Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1441/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä yrittänyt edes ujuttautua kenenkään toisen omistamalle kesämökille kutsumatta.

Mutta huomio:  En myöskään ole aina halunnut mennä kutsuttunakaan kenenkään ystäväni tai sukulaiseni mökille.  En nimittäin tykkää mistään 1950-luvulla alkeellisin varustein rakennetuista yhden tuvan plus tuvan seinän takana olevasta pienestä ja hikisestä saunasta, jossa ei ole edes erillistä pesytymistilaa suihkuineen.   Toisekseen mökin pihan maisema ja viihtyisyys vaikuttaa myös, haluanko mennä jonkun toisen mökille tuhlaamaan kallista elämäni aikaa yhtäkään päivääni.  Myös uimapaikan kunto mökin yhteydessä pitää olla sellainen, että veden laatu järvessä tai meressä pitää olla puhdasta ja kirkasta.  En halua uida missään pikkulikaisessa tummavetisessä lammessa tai muuten vaan likaisessa vesistössä.     Sisävessa vedellä huuhdeltava wc-pönttö ja käsienpesuallas pitää myös mökillä olla, en astu jalallanikaan ulkohuussiin.  Se lemu näet ulkohuussissa on vakio, sitä ei saa millään keinolla kokonaan poistettua.

Sitten on lukuisa määrä muita syitä itikoineen, paarmoineen, käärmeineen jne. minkä vuoksi en halua viettää kesämökillä aikaani riippumatta siitä omistaako mökin minun parhaimman päädyn ystäväni tai sitten läheisimmät sukulaiseni.

Ei siis kiinnosta mennä edes kutsuttuna saatika että kutsumattomana olisin ujuttautumassa sukulaisten ja ystävien omistamiinsa laaduttomille ja epäviihtyisille kesämökeilleen tai -huviloilleen olkootpa ne omistajat vaikka kuinka mukavia ihmisiä tahansa.  Ihmettelen vaan, että miten ihmeessä jotkut viihtyvät niissä laaduttomissa mökeissään koko pitkän kesälomansa????

Vierailija
1442/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on päinvastainen ongelma. Minua yritetään houkutella usein mökille koska osaan remppahommia. Kyllä on niin monet juonittelut saanut kestää kuunnella miten olisi kiva viettää aikaa heidän mökillään, saisit olla yksinkin jos haluat mutta tietenkin työtä sieltä löytyisi. Ei kiitos.

Niin tuttua. Kai pyydät normitaksojen mukaista hintaa? Loppuu anelut lyhyeen.

Mun naapuriin rakennutti lääkäri ok-talon. Oma naapurini oli innoissaan ja lallatteli kuinka "Onneksi on lääkäri nyt lähellä, kun meilläkin on neljä pientä lasta" :o

Kadun toisella puolella, asuvat myös juristi ja puutarhuri. Voinette arvata, miten homma menee. Yksi täti suorastaan luuhasi sen puutarhurin pihassa, jopa silloin kun heillä oli jotkut grillipartyt, ja kyseli neuvoja. Olivat siellä aika kyrpiintyneen näköisiä.

Ystäväni, parturi-kampaaja, saisi tehdä ilmaiseksi hommia niin paljon kuin sielu sietää ja jalat kestää.

Nämä nyt eivät liity mökkeilyyn, mutta hyväksikäyttöön kylläkin. Pointti on ihmisen pohjaton ahneus.

Ja tollous!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1443/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä tietysti sellaisiakin mökkejä, mihin ei taatusti ole tunkua. Yhdet tuttavat ostivat kuivanmaan mökin ryteiköstä ilman sähköä ja kaivoa. Auton mentävää tietäkään ei ole perille.  Pelkkä vedenhommaus on melkoinen urakka, vaikka kuulemma joka nurkalla tönöä kerätään sadevettä. Veikkaan, ettei tule tungosta.

Vierailija
1444/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä yrittänyt edes ujuttautua kenenkään toisen omistamalle kesämökille kutsumatta.

Mutta huomio:  En myöskään ole aina halunnut mennä kutsuttunakaan kenenkään ystäväni tai sukulaiseni mökille.  En nimittäin tykkää mistään 1950-luvulla alkeellisin varustein rakennetuista yhden tuvan plus tuvan seinän takana olevasta pienestä ja hikisestä saunasta, jossa ei ole edes erillistä pesytymistilaa suihkuineen.   Toisekseen mökin pihan maisema ja viihtyisyys vaikuttaa myös, haluanko mennä jonkun toisen mökille tuhlaamaan kallista elämäni aikaa yhtäkään päivääni.  Myös uimapaikan kunto mökin yhteydessä pitää olla sellainen, että veden laatu järvessä tai meressä pitää olla puhdasta ja kirkasta.  En halua uida missään pikkulikaisessa tummavetisessä lammessa tai muuten vaan likaisessa vesistössä.     Sisävessa vedellä huuhdeltava wc-pönttö ja käsienpesuallas pitää myös mökillä olla, en astu jalallanikaan ulkohuussiin.  Se lemu näet ulkohuussissa on vakio, sitä ei saa millään keinolla kokonaan poistettua.

Sitten on lukuisa määrä muita syitä itikoineen, paarmoineen, käärmeineen jne. minkä vuoksi en halua viettää kesämökillä aikaani riippumatta siitä omistaako mökin minun parhaimman päädyn ystäväni tai sitten läheisimmät sukulaiseni.

Ei siis kiinnosta mennä edes kutsuttuna saatika että kutsumattomana olisin ujuttautumassa sukulaisten ja ystävien omistamiinsa laaduttomille ja epäviihtyisille kesämökeilleen tai -huviloilleen olkootpa ne omistajat vaikka kuinka mukavia ihmisiä tahansa.  Ihmettelen vaan, että miten ihmeessä jotkut viihtyvät niissä laaduttomissa mökeissään koko pitkän kesälomansa????

Meillä on luxus kesäasunto kirkasvetisen järven rannalla, hiekkarantaa on. Kävin just uimassa-ihanaa. Koko kesä on täällä nautiskeltu , syöty itse pyytämiä tuoreita kaloja soudeltu,, kuntoilun vuoksi harrastettu ruohonleikkuuta. Maljakossa on aina tuoreita kauniita luonnon kukkia. Ei ole hyttysiä, eikä käärmeitä.katsos kun ympäristön voi laitaa alunalkaen sellaiseksi , että ilmavirta sopivasti käy, eikä hyttyset viihdy vaikkei eteläsuomessa ollakkaan. Että tällaisia mökkejä on nykyisin paljon.

Vierailija
1445/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mulla ja munj miehellä ei ollut omaa mökkiä, vaan vuokrattiin useampana vuonna, Silloin sai valmiin mökin ja piti vaan siotten poislähtiessä siivota ja viedä tietysti omat tavarat pois. Hy6vnä puolena ainsakin minä pidin sitä että voi vaihtaa aina paikkaa. Näin oltiin joka kerta kun haluttiin mökille, emme menneet joka kesä. Aina saatiin mökki siltä alueelta kun haluttiin.

Yhternä vuonna olimme mökillä miehen ja hänen vaimonsa kanssa, mikä oli jo sovittu että mennään kaikki.

huom piti olla että miehen veljen

ja kerran miehen vanhermpien kanssa, kaikki oli etukäteen sovittu. Joten eipä meille ylimääräisiä tullut, kuten paikkakin vaihtui .

Vierailija
1446/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttava pariskunta tuli sovitusti mökillemme lapsineen, heidän piti olla to-pe välinen yö ja olivat kuulemma sopineet jo muut yöpymispaikat viikonlopulle. Kaikki meni hyvin kun tilaa oli riittävästi ja lapset tykkäsivät leikkiä omien lapsiemme kanssa ja meidän puolestamme olisivat voineet olla kylässä pidempäänkin.

Tunnelma vaan jäätyi kun perheen isä kysyi perjantai aamuna, että voisimmeko me mennä vaikka kotiin ja jättää heidät mökillemme omaan rauhaan loppu viikonlopuksi. Meillä on mökille 300 km matka.

Miten toimit tuon törkeilyn jälkeen?

Saivatko jäädä, lähetitkö matkoihinsa vai lähditkö kotiisi?

Mieheni kysyi oliko mies ihan tosissaan ja sai selityksen että ovat aina haaveilleet perheen viikonlopusta mökillä missä kaikki on valmiina. Eli olisivat varmaankin halunneet että jätämme heille myös kaikki ruuat, nettiboxin yms. Syötiin aamupala, melko myöhäinen sellainen, hiljaisuuden vallassa. Sen jälkeen kysymys uusittiin ja vastasimme ettei onnistu. Alkoivat kerätä tavaroitaan ja lähtivät mitään puhumutta. Unohtivat jopa lakanansa sänkyihin. Vein ne myöhemmin heidän talonsa rappusille pestyinä, kun oli ajoa sinnepäin. Olivat kertoneet aiemmin että jatkavat matkuu meiltä sukulaisten luo. Eipä tullut enää otettua yhteyttä.

Vierailija
1447/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että sinulla on ollut huonoja ulkohuussikokemuksia.

Oikein hoidettu huussi ei kuitenkaan haise. Jos on saita eikä käytä kuivikkeita riittävästi, niin silloinhan jätökset haisevat. Kun käyttää kuivikkeita kunnolla, ei pahaa hajua tule.

Vierailija
1448/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei ole tarvinnut kysellä neuvoja, miten kieltäytyä mökkikutsusta. Kun olen vain kieltäytynyt. Tänään soitin enolle ja vitsinä murjaisin, etten nyt jouda lokkeilemaan kenenkään mökille. Minusta on tosi vaivaannuttavaa mennä kenenkään mökille varsinkaan yöksi vaikka olisi kutsuttu.

Sitten kun oikeasti haluan mökkeillä, voin vuokrata sellaisen. Taitaisin olla ihannesukulainen mökin omistaville - minua ei saa kirveelläkään tulemaan toisten mökeille.

Sama. Voin käydä parin v välein mökillä. Meillä ei ole autoa, mutta voidaan matkustaa julkisissa. Meidät pitää hakea ja viedä jonnekin pysäkille.

Muutama vuosi sitten oltiin samassa kaupungissa siirtolapuutarhassa. Se oli tosi kivaa.

Mentiin metrolla, oltiin varmaan 5 h ja saatiin, ainakin kesäkurpitsoja mukana.

Leivoin jonkun kakun ja otin mukaan viinikarahvin.

Riitti naapureillekin.

Vierailija
1449/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole kesämökkiä. Lomat vietän aina ulkomailla, sinne ei vieraat ujuttaudu :)

Meillä on Espanjassa oma loma-asunto, mutta kyllä sinnekin on Suomesta tulossa  työkaverin veljen vaimon siskonmies perheineen. Ei otettu vastaan, ja noin tunnin päästä tuli vihainen viesti Suomesta, jossa vaadittiin että ne saisivat olla loma-asunnossamme. Vastasin, että itse päätämme keitä vieraita otamme vastaan ja majoitamme.

Näitä teidän kokemuksia ja kommentteja lukiessani tulee vaan sellainen tunne, että on se kamala, miten olettekaan onnistuneet haalia ympärillenne tuollaisia tuttuja ja kavereita ja sukulaisia ja kaverin kavereita. Säälin teitä sydämestäni ja olen onnellinen, että itse nautin ystävistäni ja läheisistäni, jotka ehtivät huvilallemme. Ei ole kertaakaan ollut tunne, että joku loisii tai olisi liian kauan luonamme.

Sanonpa vaan, että voi teitä raukkoja.

