Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Kauheen pihiä porukkaa noi mökkeilijät. Luulis et jaettu ilo olis kaksinkertainen. Jos joku haluu tulla, tervetuloa!
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tuttujen kesämökeillä saa piipahtaa, keksi- ja kahvipaketit ja saunapyyhkeet mukaan!
Et siis ymmärrä ,että se on KOTIRAUHAN RIKKOMISTA. Odota siis kutsua ,tai kutsu itse mökillesi ,kotiisi . Kun olet yhteyksissä ja sinua ei kutsuta sinne tuttavien tai sukulaisten mökille, se tarkoittaa 100%:sesti sitä ,että sinne et änkeä.
Kyllä ihmiset kutsuu , jos haluavat mökkiseuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat lapion ja sanot, että meillä vieraat aloittavat auttamisen pa**ahuussin tyhjentämisellä, ensin kuopan kaivua jne
Tuo on typerä vanha fraasi, ikään kuin jollakin vielä olisi kompostipöntötön paskahuusi, jota lapiolla tyhjennetään.
Jos jollain on, niin en uskoisi kenenkään tunkevan kyläänkään sellaiseen paikkaan.
Enkä muutenkaan usko, että niitä paljon on. Jos kerran 30 vuoteen tulee kutsumatta vieraita, niin sitä sitten muistellaan järkyttyneenä iltalehtien palstoilla.
Tutiset toukohousuissasi kaikesta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Kauheen pihiä porukkaa noi mökkeilijät. Luulis et jaettu ilo olis kaksinkertainen. Jos joku haluu tulla, tervetuloa!
Jaettu ilopa hyvinkin jos osallistutaan aiemmin mainittuihin mökkijuttuihin eikä maata laiskotellen palveltavana.
Vierailija kirjoitti:
No eihän me nyt mitenkään pihejä, kun mielellään sitten vastavuoroisesti tullaan viiden muksumme ja koiramme kanssa teille jouluksi. Voidaan tuoda omatekoista sinappia tai jouluiset servetit ja nautitaan yhdessä jouluateria, vietetään kiireetöntä lomaa ja sillee. Lapset tykkää lahjoista ja koirakin herkuista. Kiva kokea joulu ja uusivuosi poissa kotinurkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan tuttujen kesämökeillä saa piipahtaa, keksi- ja kahvipaketit ja saunapyyhkeet mukaan!
Et siis ymmärrä ,että se on KOTIRAUHAN RIKKOMISTA. Odota siis kutsua ,tai kutsu itse mökillesi ,kotiisi . Kun olet yhteyksissä ja sinua ei kutsuta sinne tuttavien tai sukulaisten mökille, se tarkoittaa 100%:sesti sitä ,että sinne et änkeä.
Älä nyt kuitenkaan dramatisoi, tsekkaa lakipykälistä, mitä on kotirauhan rikkominen.
Muutenkaan ei kannata noin kovasti hermostua aika neutraalista kommentista😄
On niitä joitain pappoja jotka roikkuu auton kahvassa "koskas sinne teidän mökille" ja on ollut pakko kiskoa ovikellon patterit pois
Käyttäjä42056 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt kuitenkaan dramatisoi, tsekkaa lakipykälistä, mitä on kotirauhan rikkominen.
Muutenkaan ei kannata noin kovasti hermostua aika neutraalista kommentista😄
Tuohan ei ole mitään hermostumista .Faktatietoa typeryksille, joilla ei itsellään ole älyä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat lapion ja sanot, että meillä vieraat aloittavat auttamisen pa**ahuussin tyhjentämisellä, ensin kuopan kaivua jne
Tuo on typerä vanha fraasi, ikään kuin jollakin vielä olisi kompostipöntötön paskahuusi, jota lapiolla tyhjennetään
Tuollaisen huusin jos näkee, kannattaa ilmoittaa ympäristöviranomaisille. Ovat laittomia nykyään
EI muuten ole laitonta. Haja-asutus alueella vaaditaan huussi vielä jos rakentaa, koska jos sähköt tms luonnon mullistus tulee niin pitää olla huusi että pääsee tarpeilleen. Jopa komposti pitää olla säännöt mukaiset eli astiat biojätteille ja minkä kokoinen tilavuus on sekä tyhjennys selvittää. Näistä on tullut tarkat ohjeet. Meillä on kaksi vesi vessaa ja lisäksi puuWc se pakollinen nurkan takana. Täytyypä varoittaa seuraavan kerran immeisiä ketkä haluaa löhö lomailla, niin olisi tulossa sähköremontti eli pitää käyttää huussia ja se tyhjentää 😂 taitaa perävalot autosta näkyä tien päässä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miten minun on niin vaikeaa uskoa, että joku/jotkut tunkisivat muka kutsumatta toisten mökille?
Ehkä nyt piipahtamaan ja ihastelemaan maisemia ja mökkiä ja puolen tunnin sisään äkkiä pois.
Niin paljon on lehdissä ja nettipalstoilla arvosteltu näitä mökille tunkeutujia vuosien ajan, että luulisi tuon menneen jo kaaliin ajat sitten.
Tulevat muka useaksi päiväksi ja tuovat suurinpiirtein yhden koskenkorva pullon itselleen ja mökin emäntä
passaa heitä pihveillä ja laatuviineillä ja mies polkee 34 kilometriä lähimpään pikkukaupunkiin ostamaan omilla rahoillaan lisäruokaa ja saunapyyhkeitä.
Sitten nämä vieraat muka eivät lähde vasta kuin lokakuun 1.päivä ja pyytävät vielä taksirahaa ja varastavat pöydällä olleen kinkun.
Itse olen kahden kesämökin omistaja ja runsaan ystävä-ja tuttavapiirin omaava.
Joku on saattanut pistäytyä ja kysynyt sopiiko nopeasti käydä uimassa (sopii) ja rupateltuaan 10 minuuttia on lähtenyt jatkamaan matkaansa.
Ja varmasti pyörtyisin hämmästyksestä, jos joku yrittäisi jäädä yöksi kutsumatta.
Siis, en usko puoliakaan näistä tarinoista.
Kyllä kannattaa uskoa ei täällä höpötystä puhuta vaan totista totta. Kokemusta kovalla äänellä puhun ja juuri näin on. Mitä mieltä olet jos 2-4 henkeä tulee 25 minuutin varoitus ajalla soittaa ja kysyy oletteko kotona jos mainitset että missäs sitä muualla kuin kotona, niin jo ajaa hetken päästä auto pihaan ja toteavat että kiva tultiin piipahtaa kun tästä ohi ajettiin. Matka voi olla 300-400 km ja niin lähellä . Sitten kysellään onko sauna lämmin käväistään uimassa ensin. Puhetta riittää ja illalla toteavat että voisihan sitä yöksikin jäädä kun ei tullut kysyttyä hotellia kun ei ollut lähistöllä. Kyllä aika monessa paikassa on hotelli jo, mutta se maksaa eikä pelkällä kahvi paketilla niitä maksuja makseta. Eli kyllä näitä tervetulleita mökkiläisiä löytyy todellakin.
Mitä pahaa se Erkki on tehny kun joka paikkaan vedetään. Minun mieheni oli Erkki ja on kuollut jo eikä varmaan ottanu mistään selvää eikä tukkinu mihinkään.😂
Itse en ikimaailmassa menisi vapaaehtoisesti kenenkään mökille. En mielellään omallekaan mökille.
Enkä tykkää käydä kenenkään kotona kylässä.
Sen sijaan kävisin mielellään lounaalla ystävien kanssa, lounas paikoissa tai illalla ravintolassa syömässä. Ilta annokset vaan tuppaavat olemaan, yksi viiru lautasella, joten niillä ei nälkä lähde.
Ulos piknikille ja luontopoluille grillaamaan lähtisin mieluiten. Ja tietenkin uiminen, joka lätäkössä on ihan parasta, mutta ilman itikoita, paarmoja, kärpäsiä, punkkeja, ja maa ampiaisia. Kesävesi suihkut on myös parasta ikinä. Niitä saisi olla puistoissa ja kerrostalojen pihoissa.
Voi näitä länsisuomen juntteja. Ahdistuvat, jos mökille tulee vieraita.
Meidän mökille ovat ystävät ja rakkaat aina tervetulleita.
T. Karjalan tyttö
Herr Ingenieur Rousek oli mökillään alasti. Leena kertoi sen pitävän osan turhista vieraista poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minun on niin vaikeaa uskoa, että joku/jotkut tunkisivat muka kutsumatta toisten mökille?
Ehkä nyt piipahtamaan ja ihastelemaan maisemia ja mökkiä ja puolen tunnin sisään äkkiä pois.
Niin paljon on lehdissä ja nettipalstoilla arvosteltu näitä mökille tunkeutujia vuosien ajan, että luulisi tuon menneen jo kaaliin ajat sitten.
Tulevat muka useaksi päiväksi ja tuovat suurinpiirtein yhden koskenkorva pullon itselleen ja mökin emäntä
passaa heitä pihveillä ja laatuviineillä ja mies polkee 34 kilometriä lähimpään pikkukaupunkiin ostamaan omilla rahoillaan lisäruokaa ja saunapyyhkeitä.
Sitten nämä vieraat muka eivät lähde vasta kuin lokakuun 1.päivä ja pyytävät vielä taksirahaa ja varastavat pöydällä olleen kinkun.
Joku on saattanut pistäytyä ja kysynyt sopiiko nopeasti käydä uimassa (sopii) ja rupateltuaan 10 minuuttia on lähtenyt jatkamaan matkaansa.
Ja varmasti pyörtyisin hämmästyksestä, jos joku yrittäisi jäädä yöksi kutsumatta.
Kyllä kannattaa uskoa ei täällä höpötystä puhuta vaan totista totta. Kokemusta kovalla äänellä puhun ja juuri näin on. Mitä mieltä olet jos 2-4 henkeä tulee 25 minuutin varoitus ajalla soittaa ja kysyy oletteko kotona jos mainitset että missäs sitä muualla kuin kotona, niin jo ajaa hetken päästä auto pihaan ja toteavat että kiva tultiin piipahtaa kun tästä ohi ajettiin. Matka voi olla 300-400 km ja niin lähellä . Sitten kysellään onko sauna lämmin käväistään uimassa ensin. Puhetta riittää ja illalla toteavat että voisihan sitä yöksikin jäädä kun ei tullut kysyttyä hotellia kun ei ollut lähistöllä. Kyllä aika monessa paikassa on hotelli jo, mutta se maksaa eikä pelkällä kahvi paketilla niitä maksuja makseta. Eli kyllä näitä tervetulleita mökkiläisiä löytyy todellakin.
Olen kirjoittanut tuon, jota lainasit.
Ja sitä mieltä, että jos mökilleni tulisi ketä tahansa ja tekisivät selväksi, että haluavat yöpyä, sanoisin kohteliaasti että : " Ei käy nyt valitettavasti. Haluan /haluamme(jos mieheni on mukana) olla kahdestaan omassa rauhassa. Tuossa hetken päästä lähdemme autoajelulle maisemia katselemaan ja panemme oven ja puomin lukkoon. Emme aio lämmittää saunaa tänä iltana. Ja hotelleja tällä paikkakunnalla riittää, jopa vuokramökkejä, kyselkääpä sieltä. Varmasti löydätte kivan yöpaikan.
Peruuttakaa te autonne ensiksi tuonne isommalle tielle niin mekin pääsemme tästä autollamme."
Sanoisin näin.
Ja kuten sanottua, ei ole vielä koskaan tähän tarvinnut turvautua.
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä länsisuomen juntteja. Ahdistuvat, jos mökille tulee vieraita.
Meidän mökille ovat ystävät ja rakkaat aina tervetulleita.
T. Karjalan tyttö
Karjalan tyttö olen minäkin, mutta eipä ole mökilläni yöpyneet kutsumatta/ ilman lupaa itä- eikä länsi-suomalaiset juntit tai "sivistyneistö".
Kuten sanottua kylässä voi piipahtaa parisenkymmentä minuuttia max.
Sitten rupeammekin jo touhuamaan omia puuhiamme. Esim. menemme lukemaan, ajamaan nurmikkoa, päiväunille...jne.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko oikein minäkään. En tunne ketään jolle olisi noin käynyt enkä tunne ketään joka elvistelisi että on tunkenut täysihoitoon jonkun mökille.
Ja aika iso kynnys minulla olisi itsekään mennä tuttavien mökille kutsumatta vaikka ihan kymmeneksi minuutiksi kuulumisia vaihtamaan....ei helevetti, en ikinä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä kuka haluaa mennä väkisin jollekin mökille.
Ei maailmasta vähä-älyiset ja röyhkeät lopu
Minua ei sinällään ärsytä mökille ujuttautujat, sillä en tekisi mökillä mitään, jos siellä yksin tai perheen kanssa vain olisin.
Se mikä kyllä ärsyttää, on joidenkin ystävien ymmärtämättömyys mökkeilystä. Meidän mökillä on juokseva vesi ja sähköt, mutta sauna, uuni jne. lämpiää puilla. Vieraat saattavat olla yks kaks, nyt voitaiskin saunoa kun lapsia alkaa väsyttämään. Noh, siinä sitten hakemaan puita liiteristä ja saunan sytytykseen. Okei, tuo ei pahimmasta päästä, mutta kuitenkin se, että tullaan kylään niin kuin kerrostalokämppään, että oletetaan kaiken tapahtuvan suit sait.
Tai se, että soitetaan matkalta mitä tuodaan. No vit++u sitä mitä haluatte syödä. Sitten kun sanoo, että tuokaa jotain grillattavaa niin tuodaan yks nakkipaketti ja jämäpussi perunoita kotoa. Syödään kuitenkin kaksin käsin ja jätetään isäntäväki mökille tyhjän jääkaapin kanssa
Täällä jo reittiä suunnitellaan ja laukkuja pakkaillaan. Näkemisiin! Kiva tulla käymään.