Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva-arki: Miten saada mies ymmärtämään?

Vierailija
21.05.2022 |

Mulla itselläni alkaa keinot loppua. En olisi uskonut, että fiksuna ja huolehtivana isänä pitämäni mies on näin kyvytön lapsen hoitamisen suhteen.
Ongelma 1: Rutiinit/päivärytmi.
Mies ei ymmärrä, miksi yöpuku pitää vaihtaa, ts. valmistella vauva nukkumiseen. Hän laittaisi 6kk vauvan päiväpuvussa vaipan vaihdon jälkeen vaan nukkumaan. Eli laskee hoitopöydältä vaan petiin.
Kun vauva sitten sätkii ja potkii levottomana valoisassa huoneessa (ei ymmärrä että nyt nukutaan), mies tunkee tuttia suuhun ja tuskastelee, kun ei nuku. Mies toimii näin, jos en huolehdi iltarutiineja. Myös kauppareissut iltaseiskalta vauvan kanssa ja vieraiden vastaanottaminen ilta-aikaan on miehelle ok, koska lapsen pitää tottua normielämään.
Hoidan pääosin aamut, joskus vknloppuna haluaisin nukkua.
Kun niin teen, niin
aamulla mies ei sitten vaihda sitä yöpukua pois, vaan tuo vauvan olkkariin leikkimään, eikä anna aamupalaa, vaan tarjoaa maitoa (vauva syönyt 4kk iästä asti soseita/nyt puuroa aamulla ja illalla).
Nukuttaa vauvan väkisin eri huoneessa olevaan sänkyyn tunnin hereillä olon jälkeen, väittää, ettei ole nälkä vauvalla, vaikka vauva herää pian itkemään. Ei ymmärrä, että vieras huone/nälkä herättää, sekä se, että ulkoilu jää pois.
Mies pilkkoo rakentamani rytmin näinä hoitovuoroinaan, eli me tehdään aina samoin: Herätys, aamuhöpöttelyt, vaipanvaihto, päiväasu, leikkihetki ja aamupuuro. Seurustelua ja vaunulenkille.
Tätä toistetaan, oli se aamuherätys sitten milloin vaan, yleensä 5.30. Vauva on onnellinen ja helppo tapaus, KUN pitää kiinni tästä!
Mies ei kuulemma jaksa aamusta lenkille, eikä jaksa noudattaa rutiineja. Ei se vauva kuole jos joskus, hän väittää.
Riitelemme asiasta aina, kun vauva nukkuu. Miehen mielestä valitan turhasta ja olen kiittämätön, kun mä annan sun nukkua sä vaan haukut.
Mies raivostuu ja uhriutuu, eikä kuuntele.
Tämä johtaa siihen, että mä en nuku tarpeeksi ja hoidan aamut yksin, muuten lapsen rutiini kärsii.

2. Hoitaminen. Sen harvan pakotetun kerran , kun pukee yöpuvun, pukee paksun haalarin ja peittelee täkillä. Vauva heräilee. Suuttuu, kun vaihdan kevyempään asuun.
Päivisin taas pukee liian vähän, palellutti vauvan vatsan huhtikuussa, kun lenkkeili vauvan kanssa ja tuli itse hikiseksi, RIISUI MYÖS VAUVAN HAALARIN, ja tuli pihaan poika kylmettyneenä. Kuulemma hiestä märkä oli vauva, no ei ollut, oli puklannut maidot päälleen.Märässä sisäasussa vaunuili kuomu auki, vauvan vatsa oli jääkylmä.

Syöttäminen. Katsoo itse telkkaria tai keskittyy muuhun, lapsi ei syö, joten ei sillä oo nälkä. Tarjoilee jäähtynyttä ruokaa tunnin mittaan sen sijaan, että aloittaa tai lopettaa systemaattisesti ruokailun.
Nämä kaikki siis tapahtuvat, jos en valita ja mäkätä. Mikään ei auta, ei puhuminen eikä neuvolan tai nettilinkkien lähetys, että voisi itse lukea vauvanhoitamisesta ja rutiinien tärkeydestä.
Rakastan vauvan kanssa oloa ja olenkin miettinyt, olisinko onnellisempi vauvan kanssa kaksin?
Mies voisi elää rajattomasti joka toinen vknloppu sitten myöhemmin, lapsi ei kärsisi, kun rutiinit olisivat sitten äidin luona?
Voitte vittuillakin vastaajat, mutta kestän sen, tää äitiys on parasta maailmassa, ainoa stressaava tekijä elämässäni on mies.
Lasta en kadu ikinä, vaikka mies osoittautuikin mieslapseksi.

Kommentit (516)

Vierailija
41/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies tekee väärin,sinä jäkätät ja korjailet. Ei oo ihme että suuttuu. Ota ne paksut haalarit pois ettei pue yöksi, miksi ihmeessä on kamalaa jos aamulla puetaankin päiväkuteet vähän myöhemmin kunhan saisi puuronsa. Ei maailma kaadu päivävaatteisiin illalla jos huone on pimennetty jne...minullakin oli ja on lapsi joka tarvitsee rutiinit ja kehykset elämäänsä, silti tuo sun purkaus kuulostaa turhan pikkutarkalle. Olin tyytyväinen aamulla että mies oli vaihtanut vaipan ja yölliset vaatteet,olkoonkin välillä se joku yökkäri päällä. Vie sinä aamulla jo ulos, isä vieköön toisena aikana.

Niin mä otinkin paksun haalarin pois, siitä seurasi riita, kun miehen mielestä periaate ohittaa vauvan tarpeet.

Eli paksu haalari yöllä laitetaan, koska hän on sen valinnut, ja vaihtamalla kevyempään mitätöin hänen isyytensä.

Olen laittanut hoitopöydälle valmiiksi sopivia yöasuja, mutta kaivaa jstn laatikosta aina sen paksuimman, ettei kylmä.

Olen herättänyt miehen yöllä tunnustelemaan ähkivän vauvan niskaa, että huomaatko?!

Ei mitään merkitystä, ei silti usko.

Tästä on riidelty jo monet kerrat, itsepäisesti pukee liian kuuman puvun ja menee sit itse eri huoneeseen nukkumaan.

Vaihdan asun sitten kevyeen ja aamulla mies kiukuttelee, että ei taas kelvannut hänen valitsemansa.

Mun vaihtoehdot: riita miehen kanssa tai tuskainen yö vauvalle.

En todella tajua, miksei hälle mene jakeluun tämä asia.

Ap

Siis herätät miehen keskellä yötä tunnustelemaan vauvan niskaa vain osoittaaksesi, että sinä olet oikeassa? Toki olet ensin pitänyt lasta kolmen peitteen alla ja varmistanut että niska on hikinen...

Vierailija
42/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

RELAA. Kuulostaa jo kontrolloinnilta jossain kohtaa. Miehen ei tosiaan tarvitse tehdä just aina kuten sinä teet esim nuo aamut aina samalla tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta ymmärrän että jonkinlaiset rutiinit on pidettävä pienen lapsen kanssa, mutta herranjestas voisit vähän relata! Jo mullekin tuli paha mieli tekstistäsi, kun kaikki on väärin. Entä sitten miehellesi? Esim tuo liian paksu yöpuku... no miksi teillä on sellaisia? Pitäkää kaapissa vain käyttökelpoisia vaatteita. Lähde sieltä mäkättämästä ja anna miehen tutustua lapseensa. Lapsi varmasti selviää hengissä vaikka muutaman tunnin hoidetaan eri tavalla kuin sinä olet päättänyt. Mun mies ainakin sai vauvan nukkumaan eri tavalla kuin minä ja olin siitä vain iloinen!

Ai miksi kaapissa on huhtikuussa fleecehaalareita? 😄

Nämähän eivät siis ole minun kehittämiäni rutiineita, vaan tärkeä osa lapsen kehityspsykologiaa. Googletapa rutiinit lapsiperheessä, ehkä sinäkin opit jotain!💁🏻

Vauvanhoitohan on todella helppoa, kun se tulee ihan käyttöohjeitten kanssa, joita sovelletaan persoonan mukaan.

Eivät rutiinit ole mielipideasioita, ja aika vanhan liiton ummehtunut käsitys on, että ei se siihen kuole, no ei kuole, mutta jos rima vanhemmuuden suhteen on niin matalalla, niin ei se mitenkään lapsen edunmukaista ole.

Ja jos luit tekstin, niin mies ei nimenomaan saa vauvaa nukkumaan (syyt luettelinkin).

👼🏻

Ap

Tuota...miten se edesauttaa vauvan hyvinvointia että kaapissa on fleecepukuja ? Joita ei yöllä voi käyttää? Google ei ole jumala ja kaiken totuus. Miksi ihan jokaisen vaatteen on oltava yhdessä paikkaa, ei se vauva tiedä missä ne ovat . Mutta helpottaa kun käyttövaatteet ovat yhdessä paikkaa ja Ulkovaatteet vähän toisaalla.

Vierailija
44/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti määrää säännöt ja isän on niitä toteltava. Olet.. sanonko mikä!!

Vierailija
45/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälleen kahden lapsen äitinä, jotka on jo 10 ja 7, ja joiden isästä olen sittemmin eronnut, ja tajuan tuon kaiken ärsytyksen. Mutta sanoisin silti.

Sun pitää antaa isän olla isä omalla tavallaan. Hän tekee virheitä ja hän myös oppii niistä. Usko tai älä. Ja kun mies tekee virheen, ei tarvitse sinun olla heti hyeenana kimpussa. Jos esim. vauvan vatsa oli jääkylmä, voi sen todeta ihan rauhallisesti että "ohhoh, onpas sulla vatsa nyt ihan kylmä. Tarvii varmaan ensi kerralla ulkoillessa laittaa toi peitto tohon päälle". Eli ei suoraan syyttää miestä, kyllä hän tajuaa sen tuostakin ja ottaa siitä ehkä paremmin onkeensakin. Varmasti mies ei jäädytä vauvaa tahallaan. Voi hyvin olla että vauvalla oli hiki, ja mies teki oikein vähentäessään vaatetta. Mutta ei huomannut milloin jäähdytys riitti ja vaatetta olisi voinut taas lisätä. Nämä on ihan normaaleja "mokia", mitä sattuu joskus ihan kokeneillekkin äideille. Kun joskus se on melko puljaamista vaatteiden kanssa, huomaat sitten viimeistään kun lapsi menee päiväkotiin ja pitäis se vaatettaa sinne vaihtelevissa sääolosuhteissa.

On toki hyvä sopia joistain yhteisistä rutiineista mistä pidätte kiinni. Vaikkapa että nukkumaanmenoaika on teillä aina klo. x vauvalle. Mutta klo. 19 illalla on melko aikaisin.

Sinulla ja vauvalla ja isällä ja vauvalla ei tarvitse olla täysin samoja rutiineja. Vauva oppii kyllä siihen, että isän kanssa ollaan eri tavalla kuin sinun. Lapsen kasvaessa se on jopa rikkaus.

Kun mies hoitaa vauvaa, lähde pois. Näe kavereita, mene lenkille, harrasta, nuku, ota pitkä suihku. Älä kyttää ja kyylää mitä he puuhaa vaan keskity itseesi. Tarvitset sitä ja mies sen sinulle mahdollistaa  <3

Mies on jäämässä hoitovapaalle pian, ja mä en näe järkeväksi lapsen kannalta, että rutiinit ja rytmi ovat vain äidin kanssa. Hän on kohta päävastuussa vauvasta, tapahtuuko ihme tässä muutaman kk aikana? 🤦🏻

Mä olen lähtenyt pois ja juurikin nukun, kun mies ottaa vauvan aamulla. Mutta kun herään ja lapsi on ollut syömättä aamupalaa kolme tuntia, täytyy mun rakentaa päivä alusta. Siksi tuntuu helpommalta vaan herätä itse, jos aamupalan tarjoilu on miehelle liian iso työ.

En näe kovin hyväksi ideaksi, että iskän aamuvuorolla ei syödä?🤕

Ap

Mieshän antoi vauvalle maitoa. Joo, ymmärrän että sosetta olisi tärkeää antaa. Mutta ei mies nyt kuitenkaan ihan ruuatta ole vauvaa jättänyt.

On oikein hyvä että sinä menet töihin ja isä jää kotiin. Sun ei tarvitse sitä ennen rakentaa mitään rutiinia heille. He rakentaa sen siellä keskenään, kun sinä olet poissa. Koska heidän on pakko. Mies huomaa sen kyllä, kun on lapsen pääasiallinen huoltaja. Hän oppii sen myötä tuntemaan vauvan ja vauvan tarpeet pikkuhiljaa.

Itse huomasin tämän sitten sen jälkeen kun erottiin. Mies oli täysin hukassa ekat kolme kuukautta. Mutta sitten yhtäkkiä alkoihin hoitaa asioita ja homma toimimaan. Hyvä että mies suostuu teillä jäämään kotiin, meillä ei suostunut. Joten ero oli eka kerta, kun aidosti vasta joutui opettelemaan asiat.

Niin siis antoi maitoa, jota vauva ei juonut. Koska osaa jo odottaa aamupalaa. Meni siis tyhjin vatsoin nukkumaan ja ei nukahda, torkahduksen jälkeen herää.

Meillä nälkäinen vauva juo maitoa, ei sillä reppanalla ole vielä ymmärrystä siitä, että tarjotusta ruuasta tulee kieltäytyä, koska nyt on aika syödä puuroa. Maitoa saa vasta ennen päiväuniaikaa, eikös, joten aamulla vauvan tulee hoksata, että en ota maitoa, mieluummin olen nälkäinen?

Nälkäinen vauva syö ja janoinen juo.

Vierailija
46/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko joku ystävä tms jonka kanssa voisitte yhdessä selvittää nämä rutiinien yms tärkeydet miehelle rauhallisesti kahvipöydässä?

Meillä minun siskoni ei suostunut tajuamaan näitä ja lopulta tilanne yltyi siihen että häntä ei voinut pöästää meille enää ollenkaan

Onko miehelläsi auktoriteettien kanssa ongelmia muuten? Siskollani on. Hänelle ei saa kukaan mennä sanomaan.

Keskusteltiin tästä neuvolassa, mies otti asian itse puheeksi siellä valittamalla, että minä valitan kaikesta. Kertoi esimerkkejä, joihin toin esille juurikin nää rytmiin/rutiineihin/pukemiseen liittyvät haasteet.

Mies tivasi terkkarilta, että miksi täytyy muka tehdä kaikki asiat aina samoin. Mä selitin, että nyt alussa tarvitsee että myöhemmin voi rikkoa rutiineja, kun turvallinen rytmi on rakennettu.

Terkkari nyökytteli ja yritti opastaa miestä tosi lempeesti.

Triggeröityi siitäkin ja intti terkkarille vastaan.

Hän katsoi muhun hämillään ja totesi sitten, että rutiinit tuo turvaa.

Terkka soitti mulle sitten jälkikäteen ja ehdotti perheterapiaa ja miehelle tukea vanhemmuuteen, ei kuulemma uskaltanut miehen aikana ehdottaa, kun mies oli niin tuohtunut. Mies ei siis näe, että hän toimii yhtään väärin.

Ap

Vierailija
47/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin miestäsi. Kohta säälin miehesi äitiä joka ei myöskään osaa mitään eikä mies tee asialle mitään. Sinä olet vaikea ja luulet itsestäsi liikoja.

Vierailija
48/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mies tekee väärin,sinä jäkätät ja korjailet. Ei oo ihme että suuttuu. Ota ne paksut haalarit pois ettei pue yöksi, miksi ihmeessä on kamalaa jos aamulla puetaankin päiväkuteet vähän myöhemmin kunhan saisi puuronsa. Ei maailma kaadu päivävaatteisiin illalla jos huone on pimennetty jne...minullakin oli ja on lapsi joka tarvitsee rutiinit ja kehykset elämäänsä, silti tuo sun purkaus kuulostaa turhan pikkutarkalle. Olin tyytyväinen aamulla että mies oli vaihtanut vaipan ja yölliset vaatteet,olkoonkin välillä se joku yökkäri päällä. Vie sinä aamulla jo ulos, isä vieköön toisena aikana.

Niin mä otinkin paksun haalarin pois, siitä seurasi riita, kun miehen mielestä periaate ohittaa vauvan tarpeet.

Eli paksu haalari yöllä laitetaan, koska hän on sen valinnut, ja vaihtamalla kevyempään mitätöin hänen isyytensä.

Olen laittanut hoitopöydälle valmiiksi sopivia yöasuja, mutta kaivaa jstn laatikosta aina sen paksuimman, ettei kylmä.

Olen herättänyt miehen yöllä tunnustelemaan ähkivän vauvan niskaa, että huomaatko?!

Tästä on riidelty jo monet kerrat, itsepäisesti pukee liian kuuman puvun ja menee sit itse eri huoneeseen nukkumaan.

Vaihdan asun sitten kevyeen ja aamulla mies kiukuttelee, että ei taas kelvannut hänen valitsemansa.

Ap

Siis herätät miehen keskellä yötä tunnustelemaan vauvan niskaa vain osoittaaksesi, että sinä olet oikeassa? Toki olet ensin pitänyt lasta kolmen peitteen alla ja varmistanut että niska on hikinen...

Niin, konkretia yleensä toimii, koska eri huoneessa nukkuvalle ihmiselle on vaikea aamulla havainnollistaa, että vauvalla oli yöllä kuuma.😄

Ap

Vierailija
49/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tuota, kun ap sanoi ettei saa nukuttua tarpeeksi, kun hoitaa aamut yksin. Jos kerran on tiedossa, että herätys on luultavimmin klo 5:30, niin eikö aikuinen ihminen osaa tuosta päätellä, mihin aikaan on se oma nukkumaanmenoaika? Jos tästä huolimatta ovat yöunet jääneet lyhyiksi, niin voihan sitä nukkua päiväunet samalla kun vauvakin nukkuu? Yhden lapsen kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, ettei ehdi nukkua, koska aina voi nukkua samaan aikaan kun vauvakin nukkuu. 

Joku sanoi, että vauvat ovat joustavia. Olen ymmärtänyt, että kaikki vauvat eivät ole. Nepsyvauvoille se rytmi voi olla todella tärkeä, voivat mennä ihan raiteiltaan jos rutiineihin tulee muutoksia ja ne aikataulut voivat olla sillä tavalla tiukkoja, että jo 15 minuutin muutos johtaa katastrofiin. Jokainen äiti joutuu jokaisen lapsen kohdalla erikseen katsomaan, mikä systeemi toimii tämän lapsen kanssa. Jos huomaa, että rutiinien kanssa arki sujuu hyvin, niin silloin niistä kannattaa pitää kiinni ihan oman jaksamisen vuoksi.

Jos se on se *äiti* joka niitä rutiineja keksii, niin ei pidä ihmetellä että on tällaisessa tilanteessa. Se hoidon miettiminen kuuluu yhtä lailla isälle ja äidin ei pidä ensimmäistäkään rutiinia miettiä yksikseen. Ellei sitten halua toteuttaa sitä maailman tappiin yksikseen.

Vierailija
50/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte molemmat onnellisempia, jos olisitte jättäneet lapsen tekemättä, kun se jo nyt on noin vaikeaa.

Vierailija
51/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pystyttekö käymään vauvan kanssa missään vai oletteko koko ajan kotona noudattamassa rutiineja? Kuulostaa niin ankealta tuollainen vauva-arki. Meillä vauva on kulkenut monessa reissussa mukana, kyllä se nukkuu kun nukuttaa vaikka kantorepussa ja syö kun on nälkä. Ja itsellä pää tuulettuu! Jaksaa taas paremmin kotona ja parisuhdekin voi hyvin.

Vierailija
52/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat tärkeitä asioita, että huolehtii vauvan ruuansaannista ja että ei ole esim liian kylmä tai kuuma.

Sen sijaan en itsekään ymmärrä, miksi pitäisi ulkoilla joka päivä samaan aikaan ja tehdä samat rutiinit. Tai miksi pitää olla erikseen yöpuku. Kun minulla oli vauva, niin ei ollut tiukkoja aikatauluja tai rutiineja, enkä vaihtanut ikinä yöpukua. Vaatteet menivät pesuun tiheään muutenkin vaipan ohivuotojen tms takia, joten ylimääräisissä vaatteidenvaihdossa ei ollut järkeä.

Vierailija
53/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko joku ystävä tms jonka kanssa voisitte yhdessä selvittää nämä rutiinien yms tärkeydet miehelle rauhallisesti kahvipöydässä?

Meillä minun siskoni ei suostunut tajuamaan näitä ja lopulta tilanne yltyi siihen että häntä ei voinut pöästää meille enää ollenkaan

Onko miehelläsi auktoriteettien kanssa ongelmia muuten? Siskollani on. Hänelle ei saa kukaan mennä sanomaan.

Keskusteltiin tästä neuvolassa, mies otti asian itse puheeksi siellä valittamalla, että minä valitan kaikesta. Kertoi esimerkkejä, joihin toin esille juurikin nää rytmiin/rutiineihin/pukemiseen liittyvät haasteet.

