Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä olivat 90-luvulla Marimekon mallit "hiukan" erilaisia. Katsokaa näitä:

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noiden vaatteiden kohderyhmä hyvin selväksi.

Vierailija
142/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään harkinnut ostavani yhden Marimekon kalliin laukun. Nuo kuvat saavat miettimään uudelleen. Haluanko tukea firmaa, jonka tärkein viesti on joku trendikäs woketus, jossa syrjitään kantasuomalaisia ja normiheteroita? Miksi jostain vaatteistakin pitää tehdä jotain hemmetin aktivismia?

Ärsyttää koko Marimekko.

Oletko tosissasi? Kuinka sinua voi ärsyttää toisen ihmisen olemassaolo ja sen näkyminen? Suosittelen kyllä, että jätät laukun ostamatta ja käytät sen rahan terapiaan.

Tuskinpa minä terapiaa tarvitsen. Kaikki eivät vain halua mainostaa vaatteillaan tai asusteillaan jotain ideologiaa. Sitähän Marimekko juuri tarkoituksella tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tummaihoisia malleja on niin paljon? Mitä sillä haetaan?

Vierailija
144/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekolle näköjään valkoinen nainen saa olla pullukka, mutta värillisten pitää olla hoikkia.

No mutta pullukka valkoinen nainen onkin se kohderyhmä. Tummat naiset on lavalla vaan rasismikiintiöiden vuoksi.

Vierailija
145/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään harkinnut ostavani yhden Marimekon kalliin laukun. Nuo kuvat saavat miettimään uudelleen. Haluanko tukea firmaa, jonka tärkein viesti on joku trendikäs woketus, jossa syrjitään kantasuomalaisia ja normiheteroita? Miksi jostain vaatteistakin pitää tehdä jotain hemmetin aktivismia?

Ärsyttää koko Marimekko.

Oletko tosissasi? Kuinka sinua voi ärsyttää toisen ihmisen olemassaolo ja sen näkyminen? Suosittelen kyllä, että jätät laukun ostamatta ja käytät sen rahan terapiaan.

Woke-ideologiassa toiset ihmiset ovat tärkeämpiä kuin toiset. Siitähän tässä on kysymys. Fiksut ihmiset eivät halua lähteä tuollaiseen mukaan.

Vierailija
146/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oranssi mekko on kauniin värinen, mutta miksi sen materiaaliksi on valittu noin epäimartelevasti istuva ja kehoon takertuva kangas? Mekon design lisäksi tekee käyttäjästään vielä tuhdimman näköisen mitä hän oikeasti on. Näyttää siltä kuin mallin päälle olisi taiteltu lakana häthätää kulisseissa. 

Vierailija
147/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakka menee kangasta yhteen mekkoon kun on noin lihavia mallejakin.

Ostaako joku noin lihava Marimekon vaatteita...

Ei kai niitä normaalipainoiset ostakaan?

Vierailija
148/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika värikastä.

Pari ihan jees kledjua.

Vierailija
149/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni asia on nykyään eri tavalla kuin 90-luvulla, sellaista se on.

Ihan kiva nähdä asuja sellaisten päällä, joita kadulla voisi tulla vastaan. Helpompi sitten arvioida, miltä se näyttäisi minun päälläni tavallisena kaduntallaajana.

Tosin tämä mallisto ei nyt ole mikään superonnistunut.

Vierailija
150/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa oli ihan jees...esim. se musta ja beige unikkokuosinen...mut suurin osa järkyttäviä. Pahin mielestäni (halvan näköinen retku) oli se sininen popliini reikämekko.

Vierailija
151/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isompikokoisen mallin ilme kun oranssi jäykkä kauhtana kiipeää pitkin reisiä. 

Vierailija
152/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet istuu tosi huonosti mallien päällä. Eikö heillä ole parempia kaavoja?

Vierailija
153/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa oli ihan jees...esim. se musta ja beige unikkokuosinen...mut suurin osa järkyttäviä. Pahin mielestäni (halvan näköinen retku) oli se sininen popliini reikämekko.

Juu, se sininen oli kuin suoraan Citymarketin Mywear-mallistosta.

Vierailija
154/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekolle näköjään valkoinen nainen saa olla pullukka, mutta värillisten pitää olla hoikkia.

No mutta pullukka valkoinen nainen onkin se kohderyhmä. Tummat naiset on lavalla vaan rasismikiintiöiden vuoksi.

Minusta nuo Marimekon tietyt mallit olivat kyllä aika paljon enemmän kuin "pullukoita".

Vierailija
155/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tuo tumma pitkä tyttö näytti mallilta ja kantoi vaatteen hyvin. Vain sellainen myy. Kun tuolla talsii pulskia pätkiä runwaylla, ei oikein tule fiilistä että nuo vaatteet minun on saatava. Mallien pitää olla näyttäviä.

Vierailija
156/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkään moninaisuuskavalkaadissa ei ollut mukana yhtään keskikokoista mallia? Siis noin 38-42 kokoista, oisko liian tylsää?

Vierailija
157/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään noista en laittaisi päälleni, koska näyttäisin aika kaamealta. Kyllä nuo ehkä menee jossain New Yorkissa tai Tokiossa, missä ihmiset on laihoja ja on ok näyttää supertrendikkäältä. Mutta jos vetäisin töihin täällä pulleana virkanaisena asiallisessa työpaikassa mitään noista, niin saisin vähintään pitkiä katseita.

Vierailija
158/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään noista en laittaisi päälleni, koska näyttäisin aika kaamealta. Kyllä nuo ehkä menee jossain New Yorkissa tai Tokiossa, missä ihmiset on laihoja ja on ok näyttää supertrendikkäältä. Mutta jos vetäisin töihin täällä pulleana virkanaisena asiallisessa työpaikassa mitään noista, niin saisin vähintään pitkiä katseita.

Minä olen hoikka enkä pukisi noista mitään päälleni.

Vierailija
159/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hoikka enkä pukisi noista mitään päälleni.

Sama täällä. Olen myös pitkä. Korkeintaan sen mustan unikon voisin pukea, mutta vain jos pyydettäisiin jotain varten. En itse käytä lyhyitä mekkoja enkä mustaa väriä.

Vierailija
160/187 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta mekko saattoi olla paras mutta varmaa en tiedä kun se ei mustan mallin päältä oikein erottunut.

Mutta muuten noin vaatteet, kuviot ja värit olivat todella rumia. Jopa kaunis ihminen rumentuisi ja se on paljon se.

Odotan Marimekolta kyllä enemmän.