Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä olivat 90-luvulla Marimekon mallit "hiukan" erilaisia. Katsokaa näitä:

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa aidosti kaunis oli se aivan tummaihoinen. Ihmetyttää se, miten nuo muut olivat tajunneet hakeutua malleiksi.

Ei kaikki "hakeudu" malleiksi. Mua ainakin vaan pyydettiin, kun olin ihan vaan kävelyllä. (Tämä tapahtui lähes 30 v ja 10 kg sitten) Oli hämmentävää, koska olin koko elämäni kuullut olevani vain kummallisen näköinen.

Vierailija
122/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP voisi lukea jutun alusta uudelleen!

Siinä puhutaan korona tauosta j apitkästä aikaa!

Nämä ovat UUSIA!

No, ihan yhtä rumia toki kuin muinoin.

Tietenkin ovat uusia. Tässä kehotetaan katsomaan uusia ja vertaamaan mielessään 90-luvun maailmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakka menee kangasta yhteen mekkoon kun on noin lihavia mallejakin.

Vierailija
124/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakka menee kangasta yhteen mekkoon kun on noin lihavia mallejakin.

Ostaako joku noin lihava Marimekon vaatteita...

Vierailija
125/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kerran ulkomaalaisesta nettikaupasta jossa vaatteiden hinnat meni koon mukaan. Noinhan sen pitäisi olla, jos vähänkin kalliimmasta materiaalista kyse.

Vierailija
126/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meitä hoikkia blondeja boikotoidaan? Ei meitä ole enää muualla kuin blondivitseissä 😐

Vierailija
127/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meitä hoikkia blondeja boikotoidaan? Ei meitä ole enää muualla kuin blondivitseissä 😐

Tämä. 90-luvulla mallit olivat vielä kauniita.

Vierailija
128/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin asuista tuli mieleen työvaatteet jossain laitoksessa. Tosiaan se musta mekko oli ainoa kiva. Mulla ei kyllä ole koskaan ollutkaan mitään Marimekkoa ja tuolla menolla ei tule olemaankaan.

Vierailija
129/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallit ovat hyviä! Ja mallistossa näyttäisi olevan pari vaatettakin, jotka saattaisivat olla minulle kiinnostavia: Kasvivärjätyt farkut ja musta unikkomekko.

Vierailija
130/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasta mekosta ei saanut selvää, kun malli oli niin täysin eri tyyppinen vartaloltaan ja väriltään kuin itse.

Kietaisumekko voi olla kiva tai sitten ei, sitäkään en osaa hahmottaa koossa 36 tuon perusteella.

Tuli sellainen olo, että minä en kuulu noiden vaatteiden kohderyhmään.

Vierailija
131/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo nyt paljon asiallisempia kuin ne nykyiset jotka heruttaa koko ajan ja kävelee puolialastoman näkösenä. Miehellekkin helpompaa kun ei kiusoittele.

Vierailija
132/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja tuota kitinää taas. Marikko on tunnettu brändi maailmalla, jolla on todellakin paljon muitakin kuin kantasuomalaisia keski-ikäisiä naisia asiakkaina.

Hyvä Marimekko!

Joo mutta just tuossa Espan lavalla voisi nöyrtyä myymään suomalaisille. Ikää kommentoimatta.

Vierailija
133/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että on monipuolisen näköisiä ja kokoisia ihmisiä, eikä mitään ysärin heroin chic kuikeloita.

Vaatteet taas ei oikein ole silleen makuuni vaikka ei pahakaan, paitsi tämä mekko on jotenkin upea: https://img.ilcdn.fi/FJ22gyJzqwyvQvX8WSoBAcwoW4g=/full-fit-in/2048x0/im…

Tää mekko on upea tuon kauniin mustan naisen päällä. Hän on todella kaunos, ja tumma iho saa mekon kustan värin hehkumaan. Upea.

Mutta olmin kalvakan suomalaisen päällä tuo musta mekko näyttää vain jätesäkiltä.

Nainen on kyllä valtavan kaunis.

Vierailija
134/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää Marimekon vaateet ovat aina olleet aivan kauhean näköisiä. No sopivat ylipainoisille 50 täyttäneille naisille, jotka yrittävät epätoivoisesti peitellä kilojaan. Sellaisethan näitä enimmäkseen käyttääkin.

Sellainen sanonta, enemmän rahaa kuin tyylitajua osuu Marimekon vaatteisiin paremmin kuin hyvin. Kerrassaan kauhean näköisiä.

Vierailija
135/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 90-luvulla mallit olivat vielä kauniita.

Koska uusi normaali.

Vierailija
136/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekolle näköjään valkoinen nainen saa olla pullukka, mutta värillisten pitää olla hoikkia.

Vierailija
137/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan parasta olisi, jos näitä vaatteita kuvattaisiin erilaisten ihmisten päällä. Tarkoitan siis, että sitä samaa vaatetta. Olisi laihaa ja pullukkaa, tummaa ja vaaleaa jne. Siitä voisi ihan oikeasti kuvitella miltä se vaate näyttää itsellä ja me jotka jaksaa tuijotella ja vertailla... No ei sellaista jaksa kukaan täysjärkinen kauaa tehdä.

Vierailija
138/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo aloituksen otsikko ja harhaanjohtava. Ilmeisesti ap on iltapäivälehden toimittaja.

Vaatteet olivat sellaisia, joita en soisi näkemään kenenkään yllä.

Mallit oli valittu tarkoitushakuisesti tavoitteena, että Marimekko on tosi Hieno Yhtiö ja todella maailmoja syleilevä sellainen.

Sekin meni pieleen.

Vierailija
139/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä, että nykyään on kaikennäköisiä ja -kokoisia malleja. MUTTA kääntöpuolena on sitten se, että en ainakaan itse osta vaatetta, jos se on kuvattu mustan, 180-senttisen, hoikan mallin päällä. Monella merkillä ei enää valkoisia malleja edes ole vaikkapa nettikaupan kuvissa. Haluan kuitenkin nähdä, miltä vaate näyttää kaltaiseni vaaleahiuksisen kalpeanaaman päällä, enkä jonkun upean mustan gasellin tai pienen aasialaisen. Heillä on ihan eri mittasuhteet kuin meillä pohjoisen persjalkaisilla.

Suurin osa malleistahan on 180-senttisiä kuikeloita, ihan ihonväristä riippumatta. Varsinkin silloin ysärillä oli, nythän tuossa just oli noita taviskroppaisiakin malleja mukana. Ihonvärillä ei vaatteen istuvuuteen ole merkitystä, kaiken värisistä löytyy erilaisia vartalotyyppejä, minä esimerkiksi olen täysin suomalainen, mutta en yhtään persjalkainen vaan päin vastoin pitkäsäärinen. Minun taas on noitten pyöreämpien mallien vaatteista vaikea hahmottaa miten vaate istuisi minulle, mutta silti pidän ihan hyvänä että on eri mallisia malleja. Koska on erilaisia vartaloitakin.

Vierailija
140/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt linkata kuvat niihin 90-luvun Marimekon malleihin niin voisi verrata? 30 vuoden takaiset asiat ei suurimmalla osalla ole niin kirkkaana mielessä...