Mitä liikkuu ihmisen päässä joka ei loukkaannu mistään?
Siis joku joka on tehnyt selvää vääryyttä ei reagoi mitenkään vaikka sitä verbaalisesti provosoisi miten voimakkaasti tahansa? Voiko kyseessä olla niin yksinkertainen vaiko vahva yksilö? Voiko taustalla olla jotain psyykkistä?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vahva persoona.
Nimenomaan! Osaa laittaa rajat sille miten joku yrittää myrkyttää oman mielen. Nehän ovat vain myrkyttäjän ajatuksia, ei hänen omiaan. Kun tämän itse oivalsin on ollut helppo suhtautua kaikkiin toisarvoisiin asioihin mitä on itsestäni sanottu.
Joku voi olla reagoimatta siksi että on vain niin yksinkertainen. Muistan työpaikalta yhden jätkän jolle vittuiltiin eikä se edes ottanut sitä vittuiluna. Ei tajunnut. Vaikka kysyttiin asiasta.
Siis joku joka on tehnyt selvää vääryyttä ei reagoi mitenkään vaikka sitä verbaalisesti provosoisi miten voimakkaasti tahansa?
Kuka tässä nyt on tehnyt ja mitä?
Provosointi ja tahallinen loukkaaminen kuuluu keskenkasvuiseen mielenlaatuun. Saa sellaisesta jotain säälittävää vallan ja tärkeyden tunnetta olemassaololleen kun saa provosoitua muista voimakkaita reaktioita. Sillä ei ole väliä ovatko ne positiivisia vai negatiivisia. On lapsena jäänyt vaille huomiota.
Kypsät ihmiset huomaavat tällaiset provosointiyritykset ja viisaat vain kävelee pois.
Ellei sitten ole joku covert narsist joka päättää ettet ole olemassa eikä reagoi edes provosointiin
Katso siis vain peiliin ja ihmettele
Vierailija kirjoitti:
Joku voi olla reagoimatta siksi että on vain niin yksinkertainen. Muistan työpaikalta yhden jätkän jolle vittuiltiin eikä se edes ottanut sitä vittuiluna. Ei tajunnut. Vaikka kysyttiin asiasta.
Aggressiivisten tyyppien läheisyydessä on älykästä esittää tyhmempää kuin onkaan. Säästyy pahemmilta konflikteilta.
En halua antaa muille sellaista valtaa että joku ventovieras pystyisi puheillaan pilaamaan päiväni. En myöskään usko sokeasti tunteisiini, koska se vasta on typerää.
Vierailija kirjoitti:
On mullekin vittuiltu, mutta en ole tajunnut sitä paikanpäällä. Enpä menettänyt siitä tilanteesta mitään, vaan päin vastoin. Simppelinä ihmisenä on helppo olla.
Tämä meni jo niin käsittämättömään, etten edes tiedä, mistä puhutaan enää.
No. Minulla ei ole tapana loukkaantua. Nuorena olin paljon herkempi, en kyennyt niin erottamaan itseäni muiden sanoista. Nykyään tiedän kuka olen, mitkä ovat heikkouteni, mitkä ovat virheeni - ja tiedän myös vahvuuteni. Ihan rauhassa saa ulista ja volista ja haukkua, ei mene ihon alle.
Osittain tämä on työni seurausta, joudun kohtaamaan paljon ihmisiä, joiden mielestä jos en nyt sentään paholaisesta seuraava ole, niin verenimijä, veronmaksajien rahoilla loisiva turhake - ja nämä hyvänä päivänä. Eivät he minua vihaa, vaan sitä mitä edustan. Siinä on oppinut kehittämään teflonpinnan.
En ole muutenkaan kovin tunteella käyvä, vaikka en olekaan tunteeton. Sallin itselleni kaikki tunteet, en ollenkaan tarkoita siis sitä, vaan en jää märehtimään. Jo yksistään se, etten jaksa kantaa kaunaa, saa toiset pimahtamaan kokonaan. MINÄ en halua tuhlata elämääni muiden kiukutteluun, kiukutelkoot itsekseen. Ihmisillä on tunteet, mutta ihminen ei ole pelkkiä tunteita.
(ja kyllä, minulla on diagnoosi, mutta ei tutkimusten mukaankaan psykopaattisia eikä narsistisia piirteitä)
Minulla on lehmän hermot, ei vielä,ole saatu hermostumaan eikä raiteilta vaikka olen eläke- iässä ja lapset kasvatettu aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en tajua minkä ihmeen takia sille piti vittuilla ?
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta niin paljon että loukkaantuisin. Ihmisten puheet ja mielipiteet hyvin harvoin merkitsee minulle yhtään mitään.
Miksi ei kiinnosta?
Miksi jonkun ulkopuolisen mielipiteen pitäisi kiinnostaa minua? Jos toinen ei osaa käyttäytyä, se kertoo huonoa vain hänestä itsestään. Fiksut ihmiset osaavat ratkaista asiat keskustelemalla rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://mielenihmeet.fi/konfliktien-pelko-kun-pelko-estaa-meita-puolust…
Kiitos linkistä! Tästä juuri on kysymys! Eli provosointi on tehonnut ja tyyppi on tajunnut että 30 vuoden eläinten hakkaaminen ei ole hyvä juttu. Minä jätän nyt teidät psykoanaalittajat sekoilemaan tänne. Menkää oikeesti hoitoon. Ja joutuin.
AP
Jos joku hakkaa eläimiä, siitä tehdään eläinsuojeluilmoitus, ei lähdetä provoamaan hakkaajaa.
Loukkauksilla toinen yritetään yleensä saada häpeämään itseään. Joillakin on kyky olla ottamatta itseensä toisten letkautuksia.
Monesti he ovat sellaisia luonteeltaan, etteivät pidä itseään turhan tärkeänä että heidän arvokkuutensa riippuisi jonkun sanomisista.
Oon kokenu tässä elämässä niin paljon paskaa että tässä vaiheessa jonkun yritykset satuttaa lähinnä pistää vaan hymyilyttämään. Ainoa tapa miten saatan reagoida on, että poistan kyseisen ihmisen elämästäni kylmän viileästi. Siinä vaiheessa kun saa nelivuotiaana tietää miltä tuntuu kuolla (koska vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa hukutko vai et) niin elämä vaan tuntuu erilaiselta.
hänellä on vaan paljon elämänkokemusta erilaisista konfliktitilanteista. jos joku ympärillä alkaa "sekoilemaan", niin parasta on vaan itse olla silloin rauhallinen. tyhmien ja vahvempien miesten kanssa ei kannata alkaa sanallisesti tai fyysisesti mittelemään. on vain hiljaa ja kuuntelee toisen sanomiset ja sitten miettii tarkkaan, viitsiikö kuunnella enää toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Loukkauksilla toinen yritetään yleensä saada häpeämään itseään. Joillakin on kyky olla ottamatta itseensä toisten letkautuksia.
Monesti he ovat sellaisia luonteeltaan, etteivät pidä itseään turhan tärkeänä että heidän arvokkuutensa riippuisi jonkun sanomisista.
Loukkauksilla yritetään saada toista tuohtumaan, joten kannattavampaa on olla tuohtumatta toisten sanoista. Toiset kun yrittävät saada riitaa aikaiseksi, kun he nauttivat niistä riita tilanteista.
Hän on ylempänä alhaisia mieliä j elää ijn eri ulottuvuudesa kuinnsinä ja kaltaisesi suppelit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://mielenihmeet.fi/konfliktien-pelko-kun-pelko-estaa-meita-puolust…
Kiitos linkistä! Tästä juuri on kysymys! Eli provosointi on tehonnut ja tyyppi on tajunnut että 30 vuoden eläinten hakkaaminen ei ole hyvä juttu. Minä jätän nyt teidät psykoanaalittajat sekoilemaan tänne. Menkää oikeesti hoitoon. Ja joutuin.
AP
Jos joku hakkaa eläimiä, siitä tehdään eläinsuojeluilmoitus, ei lähdetä provoamaan hakkaajaa.
Taitaa olla vale ja tekosyy ap:n käytökselle.
Vierailija kirjoitti:
Oon kokenu tässä elämässä niin paljon paskaa että tässä vaiheessa jonkun yritykset satuttaa lähinnä pistää vaan hymyilyttämään. Ainoa tapa miten saatan reagoida on, että poistan kyseisen ihmisen elämästäni kylmän viileästi. Siinä vaiheessa kun saa nelivuotiaana tietää miltä tuntuu kuolla (koska vanhempia ei voisi vähempää kiinnostaa hukutko vai et) niin elämä vaan tuntuu erilaiselta.
Ohis, mutta miten meinasit hukkua?