Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Luen tylsyyttäni umk2019 ketjua ja naurattaa siellä kommentit. mm.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin löysää!! Puuduttavan uupunut löysälaulaja ja syntikka vuodelta yläasteen konva. Se Chris Martininkin "musa" on kuin pirijuna verrattuna tohon velttouteen.
Ihanaa kuin meidän ei tarvitse enää kärvistellä noissa ajatuksissa 🤣
Ketä tässä tarkoitettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkimaku on kyllä jännä asia.
Esim.olen yrittänyt kuunnella Ranskan biisiä.monta kertaa ja pitää tavallaan pakottaa kuuntelemaan sitä. Tiedostan,että se on "hyvä",mutta ei tee mieli soittaa. Ehkä herää isolla areenalla henkiin enemmän itselle.
Sitten taas luukutin Saksan edustajaa ja Moldovankin olen katsonut useammin..
Ulos jäänyt Jann oli kuuntelussa.
Norjan biisin osaan.
Mitään järjestyksiä en toki vielä osaa tehdä.
Niin ja Espanjan: hieno ja hyvä laulaja,mutta en "jaksa"" kuunnella.
Ja minusta nuo Euroviisujen viralliset YouTube sivut on jotenkin sekavat. Tai en tiedä millä perusteella siellä on mikäkin biisi/video esillä.
Varsinaiselta "soittolistaltakin" löytyy vain muutama maa.Viisukeskustelut menee liian usein inhottavaksi v*ttuiluksi. Sinänsä ymmärrettävää: musiikki on niin henkilökohtainen ja tunnepitoinen kokemus, että kun toinen haastaa oman subjektiivisen mielipiteen tai kommentoi sitä kovasanaisesti alkaa helposti nähdä punaista. Ei kai siltä voi välttyä, mutta yritän itse välttää pahinta vastakkainasettelua, esim. "kuka voi tästä pitää" tms
Ranska on mulle ihan jees, mutta koska taso on mitä on, on silti mun top kympissä. Sama Ukrainan kohdalla.
San Marino, Romania ja Irlanti on mulle yksinkertaisesti huonoja.
Latviassa, Liettuassa, Australiassa, Italiassa ja Hollannissa on joku ihan kiva koukku, mutta en ole myyty, ainakaan vielä. Slovenia tosi kiva.
Maltasta tykkään, mutta olen huomannut että olen aika yksin siinä. Biisi on ihana piristysruiske ja rakastan saksofonia. Esityksessä on hyvä tunnelma. Eihän se pyörää keksi uusiksi, mutta tarvitseeko kaikkien biisien?
Puola ja Norja on ärsyttäviä renkutuksia. Norjassa ärsyttää myös tuo vähän tilannetajuton soturiteema.
Tsekkiä, Serbiaa ja Moldovaa olen luukuttanut ihan kunnolla, samoin kuin Cha Cha Chata.
Viron biisin kertsin melodia aiheuttaa mulle päänsärkyä. Espanja on taiteellinen ja hieno, mutta en jaksa kuunnella sitä muuten vaan. Ja Kroatia on niin pasha, että alan kohta pitämään siitä jos huonosti käy :D
Oon aika samoilla linjoilla niistä mitkä olen ehtinyt kuunnella. Espanja ei nappaa vaikka ymmärrän toki tämän flamencomaisen taiteellisen elementin ja vahvan naislaulannan ja tulkinnan siinä mutta yhtenäkin vuonna kun Ranska oli muka ennakkosuosikkina ennen Måneskinia tiesin sisimmässäni että Ranska ei voita koska sillä oli jotain taiteellisuusarvoa joka ei kuitenkaan uponnut kansojen syviin riveihin. Tiesin että Måneskin kiinnostavammalla ja jotenkin lähestyttävämmällä rokkibiisillään voittaa.
Puola ei nappaa itselläkään ja inhokkini on Norja. Se olisi tosi ikävää jos Norja menisi Suomen edelle koska mielestäni kappale on kuin jotain euroviisukitchiä eikä sitä minun silmissäki voi ottaa vakavasti niin että se menisi kärkeen. En voi sietää sitä merimieslauluvibaa/soturivibaa siinä niin että arvottaisin biisin top5:nkään. Toki se on tarttuva joka jää mieleen toisin kuin esim Espanjan kohdalla en saa yhtään mieleen miten se meni. Ehkä Espanjan biisin musiikkikulttuuri ja laulutyyli ei uppoa kaikkialla. Toki varmaan raadit ylistää sitä yli kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luen tylsyyttäni umk2019 ketjua ja naurattaa siellä kommentit. mm.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin löysää!! Puuduttavan uupunut löysälaulaja ja syntikka vuodelta yläasteen konva. Se Chris Martininkin "musa" on kuin pirijuna verrattuna tohon velttouteen.
Ihanaa kuin meidän ei tarvitse enää kärvistellä noissa ajatuksissa 🤣
Ketä tässä tarkoitettiin?
umk:ssa vuonna 2019 oli darude ja kolme eri kappaletta, joista katsojat sai äänestää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serbian kappaleessa huohotetaan kuin joku lirkuttelija onlyfansissa
Oisko tää ollut parempi vaihtoehto Serbialle?
Tykkäsin itseasiassa myös tästä, mukavan menevä vaikka yleensä ei oo mun tyyliä nuo jumppapukunaiset tukkaa heiluttelemassa😄
Tämä oli kyllä samanlaista aikamatkailua kuin Norjan esitys. Mutta saa tykätä, en minä sillä :)
Olen jo kauan sitten huomannut, että oma musiikkimakuni poikkeaa muusta viisuyleisöstä. Niinpä en veikkaile voittajia, kun en tajua siitä mitään ja omat suosikit on sijoittuu miten sattuu.
Kuuntelen paljon kreikkalaista poppia ja harmittaa, kun he eivät niitä laita Euroviisuihin. Saan itse kotona kuulla, että taasko euroviisut soi ja ajattelen, että olisikin.
Suomen viisujury antoi viime vuonna Ruotsille 12 pistettä ja Ukrainalle 0! Ohhoh!
Taidan olla ainoa joka tykkää Puolan biisistä. Kesäinen, kepeä ja ennen kaikkea koukuttava biisi. Kertosäekin jää mieleen. Norjakin on kiva, Alessandra laulaa todella hyvin mutta on mielenkiintoista nähdä miten tuota pienimuotoista live-esitystä muutetaan. Myös Puolalla on aika paljon tekemistä liven kanssa. Serbia on ihan ok, Moldovalla oli huomattavasti parempi biisi viime vuonna.
Ranska on myös ihan ok. Odotan ensin, että kaikki biisit julkaistaan ja teen sitten parempia top-listoja. Itselleni tuo Käärijän biisi ei ole hirveästi iskenyt, mutta toki toivon sen menestyvän viisuissa.
Tällä viikolla saamme lisää viisubiisejä. Ruotsin ja Portugalin finaalit, Sveitsin, Kreikan, Itävallan ja Iso-Britannian biisien julkistus. Odotan eniten Sveitsiä, Itävaltaa ja Iso-Britanniaa koska niiden biisistä ei tiedetä yhtään mitään. Jokainen voi nousta voittajasuosikkien joukkoon. Sveitsiltä tiedetään esittäjä joka on Remo Forrer. Itävaltaa edustaa duo Teya & Salena. Israelia edustaa Noa Kirel biisillä Unicorn. Sveitsin biisi julkaistaan huomenna, Itävallan ja Israelin keskiviikkona.
Huomenna muuten alkaa myös Euroviisu-semifinaalien ja finaalin lippujen myynti! Hinnat 30-380 puntaa per tiketti. Siihen lisäksi lennot, majoitus, ruoat jne.
Lisäyksenä tuohon: Israelin biisi julkaistaan myös (vihdoin) keskiviikkona!
*ups en lukenut viestiäsi kunnolla! Olitkin maininnut sen
Se ukrainalainen melloissa oli aika hyvä. Kaunis biisi ja hyvä ääni
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla ainoa joka tykkää Puolan biisistä. Kesäinen, kepeä ja ennen kaikkea koukuttava biisi. Kertosäekin jää mieleen. Norjakin on kiva, Alessandra laulaa todella hyvin mutta on mielenkiintoista nähdä miten tuota pienimuotoista live-esitystä muutetaan. Myös Puolalla on aika paljon tekemistä liven kanssa. Serbia on ihan ok, Moldovalla oli huomattavasti parempi biisi viime vuonna.
Ranska on myös ihan ok. Odotan ensin, että kaikki biisit julkaistaan ja teen sitten parempia top-listoja. Itselleni tuo Käärijän biisi ei ole hirveästi iskenyt, mutta toki toivon sen menestyvän viisuissa.
Tällä viikolla saamme lisää viisubiisejä. Ruotsin ja Portugalin finaalit, Sveitsin, Kreikan, Itävallan ja Iso-Britannian biisien julkistus. Odotan eniten Sveitsiä, Itävaltaa ja Iso-Britanniaa koska niiden biisistä ei tiedetä yhtään mitään. Jokainen voi nousta voittajasuosikkien joukkoon. Sveitsiltä tiedetään esittäjä joka on Remo Forrer. Itävaltaa edustaa duo Teya & Salena. Israelia edustaa Noa Kirel biisillä Unicorn. Sveitsin biisi julkaistaan huomenna, Itävallan ja Israelin keskiviikkona.
Huomenna muuten alkaa myös Euroviisu-semifinaalien ja finaalin lippujen myynti! Hinnat 30-380 puntaa per tiketti. Siihen lisäksi lennot, majoitus, ruoat jne.
Joo siis Puolan biisihän ON korvamato. Tuli vähän Chanel mieleen tästä. Live ei kuulostanut kyllä kauhean hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis Puolan biisihän ON korvamato. Tuli vähän Chanel mieleen tästä. Live ei kuulostanut kyllä kauhean hyvältä.
Chanel tulee mieleen videolta, siellä paljaat pakarat vaan vilkkuu. Karu totuus iskee päin pläsiä, kun tajuaa kuinka käsittämättömän huono laulaja Blanka on. Ihan kuin joku 8-9-vuotias suvun suuri ylpeys esittäisi ohjelmaa mummon 70-vuotisjuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko epäkorrektia sanoa? Mutta mä rakastan tuota lyhytkasvuista huilistia!😍 Ja miten ne ns. Haastaa toisiaan laulajan kanssa yhdessä vaiheessa, lol😂
keski-aika fiilikset tulee.Esityksessä on outoa se, että taustalaulajat vetää lujemmin kuin solisti itse. Onhan tuo erikoinen esitys kaikkine hirvensarvineen ja huilisteineen, mutta Kalush puhutti silti enemmän.
Vaikutteita on ilmeisesti tullut naapurista.
Ymmärsin, että Moldovalla oli samoja äänimiksausongelmia kuin UMKssa, mikä selittänee jotain.
Moldovalaiset näyttävät närkästyvän näistä vertauksista, koska ilmeisesti esitys kuvastaa heidän autenttista kulttuuriaan, eikä ole esim. Ukrainan inspiroima.
No samaahan sanottiin keiran kohdalla huiluista.
Ei kukaan kansa voi omia huilua itselleen. Eikä ne valittajat olleet edes ukrainalaisia.Meidän pitää varmaan keksiä biisi,jossa on joku kantele ja Kalevalan tarina.
(Mielellään hevi versiona)
Jaa niin kuin Amorphis edustamaan? :D No joo, jos nyt ei kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolan biisi ois mulle guilty pleasure, jos se ois paremmin laulettu. Levyllä ääni on liian käsitellyn kuuloinen mun makuun, ja livenä taas Blanka ei ihan osaa tai loppupuolella edes jaksa.
Sitä en tiedä, ymmärtääkö tuo Puolan delegaatio pistää Blankaa laulutunneille ennen viisuja. Eihän se heidän vuoden 2021 sisäinen valintansakaan laulaa osannut, kuten kävi ilmi aina kun hän jätti laulamatta ja saatiin kuunnella häntä lahjakkaampaa taustalaulajaa.
Itävallan edustusbiisi on ilmeisesti nimeltään Poe ja siinä lauletaan.. niimpä, arvasitkin jo, Edgar Allan Poesta. Jos pitäisi arvata noiden klippien perusteella niin Itävalta ei tänä vuonna esiinny Euroviisu-finaalissa. https://www.youtube.com/watch?v=f9zDC-_9UUg
Siitä noin 13 sekunnin klippi. Voi miksi! Miksi pitää lähettää tollasta Viisuihin?
Olisivat valinneet vaikkapa Poxrucker Sistersin.
Vierailija kirjoitti:
Itävallan edustusbiisi on ilmeisesti nimeltään Poe ja siinä lauletaan.. niimpä, arvasitkin jo, Edgar Allan Poesta. Jos pitäisi arvata noiden klippien perusteella niin Itävalta ei tänä vuonna esiinny Euroviisu-finaalissa. https://www.youtube.com/watch?v=f9zDC-_9UUg
Siitä noin 13 sekunnin klippi. Voi miksi! Miksi pitää lähettää tollasta Viisuihin?
Olisivat valinneet vaikkapa Poxrucker Sistersin.
Täällä on pidempi klippi. Mutta ei tää biisi vain vakuuta mua ollenkaan.
https://twitter.com/EurovisionNow1/status/1632682289669763072
Kaipa tääkin on tehty ensisijaisesti tiktokkia ajatellen.
Mä tykkäsin tästä Serbian poppibiisistä vaikka Luke Blackin oli parempi biisi. Serbialla oli monta ihan tarttuvaa kappaletta
Mutta esitys. Ihan painajainen jollekin jolla migreeni/epilepsia, varoitan siis.
En ole lukenut koko ketjua, mutta Ruotsin Theozhan on aivan mahtava! Olen kuunnellut pojan koko tuotannon jo, ja siellä on niin upeita poppisluomuksia, että sielu sulaa. Loreen on tylsä ja iloton Theoziin verrattuna. Tänä vuonna euroviisut on jo tähän mennessä parhaat vuosikymmeneen! Käärijä ja Theoz! Heja Suomi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serbian kappaleessa huohotetaan kuin joku lirkuttelija onlyfansissa
Oisko tää ollut parempi vaihtoehto Serbialle?
Tykkäsin itseasiassa myös tästä, mukavan menevä vaikka yleensä ei oo mun tyyliä nuo jumppapukunaiset tukkaa heiluttelemassa😄
Tämä oli kyllä samanlaista aikamatkailua kuin Norjan esitys. Mutta saa tykätä, en minä sillä :)
Voinee olla mutta jotain tarttuvaa siinä oli ja ihania nuo kitarat.
Varmaan sellainen joka saa tasaisesti hyviä pisteitä kaikilta mailta.