Kateus tyhjentää kalat vedestä. Eipä se uusi ystävä tai tuttava ensimmäisinä sanoinaan kerro, että minulla on oikeudet, ja koska sinulla on mökki, niin silloin se on minunkin käytössäni, kun me kerran ystäviksi nyt tultiin.

Yleensä kieron ihmisen suhteen homma alkaa pienestä, ja vaatimukset suurenevat, kun "ystävää pitää auttaa, ja lapsillekin olisi niin ihanaa päästä uimaan".

Siinä vaiheessa, kun huomaan, etten itse saa minkäänlaista vastakaikua, kun "Ei mulla ole nyt aikaa pohtia tätä sun ongelmaa, ja koeta pärjätä", niin potkaisen tyypin menemään. Kunhan otan ensin selvää, että oli tekosyy kieltäytyä auttamasta.

Minulla ainakin on sitten erikseen ne omaiset ja läheiset ystävät, luotettavat, mutta nyt onkin kyse näistä hyeenoista.

Ja eihän täälläkään kaikki uikuta, kuinka joutuvat passaamaan mökkivieraita, vaan monet kertovat kieltäytyvänsä, yksi jopa paiskasi ovensa nenän edestä kiinni.

Moni olettaa myös, että mökkeily olisi vastavuoroistakin, eikä aina tupattaisi sille omalle mökille, mutta kun kutsua mihinkään ei kuulu, eikä mistään olla valmiita maksamaan, siis omia kustannuksia, loppuu kaveruus siihen paikkaan.

Säästä säälisi näille hyväksikäyttäjille ja loiseläjille. Monilta tyhjenee pankkitilit ja aletaan lainojen takaajiksi, ihmisiä huiputetaan kaikin keinoin koko ajan. Siinä sinulle säälin kohteita.

Ei, kyllä minusta sinä olet säälittävä. Et osaa aikuisena ihmisenä pitää rajoja, sinulla on surullista vaan vain hyväksikäyttjiä "kavereina". Olet todella säälittävä olio.

"Säälittävä olio", vau mitä nimittelyä, eli ylimielinen tyylisi jatkuu. Ikävä luonne sulla.

Kuten jo aiemmin totesin, on ihan inhimillistä esim. uuteen työkaveriin tutustuttuaan ja vielä todellista luonnetta tuntematta vaikka ottaa hänet mökille mukaan, jos pyytää, jos siis kaverisuhde voisi tulla kysymykseen jne. Ei tietenkään ketä tahansa halukasta.

Kun huomaa, että olikin vaan hyväksikäyttäjä; makasi kun muut tiskasi ja laittoi ruokaa, tuli valmiille saunomaan, kun muut kantoi vesiä tai söi ahneesti kalasoppaa, mutta ei ottanut perkuuseen, pottujen kuorimiseen tai mihinkään muuhunkaan osaa. Tällaista ei enää kutsuta mukaan.

Sinä olet varmaan tyly ja sanot heti suorat sanat päin näköä, etkä anna pientäkään mahdollisuutta. Siinä jää sitten ne mukavat ja rehelliset ihmiset pois elämästä.

Aika äkkiä tuollaiset lokit tunnistaa, ja heistä pääsee eroon. Ne rajat on vain otettava käyttöön. 

En ole koskaan tavannut ketään, jolka esim uusi työkaveri pyytäisi päästä mukaan toisen mökille! Eli kyllä sussa oikeesti täytyy olla pahasti jotain vinksahtanut, jos imet luoksesi tuon kaltaisia "lokkeja". Anna nyt meidän muiden vaan sääliä sua.

Vierailija
1450/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KYLLÄ MINÄ AINAKIN löisin lapiolla naamaan jos joku ajaisi mökkini pihaan!!!!!

Onpas kätevää. Ovelasti ajateltu!

Eihän siinä vierailijat ehtisi edes mökkiin sisälle asti, kun heidän pitäisi lähteä kuskaamaan sinua lähimmälle terveysasemalle.

Lapiolla voit iskeä nenäsi ihan tohjoksi, joten ole varovainen!

Vierailija
1451/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Onpas tarinoita, ihan uskomatonta käytöstä ihmisiltä. Vaikea ymmärtää hinkua mennä toisten mökille, itse en ole koskaan pitänyt siitä. Tosin olemme muutaman hyvän ystävän mökillä pyynnöistä käyneet ja korkeintaan yhden yön. Toki sitten olemme vastavuoroisesti kutsuneet esim seuraavana kesänä omalle mökille. Ihan kutsumatta ei kukaan ole tullut.

Vierailija
1452/2108 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuh. Onpas tarinoita, ihan uskomatonta käytöstä ihmisiltä. Vaikea ymmärtää hinkua mennä toisten mökille, itse en ole koskaan pitänyt siitä. Tosin olemme muutaman hyvän ystävän mökillä pyynnöistä käyneet ja korkeintaan yhden yön. Toki sitten olemme vastavuoroisesti kutsuneet esim seuraavana kesänä omalle mökille. Ihan kutsumatta ei kukaan ole tullut.

Sanos muuta. Olen ollut ihan hoomoilasena, miten on mahdollistam että joillakin käy niin huono onni, etteivät viihdy ystävien ja kavereiden kanssa ja että kaverit ovat tuollaisia. En osaa oikein ajatella muuta kuin että kyllä mökkiläisillä itsellään on joku syy oltava siihen, että kokevat heitä käytettävän hyväksi, ehkäpä se että antavat ymmärtää mutteivat ymmärrä antaa.

Olkaa suoria sanomisissanne. Ei sinne teidän mökille todellakaan ole kukaan tulossa jos ette anna ymmärtää.

Vierailija
1453/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei ole kesämökkiä. Lomat vietän aina ulkomailla, sinne ei vieraat ujuttaudu :)

Meillä on Espanjassa oma loma-asunto, mutta kyllä sinnekin on Suomesta tulossa  työkaverin veljen vaimon siskonmies perheineen. Ei otettu vastaan, ja noin tunnin päästä tuli vihainen viesti Suomesta, jossa vaadittiin että ne saisivat olla loma-asunnossamme. Vastasin, että itse päätämme keitä vieraita otamme vastaan ja majoitamme.

Näitä teidän kokemuksia ja kommentteja lukiessani tulee vaan sellainen tunne, että on se kamala, miten olettekaan onnistuneet haalia ympärillenne tuollaisia tuttuja ja kavereita ja sukulaisia ja kaverin kavereita. Säälin teitä sydämestäni ja olen onnellinen, että itse nautin ystävistäni ja läheisistäni, jotka ehtivät huvilallemme. Ei ole kertaakaan ollut tunne, että joku loisii tai olisi liian kauan luonamme.

Sanonpa vaan, että voi teitä raukkoja.

Kateus tyhjentää kalat vedestä. Eipä se uusi ystävä tai tuttava ensimmäisinä sanoinaan kerro, että minulla on oikeudet, ja koska sinulla on mökki, niin silloin se on minunkin käytössäni, kun me kerran ystäviksi nyt tultiin.

Yleensä kieron ihmisen suhteen homma alkaa pienestä, ja vaatimukset suurenevat, kun "ystävää pitää auttaa, ja lapsillekin olisi niin ihanaa päästä uimaan".

Siinä vaiheessa, kun huomaan, etten itse saa minkäänlaista vastakaikua, kun "Ei mulla ole nyt aikaa pohtia tätä sun ongelmaa, ja koeta pärjätä", niin potkaisen tyypin menemään. Kunhan otan ensin selvää, että oli tekosyy kieltäytyä auttamasta.

Minulla ainakin on sitten erikseen ne omaiset ja läheiset ystävät, luotettavat, mutta nyt onkin kyse näistä hyeenoista.

Ja eihän täälläkään kaikki uikuta, kuinka joutuvat passaamaan mökkivieraita, vaan monet kertovat kieltäytyvänsä, yksi jopa paiskasi ovensa nenän edestä kiinni.

Moni olettaa myös, että mökkeily olisi vastavuoroistakin, eikä aina tupattaisi sille omalle mökille, mutta kun kutsua mihinkään ei kuulu, eikä mistään olla valmiita maksamaan, siis omia kustannuksia, loppuu kaveruus siihen paikkaan.

Säästä säälisi näille hyväksikäyttäjille ja loiseläjille. Monilta tyhjenee pankkitilit ja aletaan lainojen takaajiksi, ihmisiä huiputetaan kaikin keinoin koko ajan. Siinä sinulle säälin kohteita.

Ei, kyllä minusta sinä olet säälittävä. Et osaa aikuisena ihmisenä pitää rajoja, sinulla on surullista vaan vain hyväksikäyttjiä "kavereina". Olet todella säälittävä olio.

"Säälittävä olio", vau mitä nimittelyä, eli ylimielinen tyylisi jatkuu. Ikävä luonne sulla.

Kuten jo aiemmin totesin, on ihan inhimillistä esim. uuteen työkaveriin tutustuttuaan ja vielä todellista luonnetta tuntematta vaikka ottaa hänet mökille mukaan, jos pyytää, jos siis kaverisuhde voisi tulla kysymykseen jne. Ei tietenkään ketä tahansa halukasta.

Kun huomaa, että olikin vaan hyväksikäyttäjä; makasi kun muut tiskasi ja laittoi ruokaa, tuli valmiille saunomaan, kun muut kantoi vesiä tai söi ahneesti kalasoppaa, mutta ei ottanut perkuuseen, pottujen kuorimiseen tai mihinkään muuhunkaan osaa. Tällaista ei enää kutsuta mukaan.

Sinä olet varmaan tyly ja sanot heti suorat sanat päin näköä, etkä anna pientäkään mahdollisuutta. Siinä jää sitten ne mukavat ja rehelliset ihmiset pois elämästä.

Aika äkkiä tuollaiset lokit tunnistaa, ja heistä pääsee eroon. Ne rajat on vain otettava käyttöön. 

En ole koskaan tavannut ketään, jolka esim uusi työkaveri pyytäisi päästä mukaan toisen mökille! Eli kyllä sussa oikeesti täytyy olla pahasti jotain vinksahtanut, jos imet luoksesi tuon kaltaisia "lokkeja". Anna nyt meidän muiden vaan sääliä sua.

Sinä se jaksat täällä ihmisiä haukkua :D Onko sulla kaikki hyvin? Jos sinulla ei ole laajempaa elämänkokemusta, niin ei se tarkoita sitä, että muut olisivat kaltaisiasi.

Kyllä se nyt vaan on niin, että kaikenlaisia tyyppejä löytyy, enkä tarkoittanut, että kukaan ruikuttaisi työpaikalla saanko tulla teidän mökille, saanhan, vaan kun aikaa kuluu, ja kaveri tulee tutummaksi, ja ollaan kenties käyty vaikka yhdessä kaupungilla kahvilla ja ostoksilla, on ihan luonnollista puhua vapaa-ajan vietosta ja siinä yhteydessä voi tulla esiin vaikkapa juuri sellainen seikka, että toinen harrastaa lomillaan matkustelua ja toinen tykkää olla vaan mökillään. 

En mä ainakaan katso olevani mikään lokkimagneetti, jos kaveri siinä sitten ihastelee kuinka hänkin tykkäisi mökkielämästä, ja vihjaa, että olisi kivaa nähdä se teidän kesäpaikka. Ja huom, ollaan tunnettu sen aikaa, että on osoittanut olevansa luotettava.

Jos olen henkilön rehdiksi ja reiluksi havainnut, niin en katso olevani laisinkaan säälittävä olio, kuten tuntemattomia parin kommentin jälkeen nimittelet, mielestäsi kai sivistyneenä??? jos annan mahdollisuuden ystävyydelle.

On paljon kuultu, kuinka luottoystäväkin voi pettää, nainen haluaa ystävänsä miehen tai toisinpäin, joku haluaa kollegansa hommat töissä ja mielistelee pomoa, puoliso pettää, lainat jätetään maksamatta jne. Ja ihan fiksuissa piireissä.

Minulla on ihania ystäviä, joihin olen voinut jo vuosia luottaa. Mutta aina mahtuu muutama mätämuna pitkässä juoksussa  joukkoon, mistä sitten opitaan.

Kun palstailet, kunnioita muiden mielipiteitä, älä yleistä. Ja lopeta kypsymätön nimittelysi, niin kommentointisi kenties olisi hedelmällisempää ja arvostettavampaa jatkossa.

JK. Aika lailla samoilla linjoilla täällä näyttävät kirjoittajat kanssani olevan...

Vierailija
1454/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän mökille ainakaan "ujuttaudu" kukaan jota sinne ei haluta. Osaamme nähkääs sanoa sen yksinkertaisen sanan: "EI". Onko se oikeasti niin vaikeaa? Jos tuommoisesta vetäisi palkokasvin nenäänsä niin antaa vetää vaan ihan rauhassa. En tee sellaisilla "kavereilla" mitään.

Vierailija
1455/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nämä ujuttautujat samanlaisia myös vakiasunnoillanne? Siis tyypit tunkevat kylään täysihoitoon syömään ja juomaan kutsumatta? Miksi se mökki sitten aiheuttaa poikkeuksellisen käyttäytymisen? Ihmisillä on varmaan monenlaisia tuttavuuksia, mutta onneksi meillä ei ole tuollaisia tuttuja jotka yrittäisivät tunkea itseään meidän vapaa-ajanasunnolle kutsumatta.

Vierailija
1456/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujuttautujat ovat juurikin niitä "kavereita", jotka usein ovat vailla kaikenlaisia palveluksia ja vastavuoroisuutta ei löydy. Ne kun ajoissa tunnistaa, niin helppo sanoa Ei.

Ne hyötyjä-tyypit, jotka sukulaisen myötä tulevat lähipiiriin, ovat sitten kiusallisempi juttu, mutta kyllä niillekin oppii sanomaan ei.

Itse en ensimmäisellä ujuttautumiskerralla saanut sanottua ettei käy, niin oli sitten vietettävä nihkeä viikonloppu veljen ja uuden 50-v. naisystävän kanssa ahtaassa mökissäni. Kiusallista oli käydä aamutarpeilla vessassa, kun tupa siinä wc:n vieressä ja äänieristys olematon, mutta itsehän uusiosiippa mökilleni änkesi. Ja on yrittänyt myöhemminkin, mutta enää ei sovi.

Vierailija
1457/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että sinulla on ollut huonoja ulkohuussikokemuksia.

Oikein hoidettu huussi ei kuitenkaan haise. Jos on saita eikä käytä kuivikkeita riittävästi, niin silloinhan jätökset haisevat. Kun käyttää kuivikkeita kunnolla, ei pahaa hajua tule.

Ulkohuusia on mukava käyttää. Itse tykkään. Jätän oven auki ja ihailen luontoa. Ei haise. En ymmärrä kuinka aina puhutaan siitä että haisee, on ilkeä homma tyhjentää jne. Ei oo vaikeeta tyhjentää.

On meillä sisävessakin.

Vierailija
1458/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin sanon että lapset perheineen ovat mökillä. Ja he haluavat olla siellä rauhassa.

Vierailija
1459/2108 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös hieman ilkeäkin, jos joku jatkaa kerjäämistään, ja sanoa, että me pidetään tänä vuonna mökki vuokralla, kun siitä saa niin hyvät tuotot. Niillä rahoilla mennään etelän lomalla jouluna.

Vierailija
1460/2108 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vuosia sitten oikein mukavan rantamökin enkä ole kertonut siitä kenellekään. Suosittelen samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi