Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
101/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkini on pieni, ahtaat nurkat, eipä juuri yöpymispaikkoja. Sauna on loistava ja ranta myös. Puolisoni kanssa oleilemme siellä melkein koko  kesän. Puolison lapsenlapset käyvät siellä nyt vielä aikuisenakin mielellään saunomassa ja meitä moikkaamassa, pienemmät ovat olleet siellä yleensä joka kesä muutaman yön. Meillä on neljä aikuista lasta, joista kolme käy mielellään ja kävisi ehkä enemmänkin, haluavat juuri grillata ja saunoa jne. Yksi ei käy ikinä, häntä ei mökkeily ilmeisesti kiinnosta, tai sitten on kyse siitä, että työnsä on kesäsesonkipainotteista, eli ehkä ei edes ehdi. 

Nämä "vieraat" ovat ok. Tulevat kun tulevat, ilmoittavat tulostaan. Olen kertonut, että en lainaa mökkiämme enkä myöskään vuokraa. Sen sijaan puolisoni sisarukset haluaisivat tulla jopa yökylään mökille. No, ei se oikein käy, kun aikuisille sopivaa yöpymispaikkaa ei kerta kaikkiaan ole. Joskus ovat paukanneet yhtäkkiä pihaan, tultiin yllätyskylään! Tervetuloa vaan, yllätyskyläilijät saavat meillä yllätyskohtelun, eli ruoaksi tarjotaan sitä mitä on, jos on. Koska asumme mökillä kesän, on meillä siellä pakastin, mutta koska itse en syö lihaa ja kumpikaan meistä ei juuri välitä mistään sokerisesta, ei meillä ole makeita tarjottavia. 

Olen päättänyt, että talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan, ja lähtee myös. Kyllä ne lähtevät, jos ei niiden hyväksi juuri tee mitään. Saavat toki saunoa, jos kantavat puut ja vedet itse ja lämmittävät sen saunan, ja siivoavat jäljet. Mies touhottaa enemmän omien lastenlastensa kanssa, itse lähinnä katson, että kasvava väki saa sapuskaa, noudattaa siisteyssääntöjä ja näin päin pois. Jos tulee muita lapsivieraita, niin vanhemmat vahtivat lapsiaan itse, samoin näitä pienempiä lapsenlapsiakin vahtivat heidän vanhempansa, jos ovat yhtä aikaa paikalla. Aika hauskaa on kuulla, kun 8-vuotias toruu äitiään, joka tulee uikkareissa sisälle ja istahtaa sohvalle: äiti, täällä ei saa istua märissä uikkareissa sohvalla. Juu ei. Ja kuusivuotias huutaa isänsä perään kun tämä menee vessaan: muista laittaa kuiviketta.

Jo on hirvee härdelli, en itse tuollaista katselisi. 

Milloin siellä mökillänne saatte itse rentoutua, kun se on kuin hollitupa? Ihmisiä menee ja tulee. 

En itse tosiaan tuollaista sietäisi mistään hinnasta. 

No, se on sun elämä.

Mun mökillä käy ihmisiä, joita rakastan. Osaan kyllä sanoa myös, että nyt väsyttää, älkää tulko tänä viikonloppuna/tällä viikolla. Mutta perhettäni rakastan yli kaiken, ja minusta koko porukka on hauskaa ja fiksua seuraa. Harmi, ettei kaikilla ole näin ihanaa perhettä.

Hmm. Harmi ettei kaikilla ole asiat samalla tavalla ja noin loistavasti kuin sulla.

Vierailija
102/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ehkä sanoisin jotain ympäripyöreää siitä miten kesäaikatauluni ovat vielä auki kun on sitä ja tätä ohjelmaa tulossa ja ilmoitan sitten, jos sattuu sopiva hetki. En ole hyvä keksimään mitään tekosyitä, mutta onneksi tuppautujia ei juurikaan ole. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan tule koskaan ymmärtämään tätä suomalaista mentaliteettia, että mitään ei voi sanoa eikä mistään voi keskustella suoraan vaan pitää kyräillä toisten selän takana ja keksiä "nasevia" opetuksia jotta toinen ymmärtäisi yskän ilman että sitä tarvitsee suoraan sanoa ja voi ikään kuin itse luistaa seisomasta toiveensa takana. Jos pelkää toisen loukkaamista, niin suurempi riski tuossa kyräilyssä kuitenkin on kuin suoraan asiasta keskustelussa. Omista toimista pitää kuitenkin kantaa vastuu. Jos jotain haluaa, siinä on aina riski että joku loukkaantuu. Mutta onko sillä väliä, jos sellaiset ihmiset loukkaantuvat, joita ap ei edes pidä ystävinään?

Tämä. Jaksan aina ihmetellä av:lla keskusteluja joissa puidaan tätä samaa ongelmaa jonka jotkut luovat itselleen sillä etteivät saa suutaan auki. Moititaan vieraita kun nämä viipyvät liian pitkään, moititaan vieraita kun nämä eivät tuo tarpeeksi ruokaa, moititaan vieraita kun nämä kehtaavat tulla käymään. En ymmärrä miten kukaan jaksaa stressata moisesta koko hiton kesän kun ongelma olisi ihan helposti vältettävissä sillä että sanoo suoraan mitä tahtoo. 

"Nyt alkaa olla jo tosi myöhä, minun pitää mennä muihin asioihin / nukkumaan, oli tosi kiva kun kävitte"

"Meillä on nyt sellainen tilanne että halutaan viettää mökillä rauhassa aikaa oman perheen kesken"

"Meillä ei ole nyt varaa tarjota syömisiä kaikille, joten mennään nyyttärimeiningillä. Tuokaa te sitä ja tätä, me tuomme niitä ja noita."

"Eikö teillä ollut enempää ruokaa mukana. Meillä ei kyllä nyt riitä ruuat kaikille. Voisitteko käydä kaupassa?"

"Me voimme käydä kaupassa, mutta tarvitaan rahaa kauppalaskuun, laittakaa Mobilepaylla XX euroa numeroon se ja se."

Ihan saatanan helppoa. Ei ole ikinä ollut ongelmaa eikä kukaan ole koskaan loukkaantunut. Päinvastoin, vieraatkin arvostavat kun tietävät mitä heiltä odotetaan eikä tarvitse pelätä että selän takana moittiminen ja kyräily alkaa heti kun poistuvat paikalta. 

Ai jos itse menisit pyytämättä ja ilmoittamatta sukulaisen mökille, ja he eivät laskisi sisälle, vaan sanoisivat "me halutaan olla rauhassa, menkää pois", niin sinä ottaisit sen kiltisti ja ymmärtäväisesti vastaan? Et levittäisi ympäri kyliä ja seutukuntaa, että miten törkeästi sinua kohdeltiin?

Itse et varmaan menisi pyytämättä, mutta tämä ihmislaji joka sitä tekee on sellainen, mikä kostaa kaiken kymmenkertaisesti. Koska ovat typeriä ja pitkävihaisia.

Vierailija
104/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan tule koskaan ymmärtämään tätä suomalaista mentaliteettia, että mitään ei voi sanoa eikä mistään voi keskustella suoraan vaan pitää kyräillä toisten selän takana ja keksiä "nasevia" opetuksia jotta toinen ymmärtäisi yskän ilman että sitä tarvitsee suoraan sanoa ja voi ikään kuin itse luistaa seisomasta toiveensa takana. Jos pelkää toisen loukkaamista, niin suurempi riski tuossa kyräilyssä kuitenkin on kuin suoraan asiasta keskustelussa. Omista toimista pitää kuitenkin kantaa vastuu. Jos jotain haluaa, siinä on aina riski että joku loukkaantuu. Mutta onko sillä väliä, jos sellaiset ihmiset loukkaantuvat, joita ap ei edes pidä ystävinään?

Tämä. Jaksan aina ihmetellä av:lla keskusteluja joissa puidaan tätä samaa ongelmaa jonka jotkut luovat itselleen sillä etteivät saa suutaan auki. Moititaan vieraita kun nämä viipyvät liian pitkään, moititaan vieraita kun nämä eivät tuo tarpeeksi ruokaa, moititaan vieraita kun nämä kehtaavat tulla käymään. En ymmärrä miten kukaan jaksaa stressata moisesta koko hiton kesän kun ongelma olisi ihan helposti vältettävissä sillä että sanoo suoraan mitä tahtoo. 

"Nyt alkaa olla jo tosi myöhä, minun pitää mennä muihin asioihin / nukkumaan, oli tosi kiva kun kävitte"

"Meillä on nyt sellainen tilanne että halutaan viettää mökillä rauhassa aikaa oman perheen kesken"

"Meillä ei ole nyt varaa tarjota syömisiä kaikille, joten mennään nyyttärimeiningillä. Tuokaa te sitä ja tätä, me tuomme niitä ja noita."

"Eikö teillä ollut enempää ruokaa mukana. Meillä ei kyllä nyt riitä ruuat kaikille. Voisitteko käydä kaupassa?"

"Me voimme käydä kaupassa, mutta tarvitaan rahaa kauppalaskuun, laittakaa Mobilepaylla XX euroa numeroon se ja se."

Ihan saatanan helppoa. Ei ole ikinä ollut ongelmaa eikä kukaan ole koskaan loukkaantunut. Päinvastoin, vieraatkin arvostavat kun tietävät mitä heiltä odotetaan eikä tarvitse pelätä että selän takana moittiminen ja kyräily alkaa heti kun poistuvat paikalta. 

Joo kyllä tämä on ideaalitilanne, mutta mulla on muutama sellainen kaveri joilla oikeasti on joku sosiaalisuuteen liittyvä asetus aivoissa vinksallaan. Ihan loistavia tyyppejä mutta heihin ei päde normaalit käytännöt yhtään vierailuiden ym suhteen 😊

Vierailija
105/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuu avoimesti siitä, että hyvä, että olet tulossa tarvitsenkin apua tässä ja tässä mökkiprojektissa.

Vierailija
106/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kavereille ei siis enää ole soveliasta että tavattaisiinko kesällä 🤣

Onneksi mulla ei ole ap:n kaltaisia "kavereita". Homehtukaa rauhassa keskenänne sinne mökkiinne.

Miksi tämä tapaaminen ei koskaan voi tapahtua kaupungissa tai ujuttautujan kotona? Se joka haluaa tavata järjestää ja kutsuu.

Mulla on perintönä saatu siirtolapuutarhamökki, ja joskus kun joku kaveri haluaa tavata, saattaa hän sanoa että mentäiskö viettämään ilta sinne sun möksälle. No totta hemmetissä mennään, onhan se nyt kivempi siellä olla kuin jossain kaverin hikisessä kerrostaloyksiössä vain sen takia että on muka joku sääntö nähdä sen luona joka tekee tapaamisehdotuksen. Mieluummin mä siellä mökillä itsekin olen ja haluan että meillä on kiva ilta. En tajua tuota yhtään että miksi kaverin pitäisi hirveällä vaivalla järjestää joku paikka, kun tuo mun mökki on kerran olemassa ja voidaan hyvin siellä olla. Mulle saa siis ehdottaa näkemistä mun mökillä <3

Jee!! Niin mullekin!

Vierailija
107/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on kiva, että saadaan olla kavereiden kanssa mökillä. En ymmärrä näitä, jotka haluavat eristäytyä kaksistaan mökille sen saman naaman kanssa, jonka kanssa koko talvi istutaan rivitalossa.

Tulkaat ystävät meidän mökille ja saunotaan ja vieteään iltaa yhdessä

Vierailija
108/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs ne ujuttautujat jotka saapuvat mökille kun et ole siellä? Asensin riistakameran viime kesänä ja selvästi jotkut pösilöt tietävät ettei olla elokuussa enää mökillä kun ajavat pihaan ja käyvät uimassa! Olen ollut tosi sinisilmäinen ja luullut ettei tällaista tapahdu.

Ja ihan eläimiä oli tarkoitus toljottaa kamerasta mutta niin siellä vain näkyikin tavallinen keski-ikäinen homo sapiens-pariskunta.

Vierailija
109/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja tullut yllätysvieraita mökille. Tässä pitää tietää että miehen kanssa vietämme mökkielämää aataminasussa, mökki on syrjässä joten voi nauttia vapaudesta.

Yllättsvieraat kun ovat tulleet, ollaan ukon kanssa pidetty pokka ja otettu vieraat kohteliaasti vastaan sen kummempia pukematta. Eivät sitten lopulta olekaan olleet kun ohikulkumatkalla, pari minuuttia erittäin vaivaantuneina kiemurreltuaan.

Myöhemmin ovat kohteliaasti kysyneet etukäteen, sopisiko poiketa.

Vierailija
110/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tiennyt että on tosi loukkaavaa kysyä kaverilta että sopisiko tulla kylään kesällä joku viikonloppu..

Ei kai se haittaisi, jos kävisit kahvittelun verran. Mutta useimmat ovat tunkemassa koko viikonlopuksi. Kesässä on ehkä 12 viikonloppua ja kaverillasi on varmaan muitakin kavereita ja sukulaisia, joita voisi haluta nähdä. Ja ehkä myös olla siellä ihan oman perheensä kanssa omassa rauhassaan.

Aika harvalla on mökki sellaisen etäisyyden päässä että sinne viitsisi mennä vain kahville. Kyllä mä ainakin myönnän että toivon edes jonnekin mökille kutsua kesän aikana. Ihan sama vaikka olisi kuinka homeinen. Haluan ulos täältä pienestä betonikuutiosta missä yksin kökötän.

Joku kun sanoi että nykyään vieraat on tarkkoja siitä minkälaiselle mökille menee. Niin en kyllä ole.

No mikä on, ettei vuokramökki kelpaa? Eikö ole rahaa? Jos ei ole rahaa, niin onko aikaa ja työhaluja?

Meidän mökki on krooninen työleiri ja puuhasteltavaa riittää. Meidän mökille saisi milloin vain tulla sellainen ihminen, joka ilmoittaisi halukkuutensa tulla puuhastelemaan ja kyselisi, minkälaista hommaa siellä olisi tarjolla. Saisi tulla tyhjin käsin, kunhan olisi valmis osallistumaan mökkipuuhiin. 

Eikä kyse ole siitä, etteikö me selvittäisi niistä hommista ilman orjatyövoimaa. Vaan enempi siitä, että ne hommat sitoo meitä, eikä me oikein voida heittäytyä siellä velttoilemaan ja seurustelemaan vieraiden kanssa. Ihan kävisi sellainenkin mökkivieras, joka lupaisi hoitaa ruuanlaiton! Sekin vie oman aikansa. Olisi iso apu, jos siellä kyökissä olisi joku häärimässä ja päästäisiin niistä mökkipuuhista valmiiseen pöytään. 

Ei mekään kyllä ihan aamusta iltaan siellä aherreta. Mutta ei myöskään koskaan olla kokonaista päivää tekemättä yhtään mitään. Jos siellä pitäisi vain istuksia ja seurustella vieraiden kanssa, ei se olisi edes rentouttavaa, vaan pikemminkin ahdistavaa, kun ei ne työjonossa olevat hommat sieltä mihinkään katoa.

Te olette erilaisista mökkipersoonista työleiriläiset. Itse olen riippumattoloinen. 😂😂

Vierailija
111/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne ujuttautujat jotka saapuvat mökille kun et ole siellä? Asensin riistakameran viime kesänä ja selvästi jotkut pösilöt tietävät ettei olla elokuussa enää mökillä kun ajavat pihaan ja käyvät uimassa! Olen ollut tosi sinisilmäinen ja luullut ettei tällaista tapahdu.

Ja ihan eläimiä oli tarkoitus toljottaa kamerasta mutta niin siellä vain näkyikin tavallinen keski-ikäinen homo sapiens-pariskunta.

Hei hyi miten inhottavaa!

Vierailija
112/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia kertoja tullut yllätysvieraita mökille. Tässä pitää tietää että miehen kanssa vietämme mökkielämää aataminasussa, mökki on syrjässä joten voi nauttia vapaudesta.

Yllättsvieraat kun ovat tulleet, ollaan ukon kanssa pidetty pokka ja otettu vieraat kohteliaasti vastaan sen kummempia pukematta. Eivät sitten lopulta olekaan olleet kun ohikulkumatkalla, pari minuuttia erittäin vaivaantuneina kiemurreltuaan.

Myöhemmin ovat kohteliaasti kysyneet etukäteen, sopisiko poiketa.

Kiitos ideasta. Heitän nakuksi tästä lähtien jos alkaa auton ääni kuulua.

Vierailija
113/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jos itse menisit pyytämättä ja ilmoittamatta sukulaisen mökille, ja he eivät laskisi sisälle, vaan sanoisivat "me halutaan olla rauhassa, menkää pois", niin sinä ottaisit sen kiltisti ja ymmärtäväisesti vastaan? Et levittäisi ympäri kyliä ja seutukuntaa, että miten törkeästi sinua kohdeltiin?

Itse et varmaan menisi pyytämättä, mutta tämä ihmislaji joka sitä tekee on sellainen, mikä kostaa kaiken kymmenkertaisesti. Koska ovat typeriä ja pitkävihaisia.

Totta kai ottaisin kiltisti ja ymmärtäväisesti vastaan. Enkä tietenkään sopimatta olisi alunperin mennytkään.

Mutta jos joku tuosta loukkaantuu niin loukkaantukoon vaan. Ja ihan vapaasti saa kertoa omasta käytöksestään ympäri kyliä ja seurakuntoa. Jos kertoo että meni kutsumatta mökille eikä päästetty sisään niin eiköhän kaikki ajattele että eipä ihmekään ettei päästetty. Ei siinä minulla ole mitään hävettävää.

Vierailija
114/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tiennyt että on tosi loukkaavaa kysyä kaverilta että sopisiko tulla kylään kesällä joku viikonloppu..

Ei kai se haittaisi, jos kävisit kahvittelun verran. Mutta useimmat ovat tunkemassa koko viikonlopuksi. Kesässä on ehkä 12 viikonloppua ja kaverillasi on varmaan muitakin kavereita ja sukulaisia, joita voisi haluta nähdä. Ja ehkä myös olla siellä ihan oman perheensä kanssa omassa rauhassaan.

Aika harvalla on mökki sellaisen etäisyyden päässä että sinne viitsisi mennä vain kahville. Kyllä mä ainakin myönnän että toivon edes jonnekin mökille kutsua kesän aikana. Ihan sama vaikka olisi kuinka homeinen. Haluan ulos täältä pienestä betonikuutiosta missä yksin kökötän.

Joku kun sanoi että nykyään vieraat on tarkkoja siitä minkälaiselle mökille menee. Niin en kyllä ole.

No mikä on, ettei vuokramökki kelpaa? Eikö ole rahaa? Jos ei ole rahaa, niin onko aikaa ja työhaluja?

Meidän mökki on krooninen työleiri ja puuhasteltavaa riittää. Meidän mökille saisi milloin vain tulla sellainen ihminen, joka ilmoittaisi halukkuutensa tulla puuhastelemaan ja kyselisi, minkälaista hommaa siellä olisi tarjolla. Saisi tulla tyhjin käsin, kunhan olisi valmis osallistumaan mökkipuuhiin. 

Eikä kyse ole siitä, etteikö me selvittäisi niistä hommista ilman orjatyövoimaa. Vaan enempi siitä, että ne hommat sitoo meitä, eikä me oikein voida heittäytyä siellä velttoilemaan ja seurustelemaan vieraiden kanssa. Ihan kävisi sellainenkin mökkivieras, joka lupaisi hoitaa ruuanlaiton! Sekin vie oman aikansa. Olisi iso apu, jos siellä kyökissä olisi joku häärimässä ja päästäisiin niistä mökkipuuhista valmiiseen pöytään. 

Ei mekään kyllä ihan aamusta iltaan siellä aherreta. Mutta ei myöskään koskaan olla kokonaista päivää tekemättä yhtään mitään. Jos siellä pitäisi vain istuksia ja seurustella vieraiden kanssa, ei se olisi edes rentouttavaa, vaan pikemminkin ahdistavaa, kun ei ne työjonossa olevat hommat sieltä mihinkään katoa.

On rahaa, muttei ajokorttia. En halua ilman autoa mennä jonnekin tuntemattomalle vuokramökille korpeen. + olen laiska eli en jaksa järjestää jotain vuokramökkiä.

Mieluummin otan yhden viikonlopun kaverin mökillä kesässä. Ja en tykkää olla yksin millään mökillä.

Vierailija
115/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan ystävän appivanhemmilla on tällainen työleiri (ja ylpeästi sellainen) ja he pyytävät usein ystäväni perhettä kylään ja heille ei koskaan kummasti sovi.

Eli ap. Valetyöleiri ja oman helvetinmoisen ahkeruuden kehuminen saa ehkä potentiaaliset ujuttautujat katoamaan.

Toi oman raatamisen kehuminen on niin luotaantyöntävää että kukaan ei halua olla sellaisten kanssa paljoa tekemisissä. Ainakaa siellä mökillä!

