Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1421/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on päinvastainen ongelma. Minua yritetään houkutella usein mökille koska osaan remppahommia. Kyllä on niin monet juonittelut saanut kestää kuunnella miten olisi kiva viettää aikaa heidän mökillään, saisit olla yksinkin jos haluat mutta tietenkin työtä sieltä löytyisi. Ei kiitos.

Vierailija
1422/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen ongelma. Minua yritetään houkutella usein mökille koska osaan remppahommia. Kyllä on niin monet juonittelut saanut kestää kuunnella miten olisi kiva viettää aikaa heidän mökillään, saisit olla yksinkin jos haluat mutta tietenkin työtä sieltä löytyisi. Ei kiitos.

Niin tuttua. Kai pyydät normitaksojen mukaista hintaa? Loppuu anelut lyhyeen.

Mun naapuriin rakennutti lääkäri ok-talon. Oma naapurini oli innoissaan ja lallatteli kuinka "Onneksi on lääkäri nyt lähellä, kun meilläkin on neljä pientä lasta" :o

Kadun toisella puolella, asuvat myös juristi ja puutarhuri. Voinette arvata, miten homma menee. Yksi täti suorastaan luuhasi sen puutarhurin pihassa, jopa silloin kun heillä oli jotkut grillipartyt, ja kyseli neuvoja. Olivat siellä aika kyrpiintyneen näköisiä.

Ystäväni, parturi-kampaaja, saisi tehdä ilmaiseksi hommia niin paljon kuin sielu sietää ja jalat kestää.

Nämä nyt eivät liity mökkeilyyn, mutta hyväksikäyttöön kylläkin. Pointti on ihmisen pohjaton ahneus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1423/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuollaisiin uteluihin kommentoida?

Vastaukseksi varmasti riittää, että ei meillä ole mitään päätöksiä kesän varalle tehty.

Tai vaihtoehtoisesti, että meillähän on piharemontti(kattoremontti/saunaremontti/laiturin rakentaminen) suunnitelmissa ja tekijöitä kaivataan. Kai vasara kädessä pysyy?

Vierailija
1424/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hieman myös ihmetyttää nämä ihmisten valitukset siitä, kuinka heidän mökeilleen ollaan puoliväkisin tunkemassa.

Miten se on mahdollista?

Kun itseä ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään kesämökit. Ne on niitten toisten ihmisten reviirejä, ei yhtään haluta mennä itse asiassa edes kutsuttuna.

Minusta on yleensäkin ikävää olla toisten nurkissa. Sitten esittelevät vielä niitä paikkojaan ja odottavat ihaileviä ilmeitä ja myös sitä, että oltaisiin kateellisia.

Mutta vaikeahan se on vastaankaan väittää, kun niin tärkeinä ollaan vakuuttamassa, että juu-u, kyllä heidän mökeilleen on ihmiset ihan jonottamassa ja väkisinkin tulevat vaikka ei haluttaisi.

Ei tunnu kovin suomalaiselta meiningiltä, mehän ei tunnetusti viihdytä toisten tiloissa eikä niin seurassakaan. Ja muutenkin olaan kauhean tarkkoja siitä, että tehdäänkö varmasti oma osamme ja maksetaanko varmasti tarpeeksi ettei käytetä ketään hyväksi jne.

Vierailija
1425/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt näitä juttuja täällä, kun en mä ole koskaan kutsumattomiin vieraihin mökillä törmännyt. Meidän mökki vielä on tässä pkseudulla, että sinne piipahtaa vaikka kesken työpäivän.

Viime kesänä se sitten kuitenkin tapahtui. Miehen sellainen lähes tuttu tuoreempi työkaveri pölähti mökkipihaan perheineen. Mies on jälkeenpäin ihmetellyt, että mistä se edes tiesi paikasta ja saati osoitteen.. Noh.

Ollaan kuitenkin joskus leikitelty ajatuksella, että jos noin käy, niin mehän jatketaan kuten oltiinkin. Ei oteta huomioon.

Me oltiin kasaamassa kasvihuonetta, kun tulivat. Moikattiin kyllä, mutta homma ei lakanut. Esittelykierros ja tää työkaverimies tuumas, että tulivat testaamaan meidän tiluksia, kun olivat sattumalta siellä päin. Mies siihen tuumas, ettei tää ole kuule testikäytössä ollenkaan. Me ollaan paikka testattu jo kymmeniä vuosia sitten ja hyväksi todettu, ei tarvii muiden hyväksyntää.

Perheen nainen tajus tilanteen ja äkkiä komensi mukulat autoon ja mies sai parit ärräpäät osakseen. Se mies vielä yritti, että kyllähän sitä vähän voi uiskennella, kun siinä ovat. Ei kyllä voi. Nainen huuteli autolta anteeksipyyntöjä ja komensi miestä autoon. Lähtihän se mieskin siitä sitten vähän laiskasti ja harmistuneena, vielä se jotain yritti... mutta EI. Ei on ei, tässäkin asiassa. Lähtivät.

Töissä tuo ukko on lähinnä mulkoillut miestä. Ei ole saneonut mitään.

Sen kohtaamisen jälkeen mökillä on ollut pieniä tihutöitä tehty, että olisko tuo typerys käynyt siellä, kun ei olla oltu paikalla. Sitten mies mainosti kovaan ääneen, että hankki kunnon kamerat mökille, jos jäis tihulainen kiinni. Ei ole tontuntöitä enää ollut.

Suoraa puhetta, jämptiyttä ja sitten ignooraamista mä suosittelen.

Onhan tämä näin karjalaisesta näkökulmasta aika päräyttävää kuultavaa. Että kerran tuli vieras pihaan kutsumatta ja juma että saatiin hienosti nolattua koko perhe. Ihan totta 😳

Uskon, että mökkilokkien aatelia ovat juuri karjalaiset. Eivät sitten millään tajua, jos joku ei heitä tiluksilleen halua.

Vierailija
1426/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava pariskunta tuli sovitusti mökillemme lapsineen, heidän piti olla to-pe välinen yö ja olivat kuulemma sopineet jo muut yöpymispaikat viikonlopulle. Kaikki meni hyvin kun tilaa oli riittävästi ja lapset tykkäsivät leikkiä omien lapsiemme kanssa ja meidän puolestamme olisivat voineet olla kylässä pidempäänkin.

Tunnelma vaan jäätyi kun perheen isä kysyi perjantai aamuna, että voisimmeko me mennä vaikka kotiin ja jättää heidät mökillemme omaan rauhaan loppu viikonlopuksi. Meillä on mökille 300 km matka.

Mitä niille vierasperheen jo sovituille muille yöpymispaikoille oli tapahtunut? Oli kyllä tosi härskiä.

Vierailija
1427/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ihmetellyt näitä juttuja täällä, kun en mä ole koskaan kutsumattomiin vieraihin mökillä törmännyt. Meidän mökki vielä on tässä pkseudulla, että sinne piipahtaa vaikka kesken työpäivän.

Viime kesänä se sitten kuitenkin tapahtui. Miehen sellainen lähes tuttu tuoreempi työkaveri pölähti mökkipihaan perheineen. Mies on jälkeenpäin ihmetellyt, että mistä se edes tiesi paikasta ja saati osoitteen.. Noh.

Ollaan kuitenkin joskus leikitelty ajatuksella, että jos noin käy, niin mehän jatketaan kuten oltiinkin. Ei oteta huomioon.

Me oltiin kasaamassa kasvihuonetta, kun tulivat. Moikattiin kyllä, mutta homma ei lakanut. Esittelykierros ja tää työkaverimies tuumas, että tulivat testaamaan meidän tiluksia, kun olivat sattumalta siellä päin. Mies siihen tuumas, ettei tää ole kuule testikäytössä ollenkaan. Me ollaan paikka testattu jo kymmeniä vuosia sitten ja hyväksi todettu, ei tarvii muiden hyväksyntää.

Perheen nainen tajus tilanteen ja äkkiä komensi mukulat autoon ja mies sai parit ärräpäät osakseen. Se mies vielä yritti, että kyllähän sitä vähän voi uiskennella, kun siinä ovat. Ei kyllä voi. Nainen huuteli autolta anteeksipyyntöjä ja komensi miestä autoon. Lähtihän se mieskin siitä sitten vähän laiskasti ja harmistuneena, vielä se jotain yritti... mutta EI. Ei on ei, tässäkin asiassa. Lähtivät.

Sen kohtaamisen jälkeen mökillä on ollut pieniä tihutöitä tehty, että olisko tuo typerys käynyt siellä, kun ei olla oltu paikalla. Sitten mies mainosti kovaan ääneen, että hankki kunnon kamerat mökille, jos jäis tihulainen kiinni. Ei ole tontuntöitä enää ollut.

Onhan tämä näin karjalaisesta näkökulmasta aika päräyttävää kuultavaa. Että kerran tuli vieras pihaan kutsumatta ja juma että saatiin hienosti nolattua koko perhe. Ihan totta 😳

Uskon, että mökkilokkien aatelia ovat juuri karjalaiset. Eivät sitten millään tajua, jos joku ei heitä tiluksilleen halua.

Tuo ei pidä paikkaansa. Täällä yksi karjalainen, kenen karjalaisessa tuttava- ja sukulaispiirissä ei ainakaan tuollaista harrasteta. Vieraanvaraisia toki ollaan kutsutuille vieraille välillä ihan överistikin, mutta kutsumatta ei kylään mennä.

Vierailija
1428/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei se teidän mörskänne ole  niin ihana ja kiva keillekään muille kuin teille itsellennne.

Ei sinne kukaan ole tukkmassa väkisin kylään.

Joka kevät nämä samat trollit tälläkin palstalla, joutavaa jauhamista.

Suurin on osa aloituksista keksittyjä ja pelkkää puhdasta provoilua.

Samoin kommentit.

Siis omasta mielestänikään meidän mörskä ei ole yhtään ihmeellinen, mutta kummasti näitä kavereita kesäisin sinne yrittää tunkea. Toivoisin olevani ennemmin provo!

Eikä tarvitse hiiltyä. Voihan sitä keskustella mistä tahansa. Ap

Tällä tyypillä on surkeita kavereita tai sitten kaverit luulevat olevansa ystäviä. Minusta olisi tosi epämukavaa olla jonkun "kaverin" mökillä, vääntää jotain small talkia loputtomasti ja paistaa makkaraa. Painajaisuni.

Vierailija
1429/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava pariskunta tuli sovitusti mökillemme lapsineen, heidän piti olla to-pe välinen yö ja olivat kuulemma sopineet jo muut yöpymispaikat viikonlopulle. Kaikki meni hyvin kun tilaa oli riittävästi ja lapset tykkäsivät leikkiä omien lapsiemme kanssa ja meidän puolestamme olisivat voineet olla kylässä pidempäänkin.

Tunnelma vaan jäätyi kun perheen isä kysyi perjantai aamuna, että voisimmeko me mennä vaikka kotiin ja jättää heidät mökillemme omaan rauhaan loppu viikonlopuksi. Meillä on mökille 300 km matka.

Mitä niille vierasperheen jo sovituille muille yöpymispaikoille oli tapahtunut? Oli kyllä tosi härskiä.

Niin härskiä etten usko. Tai sitten ihmiset pitää kurjia tuttavia.

Vierailija
1430/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin missä tämä suora puhe kuvaamassasi tilanteessa oli, kun ette voineet heti aluksi sanoa ystävällisesti tyypeille, että meillä on tässä homma kesken, eikä oikein ole halua eikä aikaa tavata teitä?

Vaan tämän suoran puheen sijaan nimenomaan ignooraritte eli jätitte huomiotta nämä ihmiset, jotka olivat loukanneet teitä niin syvästi, että tulivat ennakolta ilmoittamatta.

Tuo on juuri sitä suomalaista vinoa käyttäytymistä, ei suoraa puhetta.

Sitä suoraa puhetta tuli sitten vi ttui levaan sävyyn tuossa testausjutussa. Kuka teidän kanssa edes haluaa olla, kuulostatte aika keljuilta ihmisiltä, jotka ei osaa ystävällistä käytöstä uudessa tilanteessa.

Vierailija
1431/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en on koskaan ymmärtänyt miksi se mökki on niin pyhä paikka ettei siellä saa edes kahvilla käydä?

Miehen sisko siis usein valittaa että serkukset eivät ehdi nähdä ja emme käy tarpeeksi usein kylässä. (Välimatkaa on 400km) niin käymme pari kertaa vuodessa.

Sitten kesällä kun kaikille olisi loma ja hyvin aikaa niin ei voida nähdä koska he ovat mökillä ja sinnehän ei sitten voi edes kahville mennä.

Vierailija
1432/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen Karjalan evakkkojen jälkeläinen, enkä koskaan tunge toisten mökeille tms. kutsumatta. Myöskään meidän mökillemme ei kukaan karjalainen tai muukaan ole tullut kutsumatta. Jos itse lepsuilee ja esittää jonkun puolihuolimattoman kutsun, niin kyllä varmaan jotkut ottavat sen tosissaan.

Vierailija
1433/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei pidä paikkaansa. Täällä yksi karjalainen, kenen karjalaisessa tuttava- ja sukulaispiirissä ei ainakaan tuollaista harrasteta. Vieraanvaraisia toki ollaan kutsutuille vieraille välillä ihan överistikin, mutta kutsumatta ei kylään mennä.

Samaa mieltä. Tuo karjalaisten syyllistäminen lokkeiluun on todella härskiä. On törkeätä yleistää, jos joku joskus on syyllistynyt moiseen. 

Vierailija
1434/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31170 kirjoitti:

Pitääkö tuollaisiin uteluihin kommentoida?

Vastaukseksi varmasti riittää, että ei meillä ole mitään päätöksiä kesän varalle tehty.

Tai vaihtoehtoisesti, että meillähän on piharemontti(kattoremontti/saunaremontti/laiturin rakentaminen) suunnitelmissa ja tekijöitä kaivataan. Kai vasara kädessä pysyy?

Voi kuule, kun ei sekään auta. Nämä lierot ovat niin lipeviä ja ovelia, että vastineeksi saat vain naurua, ja "Äläs ny, mä soittelen ja ilmoittele sinä sitten myöhemmin, kyllähän meillä nyt joku yhteinen lomaviikko on vaan chillailua, ja silloin saatte meidän perheen mukaan teidän mökille" ja "Ei meidän Eki osaa mitään remppoja tehdä, ja eikös kaverit päästetä pälkähästä sellaisten suhteen, kun olisi niin kivaa lomailla yhdessä" ja blaa blaa, ja siihen moni sitten vaan väsyneenä, että no jos yhdeksi viikoksi sitten tulette.

Jos sanot ehdottomasti EI, niin alkaa uhriutuminen "Ai, no sori, me ihan luultiin, että ollaan ystäviä, mutta jos se noin menee, niin antaa olla" ja siirtyvät seuraavaan uhriin. Lisäksi levittävät ilkeitä juoruja ja haukkuvat selän takana ikäviksi ihmisiksi, suoranaisia valheita. Jotkut menevät näin pitkälle.

Vierailija
1435/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa kun tullaan kahville pitko kainalossa. Ihanaa kesäpäivää paistattamaan ja uimaan.

talo tavallaan ja vieras ajallaan. Ei ihme että on yksinäisyyttä ja masennusta tässä maassa.

Vierailija
1436/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hieman myös ihmetyttää nämä ihmisten valitukset siitä, kuinka heidän mökeilleen ollaan puoliväkisin tunkemassa.

Miten se on mahdollista?

Kun itseä ei voisi vähempää kiinnostaa kenenkään kesämökit. Ne on niitten toisten ihmisten reviirejä, ei yhtään haluta mennä itse asiassa edes kutsuttuna.

Minusta on yleensäkin ikävää olla toisten nurkissa. Sitten esittelevät vielä niitä paikkojaan ja odottavat ihaileviä ilmeitä ja myös sitä, että oltaisiin kateellisia.

Mutta vaikeahan se on vastaankaan väittää, kun niin tärkeinä ollaan vakuuttamassa, että juu-u, kyllä heidän mökeilleen on ihmiset ihan jonottamassa ja väkisinkin tulevat vaikka ei haluttaisi.

Ei tunnu kovin suomalaiselta meiningiltä, mehän ei tunnetusti viihdytä toisten tiloissa eikä niin seurassakaan. Ja muutenkin olaan kauhean tarkkoja siitä, että tehdäänkö va

Täällä taitaa olla valittamassa jotenkin kieroutuneita ihmisiä. Varmaan juuri niitä, jotka kovasti kertovat mökeistänsä ja mainitsevat että oi kuinka ois kiva, jos tulisitte käymään. Kun kuvittelevat, että ei ne kumminkaan tule. Ihan samat ihmiset, kun ne, jotka ei millään, ei sitten millään, halua, että korvataan heidän menojaan tai osallistutaan maksuihin. Kursaillaan, kursaillaan ja sitten kun rahaa tarjoaja sanoo että hyvä on, en mä aikuisen ihmisen kanssa ala tapella, kun ei ota rahaa vastaab, niin täällä vinkuvat että kyllä on törkeitä hyväksikäyttäjiä.

Eikö aikuinen ihminen osaa sanoa jämäkästi. tavataan mieluummin kylillä tai kiitos, kun tarjoat korvausta?

Hyi s-na mitä sivistymätöntä porukkaa olettekaan.

Vierailija
1437/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole kesämökkiä. Lomat vietän aina ulkomailla, sinne ei vieraat ujuttaudu :)

Meillä on Espanjassa oma loma-asunto, mutta kyllä sinnekin on Suomesta tulossa  työkaverin veljen vaimon siskonmies perheineen. Ei otettu vastaan, ja noin tunnin päästä tuli vihainen viesti Suomesta, jossa vaadittiin että ne saisivat olla loma-asunnossamme. Vastasin, että itse päätämme keitä vieraita otamme vastaan ja majoitamme.

Näitä teidän kokemuksia ja kommentteja lukiessani tulee vaan sellainen tunne, että on se kamala, miten olettekaan onnistuneet haalia ympärillenne tuollaisia tuttuja ja kavereita ja sukulaisia ja kaverin kavereita. Säälin teitä sydämestäni ja olen onnellinen, että itse nautin ystävistäni ja läheisistäni, jotka ehtivät huvilallemme. Ei ole kertaakaan ollut tunne, että joku loisii tai olisi liian kauan luonamme.

Sanonpa vaan, että voi teitä raukkoja.

Kateus tyhjentää kalat vedestä. Eipä se uusi ystävä tai tuttava ensimmäisinä sanoinaan kerro, että minulla on oikeudet, ja koska sinulla on mökki, niin silloin se on minunkin käytössäni, kun me kerran ystäviksi nyt tultiin.

Yleensä kieron ihmisen suhteen homma alkaa pienestä, ja vaatimukset suurenevat, kun "ystävää pitää auttaa, ja lapsillekin olisi niin ihanaa päästä uimaan".

Siinä vaiheessa, kun huomaan, etten itse saa minkäänlaista vastakaikua, kun "Ei mulla ole nyt aikaa pohtia tätä sun ongelmaa, ja koeta pärjätä", niin potkaisen tyypin menemään. Kunhan otan ensin selvää, että oli tekosyy kieltäytyä auttamasta.

Minulla ainakin on sitten erikseen ne omaiset ja läheiset ystävät, luotettavat, mutta nyt onkin kyse näistä hyeenoista.

Ja eihän täälläkään kaikki uikuta, kuinka joutuvat passaamaan mökkivieraita, vaan monet kertovat kieltäytyvänsä, yksi jopa paiskasi ovensa nenän edestä kiinni.

Moni olettaa myös, että mökkeily olisi vastavuoroistakin, eikä aina tupattaisi sille omalle mökille, mutta kun kutsua mihinkään ei kuulu, eikä mistään olla valmiita maksamaan, siis omia kustannuksia, loppuu kaveruus siihen paikkaan.

Säästä säälisi näille hyväksikäyttäjille ja loiseläjille. Monilta tyhjenee pankkitilit ja aletaan lainojen takaajiksi, ihmisiä huiputetaan kaikin keinoin koko ajan. Siinä sinulle säälin kohteita.

Ei, kyllä minusta sinä olet säälittävä. Et osaa aikuisena ihmisenä pitää rajoja, sinulla on surullista vaan vain hyväksikäyttjiä "kavereina". Olet todella säälittävä olio.

Vierailija
1438/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lehdissämme:

Pelkää kaikkea koko ajan hirveästi kauhheasti kamalasti.

Oikeasti ei tarvitse pelätä. Pelkuriomistajamme vaan uskottelee teille niin.

Vierailija
1439/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalaislle kaikki ovat sukulaisia ja kaikki sukulaisten oma on yhteistä. T: karjalaisten lapsi

Vierailija
1440/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole kesämökkiä. Lomat vietän aina ulkomailla, sinne ei vieraat ujuttaudu :)

Meillä on Espanjassa oma loma-asunto, mutta kyllä sinnekin on Suomesta tulossa  työkaverin veljen vaimon siskonmies perheineen. Ei otettu vastaan, ja noin tunnin päästä tuli vihainen viesti Suomesta, jossa vaadittiin että ne saisivat olla loma-asunnossamme. Vastasin, että itse päätämme keitä vieraita otamme vastaan ja majoitamme.

Näitä teidän kokemuksia ja kommentteja lukiessani tulee vaan sellainen tunne, että on se kamala, miten olettekaan onnistuneet haalia ympärillenne tuollaisia tuttuja ja kavereita ja sukulaisia ja kaverin kavereita. Säälin teitä sydämestäni ja olen onnellinen, että itse nautin ystävistäni ja läheisistäni, jotka ehtivät huvilallemme. Ei ole kertaakaan ollut tunne, että joku loisii tai olisi liian kauan luonamme.

Sanonpa vaan, että voi teitä raukkoja.

Kateus tyhjentää kalat vedestä. Eipä se uusi ystävä tai tuttava ensimmäisinä sanoinaan kerro, että minulla on oikeudet, ja koska sinulla on mökki, niin silloin se on minunkin käytössäni, kun me kerran ystäviksi nyt tultiin.

Yleensä kieron ihmisen suhteen homma alkaa pienestä, ja vaatimukset suurenevat, kun "ystävää pitää auttaa, ja lapsillekin olisi niin ihanaa päästä uimaan".

Siinä vaiheessa, kun huomaan, etten itse saa minkäänlaista vastakaikua, kun "Ei mulla ole nyt aikaa pohtia tätä sun ongelmaa, ja koeta pärjätä", niin potkaisen tyypin menemään. Kunhan otan ensin selvää, että oli tekosyy kieltäytyä auttamasta.

Minulla ainakin on sitten erikseen ne omaiset ja läheiset ystävät, luotettavat, mutta nyt onkin kyse näistä hyeenoista.

Ja eihän täälläkään kaikki uikuta, kuinka joutuvat passaamaan mökkivieraita, vaan monet kertovat kieltäytyvänsä, yksi jopa paiskasi ovensa nenän edestä kiinni.

Moni olettaa myös, että mökkeily olisi vastavuoroistakin, eikä aina tupattaisi sille omalle mökille, mutta kun kutsua mihinkään ei kuulu, eikä mistään olla valmiita maksamaan, siis omia kustannuksia, loppuu kaveruus siihen paikkaan.

Säästä säälisi näille hyväksikäyttäjille ja loiseläjille. Monilta tyhjenee pankkitilit ja aletaan lainojen takaajiksi, ihmisiä huiputetaan kaikin keinoin koko ajan. Siinä sinulle säälin kohteita.

Ei, kyllä minusta sinä olet säälittävä. Et osaa aikuisena ihmisenä pitää rajoja, sinulla on surullista vaan vain hyväksikäyttjiä "kavereina". Olet todella säälittävä olio.

"Säälittävä olio", vau mitä nimittelyä, eli ylimielinen tyylisi jatkuu. Ikävä luonne sulla.

Kuten jo aiemmin totesin, on ihan inhimillistä esim. uuteen työkaveriin tutustuttuaan ja vielä todellista luonnetta tuntematta vaikka ottaa hänet mökille mukaan, jos pyytää, jos siis kaverisuhde voisi tulla kysymykseen jne. Ei tietenkään ketä tahansa halukasta.

Kun huomaa, että olikin vaan hyväksikäyttäjä; makasi kun muut tiskasi ja laittoi ruokaa, tuli valmiille saunomaan, kun muut kantoi vesiä tai söi ahneesti kalasoppaa, mutta ei ottanut perkuuseen, pottujen kuorimiseen tai mihinkään muuhunkaan osaa. Tällaista ei enää kutsuta mukaan.

Sinä olet varmaan tyly ja sanot heti suorat sanat päin näköä, etkä anna pientäkään mahdollisuutta. Siinä jää sitten ne mukavat ja rehelliset ihmiset pois elämästä.

Aika äkkiä tuollaiset lokit tunnistaa, ja heistä pääsee eroon. Ne rajat on vain otettava käyttöön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan