Millanen lapsi saa hermosi kireälle? Siis toisen, ei oma.
Mua hermostuttaa sellaset jotka vie kaikki lapseni kädestä ja huutaa turhanpäiten jotain....siis sellai agressiivisen villi lapsi saa niskakarvani pystyyn.
Sitte kun vielä leikki puistossa on äitejä jotka ei yhtään sano lapselleen käyttäytymisestä vaikka näkis, että se kiusaa....perkl...
Kommentit (43)
pilalle hemmotellut ja mankujat..... ja olen pph, joten kaikenlaista näen.
Mikä siinä on jollain vanhemmilla niin vaikea komentaa lapsiaan.....
Johtuu ehkä siitä kun ovat lapseni ovat aremman sorttisia, sellaisia helmoissa pyörijöitä :)
Vai saisko tässäkin nyt sitten ärsyttää vaan kovaääniset?
kunhan huomioi myös toiset, osaa tarvittaessa odottaa, on iloinen ja reipas. Käyttäytyy hyvin niin miksi ei saisi jutella paljon ja haluta olla aikuisten kanssa keskustellen? Ei ymmärrä. Ymmärrän asenteen, jos ei omia :) eli ei kokemusta.
Ja minua ärsyttää ne pikkuvanhat sen karsean kaikkitietävän äänensävyn takia. Ja ne eleet puistattaa. Lapsen pitää olla lapsi, eikä mikään ylivirtainen duracell-pupu tai rauhallinen aikuismainen nirppis.
-3
Meidän lapsi haluaisi kovasti kontaktia, mutta turhautuu, kun toinen ei. vähän samalla tavalla, kun sen aran hissukan äitiä ärsyttää meidän lapsen tyyliset lapset
en muista mikä numero, mutta se, jota ärsyttää ne hissukat
Esim: tiedän tapauksen, että jos oma lapseni sanoo, kaverinsa kuullen haluavansa jonkun lelun se toinen rientää heti ottamaan sen kädestä.
tai komentaa, että et mene tonna vaan tänne ja silleen
Pidän vilkkaista, puheliaista ja touhuavista lapsista. Ilkeyttä ja agressiivisuutta en tietysti hyväksy.
Esim. 7v tyttö joka lällättelee ja saa pienemmät peräänsä ja sitten menee valittamaan äidille että pojat ajaa takaa. Tai sitten ne jotka ei saa suutaan auki ja leikkipuistossa tuijottaa monttu auki mitä muut lapset tekevät.
Siis itse lapsi ei varsinaisesti ärsytä, mutta sellainen kaiken periksi vonkuva, vinkuja, hemmoteltu, tottelematon, silmille hyppijä ihmetyttää. Ja vanhemmat siis suorastaan vi****aa! Meillä kävi viikonloppuna tällainen lapsi, joka aiheutti koko kämpän kaaoksen ja pilasi oman lapseni synttäri ilon kiusaamisella ja edellä mainitulla käytöksellä. Kun hän lähti, rauhoittui tilanne täysin. Ja lapsia siis jäi vielä 5 tämän jälkeen.
ja sit ihmetellään kun ei se rohkee ja villi suostukaan luopumaan lempilelusta.
Yleensä se onkin et rauhallisen kotona lapsi saa leikkiä omilla leluillaan kun ne nyt on niin tärkeitä mut villimmän lapsosen täytyy antaa sille hiljaselle ressukalle vaikka lelu ois kuinka tärkee!
Meillä yksi tuttavaperhe, jonka poika ahmii ihan silmittömästi yhdellä istumalla. Saattaa mennä 3 viipaletta kääretorttua + useita pikkuleipiä siinä samassa ajassa kun aikuiset on hädin tuskin kaataneet maidon kahviinsa..
toinen ärsytys on sellainen jonninjoutava marina, että mulla ei oo mitään tekemistä, täällä on tylsää... meillä siis on lapsia, joilla on lastenhuone, jossa on leluja ja kirjoja, joita saa katsella ja käyttää!
jotka saavat arimmat lapset pelkäämään kaikkia lapsia!!! Huutavat, hoilottavat, kirkuvat, meuhkaavat. Sotkevat kylässä kaiken, talo kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Rikkovat tahallaan toisen lapsen lelut. Lapset, joita itse joudut koko ajan komentamaan, kun lapsen äiti haluaa esim. lukea lehden rauhassa kyläreissullaan tms. Lähtiessään eivät korjaa sotkujaan, vaan jättävät kaiken hujan hajan ja itsellä jälkien siivoamiseen menee helposti tunti. Ennemmin arka ja hiljainen, kun raivopää riehuja...
ja myös sellaiset suorasuu lapset ärsyttää, esim. haukkuu meidän kotia tai ulkonäköä.
kiusantekijä-prinsessa on inhokki numero yksi. Siinä on oikein v-mäinen lapsi. ENkä olisi ikinä uskonut lapsesta näin sanovani, mutta sitä naapurin penikkaa oikeasti vihaan.
Lapsirakkaana ihmisenä kaikki lapset ovat mulle yhtä tärkeitä ja jokainen pieni lapsi on saman arvoinen muiden lasten kanssa.
Mä saan kyllä villin kakaran käyttäytymään kunnolla, kuten myös ujon ja aran söpöläislapsen villiintymään ja juttelemaan.
" täällä ei oo MITÄÄN tekemistä, saako pelata tietokoneella, saako saako, saako PLIIS? mä en voi syödä tätä, en vaan voi, se on PAHAA! äiti koska me mennään kotiin, äiti voiksä soittaa isälle että hakee mut kotiin, äiti mullei oo MITÄÄN TEKEMISTÄ..."
että jonkin tietyn tyyppinen lapsi saa pinnani kireäksi (vaikka niitä rasittaviakin kakaroita löytyy). Pikemminkin minut saa jotkut vanhemmat hermostumaan... Vanhemmat jotka eivät ole opettaneet esim pöytätapoja lapselleen. Ystäväni joutuu aina perumaan kahvila tapaamiset kanssani, koska ei pärjää siellä lapsensa kanssa puolta tuntia. (lapsi täysin normaali, jolta puuttuu vaan äidin seurassa rajat ja käytöstavat). sitten se antaa lapsensa juosta ja häiritä ravintolan/ kahvilan käytävillä muita ruokailijoita. aluksi hermostuin lapsen käytökseen, mutta en enää sillä syyhän on vanhemmissa, jotka on hiukan hukassa. tuo oli vaan siis yksi esimerkki.
Eli hermoille käy käytöshäiriöinen lapsi, joka huutaa/vie leluja toisen kädestä/hyppii kahvipöydästä keksi suussa...
MUTTA KAIKISTA ENITEN HERMOON KÄY VANHEMMAT, jotka EI tee asialle mitään, hymyilee vain tai selittelee miksi heiän hemmo käyttäytyy siten kuin käyttäytyy tai muuten ei huomata koko hommaa.
HOOOOOOOH. Osa meillä vierailukiellossa sen takia. Ei jaksa. Onneksi paljon hyvin kasvatettuja vanhempia ja lapsia :).