Vierailija
116/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parhaan ystävän appivanhemmilla on tällainen työleiri (ja ylpeästi sellainen) ja he pyytävät usein ystäväni perhettä kylään ja heille ei koskaan kummasti sovi.

Eli ap. Valetyöleiri ja oman helvetinmoisen ahkeruuden kehuminen saa ehkä potentiaaliset ujuttautujat katoamaan.

Toi oman raatamisen kehuminen on niin luotaantyöntävää että kukaan ei halua olla sellaisten kanssa paljoa tekemisissä. Ainakaa siellä mökillä!

On myös hyvin suomalaista sitten paukutella henkseleitä töihin palaamisen lomassa että en muuten istunut kesällä kertaakaan kun suoritin mökillä. On levännyt ja sisuuntunut olo ihan vaan kun on saatu raitista ilmaa.

Vierailija
117/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla merenrantahuvila.Ei mikä homemökki.Svenskatalande ympäristösä.Helan gåååååååååår,sumfvarallalei,sumfvarallallaaaaa!Ottaa snapsia!

Opettele jumalauta kirjoittamaan, ääliö.

Ottaa snapsi👍🏻

Vierailija
118/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisyys maan perii, sanotaan, ja olen itsekin sitä mieltä, mutta muutamien yli-innokkaiden siivettömien lokkien kohdalla on pakko toisinaan puhua muunnettua totuutta. Kerromme jo hyvissä ajoin, että olemme antaneet mökkimme koko kesäksi ulkomailla talvet asuvan sukulaisperheen käyttöön tai vuokranneet sen. Mutta jos sinne mökille niin kovasti tekee mieli, niin toukokuun lopulla meillä on siellä siivoustalkoot ja tarjolla on sekä ulko- että sisähommia. Huussin tyhjennyksen ja siivouksen jälkeen lämmitämme saunan. Tervetuloa silloin! Kaikilla on kummasti silloin muuta menoa! Kerromme myös, että itse aiomme lomailla kotosalla, mitä nyt muutama pikkuvisiitti sukulaisiin, kutsuttuina vieraina tietenkin. Tämän jälkeen saamme nauttia kesästä kaikessa rauhassa omalla mökillä! Eivätkä ne lokitkaan ole pahastuneet, joten sama uudelleen seuraavana vuonna.    

Vierailija
119/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kiinnostavaa, että minkälaisia ihmisiä nämä kesämökille ujuttautujat ovat. Voitteko kertoa että millaisia he ovat ihmisinä?

Itse saan joka kesä monta surkuttelevaa kutsua mökkeilemään "että sinäkin välillä pääsisit pois sieltä kaupungin hälinästä nauttimaan Suomen kesästä". En mene koskaan. Minä olen kaupunkilainen henkeen ja vereen ja sontahuussit hyttysparvessa eivät ole minun juttuni.

Vierailija
120/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyys maan perii, sanotaan, ja olen itsekin sitä mieltä, mutta muutamien yli-innokkaiden siivettömien lokkien kohdalla on pakko toisinaan puhua muunnettua totuutta. Kerromme jo hyvissä ajoin, että olemme antaneet mökkimme koko kesäksi ulkomailla talvet asuvan sukulaisperheen käyttöön tai vuokranneet sen. Mutta jos sinne mökille niin kovasti tekee mieli, niin toukokuun lopulla meillä on siellä siivoustalkoot ja tarjolla on sekä ulko- että sisähommia. Huussin tyhjennyksen ja siivouksen jälkeen lämmitämme saunan. Tervetuloa silloin! Kaikilla on kummasti silloin muuta menoa! Kerromme myös, että itse aiomme lomailla kotosalla, mitä nyt muutama pikkuvisiitti sukulaisiin, kutsuttuina vieraina tietenkin. Tämän jälkeen saamme nauttia kesästä kaikessa rauhassa omalla mökillä! Eivätkä ne lokitkaan ole pahastuneet, joten sama uudelleen seuraavana vuonna.    

Näin mekin teemme suunnilleen. Muunneltu totuus on joskus paljon järkevämpää. En henkilökohtaisesti jaksa käyttää aikaa vääntämiseen ja negatiiviseen käytökseen mitä osalta ihmisistä seuraa kun sanoo suoraan. Mieluummin sitä kiertää kun ei sillä kenellekään aiheuta vahinkoa.