Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan upea Loreen. Niin hyvä ääni. Mitäs käärijä? Puhui ns esityksen . Todella hoito oikea.
Laskelmoiva biisi. Jo toisen kerran Ruotsi voitti tuomariäänillä. Måns oli myös sellainen. Eli suuri yleisö on molemmilla kerroilla tykännyt toisesta enemmän. Tuomareiden äänien painotus voisi olla vähäisempi. Vaikka 30%
2015 ei vielä eroteltu tuomariston ja yleisön pisteitä, se oli viimeinen sellainen vuosi. Joka maalta tuli siis vain max 12p, ja Måns sai niitä 12 maasta. Olen ihan ok sen voiton kanssa, ei se harmita (vaikka biisi ei ollutkaan omaperäinen).
Loreenjan pantiin asumaaan johonkin hotelliin kauas Liverpoolista kun kaikki muut artistit asui keskustassa. Varmaan pitivät sitä siellä jossain kamoissa, ettei möläyttäisi sopupelistä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä tapahtumasta tuo on, mutta tuntui varmaan mahtavalta, kun koko iso yleisö huusi CHA CHA CHAA:
https://twitter.com/irlandeloupoint/status/1657862455396118529
Mistä tämä on kuvattu?? Näkeekö joku vastaukset? Mä en näe kun en ole rekisteröitynyt Twitteriin.
Ah, kuinka vihlaisee katsoa näitä. Bittersweet.
Cha Cha Cha kuultu soivan kuulemma Puerto Ricossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan upea Loreen. Niin hyvä ääni. Mitäs käärijä? Puhui ns esityksen . Todella hoito oikea.
Laskelmoiva biisi. Jo toisen kerran Ruotsi voitti tuomariäänillä. Måns oli myös sellainen. Eli suuri yleisö on molemmilla kerroilla tykännyt toisesta enemmän. Tuomareiden äänien painotus voisi olla vähäisempi. Vaikka 30%
2015 ei vielä eroteltu tuomariston ja yleisön pisteitä, se oli viimeinen sellainen vuosi. Joka maalta tuli siis vain max 12p, ja Måns sai niitä 12 maasta. Olen ihan ok sen voiton kanssa, ei se harmita (vaikka biisi ei ollutkaan omaperäinen).
Tuonakin vuonna taisi olla niin, että vaikka se voittobiisi onkin mitä on, niin silti se oli heittämällä sen vuoden biiseistä paras.
Meilläkin oli se perttikurikka..
Vierailija kirjoitti:
Voiko Ruotsi todella selvitä tästä ilman seuraamuksia?
Voitko kertoa, mitä pahaa Ruotsi on tehnyt, olisiko Ruotsin pitänyt jättää antamatta Suomelle 24 pistettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä tapahtumasta tuo on, mutta tuntui varmaan mahtavalta, kun koko iso yleisö huusi CHA CHA CHAA:
Mistä tämä on kuvattu?? Näkeekö joku vastaukset? Mä en näe kun en ole rekisteröitynyt Twitteriin.
Kommenteissa luki, että se oli Liverpoolin Eurovision Village. Varmaan näitä viisujen ennakkotapahtumia.
Uskomatonta miten pitkälle yleisön CHA CHA CHA kuului!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään huudetaan Ruotsi-ottelun jälkeen samoin kuin Ismo Laitela saavuttuaan Delismoon toisen ryöstön jälkeen:
EI, TAAS!
Jos Ruotsi voittaa tänään se on ruotsalaisten mielestä Suomen selostajan ja saksan huonon jääkiekkomenestyksen syy. Toivon totisesti heidän itsensä takia, etteivät voittaisi.
Joo kato Suomen selostaja sanoo että hei nyt kaikki kotona, toivokaa että Suomi saa maaleja ja että Ruotsi ei saa... sitten kaikki toivoo niin ja sen takia Ruotsi jää nollille. Byääääääää 😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenteissa luki, että se oli Liverpoolin Eurovision Village. Varmaan näitä viisujen ennakkotapahtumia.
Uskomatonta miten pitkälle yleisön CHA CHA CHA kuului!
Kiitos :). Ai että kun olis voinut olla tuolla 💚. Jotkut lapsuuden traumat olis parantuneet ja olis saanut ihan uuden elämän tosta kokemuksesta 😂.
Mitäköhän Loreenille jäi käteen tästä toisesta viisuvoitosta? Ymmärrän että hän lähti jahtaamaan sitä samaa kokemusta, jonka ensimmäinen voitto toi, mutta luultavasti tämä toinen laimea voitto laimensi myös siihen ekaan voittoon liittyvän hienon muiston. Tulikohan uusia fanejakaan merkittävästi? Itse uskon että Tattoo-fanit ovat pääosin niitä samoja, jotka alkoivat fanittaa häntä Euphorian myötä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta euroviisut ovat olleet suunnilleen edelliset 50 vuotta todella tylsä tapahtuma, noin ylipäänsä. Aina joskus on joku hauska ja mieleenpainuva esitys, mutta harvassa niitä on. En ole juuri enää seurannut koko kisaa ainakaan kymmeneen vuoteen edes kursorisesti, koska tylsä radiopop ei ylipäätään kiinnosta. Eli missä se on päätetty, että euroviisujen pitää olla tylsiä radiopopkappaleita? Paljon mielenkiintoisempaa olisi, jos kisassa pyrittäisiin kansallisesti erityislaatuisiin hauskoihin ja mieleenjääviin kappaleisiin, jotka eivät ole kaikki sitä samaa hengetöntä musiikillista kaurapuuroa.
Ketä kiinnostaa kenen kaurapuuro on kaikkein virheettömimmin tuotettu, hajuttomin ja mauttomin? Se on silti kuitenkin vain kaurapuuroa.
Mä olen katsonut varmaankin vikan 10 vuotta aina, vaikka en mikään erityisen viisufani olekaan. Ja siis just tuo yhteinen tunnehan on se koko juju näissä. Eihän se conchita wurstkaan mikään maailman huikein laulaja ollut mutta niin vaan kaikki fiilisteli ihan älyttömästi sen voittoa. Sama juttu sen israelin netan kanssa. Se oli omalaatuinen, sai hyvälle tuulelle ja yleisö tykkäsi.
Sen sijaan esim silloin kun ruotsin måns voitti 2015 niin sekin oli vähän tällainen loreenmainen ja kliinisen pliisu ja tylsä esitys, joka ei ihmeemmin herättänyt tunteita yleisössä. Ainakaan hyvässä, koska siinäkään ei ollut mitään omaa tai uutta.
Sinä vuonna taas porukka tykkäsi älyttömästi viron esityksestä ja se oli omakin suosikki. Pitääkin nyt pistää "goodbye to yesterday" soimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ruottalaiset 😠
Tre Kronor tyrmäsi sunnuntain iltapelissä Nokia-areenassa Itävallan 50. Lauantaina ruotsalaiset pääsivät juhlimaan euroviisujen voittoa, kun Loreen kruunattiin voittajaksi Liverpoolissa.
Totta kai oikea kappale voitti. Ei muilla ollut mitään mahdollisuutta. Ruotsi oli niin paljon parempi muita. Se oli jopa naurettavaa, miten ylivoimaisen hyvä Loreen oli, Kongo julistaa.
Suomen edustaja Käärijä ei kerännyt sympatiaa.
Mitä se oikein oli?! Ei se ollut euroviisukappale. Se oli jumalauta teknokappale. Tuollaisella kappaleella voi voittaa vain euroteknokilpailun, räkättää Kongo.
Vierailija kirjoitti:
Saivat jo seuraamuksista pahimman: nolasivat itsensä täydellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuonakin vuonna taisi olla niin, että vaikka se voittobiisi onkin mitä on, niin silti se oli heittämällä sen vuoden biiseistä paras.
Tuolloin oli virolla Stig Rästä ja Elina Born duetoimassa ja se oli ainakin mulle ihan ehdoton lemppari.
Måns on kieltämättä silmänilo hänkin, mutta kyllä tuo Stig pesi sen mennen tullen niin ulkoisesti kuin musiikillisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllä Ruotsi on selvästikin voittanut. Mielestäni Diggi-loo, diggi-lei, Fångat av en stormvind, Euphoria ja Heroes on ansainneet voittonsa, joista Heroes heikoin mutta kun ei ollut parempaakaan sinä vuonna. Ja se tästä tän vuoden touhusta tekeekin niin nolon heille, pärjäävät muutenkin niin tällaistako sitten pitää kestää siihen päälle? Tästä jäi vaan paha mieli viisukansan ylivoimaiselle enemmistölle ja tahra Loreenin nimeen ja Ruotsin viisumenestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saivat jo seuraamuksista pahimman: nolasivat itsensä täydellisesti.
Totta, mutta kyllä niille ihan sanktioitakin pitää tulla.
Ens vuon kukaa ei enää muista ja kaikki fanittaa taas täysil ABBAa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin oli virolla Stig Rästä ja Elina Born duetoimassa ja se oli ainakin mulle ihan ehdoton lemppari.
Måns on kieltämättä silmänilo hänkin, mutta kyllä tuo Stig pesi sen mennen tullen niin ulkoisesti kuin musiikillisestikin.
Hmm mielenkiintoista, itse en pitänyt tätä lainkaan vahvana biisinä. Unettava poljento ja nuotin vierestä meni laulukin välillä. Ei todellakaan Viron huonoimpia mutta ei kyllä huippukaan.
En olisi ikinä uskonut mitä Jere Vantaalta saa aikaan. Koko Ruotsin tuhatvuotinen valtakunta ihan tuhannen romuna.
Taiteessa ja kulttuurissa merkkaa enemmän se viesti ja tunne, minkä kokija saa.
Tekninen osaaminen ei olekaan se pääasia tietyn pisteen jälkeen, vaikka toki on upea juttu.