Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
"Huonot jutut jotka on maustettu ihme ääntelyillä ja naaman ilmeilyllä". Sami Hedberg ja Ismo Leikola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Modelle ilmiannettu ketju. T: mökeillä vieraileva TOIVOTTU vieras.
Millähän perusteella ilmiannoit ketjun, kun siinä ei ole mitään sopimatonta tai lainvastaista? Luuletko, että tämän palstan moderaattori tottelee jokaista napinpainallusta, aiheettomiakin?
Luultavasti sellainen urpo, joka hädin tuskin osaa lukea, mutta ei ymmärrä, mitä luki.
Vierailija kirjoitti:
Mieheini ystävällisyyttään ja ihan small talkkina saattaa sanoa useallekin ihmiselle, sukulaisista tuttuihin, että kun sielläpäin ( kedäpaikan) lähellä ajelette, ilmoitelkaa. Ja minä pitkin häntä suurinpiirtein nilkoille. Kun nämä ihmiset todellakin saattavat tulla ( ja ovat tulleet). Vuosi toisensa jälkeen on kyllä saanut asiasta pyyhkeitä, mutta hän on niin supersosiaalinen. Yritän joustaa tässä asiassa , ( hän joustaa joissain muissa asioissa).
Juuri näitä vitsillä kutsujia en tajua. Kaikille olisi mukavampaa ja rehdimpää, jos sanoisimme vain sitä, mitä tarkoitamme ja tarkoittaisimme sitä, mitä sanomme.
Olisko parempi sanoa, että sielläpäin kun ajelette ajelkaa ohi.
Oon mielummin omilla reissuilla, tiskaan, siivoan omat sotkuni kuin menen työleirille jonkun tutun tai sukulaisen mökille. Yhtäkkiä siellä intoudutaan puuhaamaan ja toimimaan, kun ei osata vain olla ja jutella. Raskaita reissuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Modelle ilmiannettu ketju. T: mökeillä vieraileva TOIVOTTU vieras.
Millähän perusteella ilmiannoit ketjun, kun siinä ei ole mitään sopimatonta tai lainvastaista? Luuletko, että tämän palstan moderaattori tottelee jokaista napinpainallusta, aiheettomiakin?
Siltä varmaan meni se turvallinen tila, kun joku oli eri mieltä kuin hän. :) t. Bystander
Vierailija kirjoitti:
Oon mielummin omilla reissuilla, tiskaan, siivoan omat sotkuni kuin menen työleirille jonkun tutun tai sukulaisen mökille. Yhtäkkiä siellä intoudutaan puuhaamaan ja toimimaan, kun ei osata vain olla ja jutella. Raskaita reissuja.
Suurin osa niistä väkisin tuppaajista on juurikin niitä jotka eivät tee yhtään mitään, tulevat passattaviksi. Kaikki pitää saada ilmaiseksi, on sanomatttakin selvää, että KAIKKI tekee osansa. Ns. ilmaisia lounaita ei ole.
Ujuttautuisipa mökilleni toisen/kolmannen polven paljasjalkaisia helsinkiläisiä jotka ovat aivan ihania ihmisiä eikä noita Helsinkiin muuttaneita maalaisserkkuja jotka ovat niin stadilaista niin stadilaista.
2-3 vieraat kesässä on mulle, introvertille, sopiva määrä. Parhaat kaverini ja läheisimmät sukulaiseni, ei muita.
Liekkö tämmösiä kesämökille tuppautujia olemassakaan oikeasti?
Minä/ me emme ole ainakaan koskaan tuppautuneet. Jos menemme mökille, niin vuokraamme ja menemme omalla porukalla/ itse valitsemassamme seurassa.
Juhannuksena emme edes haluaisi mökille.
Kaupunkijuhannus on paras, kun asuu isossa kaupungissa vesien äärellä.
Kaupungissa ei ole niin säiden armoilla.
Jos sää ei salli grillausta/ uimista, niin on helppo keksiä muuta.
Varsinkaan millekkään alkeelliselle sisämaan mökille ilman mukavuuksia en menisi mistään hinnasta!
Keksipaketilla on lupa piipahtaa sukulaismökillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon poikennut mökille kevyillä tuliaisilla.
Oon soittanut edellisenä päivänä ja kysynyt voidaanko poiketa puolen päivän aikaan.
Oon sanonut poiketaan, ollaan syöty. Kysytty montako siellä mökillä on, jos tuodaan vaikka jäätelöä.
Oon laittanut viestin kun lähdetään, jotta tietää milloin ollaan perillä. Ennen saapumista on haettu mm jäätelöä ja mansikoita kaupasta.
Menty mökille, oltu sanottu aika ja lähdetty pois
Vierailija kirjoitti:
Tätä hoet kuin rikkinäinen levy. Kertoo pääsi sisällöstä jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon poikennut mökille kevyillä tuliaisilla.
Oon soittanut edellisenä päivänä ja kysynyt voidaanko poiketa puolen päivän aikaan.
Oon sanonut poiketaan, ollaan syöty. Kysytty montako siellä mökillä on, jos tuodaan vaikka jäätelöä.Oon laittanut viestin kun lähdetään, jotta tietää milloin ollaan perillä. Ennen saapumista on haettu mm jäätelöä ja mansikoita kaupasta.
Menty mökille, oltu sanottu aika ja lähdetty pois
Öö, siis olet vaan ilmoittanut koska tulette poikkeamaan ja kuinka kauan olette. Mistä kuvittelet, että olette tervetulleita edes poikkeamaan? Eihän teitä ole kutsuttu..
Ketä nämä mökille tuppautujat on? Vanhemmillani on hyvät välit sukuun ja perhetuttujakin on aina ollut, mutta silti koskaan mökille ei ole tunkeuduttu kutsumatta ja mökki ollut vuodesta 1981. Ihan on pitkän kaavan mukaan neuvoteltuna vanhempien aloitteesta sinne ihmisiä mennyt. Silloinkin max. 1 yö. Harvoin siellä silti vieraita käy paitsi isän veli poikkeaa joskus veneilyllä juttelemaan kuten vanhemmat/isä hänen mökillään. Kummallakin siis oma mökki samalla järvellä.
Muuten sanoisin, että tuo mökki alkaa olla painajainen. Siellä on ihan hirveää ja pahemmaksi vaan menee. Vanhemmat alkaa olla liian vanhoja huolehtimaan, mutta mitään ei saa koskea tai muuttaa. Ne mestaroi siinä päällimmäisenä sanelemassa ehtojaan. Sitten porataan, kun lapset ei viihdy ja käy siellä. Tontti on täysin räjähtänyt ja kun siskon perheen kanssa yritettiin pitää talkoita, niin äiti ja isä määrää koko ajan, että ei sitä tai tätä saa tehdä. Sisältä mökki on kuin kaatopaikka. Synkeä, 4-kertaa liikaa kalusteita ja esineitä, kaikki ikkunat peitetty valolta, että "pysyy viileänä" (vaikka ilmalämpöpumppu). Sitten kun ehdottaa, että jos vähän remontoitaisiin ja siivottaisiin ylimääräistä kaatopaikalle, niin herne heti nekussa ja ei saa koskea. Ollaan kiittämättömiä, kun ei arvosteta heidän mökkiä. No, eipä siellä tule käytyä em. syistä. Sekin on sitten ongelma, kun ei käydä ja oleilla siellä. Se on vain absoluuttisen epämiellyttävä paikka nykyisellään. Ummehtunut, epäviihtyisä, piha ränsistynyt, puita ei saa kaataa, että tuuli pääsisi kiusaamaan hyttysiä yms.
Sano, että kutsut heidät sitten kun haluat heidät kyläilemään. Kun kutsua ei tule, ehkäpä asia selvinnee heille.
Pari viikkoa sitten mökin pihaan tuli autollinen porukkaa, alkoivat kantaa autosta tavaraa mökkiä kohti ja lapsilauman äiti pysähtyi kuin seinään kun näki minut ja mieheni mökin terassilla. Olimme ostaneet mökin syksyllä ja myyjä varoitti että mökille saattaa ilmestyä ihmisiä, jotka ovat kunnon mökkiloisia.
Selvisi sitten etä kyseessä oli tosiaankin mökkilokki -porukka, olivat kuulleet että mökki oli myyty, mutta olettivat että kyseessä oli vain vitsi. Koko perheen ilmeet valahtivat kun tajusivat että ilmainen paikka ei enää ollutkaan käytettävissä. Päästimme lapset hetkeksi uimaan, mutta pyysimme sitten että perhe kertoo muillekin että mökki on nykyään meidän omaisuuttamme ja että laitoimme sinne riistakamerat, kun tykkäämme katsoa mitä eläimiä siellä liikkuu. Kovin olivat hiljaista porukkaa, mutta autolle mennessään kuulimme keskustelun aiheen olevan että missä hitossa loma nyt vietetään?
Meidän mökille ei ollut enää tulijoita kun ilmoitin lokki-perheelle, että mökille voi mennä, mutta emme ole paikalla eikä mökillä ole ruokaa eikä juomia, koska emme pidä mökin sähköjä päällä kun emme ole itse paikalla. Ei mökkeily enää kiinnostanutkaan kun olisivat joutuneet itse maksamaan ruokansa ja viinansa.