Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että ylimääräisiä käsipareja kaivataan. Olisi ulkohuussin tyhjennystä, klapitalkoita, kattoremonttia...
Tuo ehdotus ulkohuussin tyhjennyksestä alkaa olla jo niin kulunut! Ainako teillä on keko tavaraa? Moukkamaista edes ehdottaa jotain tyhjennystä! Eikös nykyään kaikilla ole ekohuussit?
En ikinä, kuuna päivänä ehdottaisi mitään tuollaista vieraille enkä edes ujuttautujille. Kyllä omat tuotokset pitää hoitaa itse!
Ja kyllä, minulla on mökki. Toki en tiedä "lokeista", kun kaikilla sukulaisilla ja kavereiilla on omat mökit tai asuntovaunut.
Mökillä vierailut ovat ihan ok, mikäli ne ovat vastavuoroisia ja tuodaan jotain syötävää ja juotavaa pöytään. Minulla on kokemusta siitä, että vieraat tulevat tyhjin käsin. Yövieraita en jaksa enää tällä tavalla useita päiviä passata. Päiväreissun voin vielä hoitaa siten, että laitan tarjottavat. Valitettavasti vaan minua ei kutsuta näiden "ystävien" mökille. Ei ole kutsuttu pariin vuoteen. Niin enpä jaksa enää vaivautua heidän perheitään passaamaan.
Eipä ole koskaan tullut mieleen, että.pitäisi päästä jonkun mökille, vaikkei olekaan omaa mökkiä. Ei todellakaan innosta toisten nurkissa lomailla, mieluummin vuokraan ja harvemmin sitäkään olen tehnyt, ei kauheasti nappaa mökkielämä. Sen sijaan isovanhemmat ovat suorastaan loukkaantuneet, jos emme joka kesä ole ehtineet heidän mökeilleen, tilaa mökeillä kyllä on ja mukavuuksiakin, mutta on paljon muutakin ajanvietettä. Esim. Kaupunkiasunnossa sohvalla loikoilu on ihan rentouttavaa puuhaa.
No tekee tietysti saman kun siinä yhdessä juhannus mökki ketjussa että sanot että tottakai voi tulla ja laittaa perään listan mitä pitää tuoda mukanaan. Viiniä monta pulloa, lohta, mansikoita 5kg laatikko.. jne
Puhuisitte asioista puolisonne kanssa. Ehkä puoliso joka kutsuu käymään oikeasti kaipaa muiden seuraa.
Kysykää vierailta jo ennenkuin lähtevät mikä viikonloppu voitte tulla heille. Otat kalenterin käteen ja sovitte vastavierailun heti.
Sano vieraille, että tuokaa mukananne sitä tätä ja tuota...Jokainen aikuinen ymmärtää, että kuluihin osallistutaan.
Kissa ja koira on parasta seuraa!
Ihmisistä viis.
Kissa ja koira on parasta seuraa!
Ihmisistä viis.
Kyllä taas ihmetyttää ihmisten uusavuttomuus. Voihan sitä sanoa rehellisesti, että ei sovi vierailut, haluamme olla oman perheen kesken ja levätä. Miksi täällä pitää kysellä hätävalheita?
Me asumme isossa talossa meren rannalla lyhyen matkan päässä Helsingin keskustasta ja joka kesä olisi ihmisiä tulossa kyläilemään ja asustelemaan tänne meille, mutta kyllä minä uskallan rehellisesti sanoa sopiiko vai ei. Yleensä emme halua lomaamme sitoa muiden aikatauluihin ja sekin on hyvä syy.
Myin perintömökin kivalla hinnalla. Meni neljä vuotta kun isän serkun lapsi soitteli ja kysyi voiko tulla pariksi päiväksi. Olivat tarkoituksella ajamassa mökin ohi. Sanoin vaan että sinne vaan.
Tunnettuja sakilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, että ylimääräisiä käsipareja kaivataan. Olisi ulkohuussin tyhjennystä, klapitalkoita, kattoremonttia...
Tuo ehdotus ulkohuussin tyhjennyksestä alkaa olla jo niin kulunut! Ainako teillä on keko tavaraa? Moukkamaista edes ehdottaa jotain tyhjennystä! Eikös nykyään kaikilla ole ekohuussit?
En ikinä, kuuna päivänä ehdottaisi mitään tuollaista vieraille enkä edes ujuttautujille. Kyllä omat tuotokset pitää hoitaa itse!
Ja kyllä, minulla on mökki. Toki en tiedä "lokeista", kun kaikilla sukulaisilla ja kavereiilla on omat mökit tai asuntovaunut.
Meillä on yhteismökki, jossa käy paljon ihmisiä, lisäksi joka perhekunnalla on vieraita.
Sangen usein on keko jo odottamassa kun sinne menee. Itse huollan huussin tarpeen mukaan ja ehdottomasti aina poislähtiessäni.
Sukulainen osti tontin ja alkoi rakentaa mökkiä. Vieraat kelpasivat kylään siinä vaiheessa, kun piti alkaa tekemään raskaita hommia. Ihan alusta lähtien kaikkeen kivien nosteluun, kanteluun, siirtelyyn, korkeiden seinien levyttämiseen ja muuhun pölyiseen paskahommaan. Emäntä itse ei tehnyt työtä meidän kanssa.
Tämä eka mökki on karsea tönö keskellä harvennettua itikkametikköä huonojen yhteyksien päässä ja vesistö mutavelliä. Eikä siinä vielä kaikki vaan vieraiden piti syöttää ja juottaa mahtavat mökkiomistajat. Pyynnöissä ei kursailtu mitä piti tuoda eikä niitä tarjottu vieraille. Opiskelijalle oli aika kova paukku lähteä hevonhiiteen ja viedä tuliaisina juurikin gourmetjuttuja. Itse sai syödä sitten halvinta makkaraa kun ei jäänyt varaa muuhun ja yöpyä pikkuruisen saunan lattiaritilöillä kun herrasväki nukkui mökkituvassa. Tätähän ei kerrottu ennen ajoreissua ettei ole edes nukkumispaikkoja.
Monta vuotta pyysi ihmisiä upealle mökilleen ja suuttui jos ei pyynnöstä paikalle tullut. Eikä ollut vain oma kokemukseni vaan aika monta ihmistä käytettiin orjatyövoimana. Ne muutamat kerrat mitä tuli lähdettyä, oli pelkkää työleiriä aneemisissa olosuhteissa ja huono fiilis jäi.
Koska ahneudella ei ole rajaa, kutsut esitettiin muodossa "Tervetuloa viettämään pitkää viikonloppua yhteisen tekemisen parissa. Viimeiseen viestiin jäi vastaamatta ja menemättä kun alkoi valtavan huvilan rakennus ja olisi pitänyt tulla orjaleirille useamman hölmöläisen kanssa. Tulipa soitto kesken tällaisen viikonlopun, että täällä riittäisi nyt hommia ja huussin tyhjennystä :D
Vuosien jälkeen saivat tehtyä paikasta jättimäisen eikä tietenkään tullut kutsua valmiille paikalle. Kovasti jaksoivat kehua hulppeaa villaansa (jonka muut ihmiset rakensivat) ja laittaa kuvia paikasta saatteella on täyttä joka viikonloppu. Itseäni en sinne ole kutsunut, joten ilkeä ihminen kaiketi saa tuollaisesta kun jotain. Tajusin kyllä, että huvilalle kutsutaan vain paremman piirin väkeä eikä meitä huonoja työläisiä. Kun tullaan vaan hyysättäväksi ja nauttimaan toisten antimista.
Yllätysvieras = Moukka! Kotona voi pitää ulko-oven visusti lukossa eikä ovea tarvitse avata yllätysvieraille. Miten ne yllätysvieraat tunkeutuvat kesämökille väkisin? Soittakaa poliisille!
Vierailija kirjoitti:
Yllätysvieras = Moukka! Kotona voi pitää ulko-oven visusti lukossa eikä ovea tarvitse avata yllätysvieraille. Miten ne yllätysvieraat tunkeutuvat kesämökille väkisin? Soittakaa poliisille!
Ja soittaisinkin, vaikka tuntisin henkilön. Ilmoittamatta kutsumatta vain tupsahdat toisen alueelle? Psykopaattista toimintaa.
Petu72 kirjoitti:
Ciionert kirjoitti:
Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.
Ihan ei kaikkia sovittuja lääkkeitä ole aamulla otettu.
Ihanaa soopaa, hyvämieli näin aamusta :)
Onneks mökkimme on 550 km päässä, sinne ei kukaan ohikulkiessaan eksy :D
En kyllä ymmärrä niitä, jotka änkeävät toisten mökeille, itse en toisten nurkissa edes viihtyisi, puistattaa ajatuskin.
Kukaan kavereista ei tiedä mökin tarkkaa sijaintia. Ja jos joku soittaa ja kysyy voisiko tulla niin yksinkertaisesti vastaan että ei onnistu.
Ei elämän tarvitse olla niin vaikeaa.
Minut on kutsuttu mökille. "Voit ottaa rennosti jne". Kun sitten useamman suostuttelun jälkeen olen suostunut, olen saanut siellä raataa niska limassa ja peräsuoli pitkällä viikon putkeen paskalla ruualla ("Ei tarvi tuoda mitään. Meiltä ei nälkäsenä lähdetä!").
Siis tapahtuuko tällaista muka oikeasti? Että oman porukan kesken olette mökillä, ja sitten kutsumatta autolastillinen loisia pyörähtää pihaan?
En usko.
Vierailija kirjoitti:
Siis tapahtuuko tällaista muka oikeasti? Että oman porukan kesken olette mökillä, ja sitten kutsumatta autolastillinen loisia pyörähtää pihaan?
En usko.
Minun ja muun perikunnan mökki oli vuokrattu ulkopuoliselle perheelle. kerran he soittivat hädissään kun pihaan oli tullut porukka joka oli ollut "kuin kotonaan". Eräs täti, pari pikkuserkkuaan, tädin naapuri, tämän tytär ja lapsenlapset oli keksineet lähteä mökille. Täti vaan sanoi "se kuuluu meillekin". Tädillä oli kummallinen käsitys että hän olisi ollut isäni perillinen. Ja kyseessä ei edes ollut paikka missä tätini olisi viettänyt lapsuusaikojaan vaan ihan vanhempieni sijoitusmielessä viime vuosinaan ostama mökki.
Eikä ollut ensimmäinen sinne yrittänyt.