Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
121/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kiinnostavaa, että minkälaisia ihmisiä nämä kesämökille ujuttautujat ovat. Voitteko kertoa että millaisia he ovat ihmisinä?

Itse saan joka kesä monta surkuttelevaa kutsua mökkeilemään "että sinäkin välillä pääsisit pois sieltä kaupungin hälinästä nauttimaan Suomen kesästä". En mene koskaan. Minä olen kaupunkilainen henkeen ja vereen ja sontahuussit hyttysparvessa eivät ole minun juttuni.

Omat ujuttautujat:

1. Lapsiperhe jonka äiti haluaa aina "nähdä kunnolla". Koskaan ei oikein sovi lyhyt kahvittelu tai tapaaminen kaupungissakaan. Rakastaa selvästi yökyläilyä ystäväpiiristämme eniten. Kukaan muu ei oikein nauti muiden nurkkiin yöksi jäämisestä. Loukkaantuu kun kaikki ehdottavat vain päivävisiittejä, niin kaupungissa kuin mökillä. Muutenkin tosi intensiivinen tyyppi.

2. Fomo-henkilöt. (3kpl) Hinkuvat kesäksi niin paljon tekemistä kun vain kalenterissa on päiviä ja sitten somettavat paikanpäällä niin paljon että ovat tylsää seuraa muille ja tulee lavastettu olo kaikista kuvista. #tytötmökillä

3. Anoppi. Pitäähän kerran kesässä nyt nähdä mökillä koska perinteet!! (Minun mökki, ei kumppanini. Minun perinteet.)

4. Kumppanin pikkuveli aina vaihtuvan uuden tyttöystävän kanssa.

1 ja 2 ovat ihan huipputyyppejä ihmisinä jos tämän ujuttautumisen unohtaa. Eli heille kyllä löytyykin välillä aikaa mökillä.

3 ja 4 hankalia vielä sen takia että syynäävät tarkkaan sääennusteita ja sitten peruvat samana päivänä jos ei olekaan aurinkoista! Meni maku heidän kanssaan eikä kyllä päästetä mökille enää helpolla :D Omasta mielestä jo ihan seuraavan tason possuilua että vain aurinkoiset päivät kelpaa. Niitä kun on vieläkin vähemmän kuin vapaita kesäviikonloppuja.

Vierailija
122/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio päästää mökille ketään. Se on mun pakopaikka arjesta ja haluan elää kesän aina ihan erakkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kaveria aktivoituu aina kesällä pitämään ensin enemmän yhteyttä ja sitten esitetään uutena ideana että nähtäisiinkö teidän mökillä (mökki lähellä kaupunkia missä asutaan). Syksyllä ja talvella näistä ei paljon kuulu.

Vierailija
124/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki saaressa, ihanaa. Sinne ei kukaan tule ja puhelin aina ilman ääntä.

Vierailija
125/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi ihan ystävällinen ja rehellinen vastaus, ilman mitään hätävalheita, jotka ovat läpinäkyviä? Jos kaverit ovat loukkaantuvaa sorttia, he vetävät herneet sieraimeen varmemmin hätävalheesta, kuin totuudesta.

Jos kuitenkin kutsutte, niin kerrotte, että omat liinavaatteet on tuotava, samoin on osallistuttava viikonlopun ruoka- ja juomakustannuksiin, sekä näistä aiheutuviin hommiin. Kun ehdot ovat selvät, niin harvat viitsivät nipottaa, jos mielivät joskus saada uuden kutsun.

Olen samaa mieltä mutta kun samat ihmiset kysyvät joka vuosi. Noh ehkä pitää vaan sanoa että sori me mökkeillään tästä hautaan saakka kaksin!!

Vierailija
126/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mökki saaressa, ihanaa. Sinne ei kukaan tule ja puhelin aina ilman ääntä.

Tämä on mun unelma ja aion joskus toteuttaa tän. Nykyiselle mökille olen ostanut oman mökkitien päähän puomin, minkä pikkumaisesti käyn laittamassa aina alas vaikka olen mökillä. Sieltä asti ei näe mökille, joten kutsumattomia vieraita ei tule ihan niin helpolla.

Vierailija
127/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kesämökillemme ujuttautui miniä prheineen vuosikausia ja sai raivarit kun varsinaiset omistajasuvun jäsenet tulivat uimaan. Eivät maksaneet mitään mökin käytöstä vuosikymmeniin!

Vierailija
128/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuossa mukana nyt luulosairautta. Tuskin moni oikein juonittelee että pääsis jonkun mökille.

Vierailija
129/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhuu avoimesti siitä, että hyvä, että olet tulossa tarvitsenkin apua tässä ja tässä mökkiprojektissa.

Juuri näin! Jos tuppautujat alkavat kutsua itseään kylään, niin on vaan: hei mahtava juttu, onkin koronan takia jouduttu siirtämään mökillä isompia hommia, johon tarvii talkooväkeä. Ilmotelkaa vaan kun tuutte, meillä on siellä vesakonraivausvälineet ja kattohuovanvaihtotarvikkeet jo valmiina. Ja niin, eihän haittaa, että vierasaitta on muurahaisten takia käyttökelvoton, saattekin nauttia oikein luonnonläheisestä telttamajoituksesta

Vierailija
130/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuossa mukana nyt luulosairautta. Tuskin moni oikein juonittelee että pääsis jonkun mökille.

Ei kukaan väittänyt että juonittelee. Ehkä vaan eivät tajua kun sanotaan ei.

Vierailija
131/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kiinnostavaa, että minkälaisia ihmisiä nämä kesämökille ujuttautujat ovat. Voitteko kertoa että millaisia he ovat ihmisinä?

Itse saan joka kesä monta surkuttelevaa kutsua mökkeilemään "että sinäkin välillä pääsisit pois sieltä kaupungin hälinästä nauttimaan Suomen kesästä". En mene koskaan. Minä olen kaupunkilainen henkeen ja vereen ja sontahuussit hyttysparvessa eivät ole minun juttuni.

Eli kumpa nämä surkuttelija kutsujat ja ujuttaujat kaveeraisivat keskenään.

Vierailija
132/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mökkeilystä mutta menen mökille ettei tarvi nähdä ketään.

Vierailija
133/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tiennyt että on tosi loukkaavaa kysyä kaverilta että sopisiko tulla kylään kesällä joku viikonloppu..

Ei kai se haittaisi, jos kävisit kahvittelun verran. Mutta useimmat ovat tunkemassa koko viikonlopuksi. Kesässä on ehkä 12 viikonloppua ja kaverillasi on varmaan muitakin kavereita ja sukulaisia, joita voisi haluta nähdä. Ja ehkä myös olla siellä ihan oman perheensä kanssa omassa rauhassaan.

Aika harvalla on mökki sellaisen etäisyyden päässä että sinne viitsisi mennä vain kahville. Kyllä mä ainakin myönnän että toivon edes jonnekin mökille kutsua kesän aikana. Ihan sama vaikka olisi kuinka homeinen. Haluan ulos täältä pienestä betonikuutiosta missä yksin kökötän.

Joku kun sanoi että nykyään vieraat on tarkkoja siitä minkälaiselle mökille menee. Niin en kyllä ole.

No mikä on, ettei vuokramökki kelpaa? Eikö ole rahaa? Jos ei ole rahaa, niin onko aikaa ja työhaluja?

Meidän mökki on krooninen työleiri ja puuhasteltavaa riittää. Meidän mökille saisi milloin vain tulla sellainen ihminen, joka ilmoittaisi halukkuutensa tulla puuhastelemaan ja kyselisi, minkälaista hommaa siellä olisi tarjolla. Saisi tulla tyhjin käsin, kunhan olisi valmis osallistumaan mökkipuuhiin. 

Eikä kyse ole siitä, etteikö me selvittäisi niistä hommista ilman orjatyövoimaa. Vaan enempi siitä, että ne hommat sitoo meitä, eikä me oikein voida heittäytyä siellä velttoilemaan ja seurustelemaan vieraiden kanssa. Ihan kävisi sellainenkin mökkivieras, joka lupaisi hoitaa ruuanlaiton! Sekin vie oman aikansa. Olisi iso apu, jos siellä kyökissä olisi joku häärimässä ja päästäisiin niistä mökkipuuhista valmiiseen pöytään. 

Ei mekään kyllä ihan aamusta iltaan siellä aherreta. Mutta ei myöskään koskaan olla kokonaista päivää tekemättä yhtään mitään. Jos siellä pitäisi vain istuksia ja seurustella vieraiden kanssa, ei se olisi edes rentouttavaa, vaan pikemminkin ahdistavaa, kun ei ne työjonossa olevat hommat sieltä mihinkään katoa.

On rahaa, muttei ajokorttia. En halua ilman autoa mennä jonnekin tuntemattomalle vuokramökille korpeen. + olen laiska eli en jaksa järjestää jotain vuokramökkiä.

Mieluummin otan yhden viikonlopun kaverin mökillä kesässä. Ja en tykkää olla yksin millään mökillä.

Eli sut pitäs vielä kuskatakin mökille kutsun lisäksi vai onko mökit sopivasti julkisen varrella?

Vierailija
134/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on niin paljon hommia siellä mökillä, ettei meistä ole seuraksi."

"On jo niin paljon kutsuttu ystäviä ja sukulaisia ettei mahdu enää ketään, loppuaika meneekin sitten paskahuussia siivotessa ja voimia kerätessä".

Vierailija
135/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kumpa nämä surkuttelija kutsujat ja ujuttaujat kaveeraisivat keskenään.

Tuskinpa tapahtuisi. Tuollainen surkuttelu tuntuu lähinnä v***uilulta jolla halutaan kehuskella omalla mökillä ja nälviä jollekin että kaupunkikesä olisi jotenkin huonompi vaihtoehto. Surkuttelijat tuskin oikeasti haluaisivat edes ketään mökilleen.

Vierailija
136/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne ujuttautujat jotka saapuvat mökille kun et ole siellä? Asensin riistakameran viime kesänä ja selvästi jotkut pösilöt tietävät ettei olla elokuussa enää mökillä kun ajavat pihaan ja käyvät uimassa! Olen ollut tosi sinisilmäinen ja luullut ettei tällaista tapahdu.

