Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille
Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.
Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.
Kommentit (1001)
Vierailija kirjoitti:
Ap:n moka, mutta kutsuetikki ei näytä olevan aina hallussa kutsujillakaan. Mun mies sai kutsun serkkunsa häihin "Matti Meikäläinen + avec", vaikka oltiin asuttu miehen kanssa yhdessä jo 5+ vuotta, ja vietetty aikaa pariskuntana tuon serkunkin kanssa aika monta kertaa. No lopulta en muilta kiireiltä päässyt häihin, eikä mieskään ottanut avecia juhliin.
Tuosta kutsusta tulisi kyllä sellainen olo, että sinua ei haluta juhliin, vaan toivotaan, että mies ottaisi mukaan jonkun random-naikkosen avecikseen. Törkeä.
Vakituinen kumppani kutsutaan omalla nimellään, ja kutsussa naisen nimi mainitaan aina ensin. Näin siis etiketin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Palsta on kyllä nimestään huolimatta eräs lapsivihamielisimmistä mitä löytyy. "Penskat", "kersat", "kakarat" saa jättää pois kaikesta: ravintolasta, matkoilta, juhlista. Naapureiksi ei toivota lapsiperhettä. Lapset ovat vain haitolla, meluavat ja levittävät räkää ja muita eritteitä ympäriinsä. Tälle palstalle onkin sattunut harvinaisen paljon syntymästään saakka aikuisia ihmisiä - vaikkakin oikeasti huomaa, että on jääty lapsena pois juhlista jos toisistakin.
Ihme kun ei vielä ole tullut vastaan juhlakutsua, missä lapset eivät ole tervetulleita, mutta perheen koira mainitaan erikseen toivottavana vieraana. Ja koiran mukana saa tietysti "äiti" ja "isikin" tulla.
No jos näiden välillä pitäisi valita, niin ilman muuta valitsisin koiran ennemmin kuin lapset. Yleensä koirat käyttäytyvät paremmin ja ovat paljon söpömpiäkin.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän häitä perhejuhlana ja skippaan lapsettomat häät. Yleensä näissä lapsettomissa häissä on vielä jotain pukeutumisvaatimuksia yms. En todellakaan ala ostamaan tai vuokraamasn jotain tiettyä pukua jonkun toisen häiden vuoksi.
Ai jaa, minulle taas ei ole mikään ongelma noudattaa hääparin toivomuksia hääpäivän sisällöstä ja kulusta. Lisäksi näen mielelläni vaivaa näyttääkseni, että arvostan saamaani kutsua ja hääparin panostusta juhliin, joihin pääsen osalliseksi, joten juhlamekon ostaminen/vuokraaminen ei sekään haittaa. Minusta on kivaa ilahduttaa juhlaparia omalta osaltani.
On meitä tosiaan moneen junaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän häitä perhejuhlana ja skippaan lapsettomat häät. Yleensä näissä lapsettomissa häissä on vielä jotain pukeutumisvaatimuksia yms. En todellakaan ala ostamaan tai vuokraamasn jotain tiettyä pukua jonkun toisen häiden vuoksi.
Ai jaa, minulle taas ei ole mikään ongelma noudattaa hääparin toivomuksia hääpäivän sisällöstä ja kulusta. Lisäksi näen mielelläni vaivaa näyttääkseni, että arvostan saamaani kutsua ja hääparin panostusta juhliin, joihin pääsen osalliseksi, joten juhlamekon ostaminen/vuokraaminen ei sekään haittaa. Minusta on kivaa ilahduttaa juhlaparia omalta osaltani.
Täysin samaa mieltä, mielelläni noudatan pukukoodia ja muitakin etikettejä, jotka kutsusta ilmenevät. Mutta suomalaisista löytyy jonkun verran näitä "juntteja", jotka saapuisivat paikalle vaikka likaisella hihattomalla paidalla ja kollarisortseilla eikä nähtäisi siinä mitään väärää. Kyllä etiketitkin piristävät elämää ja kertovat arvostuksesta. Samalla tavalla myös lasten vaatiminen häihin on asiaan kuulumatonta, päätökset juhlista eivät kuulu vieraalle millään tavalla. En otaomiin häihini myöskään lapsia, en edes läheisten. Jos eivät ymmärrä, saavat mielihyvin olla tulematta. On tässä elämässä miellytetty liiallisesti toisia jo tähän asti.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin kun toisten häät eivät menekkään kuten juuri MINÄ haluan
Kutsun saaminen on samanlainen toimenpide kuin joululahjan saaminen, kun paikalla on paljon muitakin. Lukeeko siinä lahjapaketin tai kutsun päällä Maija Meikäläinen, Maija & Matti vai Maija perheineen, Matti perheineen, Maija & Matti perheineen?
Kun paketissa lukee Maija ja sieltä paljastuu vaikka yöpaita, ei Maija tietenkään ala voivotella, että kun tämä lahja ei nyt sovi koko perheelle, ei mun mies mahdu tähän ja lapset on vielä taaperoita.
Kun kutsussa lukee Maija ja sieltä paljastuu juhlakutsu, ei Maija tietenkään ala voivotella, että kun tämä kutsu ei nyt olekaan koko perheelle, kyllä puoliso + lapset pitää saada mukaan vaikka väkisin.
Ei välttämättä ole lapsille hauskaa katseltavaa, kun viina tulee virtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saanut hääkutsun, jossa oli päällä minun, puolisoni ja yhden lapsemme nimi. Meillä oli tuolloin 4 lasta, ja kutsujat tiesivät tämän. Eli kolmelle lapselle hankittiin hoitaja häiden ajaksi, ja yhden otimme mukaan. Kutsuttu lapsi oli n. 3v. Häissä oli muitakin lapsia.
En olisi ikinä moiseen suostunut, vaan koko juhlat olisi jätetty pois.
Ollaanpas sitä maailman napa.
Menettekö perheenä myös lapsen kaverin luo? Entäs vessaan?
No on kyllä törkeää! Muistan myös kerran kun sain kutsun häihin ja morsian katsoi pitkään kun toin naapurin perheen mukana, eihän siinä kutsussa lukenut ettei heitä ollut kutsuttu??
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin väliin. Tulee kalliit häät, kun pitää olla juhlavaatteet, maksaa lastenvahti, lahja, matkat, mahdollisesti yöpyminen...
Monet maininnut nuo uudet juhlavaatteet, APkin. Eikö teillä ole yhtä juhlapukua tai ainakin siistiä asua, jota käyttää kaikissa tilaisuuksissa? Vai oletteko kaikki näitä "ei voi käyttää uudestaan" Hollywood porukkaa?
Itse ainakin lapsena meillä oli samat juhlatamineet päällä kunnes eivät enään mahtuneet, eikä kalliita ostettu vaan juurikin perus siistit paidat ja housut jne. Ja vanhempani olivat sentään kummatkin lääkäreitä (eli rahaa riittäisi joka kerta uuteen muotinäytökseen)...
Vierailija kirjoitti:
En yksiselitteisesti menisi. Pahoittelisin tilannetta, toivottaisin kivoja juhlia, ja laittaisin lahjan. Sillä selvä.
Ei kai lahjaa tartte laittaa, jos ei pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n moka, mutta kutsuetikki ei näytä olevan aina hallussa kutsujillakaan. Mun mies sai kutsun serkkunsa häihin "Matti Meikäläinen + avec", vaikka oltiin asuttu miehen kanssa yhdessä jo 5+ vuotta, ja vietetty aikaa pariskuntana tuon serkunkin kanssa aika monta kertaa. No lopulta en muilta kiireiltä päässyt häihin, eikä mieskään ottanut avecia juhliin.
Tuolla varmaan halutiin alleviivata sitä omaa NAIMISIINmenoa. Eli muut, vaikka olisivat olleet miten kauan yhdessä, ovat vain jotain avecceja Naimisiin menneiden/menevien rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä, mielelläni noudatan pukukoodia ja muitakin etikettejä, jotka kutsusta ilmenevät. Mutta suomalaisista löytyy jonkun verran näitä "juntteja", jotka saapuisivat paikalle vaikka likaisella hihattomalla paidalla ja kollarisortseilla eikä nähtäisi siinä mitään väärää. Kyllä etiketitkin piristävät elämää ja kertovat arvostuksesta. Samalla tavalla myös lasten vaatiminen häihin on asiaan kuulumatonta, päätökset juhlista eivät kuulu vieraalle millään tavalla. En otaomiin häihini myöskään lapsia, en edes läheisten. Jos eivät ymmärrä, saavat mielihyvin olla tulematta. On tässä elämässä miellytetty liiallisesti toisia jo tähän asti.
Pukeutumisetiketin on tarkoitus auttaa kutsuttua, jotta hän tietäisi mitä päälleen juhliin laittaa.
Tuttuni hääkutsussa luki että asu vapaa mutta pakollinen, ja siellä oli sitten osa juhlavaatteissa ja osa pelishortseissa. Hääpari oli itse pukeutunut hääasuihin. Tuo oli noloa kutsujien puolelta, ei vieraiden.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää
Miten tämä kommentti liittyy aloitukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää
Miten tämä kommentti liittyy aloitukseen?
Siten, että se muistuttaa meitä kaikkia sinun olevan huor#npenikka.
Vierailija kirjoitti:
Kutsussa pitäisi mainita erikseen jos halutaan lapsettomat häät.
Yleensä siitä kutsusta kyllä selviää, onko tenavat kutsuttu myös. Jos ei tuon vertaa viitsi lukea, jää helposti se lapseton viestikin huomaamatta. On myös mahdollista, että häät eivät olleet lapsettomat, ap:n lapsia vain ei oltu kutsuttu.
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko hääkutsuissa nykyään muka erikseen lastenkin nimet? Siis tyyliin "Martta, Martti, Veeti ja Sofia Meikäläinen", "Martta ja Martti Meikäläinen lapsineen" tai "Martta Meikäläinen perheineen"?
Olin siinä uskossa että vain vanhempien nimet laitetaan kutsuun eikä lapsia tarvitsisi erikseen mainita. Ja että jos häät ovat lapsettomat niin siitä olisi erikseen maininta sitten.
Olit väärässä uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin väliin. Tulee kalliit häät, kun pitää olla juhlavaatteet, maksaa lastenvahti, lahja, matkat, mahdollisesti yöpyminen...
Monet maininnut nuo uudet juhlavaatteet, APkin. Eikö teillä ole yhtä juhlapukua tai ainakin siistiä asua, jota käyttää kaikissa tilaisuuksissa? Vai oletteko kaikki näitä "ei voi käyttää uudestaan" Hollywood porukkaa?
Itse ainakin lapsena meillä oli samat juhlatamineet päällä kunnes eivät enään mahtuneet, eikä kalliita ostettu vaan juurikin perus siistit paidat ja housut jne. Ja vanhempani olivat sentään kummatkin lääkäreitä (eli rahaa riittäisi joka kerta uuteen muotinäytökseen)...
===
Lapset kasvaa yllättävän nopeasti ulos vaatteistaan ja kengistään.
On kyl pakko sanoo että pienet lapset esim häissä on oikeesti rasittavia.
Huudetaan, juostaan, kiukutellaan, rävästetään ruuan kanssa.
Kaikkien pitäisi ihailla kaiken maailman päällä seisomisia ja kuunnella niiden hassun hauskoja juttuja. Vanhemmat olettaa kaikkien olevan ihan into piukeena heidän jälkikasvusta.
En jaksa yhtään.
Tää ei ees liity aloitukseen...
uusia on sen jälkeen syntynyt. ovat jo aikuisia.