Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1201/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaan lähipiiriin ei ole aiemmin kuulunut näitä tunkeutujia, mutta mieheni veli vaihtoi puolisoa, ja nyt uuden naisen myötä on riesa alkanut. En pahemmin edes tunne tyyppiä, niin pokkana vaan hyötytarkoituksessa änkeytymässä milloin minnekin.

Olimme perheen kanssa vanhempieni mökillä, vanhempani olivat myös siellä, niin alkoi soittelu, että uusiopariskunta halusi tulla yökylään. Siis minun vanhempieni mökille! Pari oli lähistöllä appivanhempien mökillä, mutta tämä uusi naisystävä ei viihtynyt siellä. No mieheni sanoi että nyt ei mökkiin mahdu, niin ilmoittivat että voisivat tulla huomenna. No en kehdannut estää, kun mieheni veli on kuitenkin mukava.

Tulivat sitten seuraavana iltana kun vanhempani olivat lähteneet. Ei ollut mitään tuomisia mukana. Räävin sitten pöytään mitä kaapeista löytyi. Nainen alkoi nirsoilemasn pöydässä, laktoosi-intoleranssi oli kuulemma. Olisi tuonut omat eväät!!!

Mitään kommenttia tai kehua mökkipaikasta eivät sanoneet, pääasia näytti olevan ruoka ja saunominen ja ilmainen makuusija.

Joudumme lähtemään seuraavana päivänä kotiin, kun ruoat loppuivat, ei viitsitty ajaa 70 km lenkkiä kauppaan, kun melkein sama matka kotiin.

Nykyisin kärkkyvät pääsyä meidän omalle mökille, joka olisi sopivasti matkan varrella, kun ajavat lomareissuille Lappiin. Ilmaista yösijaa vailla, muuten ei meidän seura kiinnosta, vaikka samassa kaupungissa asutaan. On nykyisin saatu torpattua kaikki yöpymisyritykset.

Oletpas ihana ja lämmin ihminen😂😂😂 "nykyisin saatu torpattua vierailut". Taidat olla niitä punaniska erakkoja, joille kyläily on kauhistus

Oletpa "viksu" ihminen, jos mielestäsi sana yöpymisyritys = vierailu. Kanssasi on varmasti "helppo" kommunikoida 😂

Vierailija
1202/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukava mökki järven rannalla. On porealtaat ja muita mukavuuksia. Joka kesä saan keksiä liudan tekosyitä näille mökkilokeille mieheni kanssa. Kutsun pari kertaa kesässä vieraita, semmoisia, joista koko perhe pitää. Muuten en jaksa passata. Nautin oman perheen yhdessäolosta ja kivasta tekemisestä. Kesässä on paljon muutakin tekemistä kuten matkaa, lasten menoja jne. Lisäksi kaikki on niin kallista nykyisin, ettei tahdota muita ruokkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa joku ujuttautusikin. Vanhemmat kuolleet, siskot kuolleet, lapset maailmalla, itse eronnut, ystävät omilla mökeillään.... hyvin yksin saan olla. Onneksi on koira ja kissa seurana.

Vierailija
1204/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukumökin lunastaminen markkinahintaan taisi olla vikatikki. Eihän ne sukulaiset meinanneet millään ymmärtää, että mökki oli nyt meidän. Väkeä lappasi vähän väliä ja kuvittelivat palvelun pelaavan. Olivat tottuneet saamaan entiseen malliin juomavedet ja sähkölataukset samalla käynnillä. Irtaimistoakin oltiin kyselemässä, vaikka se kuului kauppahintaan. Kiertelivät pihalla ja talossa kuin omassaan. Tarjottiin heille kyllä kahvit, koska siitäkin olisi muuten tullut sanomista. Suuttuivat sitten aidattuamme alueen, ja tajusivat olevansa ei-tervetulleita. Nyt saadaan mökkeillä omassa rauhassa. 

Vierailija
1205/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asiasta sivuun. Asuin helsingissä niin eikös aina joku tulla tupsahtanut oven taakse vinkumaan yösijaa perheelle.

Tänne on mukava tulla kun ei tarvitse maksaa mitään ja asut keskustassa.

Huhhuh näitä pummeja.

Muutin maalle yrittivät samaa. Mukava tulla maalle. Asuin järven rannalla.

Päätin että nyt loppuu pummailu ja vierailut.

Ostin kaksi vartiokoiraa. Eipä ole näkynyt pummeja. Yksikin perhe ehdotti vie koirat pois niin tulemme viikoksi sinun luo.

Vierailija
1206/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa joku ujuttautusikin. Vanhemmat kuolleet, siskot kuolleet, lapset maailmalla, itse eronnut, ystävät omilla mökeillään.... hyvin yksin saan olla. Onneksi on koira ja kissa seurana.

Minä olen kateellinen sinulle. Minä en saa missään olla yksin. Mieheni ja minä joskus mökkeilemme miehen mökillä. Välittömästi pihaan kaartaa anoppi ja tyttärensä. Siinä sitten piikittelevät kaiken aikaa. Vanhempieni mökillä ei ole mitään rauhaa eikä omaa huonetta, vaikka aina tervetullut. Parempi siis hikoilla kaupungissa.

Vierailija
1207/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kateellinen sinulle. Minä en saa missään olla yksin. Mieheni ja minä joskus mökkeilemme miehen mökillä. Välittömästi pihaan kaartaa anoppi ja tyttärensä. Siinä sitten piikittelevät kaiken aikaa. Vanhempieni mökillä ei ole mitään rauhaa eikä omaa huonetta, vaikka aina tervetullut. Parempi siis hikoilla kaupungissa.

No joo, en minäkään mitään piikittelijöitä jaksaisi. Mutta olisi kiva kun joku piipahtaisi, keittäisin kahvit ja istuttaisiin puutarhassani. Tämä mökki on sen verran syrjässä kaikesta ettei noin vaan kukaan tule ohikulkumatkallakaan. Onneksi lapset sentään kun tulevat Suomeen käymään. Mutta kaipaan välillä aikuista seuraa kun päivätolkulla yksin.

Vierailija
1208/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä käsittämättömiä sukulaisia ja ystäviä? En voi edes kuvitella, että ehdottaisin jonkun mökille menoa tai joku ehdottaisi minulle moista.

Eipä ole sattunut kohdalle moisia.

Vierailija
1209/2108 |
15.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ihmisillä käsittämättömiä sukulaisia ja ystäviä? En voi edes kuvitella, että ehdottaisin jonkun mökille menoa tai joku ehdottaisi minulle moista.

Eipä ole sattunut kohdalle moisia.

Sukulaisia. Appivanhemmat eivät ymmärrä, että pojan perhe on erillinen perhe, eikä voi vain tulla paikalla. Käsittämätöntä minustakin.

Vierailija
1210/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tämä taas esiin.

Kukaan ei usko, että näin käy:

Lauantaina siis tuli 4-lapsinen perhe meidän mökille (naapurit olivat kertoilleet toisilleen eikä minunkaan olisi pitänyt ikinä kertoa koko mökistä), heidän lapsilleen oli kyllä limsaa, mutta koko porukalle ei ollutkaan ruokaa. Matkaa lähikauppaan lähes 10km.

Saattoi mennä naapurin kanssa välit, kun kehoitin heitä lähtemään. Eipä haittaa onneksi, kun ollaan muuttamassa.

Vierailija
1211/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei prkl tulla mökkisaareen. Rannalta soittivat ja pyysivät veneellä hakemaan. Ei haettu.

Vierailija
1212/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kukaan ei enää uskalla mihinkään mökille mennä vierailemaan.

Vierailija
1213/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin perhe ujuttautui mukaamme kun pakkasimme minibussiamme, olivat mokomat hiipineet tavaratilaan laukkujen taakse piiloon.

Vierailija
1214/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheini ystävällisyyttään ja ihan small talkkina saattaa sanoa useallekin ihmiselle, sukulaisista tuttuihin, että kun sielläpäin ( kedäpaikan) lähellä ajelette, ilmoitelkaa. Ja minä pitkin häntä suurinpiirtein nilkoille. Kun nämä ihmiset todellakin saattavat tulla ( ja ovat tulleet). Vuosi toisensa jälkeen on kyllä saanut asiasta pyyhkeitä, mutta hän on niin supersosiaalinen. Yritän joustaa tässä asiassa , ( hän joustaa joissain muissa asioissa).

Vierailija
1215/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tädin perhe ujuttautui mukaamme kun pakkasimme minibussiamme, olivat mokomat hiipineet tavaratilaan laukkujen taakse piiloon.

Kuten sanottu: Vitsiä on vaikea vääntää. Yritit kumminkin. Niin Sami Hedbergkin yritää. Lähinnä itkettää, mutta kai tuo ruokarahansa saa hommistaan.

Vierailija
1216/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheini ystävällisyyttään ja ihan small talkkina saattaa sanoa useallekin ihmiselle, sukulaisista tuttuihin, että kun sielläpäin ( kedäpaikan) lähellä ajelette, ilmoitelkaa. Ja minä pitkin häntä suurinpiirtein nilkoille. Kun nämä ihmiset todellakin saattavat tulla ( ja ovat tulleet). Vuosi toisensa jälkeen on kyllä saanut asiasta pyyhkeitä, mutta hän on niin supersosiaalinen. Yritän joustaa tässä asiassa , ( hän joustaa joissain muissa asioissa).

Hienoa! Osaat kieliä!!!

Vierailija
1217/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin on vaikea hyväksyä, että suvun mökille ei enää niin vaan mennä, kun se on myyty yhdelle perheelle. On tuossa tilanteessa osattava olla tiukka ja sanoa, että nyt riittää. Jopa sen uhalla, että välit menevät.

Mutta vielä kamalampi tilanne oli se, kun eräs henkilö osti perheelleen kodiksi sukunsa mummon ja papan omakotitalon. No, eräs toinen sukulainen oli tottunut ramppaamaan päivittäin talolla isovanhempien eläessä. Niin eikö sama meno jatkunut kaupanteon jälkeenkin. Sen verran olisi sukulaisen pitänyt tajuta, että talo oli nyt perheen kotina, eikä olisi ollut soveliasta ravata siellä päivittäin ja vielä ilmoittamatta. Sitä en tiedä kuinka tilanne ratkesi.

Vierailija
1218/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyselen niiltä mökki-ihmisiltä, joiden kanssa haluan tehdä asioita yhdessä. Heillä on mökki sillä suunnalla mihin olemme muutoinkin menossa, ja nimenomaan kysyn sen vuoksi että voin tehdä hotellivaraukset edes sen verran ajoissa että hotellissa olisi vielä tilaa meillekin. Sitten siitä yhdessä voimme käydä nähtävyyksillä jne. Olisi ikävää todeta että joo me oltiin siel just 5 päivää sitten, harmi kun ei mennyt aikataulut yksiin. Varsinaisesti en siis ole tuppautumassa mökille, iltaa siellä voidaan käydä viettämässä vieden omiakin eväitä, mutta yöksi omaan hotellihuoneeseen.

Vierailija
1219/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi hyvä kissa ja koira kuin huono seura!

Vierailija
1220/2108 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu: Vitsiä on vaikea vääntää. Yritit kumminkin. Niin Sami Hedbergkin yritää. Lähinnä itkettää, mutta kai tuo ruokarahansa saa hommistaan.

SH on niin huono. Huonot jutut jotka on maustettu ihme ääntelyillä ja naaman ilmeilyllä. En menisi katsomaan, vaikka maksettaisiin.

Vitsailu ja tarinan kerronta on taitolaji. Jotkut sen osaa ja suurin osa luulee osaavansa.