Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1241/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse tekeväsi remonttia ja innostu mahdollisista talkooapureista, se on auttanut mulla.

Keksin mielelläni kyllä projekteja mahdollisille ujuttautujille ja pidän varmuuden vuoksi työkaluja ja lapiota käden ulottuvilla, niin voin yllätysvieraidenkin tullessa olla muka juuri aloittamassa jotakin projektia. Eivät ne jää viihtymään.

Vierailija
1242/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheini ystävällisyyttään ja ihan small talkkina saattaa sanoa useallekin ihmiselle, sukulaisista tuttuihin, että kun sielläpäin ( kedäpaikan) lähellä ajelette, ilmoitelkaa. Ja minä pitkin häntä suurinpiirtein nilkoille. Kun nämä ihmiset todellakin saattavat tulla ( ja ovat tulleet). Vuosi toisensa jälkeen on kyllä saanut asiasta pyyhkeitä, mutta hän on niin supersosiaalinen. Yritän joustaa tässä asiassa , ( hän joustaa joissain muissa asioissa).

Mitä tuo tummennettu lause tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaas vinkujat hiljaa. Jos ei osaa suoraan sanoa ettei joku ole tervetullut turha sitten valittaa. Jos haluatte olla ilman vieraita mökillä, sanokaa se suoraan kyselijöille. 

Joka vuosi samoja iltapäivälehtien juttuja joissa tossut valittavat kuinka vieraita tulee mökille kutsumatta. Sanokaa niille suoraan ettei käy.

Vierailija
1244/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheini ystävällisyyttään ja ihan small talkkina saattaa sanoa useallekin ihmiselle, sukulaisista tuttuihin, että kun sielläpäin ( kedäpaikan) lähellä ajelette, ilmoitelkaa. Ja minä pitkin häntä suurinpiirtein nilkoille. Kun nämä ihmiset todellakin saattavat tulla ( ja ovat tulleet). Vuosi toisensa jälkeen on kyllä saanut asiasta pyyhkeitä, mutta hän on niin supersosiaalinen. Yritän joustaa tässä asiassa , ( hän joustaa joissain muissa asioissa).

Mitä tuo tummennettu lause tarkoittaa?

Varmaan tarkoitti että POTKIN. 

Vierailija
1245/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kerroit, missä mökki on? Meidän mökin paikkaa ei saa tietää kukaan, ja jos tivaa vielä sen jälkeen kun olen sanonut että "pohjoiseen päin" lähikaupungista, niin annan vääriä ohjeita. Siinähän ajelevat kesähelteessä pitkin pöliseviä pikkuteitä!

Vierailija
1246/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua toisten rupumökeille vapaaehtoisesti. Miksi niin monet kuvittelevat, että juuri heidän mökkinä on Suomen, jollei koko maailman hienoin, paras ja halutuin. Juu, ei ole. Naapuris ajattelee ihan samoin.   

Vierailija
1247/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyi tuttava, onko mökillä vierashuonetta. Sanoin, että se riippuu ihan vieraista.

Eivät vierailleet...

Vierailija
1248/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ujuttaudu mökillesi, jos kerrot suoraan, että haluat viettää lomaa yksin/ perheesi kanssa.

Vierailija
1249/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää taas kutsuko, en ole tulossa. kirjoitti:

Kukaan ei halua toisten rupumökeille vapaaehtoisesti. Miksi niin monet kuvittelevat, että juuri heidän mökkinä on Suomen, jollei koko maailman hienoin, paras ja halutuin. Juu, ei ole. Naapuris ajattelee ihan samoin.   

Kyllä se jollekulle tyhjätaskulle kesäkaverille näyttää olevan kovin haluttu paikka, vaikkei Suomen upein olisikaan.

Vierailija
1250/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko parempi sanoa, että sielläpäin kun ajelette ajelkaa ohi.

Ei tarvitse sanoa mitään vierailuun liittyvää, jos ei halua että vieraita tulee .

Jos sanoo, että tulkaa joskus käymään ja toiset ottavat sen tosissaan, on vika tuon sanojan ja sitten on sanomistaan otettava vastuu ja hoidettava vierailu kunnialla ja ystävällisesti. Ja otettava opikseen ettei jatkossa ole sellainen lörppäsuu.

Vierailija
1251/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan niille heti työkalut käteen ja kersat joko polttopuita pinoamaan tai kasvimaata kitkemään. Ja lupauksella, että " kun nää on tehty niin keitetään vaikka perunat !" Samalla kerron, että "illalla lämmitetäänkin sauna heti kun heinät on seivästetty.Saa tenavatkin opetella haravoimaan." Aina tälle työvoimalle tulee äkisti "muuta menoa". Se tuliaiskahvipakettikin, Xtra, jää usein saamatta. Toimii ainakin kerran, toista kertaa ei ole koskaan tullutkaan.

Vierailija
1252/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se monille sukulaisille ja tutuille mukavaa mennä toisen nurkkiin varsinkin jos palvelu pelaa. Vaihteluahan se on varsinkin niille, jotka asuu kerrostalossa. Olen ennen vastaanottanut kutsumattomat kävijät, ja tarjonnut purtavaa.

Oli pakko laittaa stoppi hommalle, koska se on ollut yksipuolista se tarjoaminen ja vieraanvaraisuus.

Kun ei niitä vastakutsuja ole tullut milloinkaan.

Niin että kerrasta poikki vaan. Tunkeilijoille oli sanottava, että ei kutsumatta saa tänne tulla.

Ne jotka kuvitteli, että meidän mökille voi aina pölähtää milloin huvittaa, suorastaan suuttuivat, kun se ei kerta kaikkiaan käy enää.

Vierailija
1253/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä annan niille heti työkalut käteen ja kersat joko polttopuita pinoamaan tai kasvimaata kitkemään. Ja lupauksella, että " kun nää on tehty niin keitetään vaikka perunat !" Samalla kerron, että "illalla lämmitetäänkin sauna heti kun heinät on seivästetty.Saa tenavatkin opetella haravoimaan." Aina tälle työvoimalle tulee äkisti "muuta menoa". Se tuliaiskahvipakettikin, Xtra, jää usein saamatta. Toimii ainakin kerran, toista kertaa ei ole koskaan tullutkaan.

Meille tunkijat ei älyä edes sitä Xtra kahvipakettia tuoda tullessaan. Minä olenkin sanonut vihjailijoille, jotka haluaisi tulla käymään, että pääset pesemään sitä ja tätä. Hyvin on tehonnut. Yhdelle sanoin, että ota teltta sitten mukaan ja nukut siellä. Ei niinä enää kiinnosta kun täyshoitoa ei ole enää tiedossa.

Vierailija
1254/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisikin kesämökille ujuttautujat, mutta kun on kesämökin kadehtijat, joiden mielestä mökki pitäisi myydä puoleen hintaan heille. Saahan sitä yrittää.

Vierailija
1255/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ujuttaudu, vaan miehen sukulaisten mökille suorastaan pakotetaan menemään. Emme ole montaa päivää, mutta toivottavasti eivät pidä minua vielä laiskanakin kaiken muun lisäksi kun en osallistu ruuan laittoon, tiskaamiseen ym...

Vierailija
1256/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mökki. Se on pieni ja ahdas, justiin kaksi mahtuu. Siellä on ihana sauna, ranta ja rauha.

Mulla on myös örppäsuu puoliso, joka aina jaksaa kehua sitä mökkiä. Totta kai sitten yksi ja toinen ehdottaa, että voisivat tulla meitä tervehtimään sinne mökille. Itse en millään jaksaisi kestitä kuin ehkä omia nuoria aikuisia, jotka osaavat korjata jälkensä ja jotka tietävät hyvin mökin olosuhteet.

Moten tukin miehen suun? Ja mitä teen näille mieheni houkuttelemille piipahtelijoille? Pitääkö erota ihan tämän takia?

Vierailija
1257/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ne tunkeilijat tajuaa, että vierailut on jees silloin, kun se on vastavuoroista. Eli sinä, joka änkeät omalla ilmoituksellasi toisten mökille, niin kutsutko käymään vuorostasi niitä, joiden nurkissa majailet yön tai jopa muutaman yön tyhjin käsin?

Jos vierailut on vastavuoroisia, niin silloin minulle kävisi ne vierailut. Nyt on kuitenkin niin, että kun koskaan ei kutsuta vuorostaan, niin loppuuhan se lysti jossain vaiheessa. Se että loukkaannut siitä, että tulee porttikielto, on sun oma ongelmasi.

Vierailija
1258/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkuintiaanit kirjoitti:

Olkaas vinkujat hiljaa. Jos ei osaa suoraan sanoa ettei joku ole tervetullut turha sitten valittaa. Jos haluatte olla ilman vieraita mökillä, sanokaa se suoraan kyselijöille. 

Joka vuosi samoja iltapäivälehtien juttuja joissa tossut valittavat kuinka vieraita tulee mökille kutsumatta. Sanokaa niille suoraan ettei käy.

Kyllä tästä asiasta on lupa keskustella. Palstalle tulee välillä uusia lukijoita. Tämä aihe on sellainen, joka koskettaa monia.  Epäilen kyllä, että joskus mahdollinen isäntäväkikin vähän kursailee. Heiltä kysytään voiko tuoda jotain ja istten selitetään, että älkää tuoko mitään, vaikka oikeasti toivotaan tuliaisia. Olisi parempi sanoa selvästi, mitä tarkoittaa.

Vierailija
1259/2108 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mökki. Se on pieni ja ahdas, justiin kaksi mahtuu. Siellä on ihana sauna, ranta ja rauha.

Mulla on myös örppäsuu puoliso, joka aina jaksaa kehua sitä mökkiä. Totta kai sitten yksi ja toinen ehdottaa, että voisivat tulla meitä tervehtimään sinne mökille. Itse en millään jaksaisi kestitä kuin ehkä omia nuoria aikuisia, jotka osaavat korjata jälkensä ja jotka tietävät hyvin mökin olosuhteet.

Moten tukin miehen suun? Ja mitä teen näille mieheni houkuttelemille piipahtelijoille? Pitääkö erota ihan tämän takia?

Kerrot heti ja samantien näille miehesi kutsumille, että asia on nyt kylläkin niin, että niissä mökkiolosuhteissa vieraiden kestitseminen ja majoittaminen on todella hankalaa ja vaivalloista, ja haluaisit viettää siellä aikaa ihan rauhassa akkuja ladaten. Kahden kesken kerrot sille miehellesi, että lörpöttelyn ja vieraiden kutsumisen on loputtava kerta kaikkiaan. Tai jos hän kutsuu, hän myös hoitaa kestitsemiset ja loppusiivoukset, kun sinä siemailet kylmää juomaa pihalla. 

Vierailija
1260/2108 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksi havaittu kirjoitti:

Miksi ylipäätään kerroit, missä mökki on? Meidän mökin paikkaa ei saa tietää kukaan, ja jos tivaa vielä sen jälkeen kun olen sanonut että "pohjoiseen päin" lähikaupungista, niin annan vääriä ohjeita. Siinähän ajelevat kesähelteessä pitkin pöliseviä pikkuteitä!

Täysin totta, että ei kannata kertoa sijaintia!!! Oli kesä ja olin kotona kun kännykkä piippasi. Tuli viesti etäiseltä sukulaispariskunnalta, että ovat meidän uuden mökin pihalla. Siis häh!!! Vaimoni ilmeisesti oli joskus kartalta näyttänyt, että minne rakennetaan.

Pidin muutaman tunnin tauon ennen kuin vastasin, että "Näytääkös hienolta?"

Kuulemma tunnin verran olivat hengailleet siellä. En tiedä olisivatko halunneet tietää vara-avaimen paikan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän