Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
1601/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Onko tämä sama Pasha joka nyt voitti Moldovan viisut? 🤔🧐😄

Jotkut valittaa että Pashan edellinen viisu oli runsaasti parempi kuin tämä uusi. En tajua, Lautar oli tosi kökkö, Soarele si luna kunnon bängeri

Vierailija
1602/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moldova valitsi omasta tarjonnastaan hyvän edustajan. Serbian biiseistä oikein mikään ei tänä vuonna ollut sellainen erottuva. Tasaisia 7 biisejä. Plussaa annan omasta kielestä. Islannilla oli tylsät vaihtoehdot ja että minä inhoan noita superfinaaleja. Norja onneksi luopui siitä. Turhaa rahastusta eikä minulla vaikuttaisi yhtään siihen, mitä äänestän. Islannin kappale meni toisesti korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei pelastaisi edes islannin kieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kommentoinut Islantia koska ei ole ollut mitään syytä. Tosi mitäänsanomaton mutta ihan laadukas paketti. Menee Tanskan kanssa samaan pohjoismaiden B-luokkaan (tosin se Tanskan laulaja taitaa olla niin riippuvainen autotunesta ettei näitä voi siltä osin verrata)

Vierailija
1604/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi kilpailuhenkinen viisujen suhteen, mutta oon aika rauhassa nyt vaan nauttinut niistä hyvistä biiseistä, joita on valittu. Oon tajunnut sen, että vaikka sieltä tulisi hittejä vielä, niin olisi mahdotonta saada sellaista biisiä, joka kilpailisi Cha Cha Chan kanssa. Juu, metallivaikutteita, sekopäisiä esityksiä ja vaihtoehtomusiikkia on tulossa, mutta mikään ei yhdistä niitä näin eikä ole samalla tavalla joukkohurmosta aiheuttavia. Luulen että yksi ratkaiseva tekijä on tuo Cha Cha Cha osa: väkijoukko voi helposti laulaa/huutaa siinä mukana, vaikkei osaisi suomea, ja se todellakin vie mennessään. En sano, ettei Suomella olisi haastajia, mutta riippumatta siitä mille sijoitukselle päästään top vitosessa (koska näen sen melkein väistämättömänä) ollaan jo valloitettu maailman sydämet.

Vierailija
1605/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko epäkorrektia sanoa? Mutta mä rakastan tuota lyhytkasvuista huilistia!😍 Ja miten ne ns. Haastaa toisiaan laulajan kanssa yhdessä vaiheessa, lol😂

keski-aika fiilikset tulee.

Esityksessä on outoa se, että taustalaulajat vetää lujemmin kuin solisti itse. Onhan tuo erikoinen esitys kaikkine hirvensarvineen ja huilisteineen, mutta Kalush puhutti silti enemmän.

Vaikutteita on ilmeisesti tullut naapurista.

Vierailija
1606/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko epäkorrektia sanoa? Mutta mä rakastan tuota lyhytkasvuista huilistia!😍 Ja miten ne ns. Haastaa toisiaan laulajan kanssa yhdessä vaiheessa, lol😂

Esityksessä on outoa se, että taustalaulajat vetää lujemmin kuin solisti itse. Onhan tuo erikoinen esitys kaikkine hirvensarvineen ja huilisteineen, mutta Kalush puhutti silti enemmän.

Ymmärsin, että Moldovalla oli samoja äänimiksausongelmia kuin UMKssa, mikä selittänee jotain.

Moldovalaiset näyttävät närkästyvän näistä vertauksista, koska ilmeisesti esitys kuvastaa heidän autenttista kulttuuriaan, eikä ole esim. Ukrainan inspiroima.

Vierailija
1607/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pashan ääni ei valitettavasti kuulu tuossa videossa ollenkaan. Ei hänen äänensä mikään kovin voimakas ole ollutkaan, mutta nyt se on hävinnyt johonkin.

Vierailija
1608/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän koukku! :D mut jää vielä Käärijän taakse!

Vierailija
1609/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Moldovalla oli viisujen hauskin esitys ja biisi. Oli pakko äänestää!

Vierailija
1610/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempparit tähän mennessä (ei paremmuusjärjestyksessä, paitsi Suomi eka :)):

Suomi, Saksa, Norja, Australia, Moldova, Slovenia.

Kroatialle erityispiste niin paskasta biisistä että se on jo tragikoomisen surkea :D kaikki muut on olleet suorastaan tylsiä, eikä Loreenin mahdollinen edustus nosta omassa silmissä Ruotsia euroviisuvoittajaksi, siinä vasta tylsä kappale eikä edes mikään bängeri. Jokainen suomalainen UMK-kisaaja olisi tänä vuonna kyllä pärjännyt finaaliin saakka, mut Käärijä ihan ehdoton top3:n pelkästään jo energiallaan.

Vierailija
1611/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Ruotsin edustaja selvinnytkään eilen?

Vierailija
1612/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, että Moldovalla oli samoja äänimiksausongelmia kuin UMKssa, mikä selittänee jotain.

Moldovalaiset näyttävät närkästyvän näistä vertauksista, koska ilmeisesti esitys kuvastaa heidän autenttista kulttuuriaan, eikä ole esim. Ukrainan inspiroima.

Moldovan finaali oli kotikutoinen ja pienimuotoinen tilaisuus, paitsi kestoltaan. Kuinka yleisö jaksoi istua paikoillaan hievahtamatta tuntikaupalla? Suomen umk nousee silmissä huimasti. Noin se pitää järjestää tehokkaasti eikä pitkittää pitkittämistään.

Vierailija
1613/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ruotsissa mennään pitkän kaavan mukaan.

Vierailija
1614/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaahan sanottiin keiran kohdalla huiluista.

Ei kukaan kansa voi omia huilua itselleen. Eikä ne valittajat olleet edes ukrainalaisia.

Meidän pitää varmaan keksiä biisi,jossa on joku kantele ja Kalevalan tarina.

(Mielellään hevi versiona)

Vierailija
1615/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No samaahan sanottiin keiran kohdalla huiluista.

Ei kukaan kansa voi omia huilua itselleen. Eikä ne valittajat olleet edes ukrainalaisia.

Meidän pitää varmaan keksiä biisi,jossa on joku kantele ja Kalevalan tarina.

(Mielellään hevi versiona)

...tosin tämä on jo osaltaan olemassa; Amorphis.

Mutta en nyt ajatellut sitä.

Vierailija
1616/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, sehän oli vanha Andra chansen eli jämiä vaan ja taso sen mukainen.

Vierailija
1617/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbian kisasta vielä.

Luke Black voitti vaikka ei ollut juryn eikä yleisön suosikki. 2 molemmissa.(10 pistettä)

Kakkossija oli jaettu 18 pistellä.

Tämä yleisön suosikki kun esiintyi, olin ensin,että vau mikä "mieskarkki" ,mutta biisi oli ihan hönö "habibi habibi"..

Ja mieskarkkiuskin suli jonnekin....kumma.

Vierailija
1618/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvat huhut kertovat, että Mae Muller edustaisi Iso-Britanniaa Euroviisuissa. Hän on jonkunlainen tiktok -ja musiikki-tähti muttei kuulu a-listan artisteihin kumminkaan. Häneltä odotetaan geneeristä pop-biisiä joka trendaisi tiktokissa. Olisin ihmeissäni jos se olisi Mae koska luulen että "kotikisoihin" haluttaisiin iso artisti edustamaan. 

Vierailija
1619/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvat huhut kertovat, että Mae Muller edustaisi Iso-Britanniaa Euroviisuissa. Hän on jonkunlainen tiktok -ja musiikki-tähti muttei kuulu a-listan artisteihin kumminkaan. Häneltä odotetaan geneeristä pop-biisiä joka trendaisi tiktokissa. Olisin ihmeissäni jos se olisi Mae koska luulen että "kotikisoihin" haluttaisiin iso artisti edustamaan. 

Biisi julkaistaan ilmeisesti torstaina. Ainakin esittäjä julkaistaan silloin.

Kyllä se tulee porua aiheuttamaan jos edustaja on joku Mae Muller.

Vierailija
1620/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkimaku on kyllä jännä asia.

Esim.olen yrittänyt kuunnella Ranskan biisiä.monta kertaa ja pitää tavallaan pakottaa kuuntelemaan sitä. Tiedostan,että se on "hyvä",mutta ei tee mieli soittaa. Ehkä herää isolla areenalla henkiin enemmän itselle.

Sitten taas luukutin Saksan edustajaa ja Moldovankin olen katsonut useammin..

Ulos jäänyt Jann oli kuuntelussa.

Norjan biisin osaan.

Mitään järjestyksiä en toki vielä osaa tehdä.

Niin ja Espanjan: hieno ja hyvä laulaja,mutta en "jaksa"" kuunnella.

Ja minusta nuo Euroviisujen viralliset YouTube sivut on jotenkin sekavat. Tai en tiedä millä perusteella siellä on mikäkin biisi/video esillä.

Varsinaiselta "soittolistaltakin" löytyy vain muutama maa.

Ketju on lukittu.