Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä olivat 90-luvulla Marimekon mallit "hiukan" erilaisia. Katsokaa näitä:

Kommentit (187)

Vierailija
61/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin räikeä woketus on vastenmielistä.

Jää ihan kivannäköiset astiat ja tyynynpäälliset ostamatta kun tuntuisi että pettäisin itseni.

(Nuo kuvien vaatteet on pääosin kamalia)

En halua tulla mitenkään liitetyksi tuollaiseen ajatusmaailmaan.

Vierailija
62/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis I-HA-NIA vaatteita! Ja miten ihanasti huomioitu ihmisten erilaisuus mallivalinnoissa! 11/10 Marimekolle, tosi freesin näköinen mallisto.

😂 😂 Trolololo

En ole trolli. Pidin mallistosta kovasti! Ihanaa, kun unikko-kuosi vain porskuttaa, ostin adidas x marimekko mallistosta melkein kaiken, mitä sai unikolla ja aion ostaa useita vaatteita tästäkin mallistosta! Tosi kivoja vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muutenkaan osta Marimekkoa.

Vierailija
64/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä, että nykyään on kaikennäköisiä ja -kokoisia malleja. MUTTA kääntöpuolena on sitten se, että en ainakaan itse osta vaatetta, jos se on kuvattu mustan, 180-senttisen, hoikan mallin päällä. Monella merkillä ei enää valkoisia malleja edes ole vaikkapa nettikaupan kuvissa. Haluan kuitenkin nähdä, miltä vaate näyttää kaltaiseni vaaleahiuksisen kalpeanaaman päällä, enkä jonkun upean mustan gasellin tai pienen aasialaisen. Heillä on ihan eri mittasuhteet kuin meillä pohjoisen persjalkaisilla.

No nyt ymmärrät miltä muista kuin vitivalkoisista on tuntunut jo pitkään... ehkä alkaa pientä sympatiaa olemaan muita kuin blondeja kohtaan.

Jos vaatetta ei esitellä suomessa valkoisen päällä, on se tarkoitettu vähemmistöille. Toivottavasti myynti on kovaa. Muissa maissa on eri tyyppinen asiakaskunta

Tulee kuulkaa kalliiksi, kun pitää meidän verorahoilla ostella Marimekkovermeet "muumaamustikoille"...

Vierailija
65/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas, tuo mustassa unikkomekossa oleva malli on upea kasvoiltaan!! Ihan kansainvälistä supermallitasoa.

Suomalaiseksikö sen kuvittelit.

Minä en noin mustan kasvonpiirteitä ei edes näe, ellen suurenna kuvaa.

Outo valinta myös että laitetaan päälle sen värinen mekko, joka ei erotu kantajastaan yhtään. Vähän pitäisi miettiä mille mallille sopii parhaiten mikäkin ja vaate.

Hän voi aivan hyvin olla suomalainen...Siirrypä nyt nykyaikaan sieltä 1950-luvulta.

Ööö, no ei voi sen paremmin kuin minä voin olla mies (olen nainen).

Kansalaisuus ja jonkun maalaisuus ovat ihan eri asioita. Kyllä täällä asuvat italialaisetkin ovat italialaisia ja somalit somaleja, ei ihmisen heimo/rotu (mitä sanaa kukakin haluaa käyttää) muutu asuinpaikan mukaan.

Vierailija
66/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian tarkoitushakuista väriloistoa. Suomi on varsin homogeeninen maa.

Monissa muissa maissa luontevaa kyllä.

Vierailija
67/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että valtaosa marimekon asiakkaksta on keski-ikäisiä kantasuomalaisia naisia, mutta sellaisia ei näkynyt kuvissa. Kaikkea muuta sakkia kyllä oli löydetty. Hitusen tarkoitushakuista sanoisinko. No, enpä olisi heidän asiakaskuntaansa muutenkaan.

Vierailija
68/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvesignalointia myynnin kustannuksella.

Bad business.

Vierailija
69/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni hyvä, että nykyään on kaikennäköisiä ja -kokoisia malleja. MUTTA kääntöpuolena on sitten se, että en ainakaan itse osta vaatetta, jos se on kuvattu mustan, 180-senttisen, hoikan mallin päällä. Monella merkillä ei enää valkoisia malleja edes ole vaikkapa nettikaupan kuvissa. Haluan kuitenkin nähdä, miltä vaate näyttää kaltaiseni vaaleahiuksisen kalpeanaaman päällä, enkä jonkun upean mustan gasellin tai pienen aasialaisen. Heillä on ihan eri mittasuhteet kuin meillä pohjoisen persjalkaisilla.

Eikö sulla ole tapana sovittaa vaatteita? En tjua miten tuostakin voi saada ongelman. Mallit on noin yleisesti pitkiä ja hoikkia, eli tumma iho on siis se mikä sua tässä häiritsee. Kuulostaa oudolta periaatepäätökseltä, kun useimmat kuitenkin sovittaa vaatteita ennen ostopäätöstä.

Vierailija
70/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa aidosti kaunis oli se aivan tummaihoinen. Ihmetyttää se, miten nuo muut olivat tajunneet hakeutua malleiksi.

Vielä ollaan maailmassa, jossa mallin ei tarvitsekaan olla kaunis, vaan tavallinen ja näyttää, miltä vaate istuu erilaisten vartaloiden päällä. Ei 180 cm 55 kiloisia ole paljon. 

Vierailija
71/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ymmärrät miltä muista kuin vitivalkoisista on tuntunut jo pitkään... ehkä alkaa pientä sympatiaa olemaan muita kuin blondeja kohtaan.

Tätä en just ymmärrä. Ennen on syrjitty yhtä ihmisryhmää niin kompensaatioksi nyt syrjitään toista ihmisryhmää? Varmaan edistää tasa-arvoa tosi hyvin. 

Vierailija
72/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas, tuo mustassa unikkomekossa oleva malli on upea kasvoiltaan!! Ihan kansainvälistä supermallitasoa.

Outo valinta myös että laitetaan päälle sen värinen mekko, joka ei erotu kantajastaan yhtään. Vähän pitäisi miettiä mille mallille sopii parhaiten mikäkin ja vaate.

Hän voi aivan hyvin olla suomalainen...Siirrypä nyt nykyaikaan sieltä 1950-luvulta.

Kansalaisuus ja jonkun maalaisuus ovat ihan eri asioita. Kyllä täällä asuvat italialaisetkin ovat italialaisia ja somalit somaleja, ei ihmisen heimo/rotu (mitä sanaa kukakin haluaa käyttää) muutu asuinpaikan mukaan.

Nyt haluan kyllä kuulla mikä ero on kansalaisuudella ja maalaisuudella? Tämä daami voi aidon oikeasti olla suomalainen, vaikka kuinka monennessa polvessa.

Vierailija
73/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä voi, toki voi asua täällä ja olla maan kansalainen, suomalaiseksi ei voi tulla kuin syntymällä suomslaisilla geeneillä. Älä leiki hölmöä, loukkaat vain mallia kieltämällä hänen juurensa.

Miten määrittelet "suomalaiset geenit"?

Siten että ihminen on geneettisesti suomalainen.

Aivan kun italialainen on geneettisesti italialainen tai somali geneettisesti somali, asuivatpa ne missä maassa hyvänsä.

Onko sinulla bilsan tunnit jääneet välistä, kun et erota kansallisuuksia tai kiellät niiden olemassaolon kokonaan. Kai ymmärrät että loukkaat ajattelullasi lähes kaikkia maailman ihmisiä, värisokeus ei sitäpaitsi ole enää muodissa, se on nyt pahinta r-sanaa wokemaailmassa. Pysy perässä mummo ja kunnioita mallien identiteettejä.

Vierailija
74/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että valtaosa marimekon asiakkaksta on keski-ikäisiä kantasuomalaisia naisia, mutta sellaisia ei näkynyt kuvissa. Kaikkea muuta sakkia kyllä oli löydetty. Hitusen tarkoitushakuista sanoisinko. No, enpä olisi heidän asiakaskuntaansa muutenkaan.

Nykyään suomalainen suvaitsevuustantta identifioi itsensä tummaihoiseksi. Vaikka se onkin kulttuurillista apropriointia niin sillä ei ole väliä. Tässä ollaan mustia laihoja malleja ja täts it. Ime sitä suomipoika tai Abdi imee.

Vierailija
75/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt haluan kyllä kuulla mikä ero on kansalaisuudella ja maalaisuudella? Tämä daami voi aidon oikeasti olla suomalainen, vaikka kuinka monennessa polvessa.

En tiedä missä asut, mutta suomalaiset ei ole pikimustia.

Ei voi olla suomalainen, jos ei ole suomalainen.

Toki voi olla suomen kansalainen. Suomalaisuus on geneettinen ominaisuus.

Vierailija
76/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa aidosti kaunis oli se aivan tummaihoinen. Ihmetyttää se, miten nuo muut olivat tajunneet hakeutua malleiksi.

Vielä ollaan maailmassa, jossa mallin ei tarvitsekaan olla kaunis, vaan tavallinen ja näyttää, miltä vaate istuu erilaisten vartaloiden päällä. Ei 180 cm 55 kiloisia ole paljon. 

Uskoisin, että 180 cm ja 60 kg riittää nykyisin.

Vierailija
77/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole tapana sovittaa vaatteita? En tjua miten tuostakin voi saada ongelman. Mallit on noin yleisesti pitkiä ja hoikkia, eli tumma iho on siis se mikä sua tässä häiritsee. Kuulostaa oudolta periaatepäätökseltä, kun useimmat kuitenkin sovittaa vaatteita ennen ostopäätöstä.

Mua oikeasti häiritsee se, että suuri osa nettikauppojen malleista on tummaihoisia. On todella vaikea arvioida värien sopivuutta omalle vaalealle iholle. Jos tummaihoisia/muita etnisyyksiä on väestöstä 5-15 % niin miksi malleissa niitä pitää olla 50-70%? Tuntuu päälle liimatulta.

Vierailija
78/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa noista olikin ulkomaisia malleja.

Vierailija
79/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosituhansien kultturellinen ja älyllinen kehitys. Toki vaikuttaa myös siihen miksi ihossamme on eri sävyjä. Olemme geneettisesti soveltuneet korostaen edellyttämään erilaisia hyödyllisiä ominaisuuksia, eri ominaisuuksia vaativassa ympäristössä. Kyseessä on siis vastakkain ajatukset luomisteoria sekä evoluutioteoria. Litteä maa vs todennettu tiede. Suomi on Suomi koska Suomen suomalaiset. Somalia on Somalia koska Somalian somalit.

Vierailija
80/187 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja tuota kitinää taas. Marikko on tunnettu brändi maailmalla, jolla on todellakin paljon muitakin kuin kantasuomalaisia keski-ikäisiä naisia asiakkaina.

Hyvä Marimekko!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme