän elämää - tulla verrattavaksi mahdottomaan, photoshopattuun unelmaan.

No minä puhun asiasta vaan ihan omalta osaltani. Kannattais lukea mitä toinen kirjottaa eikä heti ruveta haukkumaan vaan sen perusteella että joku on joskus toiminut asiassa toisin. Mutta juu, en tiedä kehtaisko tuotakaan naiselle sanoa että hänen tissit saattaa näyttää paremmalta liivit päällä, ettei loukkaannu.

Vierailija
494/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samassa veneessä ja ikää yli 30v. En ole valinnut ikisinkkuutta ja haluan löytää rakkauden.

Kannattaisi varmaan laihduttamista miettiä.

Miksi jotkut tollukat länkytätte painosta? Sulla ei ole mitään tietoa minkä painoinen tuo kyseinen ihminen on. Ihmeellistä harhakuvitelmaa kun kuvitellaan, että ylipainoiset ei kukaan saa parisuhdetta ja kaikki normaalipainoiset saa. Nyt taas jälleen kerran todellisuudetajua peliin kiitos. 

Vierailija
495/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko, miten pitkiä nuo tapailut ovat ollett? Jos ei sytytä, niin eikö ole parempi, että katkaisee suhteen?

Tein sen virheen etten tyytynyt mieheen, joka oli oikein hyvä muttei sytyttänyt. Mites nyt suu pannaan kun ikää kohta 40 vuotta enkä ole saanut omaa lasta. Se mahdollisuus taisi mennä tuon miehen myötä.

Vierailija
496/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä puhun asiasta vaan ihan omalta osaltani. Kannattais lukea mitä toinen kirjottaa eikä heti ruveta haukkumaan vaan sen perusteella että joku on joskus toiminut asiassa toisin. Mutta juu, en tiedä kehtaisko tuotakaan naiselle sanoa että hänen tissit saattaa näyttää paremmalta liivit päällä, ettei loukkaannu.

Sano noin naisen rinnoista, jos et niitä halua enää nähdä paljaana. Niin siinä käy.

Vierailija
497/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein sen virheen etten tyytynyt mieheen, joka oli oikein hyvä muttei sytyttänyt. Mites nyt suu pannaan kun ikää kohta 40 vuotta enkä ole saanut omaa lasta. Se mahdollisuus taisi mennä tuon miehen myötä.

Eihän se ole varmaa, että olisit tuon miehen kanssa lapsia saanut.

Vierailija
498/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan käsittämätöntä ulkonäköjankkausta 24 sivun verran. Vaikka monilla naisilla se seurustelemattomuuden syy ei ole se etteikö ulkonäön puolesta kelpaisi puolin ja toisin, vaan ihan omat estot ja traumat.

Ulkonäkö nyt sattuu olemaan niin keskeinen osa parinvalintaa. Totta kai rumakin voi löytää jonkun suhteeseen, näkeehän noita katujen varsilla. Mutta jos kumppanilta haluaa laatua, niin ulkonäköä on kehitettävä maksimiin, niin miehen kuin naisenkin.

Tuolla kohta puoli länsimaailmaa vetää lenkkiä ja salia oman terveytensäkin riskeeraten. Tuskinpa ne siellä kroppaansa muokkaavat pelkän hyvän sydänterveyden takia.

Vierailija
499/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ketju täynnä ulkonäkökeskustelua, harmi.

En ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa, olen kutakuinkin tämän Outin ikäinen nainen. Olen tavallisen näköinen, normaalipainoinen, en sen enempää erityisen kaunis kuin rumakaan. Olen ollut silti epävarma ulkonäöstäni, koska olen tietoinen siitä etten pelkän ulkonäköni perusteella herätä erityisempiä intohimoja miehissä. Siitä huolimatta minusta on ollut moni (hyväkin) mies kiinnostunut eli ei ole varsinaisesti kysynnän puutteestakaan kyse. Olen monella tavoin ihmisten mielestä ilmeisesti kuitenkin hyvä ja ihastuttavakin tyyppi.

Jostain syystä vain olen ollut aina sellainen etten ihastu enkä rakastu helposti. Tätä on sitten saanut ison työn kanssa selvittää, miksi en uskalla päästää ketään oikeasti lähelleni, mistä se on oikein kiinni. Ei minulla ole mitään selkeitä ja merkittäviä traumojakaan taustalla. Olen tapaillut tavallisen näköisiä miehiä, erityisen komeita en lähesty, vaikka tekisivät aloitteen. Ei haittaa kaljuuntuminen, ei pömpsä maha eikä laihuus. Mutta epäsiisteys, silmiinpistävä ylipaino (kehotyyppi riku rantala on silti aivan ok) ja ryhdittömyys haittaa. Kaipaan henkisesti kypsää, älykästä, keskustelutaitoista ja syvällistä miestä. Joko heitä on erittäin vähän vapaana jäljellä, tai deittiappien tekstittömät profiilit piilottavat heidät, tai he eivät käytä deittiappeja laisinkaan. Mistä tiedän mitä miehen korvien välissä on, jos tarjolla on vain kuva? Kun en hitsi vieköön kiinnostu niistä kuvista.

Mutta siihen olen päätynyt, että minun itseni on tultava siihen pisteeseen, että olen itse avoin ja valmis jakamaan itseni ja elämäni toisen kanssa, ymmärrettävä mikä minua siinä jarruttaa. Joidenkin on käytävä aika mystinen polku tuon asian kanssa ja oivallettava syvällä piilossa olevia asioita. Elämäni on kaikilla muilla tavoin hyvällä mallilla ja järjestyksessä. Jos joskus hyvästä parisuhteesta itseni löydän, osaan sitä taatusti arvostaa. Lapsia en välttämättä ehdi saada, mutta olkoon niin.

Kaipa se mitä haluan sanoa on se, että nämä ovat todella monimutkaisia asioita joillekin, ja on hölmöä yksinkertaistaa sitä ulkonäköön, nirsouteen, ilmiselvän hankalaan luonteeseen, tulotasoon, koulutukseen tms. Joidenkin kohdalla parisuhteeseen pääseminen on aikamoinen arvoitus ratkaistavaksi ja ehkä kyytiin sitten ehtii, ehkä ei.

Aromantikko? Aseksuaalisuus on tuttua, mutta myös aromantiikkaa on olemassa. Henkilö ei yleensä rakastu tai ihastu tai tunne rakkaudellisia tunteita toisia kohtaan, tai rakastuu todella harvoin. Ovat hyviä ystäviä, hienoa perheenjäseniä ja välittävät suuresti, mutta rakkaus ja ihastus ei vaan tule helpolla, jos ollenkaan.

Ei siis välttämättä ole mitään traumaa tai vikaa. Aivot vaan ovat virittyneet eri tavalla.

Täällä on vähän aromantiikasta infoa: https://lgbtqia.fandom.com/wiki/Aromantic

Vierailija
500/840 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1) Ikä

2) "Rotu"

5) Hygienia

6) Huolittelun taso

Siis... Me naisethan eletään tässä todellisuudessa. Lehdet, elokuvat, mainokset, aikuisviihde on nimenomaan täynnä niitä täydellisiä naisia joihin verrattuna meidän tavisten riipputissit ja selluliitit (ihan normaalipainoisenakin) ei saa ketään palvontahommiin. Ei minua ole kukaan koskaan missään jumaloinut, kun ei edes tavallista huomiota tule (miesten harhaa sellainen että koko ajan olisi miehiä kimpussa). Päinvastoin olen kuullut tarkkaan mikä kropassani on vikana. Jos olisin ulkonäöstä kateellinen ja huomiosta mustasukkainen jollekin julkkikselle niin pitäisin itseäni todella hölmönä.

Nämä miehet ovat itse kateellisia tosielämän "gigachadeille" ja kuvittelevat, että naisetkin kihisevät kiukusta, kun eivät ole itse instababe-aikuistähtiä ulkonäöltään.

Tähän kuuluu myös se harha, että naisen suurin tavoite ja päämäärä elämässä on tulla ulkonäöllisesti miesten palvomaksi (eli siis seksuaalisesti himoituksi, sitähän se palvominen tarkoittaa; että kun tarpeeksi "palvon" tätä naista, saan palkkioksi seksiä, kun olin niin hyvä ja reipas mies). Jos nainen ei tätä päämäärää tavoita, hän on onneton, ja jos nainen kehtaa väittää, ettei tämä kiinnosta häntä, nainen valehtelee itselleen tai on niin sysiruma, ettei edes saisikaan huomiota ja kääntää sen sitten muotoon "no en ois halunnukaan".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi