Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
1561/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tosi iloinen Slovenian puolesta! En tykännyt biisistä aluksi, mutta kun katsoin live-version mieleni muuttui täysin, ja sehän on se millä on väliä viisuissa. Olisi mahtavaa nähdä miten altavastaajina saisivat vihdoin menestystä, vielä omalla kielelläänkin.

En ymmärrä Slovenian suosiota. Siis ei toki huonokaan ole, mutta ei kovin ihmeellinenkään. Pakosti ajattelen että ulkomusiikillisista syistä tykätään 😅

Vierailija
1562/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon tosi iloinen Slovenian puolesta! En tykännyt biisistä aluksi, mutta kun katsoin live-version mieleni muuttui täysin, ja sehän on se millä on väliä viisuissa. Olisi mahtavaa nähdä miten altavastaajina saisivat vihdoin menestystä, vielä omalla kielelläänkin.

Mä ihastuin heidän biisiin heti! Mun lemppari suomen jälkeen.

Nopeasti googlatessa selvis, että bändi on suosittu Sloveniassa ja kun ilmoittivat oman maan organisaatiolle että haluaisivat osallistua maansa karsintaan, heille vaan ilmoitettiin että tervemenoa liverpooliin. Karsintaa ei edes järjestetty.

Luultavasti kuitenkin heidän biisinsä kuunneltiin ensin? Mun mielestä useampi maa saisi tehdä valintansa sisäisenä valintana, esim. Irlannin ja Tsekin karsinnat oli niin surullista katsottavaa että säälitti

Ymmärsin ettei heillä ollut biisiä edes sillon? Voin olla väärässä toki :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbian viisu on sikäli mielenkiintoinen, että se tuli sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä  vasta toiseksi mutta voitti silti koko kisan, jos nyt ymmärsin oikein.

Aika tasaista oli. Jury- ja yleisöäänivoittajilla meni selkeästi huonommin toisella äänisektorilla

Vierailija
1564/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen Käärijän suosiosta että hyvinkin olisi esim joku JVG saattanut pärjätä viisuissa myös suomenkielellä.

JVGllä on tasan yhtä hyvät mahikset kuin Porttareilla: tunkkaista suomimusaa, joka ei tuo mitään uutta euroviisuihin

No en kyllä vertaisi JVG:tä Portion Boysiin. Ulkomaalaiset ystäväni ovat tykänneet suuresti JVG:stä.

Vierailija
1565/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nopeasti googlatessa selvis, että bändi on suosittu Sloveniassa ja kun ilmoittivat oman maan organisaatiolle että haluaisivat osallistua maansa karsintaan, heille vaan ilmoitettiin että tervemenoa liverpooliin. Karsintaa ei edes järjestetty.

Luultavasti kuitenkin heidän biisinsä kuunneltiin ensin? Mun mielestä useampi maa saisi tehdä valintansa sisäisenä valintana, esim. Irlannin ja Tsekin karsinnat oli niin surullista katsottavaa että säälitti

Oot todennäköisemmin oikeassa kuin minä. Kummastelin vain tätä, mutta näköjään toimi heille tällainen sokkoilu :D Robin ja Porttarit pääsivät ymmärtääkseni suoraan nimellään UMK:hon kutsulla, oltaisiin menetetty oikea helmi jos ei olisi pidetty karsintaa

Vierailija
1566/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykästyin tähän Serbian kokeelliselta kuulostavaan viisuun.

Mietin tuleekohan tämä viemään Kärtsäriltä pisteitä koska sitä äänestää ne jotka tykkää erikoisesta. Jotkut oli ränkänneet Youtubessa Serbian ykköseksi varmaan uutuudenviehätystäänkin ketkä oli aiemmin ränkänneet Kärtsän ykköseksi. Mutta siellä sitä ollaan vedonlyönneissä kakkosena.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta en usko Serbian varsinaisesti uhkaavan Suomea. Cha cha cha on siitä loistava, että yleisö voi laulaa mukana. Se suorastaan kietaisee mukaansa. Serbiaa enempi myhäillään hillitysti.

Vierailija
1567/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa maissa euroviisuihin ei suhtauduta kuolemanvakavuudella. Suomi ja Ruotsi edustaa ehkä sitä toista ääripäätä, tai ehkä on muitakin yhtä vakavissaan kisaavia.

Vierailija
1568/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin niin paljon, että jokin vuosi tulisi voimaan se vanha sääntö, että jokaisen viisubiisin täytyy olla oman maansa natiivikieleksi. Ei siis pysyvästi vaan ihan vaikka yksien Euroviisujen ajaksi. Olisi hauska nähdä, miten hyvin Ruotsi silloin pärjäisi koska aina menevät englanninkielellä :D

Onneksi kuitenkin esimerkiksi tänä vuonna näyttäisi olevan paljon ei-englanninkielisiä kappaleita.

Ruotsi varmaan jättäisi ne kisat väliin. Eiväthän ne uskalla omalla kielellään osallistua

Vierailija
1569/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä on myös enemmän radioystävällinen kuin Serbian kappale. Toki on voitettu vähemmänkin radioystävällisenä.

Vierailija
1570/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kummastuttaa, että Viro keikkuu tuolla Eurovision Scoreboardissa top kympissä. En oo missään vaiheessa ymmärtänyt miksi toi biisi edes valittiin. Todella keskinkertainen mun korvaan.

Vierailija
1571/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karsinnoissa pääsee yleisö ja juryt päättämään. Sisäisessä valinnassa voidaan valita joku umpisurkea, vaikka parempiakin olisi tarjolla

Vierailija
1572/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kummastuttaa, että Viro keikkuu tuolla Eurovision Scoreboardissa top kympissä. En oo missään vaiheessa ymmärtänyt miksi toi biisi edes valittiin. Todella keskinkertainen mun korvaan.

Euroviisuihin on päätynyt monia kappaleita, jotka on aiheuttanut kummastutta varsinkin jos ovat päässeet finaaliin. Ja se vasta ihmetyttääkin kun monet huonotkin kappaleet pärjää kumminkin paremmin kuin Suomi :D Meillä kun useinmiten on ihan mukiinmeneviä biisejä, mutta sitä ei vaan muisteta.

Vierailija
1573/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo loreen on biin nähty jo. Plagiaatti ja räikeästi vielä! Sitten minä en pidä Loreenin ylimielisestä käytöksestä. En edes ulkonäöstä

Vierailija
1574/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että venäläisten mielenkiinto on pelkästään sotiminen ja Put👀inin toimeentulo! Kyllä heiltä on euroviisuissa ihan hyviä esiintyjiä. Eikö tavalliset kansalaiset yhtään kaipaa euroviisuja ja urheilukisoja. Toisaalta surku! Mutta onneksi heillä on sotiminen ja idolina Put👀in. Ainakin jotakin. 😩

Vierailija
1575/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroviisuihin on päätynyt monia kappaleita, jotka on aiheuttanut kummastutta varsinkin jos ovat päässeet finaaliin. Ja se vasta ihmetyttääkin kun monet huonotkin kappaleet pärjää kumminkin paremmin kuin Suomi :D Meillä kun useinmiten on ihan mukiinmeneviä biisejä, mutta sitä ei vaan muisteta.

Mulla ne kummastusta aiheuttaneet pärjääjät on olleet lähinnä jury-suosikkeja, kuten Azerit ja Sveitsi viime vuonna, jotka eivät olisi yleisöäänillä sinne päässeet. Ja sitten ne yleisön lempparit, jotka pärjää puolalastomilla naisilla/tyrkyillä tansseilla ja ruotsalaisella megatuotannolla. Ainoa Suomen biisi, jonka huonoa menestystä en ymmärrä, on ollut Teräsbetoni.

Vierailija
1576/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* sinne = finaaliin

Vierailija
1577/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbian viisu on sikäli mielenkiintoinen, että se tuli sekä yleisöäänissä että tuomariäänissä  vasta toiseksi mutta voitti silti koko kisan, jos nyt ymmärsin oikein.

Milloin Serbia on voittanut viisut? Ei ole mitään muistikuvaa asiasta.

Vierailija
1578/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin Serbia on voittanut viisut? Ei ole mitään muistikuvaa asiasta.

2007 Helsingin kisat

Vierailija
1579/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Loreen fani yritti eilen mustamaalata käärijää Youtubessa ottaen esille sen että Käärijä on seurannut "antivaxxeri, Venäjämielistä" poliittista ryhmittymää ja kirjoitti että euroviisuesiintyjille pitäisi tehdä parempia tarkistuksia heidän taustoistaan. Ja laittanut sen Sofi Oksasen twiitin kiertämään jossa Käärijää syytettiin Kremlin seuraamisesta somessa.

Vierailija
1580/19410 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä katsooko niitä suomiesityksiä suomilaseilla mutta ihmeellistä kuraa on aina mennyt ihan kärkikahinoihinkin ja Suomen ohi

Ketju on lukittu.