Ja ihan eläimiä oli tarkoitus toljottaa kamerasta mutta niin siellä vain näkyikin tavallinen keski-ikäinen homo sapiens-pariskunta.

Miten kukaan on voinut alapeukuttaa tätä 😮💨

Vierailija
137/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat ujuttautujat:

1. Lapsiperhe jonka äiti haluaa aina "nähdä kunnolla". Koskaan ei oikein sovi lyhyt kahvittelu tai tapaaminen kaupungissakaan. Rakastaa selvästi yökyläilyä ystäväpiiristämme eniten. Kukaan muu ei oikein nauti muiden nurkkiin yöksi jäämisestä. Loukkaantuu kun kaikki ehdottavat vain päivävisiittejä, niin kaupungissa kuin mökillä. Muutenkin tosi intensiivinen tyyppi.

2. Fomo-henkilöt. (3kpl) Hinkuvat kesäksi niin paljon tekemistä kun vain kalenterissa on päiviä ja sitten somettavat paikanpäällä niin paljon että ovat tylsää seuraa muille ja tulee lavastettu olo kaikista kuvista. #tytötmökillä

3. Anoppi. Pitäähän kerran kesässä nyt nähdä mökillä koska perinteet!! (Minun mökki, ei kumppanini. Minun perinteet.)

4. Kumppanin pikkuveli aina vaihtuvan uuden tyttöystävän kanssa.

1 ja 2 ovat ihan huipputyyppejä ihmisinä jos tämän ujuttautumisen unohtaa. Eli heille kyllä löytyykin välillä aikaa mökillä.

3 ja 4 hankalia vielä sen takia että syynäävät tarkkaan sääennusteita ja sitten peruvat samana päivänä jos ei olekaan aurinkoista! Meni maku heidän kanssaan eikä kyllä päästetä mökille enää helpolla :D Omasta mielestä jo ihan seuraavan tason possuilua että vain aurinkoiset päivät kelpaa. Niitä kun on vieläkin vähemmän kuin vapaita kesäviikonloppuja.

Mä oon ihan mielissäni jos mökkivieraat peruu jos onkin sateista. Ei ole tullut mieleenkään että se olisi possuilua! Miksi mä haluaisin että ahtauduttaisiin kaikki sisälle sateensuojaan pieneen mökkiin? Mieluummin vietän siellä sisällä päivän oman perheen kanssa ja vieraat on tervetulleita sitten kun on aurinkoista ja enemmän tilaa levittäytyä pihalle ja rantaan. Onhan se nyt kaikille kivempi vierailu niin.

Mutta niin meitä on moneen junaan, ja kaikesta voi loukkaantua. Ja sitä loukkaantumista sitten asiaankuuluvasti haudotaan ja kostetaan eikä vahingossakaan kerrota toisille että nyt on loukkaannuttu ja vaatimus on tulla mökille vaikka sitten räntäsateessa, sama se vaikka se ei olisi yhtään kivaa, mutta saahan tästä hyvän syyn loukkaantua jos joku ei haluakaan niin tehdä! :D

Vierailija
138/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs ne ujuttautujat jotka saapuvat mökille kun et ole siellä? Asensin riistakameran viime kesänä ja selvästi jotkut pösilöt tietävät ettei olla elokuussa enää mökillä kun ajavat pihaan ja käyvät uimassa! Olen ollut tosi sinisilmäinen ja luullut ettei tällaista tapahdu.

Ja ihan eläimiä oli tarkoitus toljottaa kamerasta mutta niin siellä vain näkyikin tavallinen keski-ikäinen homo sapiens-pariskunta.

Mä en alapeukuttanut, mutta mulla on mökki ja mulle on täysin ok jos joku tuttavani kävisi mökkini rannassa uimassa kun en ole paikalla. En vaan keksi mitään syytä mikä siinä olisi ongelmana.

Vierailija
139/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin olisi ok jos olisivat tuttuja, mutta kyllä lupa pitää kysyä ensin.

Mä en alapeukuttanut, mutta mulla on mökki ja mulle on täysin ok jos joku tuttavani kävisi mökkini rannassa uimassa kun en ole paikalla. En vaan keksi mitään syytä mikä siinä olisi ongelmana.

Vierailija
140/2108 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Meidänkin mökkirannassa on aina silloin tällöin käyty, eikä sitä ole mitenkään edes peitelty, koska ei ole tarvis. Varmasti ystäväni tietävät että mun mielestä on vaan kiva jos mökkirannastamme on mahdollisimman paljon iloa muillekin. Joskus on myös tehty jotain pikku töitä, joskus jätetty jotain hyvää kiitoksiksi ja terveisiksi. 

Silloin toki pitää kysyä lupa tulla, jos ollaan siellä itse, mutta jos joku läheiseni tietää että paikka on tyhjä niin ei jollain ex tempore ohikulkumatkalla tarvitse mitään kysellä vaan käydä ilman muuta levähtämässä ja virkistäytymässä. Sisällekin saa mennä jos kuuluu niihin jotka tietää avaimen paikan.