Mies tivasi terkkarilta, että miksi täytyy muka tehdä kaikki asiat aina samoin. Mä selitin, että nyt alussa tarvitsee että myöhemmin voi rikkoa rutiineja, kun turvallinen rytmi on rakennettu.

Terkka soitti mulle sitten jälkikäteen ja ehdotti perheterapiaa ja miehelle tukea vanhemmuuteen, ei kuulemma uskaltanut miehen aikana ehdottaa, kun mies oli niin tuohtunut. Mies ei siis näe, että hän toimii yhtään väärin.

Ap

No kerrotko sä terkkarille mitä nuo sun rutiinit tarkoittaa? Sä olet kontrollifriikki. Sun aikatauluelämällä ei ole mitään tekemistä rutiinien kanssa.

Vierailija
54/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Onneksi ei ole lapsia! Tuollainen touhu on yhtä helvettiä.

Vierailija
55/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yhteistyötä harkinneet? Me vaimon kanssa mietittiin hoitorutiinit yhdessä, ja hyvin toimi.

Vierailija
56/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuulostaa siltä että tuohon haalariin vaan nyt kulminoituu se, että mies kokee ettei saa tehdä mitään päätöksiä lapsen suhteen. Kyse ei ole siis haalarista, vaan isommasta kokonaisuudesta, mitä et tunnu nyt hahmottavan. Sulla on siinä oma osasi, jota et selkeästi tunnista tai pysty myöntämään.

Mies ei ole täydellinen, mutta et ole sinäkään.

Ei kulminoidu, se on vaan yksi esimerkki.

Mä olen ollut itse yhteydessä varhaiseen perhetyöhön ja saanut tukea ja apua äitiyteen.

Mulla on myös ystäväpiiri, josta saan tukea ja apua.

En tunne olevani täydellinen, mutta vauvan tarpeisiin reagoiva ja hoivaava äiti kyllä olen.

Ap

Vierailija
57/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskusteltiin tästä neuvolassa, mies otti asian itse puheeksi siellä valittamalla, että minä valitan kaikesta. Kertoi esimerkkejä, joihin toin qesille juurikin nää rytmiin/rutiineihin/pukemiseen liittyvät haasteet.

Ap

Rutiineilla tarkoitetaan sitä että illalla mennään nukkumaan, aamulla laitetaan jotain suuhun, päivällä vaikka leikitään tai käydään kävelyllä, iltapäivällä otetaan nokoset.

Rutiinit ei tarkota että joka päivä 5.30 herätään 5.32 lapselle sanotaan huomenta 5.38 vaihdetaan vaippa 6.12 keskustellaan vauvan kanssa 6.31 syödään PUUROA MIKÄÄN MUU EI KÄY 6.50 leikitään autoilla, huom autoilla vain.

Vierailija
58/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte molemmat onnellisempia, jos olisitte jättäneet lapsen tekemättä, kun se jo nyt on noin vaikeaa.

Ehei, halusin lasta kauan ja niin halus mieskin, äitiys on parasta mitä tiedän ja vauva on ihana. Raskastahan tää vauvavuosi on, mutta tiesin sen etukäteen jo.

Miehen toiminta sen sijaan yllätti.

Ap

Vierailija
59/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehei, halusin lasta kauan ja niin halus mieskin, äitiys on parasta mitä tiedän ja vauva on ihana. Raskastahan tää vauvavuosi on, mutta tiesin sen etukäteen jo.

Otan osaa.

Vierailija
60/516 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap pystyttekö käymään vauvan kanssa missään vai oletteko koko ajan kotona noudattamassa rutiineja? Kuulostaa niin ankealta tuollainen vauva-arki. Meillä vauva on kulkenut monessa reissussa mukana, kyllä se nukkuu kun nukuttaa vaikka kantorepussa ja syö kun on nälkä. Ja itsellä pää tuulettuu! Jaksaa taas paremmin kotona ja parisuhdekin voi hyvin.

Juu on käyty kylpylässä kahesti ja hotellilomalla, rutiinit ja rytmi pysyvät samana sielläkin. On myös käyty ajelemassa extempore bussilla ja junalla, perhekahvilassa jne.

Ei rytmi ja rutiini ole yhtä kuin neljän seinän sisällä kyyhötys.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi