Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räikeimmät ylilyönnit häissä?

Vierailija
12.02.2010 |

Tämän päiväisen Dr.Philin innoittamana olisi kiva kuulla kaikista räikeimmistä ylilyönneistä, mitä olette häissä/häiden valmistelussa päässeet todistamaan.

Kommentit (196)

Vierailija
121/196 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häissäni; mies oli vetänyt edellisen illan hieman pitkäksi kun viimeinen ilta poikamiehenä oli kerran. No kirkossa oli sitten niin väsynyt että silmät painu väkisinkin kiinni ja kun tuli SEN kysymyksen aika niin mies kovaan ääneen säpsähti että: AI KENET? tuli vähän semmonen olo että mihin tässä ollaan oikeen ryhtymässä. Viraat sai tosin hyvät naurut ja sulhanen kuulla asiasta kyllä jälkeenpäin ja monesti.

Veljeni häissä bestman oli sitten naukkaillut vissin pitkin päivää ja kun oli puheen vuoro niin puhui hän morsiammesta koko ajan väärällä nimellä. Joo ei siinä mitään mutta käytti veljeni exän nimeä! Veljeni sitten jossain vaiheessa nykäisi bestmania hihasta ja ilmeisesti ilmoitti asiasta sillä hetken päästä bestman kuiskasi veljelleni "hiljaa" että: "no mikä ton muijan nimi sitten on?"

että näin...

Vierailija
122/196 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian päästi hirmuisen pierun alttarilla. Eturivi kuuli selvästi. Taisi olla vähän paineessa.

Mistä tiedät että oli nimenomaan morsian? Onko sulla poikkeuksellisen tarkasti äänen tulosuuntia hahmottava kuuloaisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/196 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsian päästi hirmuisen pierun alttarilla. Eturivi kuuli selvästi. Taisi olla vähän paineessa.

Mistä tiedät että oli nimenomaan morsian? Onko sulla poikkeuksellisen tarkasti äänen tulosuuntia hahmottava kuuloaisti?

Vierailija
124/196 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, että seremoniamestarin ilmoittaessa, että on aika leikata hääkakku, joku keski-ikäinen tantta marssi hakemaan kakkupöydästä ensimmäisenä kahvia. Pyrki myös kakkua kohti, kunnes hänet pysäytettiin ja ohjattiin sivummalle, jotta tuore aviopari sai leikata kakkua ensimmäisenä :D

Vierailija
125/196 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuisia kertoja, miten varakas morsiuspari on. Näin varmaan olikin, kun kumpikin oli ihan hyvässä duunissa, hiukan jo iäkkäämpiä eikä lapsia, mutta mua alkoi vieraana hiukan tympiä, kun olin vähistä rahoistani heille antanut pyynnön mukaisesti rahaa lahjaksi.

Sama asia tuli esiin parissa muussakin sukulaisen puheessa, jotka morsiusparille pidettiin.

Vierailija
126/196 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-(EX-)ystäväni oli erittäin tarkka kaikista vaatteista (esim. lapset pitää pukea sävysävyyn toistensa kanssa jne.). Noh, hän sitten halusi liudan morsiusneitoja tuttavien lapsista + oman tyttönsä. Ja mekkojen väriksi hän valitsi minkäs muun kuin ällön possunpunaisen! Ensinnäkin kyseinen väri sopi ainoastaan hänen omalle tummalle tytölleen, muut tytöt (olivat vaaleita) näyttivät puvussa pikku POSSUILTA! Ja mekoissa piti olla metrikaupalla pitsiä ja rimpsua ja rämpsyä, vaikkei KUKAAN tytöistä (ikää heillä 3-6v) tykännyt niistä! Morsmaikku ei kuunnellut yhtään tyttöjä! Kaasollakin piti saman värinen asu ja hän se vasta näyttikin emakolta ison vatsansa kanssa (ja se emakko olin minä :(). Olin kahdeksannella kuulla raskaana ja sanoin ainakin viiskytä kertaa, että EN laita kyseistä vaatetta päälle, mutta EIIIIIII. Kun HÄN haluaa, että kaikki näyttävät samoilta ja HÄN haluaa sitä ja HÄN haluaa tätä jne. Hän oli myös päättänyt, että kaikilla mies puolisilla vierailla (myös n. vuoden ikäisillä vauvoilla!!) pitää olla musta puku, mielellään SAKETTI!! Ja kun eräs äiti kehtasikin tuoda 10kk ikäisen poikansa puettuna siistiin kauluspaitaan ja suoriin housuihin ja slipoveriin, tuo morsmaikku veti sellaset pultit, että hohhoijaa.. Hyvä kun ei heittänyt perhettä pois hääpaikalta..

En ymmärrä sinua. Hääpäivä on morsiammen päivä ja hän saa kyllä päättää omista häistään, sen värit yms. Kyllä hän saa päättää myös morsiusneitojen ja kaasojen puvut eikä hänen todellakaan tarvitse kysyä joltain pikku tytöiltä, että minkäläiset mekot He haluavat laittaa Hänen hääpäivänään? Ja että sinäkin kaasona kitissyt jostain mekon väristä onko niin vaikeaa miellyttää ystäväänsä sen yhden päivän milloin hän naimisiin menee? Todella ärsyttävää

Vierailija
127/196 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomaa saa jos on sairas, ei siksi että kaverilla on häät.

Vierailija
128/196 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lahjalista josta ei todellakaan löytynyt mitään alle 100 euron lahjaa ja siinä oli maininta, että kimppalahjat eivät ole mieleisiä. Uskomattoman röyhkeää!

"Kimppalahjat ei mieleisiä". Olisipa kiva tiedustella, MIKSI ei.... En olisi vienyt tuollaisille ahnaspepuille kyllä MITÄÄN.

Vierailija
129/196 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viime hetkeen saakka jännitimme osallistuuko hän lainkaan koko tilaisuuteen. Lopulta hän kuitenkin saapui, onneksi, sillä tytär oli kyllä aika rikki tilaneesta.

En enää muista mistä riita oli saanut alkunsa, mutta jotenkin hääjärjestelyihin se liittyi. Äiti ilmeisesti halusi jotain ja tytär jotain ihan muuta.

Vierailija
130/196 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin appiukko oli aamusta asti käynyt naukkailemassa "takakonttibaarista" vähän väliä väkevämpiä juomia. Oli ollut jo kirkossa humalassa, hääjuhlassa vielä pahemmin. Ikävä kyllä on niitä ihmisiä humalassa, että järki lähtee päästä, mutta puhe on edelleen selvää ja jalat kantaa. Oli haukkunut vaimoaan ja lapsiaan jokaiselle joka hetkenkin jaksoi kuunnella, lisäksi oli yrittänyt tosissaan vikitellä morsiamen tätiä. Morsian itki, sulhasen äiti (eli ukon vaimo) itki ja sulhanen veljineen oli raivon partaalla. Tunnelma oli erittäin väkinäinen. Häiden jälkeen ukolla ei ollut asiaa morsiusparin luokse muutamaan kuukauteen...

Vierailija
131/196 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhasen kaverilla oli yksissä häissä niin kova nälkä, että kerkesi ekana siepata lautasen ja korkata noutopöydän ennen morsiusparia.

Vierailija
132/196 |
31.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa todella jalat maassa -tyyppiä oleva kaverinikin hiukan veti yli koko homman. Olin toinen kaasoista hyvän ystäväni kanssa, ja morsian (siis myös hyvä ystäväni) oletti, että me kaasot maksamme hääpaikan koristelut yms. näpertelyt ja että se todellakin kuuluisi tehtäviimme. En ollut koskaan aiemmin ollut kaaso enkä tiennyt tällaisista tavoista, ja olin siksi tyrmistynyt, että minulta odotettiin tuntien näpertelyä, hääpaikan koristelua, hääauton koristelua ja jopa hääsviitin koristelua. Onneksi sain välillä vähän jotain lievää kakistettua, ja niin morsian maksoi vieraiden karkkinäpertelyjen kulut sekä auttoi ideoimaan hääauton koristelua (jotka me kaasot maksoimme samoin kuin hääpaikan koristelut, ei kukkia kuitenkaan).

Pahin oli, kun istuimme kampaajalla ja morsian tokaisi, että kai olette muistaneet varata autoon samppanjapullon ja lasit. No, emme olleet, kun ei ollut näistä häätavoista aavistustakaan. En ollut ollut edes häissä kuin viimeksi viisivuotiaana, ja morsian kyllä tiesi sen. Onneksi sitten soitin äidilleni, joka hankki pullon ja lasit, ja niin oli morsian onnellinen. :)

Mutta tuon jälkeen en ole kaasoksi halunnut, ja omat hääni pidettiin kaikessa hiljaisuudessa vain ihan lähisuvun kesken ilman kaasoja tai muuta härpäkettä.

En muuten ole monissa valinnoissani kovin ympäristöystävällinen (meillä on kaksi autoa), mutta noiden turhien häärojujen käyttöä en ole koskaan tajunnut. Niiden suhteen mietin aina, miten sellainen kuormittaa ympäristöä ja on jopa itse morsiusparille täysin turhaa, tarpeetonta ja kertakulutuskamaa. Mielestäni koristeeksi käyvät kukat ja kynttilät, hääkarkit, rusetit yms. ovat aivan naurettavia aikuisten ihmisten juhlissa. Samoin sellainen hääpaikka, johon täytyy ihmisiä kuskailla esim. ensin tulevat henkilöautoilla ja sitten tilausbusseilla jne. on turhaa kulutusta. Yhteiskuljetus on tietenkin ok, jos suurin osa häävieraista sitä käyttää ja jättää sen oman autonsa kotiin mutta esim. eräissä häissä vuosi sitten suurin osa tuli omilla autoilla, osa perheestä meni yhteiskuljetuksella ja sitten yksi henkilö siirsi auton bussin perässä hääjuhlapaikalle... Mitä järkeä?????

Nykypäivän morsiamet - siis ne, jotka haluavat näyttävät juhlat - voisivat monilla pienillä valinnoilla tehdä häistään paitsi ikimuistoiset, myös vähemmän kuluttavat ilman kertakulutuskrääsää...

Vierailija
133/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaasoilla siis maksatetaan jotain ilmiselvästi hääparille kuuluvia kuluja kuten koristeluja, askarteluja tms. JÄRKYTTÄVÄÄ! Mun mielestä hääpari maksaa kaiken minkä haluaa omiin juhliinsa, ei kaasot ja bestman:t. Polttarit on ok, kunhan pysytään kohtuudessa. Ja mun mielestä yli 100e/hlö ei enää kuulosta kohtuulliselta, jos vielä häälahjakin on hankittava.

Vierailija
134/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksateta kaasolla yhtään mitään! Jos ei ole varaa maksaa kaason pukua, kenkiä, kampausta, meikkiä, ts koko häälookia, ei sitten pidä kaasoa pyytääkään.... Meillä ei ollut häissä kaasoa eikä bestmania, koska ei olla kumpikaan niin röyhkeitä, että kehdattais pyytää ihan mitä tahansa, eikä olla myöskään niin varakkaita että olis ollut varaa maksa kaason ja bestmanin asut yms. Siis tosi törkeää jos joku komentaa kaason kampaajalle ja vaatii kaason itse maksamaan, huh huh, ei kyllä ole käytöstavoista pienintäkään hajua!

Vierailija
135/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaisin että morsian kertoo mitä itse tahtoo, eikä odota kaasojen tajuavan kulmakarvojen asennosta mitkä jutut pitää järjestää.

Minä esimerkiksi en tykkää shampanjasta, enkä ylipäätään kuohuviineistä. Olisi mennyt hukkaan se shampanjapullo meidän hääautossa. =)

että minusta on parempi jos morsian kertoo mitä haluaa ja mitä ei. Ei kaaso tai sulhanen näe morsiamen pään sisään ja tiedä mitä mieltä morsian on mistäkin jutusta.

Kun minä olin ystäväni kaaso, se oli minulle kunnia-asia ja selvitin miten kaasojen oletetaan toimivan. Pieni tsekkaus vaikkapa naimisiin.infon sivuille olisi auttanut paljon.

Vierailija
136/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi pitänyt lunastaa illalliskortti. Ei siis lahjoja, vaan jokainen maksakoon omat ruokansa. Ihan ok sinkku ihmisille, mutta entäs jos on vaikka nyt 5 henkinen perhe ja illallis kortti maksaa 45€/hlö.

Siihen lisäksi majoitukset, matkat ym. Päätimme jättää juhlat väliin.

Ihan kivoja lahjoja saa kuitenkin ostettua omalle budjetille sopivalla hinnalla, jos vaan käyttää hieman aikaa ja vaivaa. Kaveri ei kuitenkaan ollut niin hyvä kaveri, että olisin halunnut laittaa sitä 90€ heidän lahjaan, jos olisimme menneet miehen kanssa häihin.

Vierailija
137/196 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No... Oma anoppini itki kun ainoa lapsensa eli poikansa meni naimisiin 34-vuoden iässä. Anoppi on suhtautunut minuun kuin tunkeilijaan alusta saakka, 5 vuotta ennen häitä olin saapunut hänen elämäänsä poikansa ensimmäisen seurustelukumppanin muodossa joten äiti oli saanut pitää poikakultaansa lähellään kyllä riittävän kauan! Kirkossa hän ujelsi ja vollotti siihen tyyliin että miespoloni kanssa hytkyimme kun yritimme pidätellä alttarilla naurua. Anoppi kuulosti metsästyskoiralta joka kärsii eroahdistusta pihan perällä liian lyhyessä narussa!

Vierailija
138/196 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

duuneissa on vaan melkolailla mahdotonta pitää palkattomia vapaita, jos päivä on jo buukattu.

ei tietenkään koske jotain liukuhihnaduuneja, joissa kuka tahansa riittää korvaamaan poissaolevan ammattitaidon.

Vierailija
139/196 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kuuluukin muiden kuin juhlakalujen maksettaviksi. juhlakalujen ei pitäisi edes olla tietoisia omista polttareistaan ennen kuin ne tapahtuu.

Vierailija
140/196 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnittelujonossa nuori miespappi vuorollaan onnitellessaan morsianta otti tätä kasvoista kiinni ja suuteli otsalle. En tiedä moniko tämän huomasi, mutta minä huomasin.

Seurasin sen jälkeen pappia pitkin iltaa. Haahuili orvon näköisenä häissä ja katseli kaihoisana morsiamen suuntaan.

Myöhemmin kaaso esitteli itsensä ja bestmanin sekä kertoi papin olleen morsiamen rippipappi ja pariskunnan tuttu. Taisi olla pappi vähän morsiameen ihastunut. onneksi kukaan muu ei varmaan huomannut kuviota.