Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
1621/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvat huhut kertovat, että Mae Muller edustaisi Iso-Britanniaa Euroviisuissa. Hän on jonkunlainen tiktok -ja musiikki-tähti muttei kuulu a-listan artisteihin kumminkaan. Häneltä odotetaan geneeristä pop-biisiä joka trendaisi tiktokissa. Olisin ihmeissäni jos se olisi Mae koska luulen että "kotikisoihin" haluttaisiin iso artisti edustamaan. 

Biisi julkaistaan ilmeisesti torstaina. Ainakin esittäjä julkaistaan silloin.

Kyllä se tulee porua aiheuttamaan jos edustaja on joku Mae Muller.

Miksi eivät pidä kisoja edustajasta?

En tiedä yhtään kuka tuo on, en kyllä tiennyt Sam Ryderiakaan viime vuonna.

Vierailija
1622/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikan biisi julkaistaan huomenna. Saas nähdä, ei ole kyllä korkealla odotukset. Siitähän on joku oikeuskeissi meneillään, toinen ehdokas on haastanut radioyhtiön oikeuteen peukaloiduista tuloksista. Näemmä silti pitäytyvät valinnassaan.

https://eurovoix.com/2023/02/08/greece-lawsuit-melissa-mantzoukiss/

Vähän liikaa näitä korruptoituneita kisoja jo tähän asti keväällä (krhm, Puola) 😬 mites sitten itse viisuissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvat huhut kertovat, että Mae Muller edustaisi Iso-Britanniaa Euroviisuissa. Hän on jonkunlainen tiktok -ja musiikki-tähti muttei kuulu a-listan artisteihin kumminkaan. Häneltä odotetaan geneeristä pop-biisiä joka trendaisi tiktokissa. Olisin ihmeissäni jos se olisi Mae koska luulen että "kotikisoihin" haluttaisiin iso artisti edustamaan. 

Itsekkin ihmettelen sitä miksi eivät pidä kisoja vaan valitsevat edustajan. Ilmeisesti yrittävät tällä tavalla varmistaa sen että kisoissa pärjättäisiin edes kohtalaisesti ja sen, ettei kisoihin valittaisi "vääriä" artisteja. Ja ilmeisesti kutsuformaatilla on myös mahdollisuus saada isompia esiintyjiä kuin ilman sitä. Mutta kyllä se antaisi paremman kuvan Iso-Britannian musiikista jos siellä vaikkapa 7 biisiä kilpailisi pääsystä Euroviisuihin. Ei Iso-Britannia ole pärjännyt kovinkaan hyvin jos ei lasketa mukaan viime vuotta. 

Vierailija
1624/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekkin ihmettelen sitä miksi eivät pidä kisoja vaan valitsevat edustajan. Ilmeisesti yrittävät tällä tavalla varmistaa sen että kisoissa pärjättäisiin edes kohtalaisesti ja sen, ettei kisoihin valittaisi "vääriä" artisteja. Ja ilmeisesti kutsuformaatilla on myös mahdollisuus saada isompia esiintyjiä kuin ilman sitä. Mutta kyllä se antaisi paremman kuvan Iso-Britannian musiikista jos siellä vaikkapa 7 biisiä kilpailisi pääsystä Euroviisuihin. Ei Iso-Britannia ole pärjännyt kovinkaan hyvin jos ei lasketa mukaan viime vuotta. 

Olisko ne toistensa kurkussa kiinni,jos olisi vaikka edustaja Walesissa ja Skotlannista 🤔🤷🤣

Oikeasti en tiedä yhtään. Kunhan keksin päästä. Tosin somessa huomannut briteillä olevan joillakin esim. Juuri Walesin tai Skotlannin lippu jossain profiilissa..

Olisi oikeasti kiva katsoa brittien kisoja; ymmärtäisi ainakin kielen!

Vierailija
1625/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimaku on kyllä jännä asia.

Esim.olen yrittänyt kuunnella Ranskan biisiä.monta kertaa ja pitää tavallaan pakottaa kuuntelemaan sitä. Tiedostan,että se on "hyvä",mutta ei tee mieli soittaa. Ehkä herää isolla areenalla henkiin enemmän itselle.

Sitten taas luukutin Saksan edustajaa ja Moldovankin olen katsonut useammin..

Ulos jäänyt Jann oli kuuntelussa.

Norjan biisin osaan.

Mitään järjestyksiä en toki vielä osaa tehdä.

Niin ja Espanjan: hieno ja hyvä laulaja,mutta en "jaksa"" kuunnella.

Ja minusta nuo Euroviisujen viralliset YouTube sivut on jotenkin sekavat. Tai en tiedä millä perusteella siellä on mikäkin biisi/video esillä.

Varsinaiselta "soittolistaltakin" löytyy vain muutama maa.

Viisukeskustelut menee liian usein inhottavaksi v*ttuiluksi. Sinänsä ymmärrettävää: musiikki on niin henkilökohtainen ja tunnepitoinen kokemus, että kun toinen haastaa oman subjektiivisen mielipiteen tai kommentoi sitä kovasanaisesti alkaa helposti nähdä punaista. Ei kai siltä voi välttyä, mutta yritän itse välttää pahinta vastakkainasettelua, esim. "kuka voi tästä pitää" tms

Ranska on mulle ihan jees, mutta koska taso on mitä on, on silti mun top kympissä. Sama Ukrainan kohdalla.

San Marino, Romania ja Irlanti on mulle yksinkertaisesti huonoja.

Latviassa, Liettuassa, Australiassa, Italiassa ja Hollannissa on joku ihan kiva koukku, mutta en ole myyty, ainakaan vielä. Slovenia tosi kiva.

Maltasta tykkään, mutta olen huomannut että olen aika yksin siinä. Biisi on ihana piristysruiske ja rakastan saksofonia. Esityksessä on hyvä tunnelma. Eihän se pyörää keksi uusiksi, mutta tarvitseeko kaikkien biisien?

Puola ja Norja on ärsyttäviä renkutuksia. Norjassa ärsyttää myös tuo vähän tilannetajuton soturiteema.

Tsekkiä, Serbiaa ja Moldovaa olen luukuttanut ihan kunnolla, samoin kuin Cha Cha Chata.

Viron biisin kertsin melodia aiheuttaa mulle päänsärkyä. Espanja on taiteellinen ja hieno, mutta en jaksa kuunnella sitä muuten vaan. Ja Kroatia on niin pasha, että alan kohta pitämään siitä jos huonosti käy :D

Vierailija
1626/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Loreen fani yritti eilen mustamaalata käärijää Youtubessa ottaen esille sen että Käärijä on seurannut "antivaxxeri, Venäjämielistä" poliittista ryhmittymää ja kirjoitti että euroviisuesiintyjille pitäisi tehdä parempia tarkistuksia heidän taustoistaan. Ja laittanut sen Sofi Oksasen twiitin kiertämään jossa Käärijää syytettiin Kremlin seuraamisesta somessa.

Tää otti sen videon alas kun alko saada palautetta ja ilmiantoja. Pelkäs kai että tili suljetaan. Sehän on joku suomalainen ilmeisesti. Ainakin väittää tuntevansa Robinin kun on asunut tämän naapurustossa. Robin on kuulemma 'hirvee ja itserakas' tms.

Ihme hiihtäjä kun diggailee Loreenin lisäksi jotain muinaista Janet Jacksonia vaikka on kuulemma Robinin ikäryhmää?

Sen käyttäjänimi on @TwistedElegance

Vierailija
1627/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2023 TOP 3 aakkosjärjestyksessä:

Ruotsi, Suomi, Ukraina

Muilla mailla ei ole jakoa tänä vuonna. Ukraina saattaa voittaa automaattisesti protestina Venäjää vastaan.

Jos Ukraina ei voita, niin Käärijä saattaa hyvinkin voittaa. Perustelut:

Biisi on hyvä ja helposti mukana laulettava.

Suomen kieli on ehdoton bonus, sillä Euroopassa ei paljon Lontoota puhuta.

Käärijä hahmona näyttää ihan itä-eurooppalaiselta ja voisi ihan hyvin olla vaikka Moldovan edustaja. Se on ehdottomasti plussaa itä-euroopan äänestäjille. Sopivan juntti.

Vierailija
1628/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikkimaku on kyllä jännä asia.

Esim.olen yrittänyt kuunnella Ranskan biisiä.monta kertaa ja pitää tavallaan pakottaa kuuntelemaan sitä. Tiedostan,että se on "hyvä",mutta ei tee mieli soittaa. Ehkä herää isolla areenalla henkiin enemmän itselle.

Sitten taas luukutin Saksan edustajaa ja Moldovankin olen katsonut useammin..

Ulos jäänyt Jann oli kuuntelussa.

Norjan biisin osaan.

Mitään järjestyksiä en toki vielä osaa tehdä.

Niin ja Espanjan: hieno ja hyvä laulaja,mutta en "jaksa"" kuunnella.

Ja minusta nuo Euroviisujen viralliset YouTube sivut on jotenkin sekavat. Tai en tiedä millä perusteella siellä on mikäkin biisi/video esillä.

Varsinaiselta "soittolistaltakin" löytyy vain muutama maa.

Viisukeskustelut menee liian usein inhottavaksi v*ttuiluksi. Sinänsä ymmärrettävää: musiikki on niin henkilökohtainen ja tunnepitoinen kokemus, että kun toinen haastaa oman subjektiivisen mielipiteen tai kommentoi sitä kovasanaisesti alkaa helposti nähdä punaista. Ei kai siltä voi välttyä, mutta yritän itse välttää pahinta vastakkainasettelua, esim. "kuka voi tästä pitää" tms

Ranska on mulle ihan jees, mutta koska taso on mitä on, on silti mun top kympissä. Sama Ukrainan kohdalla.

San Marino, Romania ja Irlanti on mulle yksinkertaisesti huonoja.

Latviassa, Liettuassa, Australiassa, Italiassa ja Hollannissa on joku ihan kiva koukku, mutta en ole myyty, ainakaan vielä. Slovenia tosi kiva.

Maltasta tykkään, mutta olen huomannut että olen aika yksin siinä. Biisi on ihana piristysruiske ja rakastan saksofonia. Esityksessä on hyvä tunnelma. Eihän se pyörää keksi uusiksi, mutta tarvitseeko kaikkien biisien?

Puola ja Norja on ärsyttäviä renkutuksia. Norjassa ärsyttää myös tuo vähän tilannetajuton soturiteema.

Tsekkiä, Serbiaa ja Moldovaa olen luukuttanut ihan kunnolla, samoin kuin Cha Cha Chata.

Viron biisin kertsin melodia aiheuttaa mulle päänsärkyä. Espanja on taiteellinen ja hieno, mutta en jaksa kuunnella sitä muuten vaan. Ja Kroatia on niin pasha, että alan kohta pitämään siitä jos huonosti käy :D

Mitä?! Mama kupila traktora 🎶🎶🎶

Heh, soi välillä itselläni päässä.

Itse en jaksa alkaa vääntämään yleensä negatiivisesti. Tai mene erikseen kertomaan jonnekin biisin kommenttikenttään etten tykkää siitä.

Ja itselleni on ihan ok, ettei joku tykkää vaikka Cha Cha chaasta. Turhaan asiasta on alkaa tappelemaan; ei se saa ketään tykkäämään siitä sen enempää.

Siirryin pois tuolta umk ketjustakin,kun en jaksa enää.

Fanaattinen fanittaminen on outoa itselleni.

Mutta. Tykkään monesta biisistä. Äänestänkö niitä? Luultavasti en. (Viime vuonna tosin äänestin Ukrainaa,kun biisikin oli hyvä).

Vielä on biisejä jäljellä ja varmasti osa jo julkaistuistakin alkaa nostamaan osakkeita silmissä.

Vierailija
1629/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Suomi, Ukraina

Muilla mailla ei ole jakoa tänä vuonna. Ukraina saattaa voittaa automaattisesti protestina Venäjää vastaan.

Käärijä hahmona näyttää ihan itä-eurooppalaiselta ja voisi ihan hyvin olla vaikka Moldovan edustaja. Se on ehdottomasti plussaa itä-euroopan äänestäjille. Sopivan juntti.

Ukrainan voitto ei ole mitenkään varma ja kirkossa kuulutettu. Esimerkiksi Lasten euroviisuissa Ukraina oli vasta 9:s (16 osanottajaa).

Vierailija
1630/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi voittaa

Vierailija
1631/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä jaksa uskoa, että Loreen voittaisi Euroviisut toistamiseen samalla reseptillä. Biisi ei vain ole riittävän vau. Yleensä halutaan vähän jotain uutta ja yllättävää. Tattoo on ihan tuttua Ruotsia, tuntuu jo vanhanaikaiselta.

En kyllä Käärijän voittoon usko myöskään. Kukas sitten voittaisi? Ehkei voittajaa ole vielä kuultu? Joku viimeisistä varmana vielä yllättää. Britannia, Sveitsi? Katsotaan. Tähän mennessä valituissa olisi ainakin pari mielestäni sinänsä voiton arvoista, jotka jätän nyt nimeämättä.

Vierailija
1632/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Suomi, Ukraina

Ukrainan voitto ei ole mitenkään varma ja kirkossa kuulutettu. Esimerkiksi Lasten euroviisuissa Ukraina oli vasta 9:s (16 osanottajaa).

Mä en mitenkään pysty uskomaan että Ukraina saisi uudestaan myötätuntopisteitä ainakaan merkittävästi. Ehkä riittävästi nostamaan top kymppiin

Oon ehkä puolueellinen mutta Suomi on ainoa tähänastisista valituista, josta on tullut voittajavibat. Serbia on liian niche, Espanja, Ranska ja Ukraina jättävät vähän kylmäksi eivätkä vetoa laajalti ja Norja vaikuttaa vain fanisuosikilta. Tsekkiä ja Moldovaa en pysty arvioimaan lainkaan objektiivisesti, koska ovat henkilökohtaisia lemppareita.

Vierailija
1633/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tähän mennessä tykännyt katsomistani vain Serbian ja Suomen esityksistä suuresti. Loreenin esitys teki vau fiiliksen mutta biisinä vähän jotenkin meh silti. Ukraina oli voittosuosikeista semmoinen ihan ok-kategoriassa. Voihan sieltä vielä putkahdella uusia hyviä biisejä ja en ole vielä ihan kaikkia biisejä edes katsonut. On siellä ollut jotakin ihan kivaa, ehkä ne kasvaa ajan myötä.

Vierailija
1634/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä jaksa uskoa, että Loreen voittaisi Euroviisut toistamiseen samalla reseptillä. Biisi ei vain ole riittävän vau. Yleensä halutaan vähän jotain uutta ja yllättävää. Tattoo on ihan tuttua Ruotsia, tuntuu jo vanhanaikaiselta.

En kyllä Käärijän voittoon usko myöskään. Kukas sitten voittaisi? Ehkei voittajaa ole vielä kuultu? Joku viimeisistä varmana vielä yllättää. Britannia, Sveitsi? Katsotaan. Tähän mennessä valituissa olisi ainakin pari mielestäni sinänsä voiton arvoista, jotka jätän nyt nimeämättä.

Voisko Ranska voittaa? Biisi on mielestäni parempi kuin Loreenin, mutta myös tuollainen hyvin tuotettu, raadit varmasti rakastaa. Esiintyjä myös kuulemma tosi hyvä livenä, esityskin varmasti ensiluokkainen.

Vierailija
1635/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serbian kappaleessa huohotetaan kuin joku lirkuttelija onlyfansissa

Vierailija
1636/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tää ollut parempi vaihtoehto Serbialle?

Tykkäsin itseasiassa myös tästä, mukavan menevä vaikka yleensä ei oo mun tyyliä nuo jumppapukunaiset tukkaa heiluttelemassa😄

Vierailija
1637/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbia on hyvä! Ihanaa et on erilaisia kappaleita ehdolla. Portugalia vielä odottelen! Finaalissa on tosi kauniita ja erikoisia esityksiä.

Vierailija
1638/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis, kyseinen biisi on vähän kokeellisempaa musiikkia jossa ehkä se puhdas laulu ei ole tärkein asia. Itselleni iskee usein laatikon ulkopuolelta ajateltu musiikki

Vierailija
1639/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko Ranska voittaa? Biisi on mielestäni parempi kuin Loreenin, mutta myös tuollainen hyvin tuotettu, raadit varmasti rakastaa. Esiintyjä myös kuulemma tosi hyvä livenä, esityskin varmasti ensiluokkainen.

Miksi ei voisi? Itselleni tämä meni kategoriaan 3 tähteä.

Vierailija
1640/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tylsyyttäni umk2019 ketjua ja naurattaa siellä kommentit. mm.

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin löysää!! Puuduttavan uupunut löysälaulaja ja syntikka vuodelta yläasteen konva. Se Chris Martininkin "musa" on kuin pirijuna verrattuna tohon velttouteen.

Ihanaa kuin meidän ei tarvitse enää kärvistellä noissa ajatuksissa 🤣 

Ketju on lukittu.