Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Räikeimmät ylilyönnit häissä?

Vierailija
12.02.2010 |

Tämän päiväisen Dr.Philin innoittamana olisi kiva kuulla kaikista räikeimmistä ylilyönneistä, mitä olette häissä/häiden valmistelussa päässeet todistamaan.

Kommentit (196)

Vierailija
101/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään vaatimuksia hiuksista tai meikistä. Sitten olisinkin ymmärtänyt. Ja ihan itse sai valita, ottaako (myös meidän maksamamme) kukat rintaan, ranteeseen vai hiuksiin. Välillä tuntuu että nykyään pahimmat ylilyönnit ja vaatimukset tulevat kaasoilta, ystäviltä ja suvulta, eivät niinkään morsiamelta...

Vierailija
102/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaasot osallistuivat askarteluihin kyllä mutta meillä ei askarreltu itse kuin karkit ja pöytiin sellaisia paperikukkia. Kaasot ja bestman saivat kyllä lahjat "palkaksi vaivoistaan".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä olin ystäväni kaaso, se oli minulle kunnia-asia ja selvitin miten kaasojen oletetaan toimivan. Pieni tsekkaus vaikkapa naimisiin.infon sivuille olisi auttanut paljon.

Ja toisakseen, jos SINUN mielestäsi aikuisten juhliin ei muka kukat ja kynttilät sovi, niin eikö me muut saada niitä laittaa? Minulle hääpäiväni oli tärkein koko tähän astisessa elämässäni, sitä mielestäni voi kyllä juhlistaa kukilla ja kynttilöillä. Toki jos SINÄ haluat viettää keskitysleiriteemahäät, niin anna mennä vaan mutta älä hauku meitä muita.

Jopa todella jalat maassa -tyyppiä oleva kaverinikin hiukan veti yli koko homman. Olin toinen kaasoista hyvän ystäväni kanssa, ja morsian (siis myös hyvä ystäväni) oletti, että me kaasot maksamme hääpaikan koristelut yms. näpertelyt ja että se todellakin kuuluisi tehtäviimme. En ollut koskaan aiemmin ollut kaaso enkä tiennyt tällaisista tavoista, ja olin siksi tyrmistynyt, että minulta odotettiin tuntien näpertelyä, hääpaikan koristelua, hääauton koristelua ja jopa hääsviitin koristelua. Onneksi sain välillä vähän jotain lievää kakistettua, ja niin morsian maksoi vieraiden karkkinäpertelyjen kulut sekä auttoi ideoimaan hääauton koristelua (jotka me kaasot maksoimme samoin kuin hääpaikan koristelut, ei kukkia kuitenkaan).

Pahin oli, kun istuimme kampaajalla ja morsian tokaisi, että kai olette muistaneet varata autoon samppanjapullon ja lasit. No, emme olleet, kun ei ollut näistä häätavoista aavistustakaan. En ollut ollut edes häissä kuin viimeksi viisivuotiaana, ja morsian kyllä tiesi sen. Onneksi sitten soitin äidilleni, joka hankki pullon ja lasit, ja niin oli morsian onnellinen. :)

Mutta tuon jälkeen en ole kaasoksi halunnut, ja omat hääni pidettiin kaikessa hiljaisuudessa vain ihan lähisuvun kesken ilman kaasoja tai muuta härpäkettä.

En muuten ole monissa valinnoissani kovin ympäristöystävällinen (meillä on kaksi autoa), mutta noiden turhien häärojujen käyttöä en ole koskaan tajunnut. Niiden suhteen mietin aina, miten sellainen kuormittaa ympäristöä ja on jopa itse morsiusparille täysin turhaa, tarpeetonta ja kertakulutuskamaa. Mielestäni koristeeksi käyvät kukat ja kynttilät, hääkarkit, rusetit yms. ovat aivan naurettavia aikuisten ihmisten juhlissa. Samoin sellainen hääpaikka, johon täytyy ihmisiä kuskailla esim. ensin tulevat henkilöautoilla ja sitten tilausbusseilla jne. on turhaa kulutusta. Yhteiskuljetus on tietenkin ok, jos suurin osa häävieraista sitä käyttää ja jättää sen oman autonsa kotiin mutta esim. eräissä häissä vuosi sitten suurin osa tuli omilla autoilla, osa perheestä meni yhteiskuljetuksella ja sitten yksi henkilö siirsi auton bussin perässä hääjuhlapaikalle... Mitä järkeä?????

Nykypäivän morsiamet - siis ne, jotka haluavat näyttävät juhlat - voisivat monilla pienillä valinnoilla tehdä häistään paitsi ikimuistoiset, myös vähemmän kuluttavat ilman kertakulutuskrääsää...

Vierailija
104/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaason tai bestmanin rooli on minustakin kunnia-asia, itse olen saanut olla kahdesti kaasona ja ensimmäisellä kerralla kaivelin kyllä tietoa vähän joka paikasta. Toki morsiamia on erilaisia ja toiset haluavat toista kuin toiset, mutta yleensähän kaaso on morsiamelle hyvin läheinen joten hänen kyllä kuuluisi tietää millaisista asioista hääpari pitää. Otan myös kutsun häihin jonkinlaisena kunnianosoituksena, onhan se osoitus siitä että olen niin tärkeä ihminen hääparille että he haluavat minut paikalle elämänsä päivään. Kerran olen tosin ollut avecina häissä, joissa morsian halusi että häntä palvellaan pöytään ihan kaikessa, siis ruuat, juomat jne tuotiin kaikki pöytään. Se meni ehkä hieman diivailuksi.

Vierailija
105/196 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minusta on parempi jos morsian kertoo mitä haluaa ja mitä ei. Ei kaaso tai sulhanen näe morsiamen pään sisään ja tiedä mitä mieltä morsian on mistäkin jutusta.

Kun minä olin ystäväni kaaso, se oli minulle kunnia-asia ja selvitin miten kaasojen oletetaan toimivan. Pieni tsekkaus vaikkapa naimisiin.infon sivuille olisi auttanut paljon.

Vierailija
106/196 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettaisin että morsian kertoo mitä itse tahtoo, eikä odota kaasojen tajuavan kulmakarvojen asennosta mitkä jutut pitää järjestää.

Minä esimerkiksi en tykkää shampanjasta, enkä ylipäätään kuohuviineistä. Olisi mennyt hukkaan se shampanjapullo meidän hääautossa. =)

että minusta on parempi jos morsian kertoo mitä haluaa ja mitä ei. Ei kaaso tai sulhanen näe morsiamen pään sisään ja tiedä mitä mieltä morsian on mistäkin jutusta.

jossa hääpari oli vuokrannut kalliin auton jostain liikkeestä hääautoksi. Oli kova helle ja se shampanjapullo kosahti sinne autoon! Siinähän sitte hääyön pesivät autoa, kun se piti seuraavana päivänä palauttaa.

Ihan pieni varotuksen sana vaan...

Vierailija
107/196 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkossa hän ujelsi ja vollotti siihen tyyliin että miespoloni kanssa hytkyimme kun yritimme pidätellä alttarilla naurua. Anoppi kuulosti metsästyskoiralta joka kärsii eroahdistusta pihan perällä liian lyhyessä narussa!

Vierailija
108/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi esti mua heittämästä kimppua kun oli niin hieno ja kallis. Toi pöytäkoristeen tilalle :D

Vierailija
109/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät olivat koko päivän ja illan kestävät. Tarjoiluna keitto ja vesi tai mehu, sekä kahvi, ja kakku, mikä loppui kesken.

Vierailija
110/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ystävistä ei voinut osallistua morsiammen polttareihin, sen takia emme ansainneet kaasolta ystävällistä käytöstä.

Vierailija
111/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne kaikki vieraat eivät päässeet (matkat maksoivat, lapsiperheen vaikeaa tulla monella kulkuvälineellä). Myöhemminkin siitä on saatu kuulla morsiamelta.... kiva.

Vierailija
112/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka juoksutti ystäväpiirinsä näännyksiin. Läheisimmät olivat häissä ihan puhki, sillä Miss Morsian oli järjestänyt hääpäivän aamuksi mm. luonnonkukkakimppu-uran a)poimiminen b)sitominen.

Vierailija
113/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan kanssa oli kyllä viiniä, eikä kyse absolutisti-häistä.

Vierailija
114/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi saarnasi miten seksi on häälahja Jumalalta jonka saatte avata kotiin päästyänne

Vierailija
115/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tietynlaiset polttarit

-kutsui tietyt ihmiset ylläpitämään jonkinlaista roolia

- kiukutteli vieraille, kun ei saanut haluamiaan häälahjoja (ahne kun oli, vaati tod. kalliita ja hyökkäsi heti katsomaan lahjapöytää)

häät olivat tunnelmaltaan väkinäiset.

Myöhemmin vaati babyshowerit ja muut vauvankatsojaiset ennen ristiäisiä - ja kaikki lahjojen toivossa! Törkeä akka.

Vierailija
116/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahallinen hyöty irti omasta elämästä.

Vierailija
117/196 |
12.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina mentiin miehen kanssa kavereiden häihin. Pariskunta oli tainnut kutsua liikaa vieraita, koska about 15 vierasta oli tunkettu noutopöydän viereen. Noutopöydän ja tuolin väliin jäi tollanen max 20 senttiä tilaa..

Itse olin viimeisilläni raskaana eli.. Ja kuulutukset ym. eivät kuuluneet sinne kyökin puolelle ollenkaan (ei mikkiä) ja ihmiset valitti ja marisi, kun me oltiin tiellä ja taapero kehtasikin tökkiä muita (toisessa pöydässä oli vanhemmat ja 2 lasta, toinen oli n. vuoden ikäinen ja toinen pari vuotias).

Ruoka oli niiiiiin fiiniä, niin fiiniä että (morsiamelle EI kelvannut mitkään normi ruuat). Ja kelleen ei tietty kelvannut.. Ja tarjolla oli vaan ruokajuomaksi viiniä (lapsia ei oltu huomioitu mitenkään ja lapsivieraita oli paikalla tollaset 20 kappaletta eikä myöskään raskaana olevia, itse en ollut ainut paksukainen sinä iltana). Koska MORSIAN oli halunnut näin! Eihän ruuan kanssa voi juoda mehua, maitoa, piimää tai edes VETTÄ!

Morsian säkisi koko ajan, milloin kaaso oli väärässä paikassa väärään aikaan, kun hänen piti mennä vessaan ja kaason olisi pitänyt tulla pitämään sitä laahusta jne. jne. jne. jne.

Vierailija
118/196 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se kyllä riitti.

Hääparin puolesta järjestelyihin varsin kiitettävästi osallistui morsion äiti, joka oli suunnitellut juhlallisuudet alusta loppuun.

Kaasoja ja bestmanejä oli valittu neljä, yhteensointuvat asut tietysti.

Kirkonmenot alkoivat häämarssEilla: ensimmäisen aikana saapuivat morsiusparin vanhemmat etupenkkeihin, toisen aikana morsiusneidot, jotka nyökkäilivät ympärilleen muille vieraille (tässä vaiheessa jo aloin aavistella pahaa loppupäivästä) ja kolmannen marssin aikana sitten vihdoin morsiuspari saapui paikalle. Yksi kaasoista kertoi jälkikäteen, että vihkiharjoitukseen kirkkoon ei oltu ollenkaan kutsuttu pappia tai kanttoria. Ainoastaan morsiamen äiti ja muut asianosaiset olivat siellä laskemassa askeleita ja suunnittelemassa marssijärjestystä ja sitä, mikä näyttää parhaimmalta.

Vieraita oli noin kaksisataa ja rahaa oli todella laitettu palamaan mm. tarjoiluissa ja hääpaikan valinnassa. Ei siinä mitään valittamista. Se mikä häiritsi eniten, oli se että itse hääpari vaikutti vain paikalle haalituilta statisteilta, joiden piti oikeaan aikaan patsastella oikeassa paikassa morsiamen äidin laatiman käsikirjoituksen mukaan.

Ja ihan totta tosiaan, käsikirjoitus häistä oli oikeasti olemassa. Naurettiin sille moneen kertaan yhden kaasoista kanssa jälkikäteen. Se on parikymmentä sivuinen vihkonen, jossa on minuuttiaikataululla kerrottu, mitä milloinkin tapahtuu, ja kuka hoitaa. Tyyliin:

15:24, vihkiminen on ohi, Mirja(kaaso) antaa hääkimpun morsiammelle ja palaa omalle paikalleen.

15:30, kirkko on tyhjä vieraista. Pekka (bestman) kerää kirkosta kukkakoristeet ja vie ne Land Roverin takaluukkuun ja huolehtii ne juhlapaikalla paikalleen.

18:37, vieraat ovat hakeneet pääruokaa. Risto (bestman) ilmoittaa, milloin jälkiruoka tarjoillaan. Krista (kaaso) varmistaa, että hääparilla on juomaa laseissaan.

Jösses. Onneksi säästyin kaasonakilta noissa bileissä.

Vierailija
119/196 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin häissä, jossa kaasolla oli kermanvaalea silkkinen iltapuku, Puvussa oli lisäksi tiukka hihaton yläosa ja leveä poimutettu helma. Puku oli jopa loisteliaampi mitä morsiammen perinteinen luonnonvalkoinen hääpuku. Kaaso ei siis pelkästään ylittänyt morsianta puvullaan vaan varasti koko shown, ollen todella "kaunis morsian".

Myöhemmin morsian kertoi minulle, että eivät olleet kaason kanssa jutelleet kaason vaatteista sen enempää, mutta toista "morsianta" hän ei todellakaan ollut häihinsä odottanut...

Ja huvittavinta tässä koko asiassa oli, että omissa häissään kyseinen kaaso pukeutui hyvin värikkääseen puna-valkoiseen pukuun ja yksinkertaisempaan meikkiin+kampaukseen, mitä kaasona ollessaan.

Olen itse törmännyt ihan samaa, kirkolla kysyinkin mieheltäni miksi morsian on ottamassa vieraita vastaan. Kaason puku oli todellinen prinsessaunelma kultaisilla koristeillaan. Huvittavinta vielä että kaaso kantoi pukuaan koko ajan kuitenkin ylhäällä eikä hänellä ollut minkäänlaisia kenkiä jalassa. Myös morsiammen sisaruksilla oli valkoiset lyhyet mekot, samanlaiset joita itse käytän rannalla ollessani..

Toisissa häissä kaaso veti järjettömät kännit ja haukkui morsiamen heti vihkimisen jälkeen että kuinka p**kan miehen hän ottikin.

Vierailija
120/196 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eturivi kuuli selvästi. Taisi olla vähän paineessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän