Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
14381/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Käärijä ei ole vielä tainnut kiittää niitä kaikkia ihmisiä, jotka äänestivät häntä? Toivottavasti hän tekisi sen pian - niin moni äänestäjä antoi hänelle niin valtavasti tukea, että olisi minusta asiallista kiittää myös heitä (eikä vain meitä suomalaisia, jotka emme edes voineet äänestää Käärijää).

Monet kerrat kiittänyt.

Ok, hyvä juttu! Itse en vain ole esim. Instagramissa nähnyt.

Ensihaastattelusta lähtien kiittänyt. Monesti. Tarviiko joka someen jankuttaa samaa kun muutakin hässäkkää. Kumma jos et ole vielä kiitoksia kuullut.

No ei tarvitse, mähän vain kysyin. Itse olen seurannut Instagramia, kuten varmaan aika moni ulkomainen äänestäjä, enkä vain ollut siellä kiitoksia huomannut. Myöskään Redditissä en ole törmännyt mainintaan siitä, että Käärijä olisi kiittänyt ulkomaisia äänestäjiään. Mutta siis todella hyvä, jos hän on näin tehnyt ja vieläpä moneen kertaan, ja toivottavasti äänestäjät ovat myös huomanneet nämä kiitokset.

Youtubessa voittajan videon kommentteja on alettu siivota pois. Suurin osa kommenteista on tyyliä not my winner tai väärä voittaja.

Suomalaisten käsialaa 😩

Tuskin. Moni yleisöäänestäjä kokee tulleensa huijatuksi. Yleisön äänillä kun ei ole merkitystä.

Vierailija
14382/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko joitakin raateja lahjottu äänestämään ruotsia ja lyttäämään suomea. Liian moni raati jätti suomen nollille ja ruotsille se 12 pistettä. :(   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14383/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voitto ei ollut ansaittu. Siis joku seurapiiri poppoo päätti voittajan?

Vierailija
14384/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Käärijä ei ole vielä tainnut kiittää niitä kaikkia ihmisiä, jotka äänestivät häntä? Toivottavasti hän tekisi sen pian - niin moni äänestäjä antoi hänelle niin valtavasti tukea, että olisi minusta asiallista kiittää myös heitä (eikä vain meitä suomalaisia, jotka emme edes voineet äänestää Käärijää).

Monet kerrat kiittänyt.

Ensihaastattelusta lähtien kiittänyt. Monesti. Tarviiko joka someen jankuttaa samaa kun muutakin hässäkkää. Kumma jos et ole vielä kiitoksia kuullut.

No ei tarvitse, mähän vain kysyin. Itse olen seurannut Instagramia, kuten varmaan aika moni ulkomainen äänestäjä, enkä vain ollut siellä kiitoksia huomannut. Myöskään Redditissä en ole törmännyt mainintaan siitä, että Käärijä olisi kiittänyt ulkomaisia äänestäjiään. Mutta siis todella hyvä, jos hän on näin tehnyt ja vieläpä moneen kertaan, ja toivottavasti äänestäjät ovat myös huomanneet nämä kiitokset.

Youtubessa voittajan videon kommentteja on alettu siivota pois. Suurin osa kommenteista on tyyliä not my winner tai väärä voittaja.

Suomalaisten käsialaa 😩

Kyllä tätä "Finland was robbed" ja "Not my winner" on harrastanut ihan yhtä paljon tai jopa enemmän muunmaalaiset kuin suomalaiset. Toki osa suomalaisistakin hypännyt tuohon kelkkaan mukaan. Esim. Englannissa trendasi Cha Cha cheated ja oltu vihaisia kun Suomi ei saanut paikalliselta raadilta yhtään pisteitä.

Vierailija
14385/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden Bored by music -viisut sitten abba muumioiden mausoleumissa. Pölyrätit hämähäkin seittejä ja torkkutyynyt Waterluu jorinoita varten

Vierailija
14386/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin miksi kukaan osallistujista ei onnitellut loreenia ja näytti kaikki meni käärijä halamaan. Osallistujat varmaan halusivat käärijä voittavan

Ainakin Ukrainan ja Slovenian edustajat sanoivat myös suoraan, että Käärijä "winner" ja "number one"

Vierailija
14387/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen täytyy ensi vuonna laittaa dj sämplepakin kanssa soittamaan mashuppia nimeltään Stop me if you've heard this one before. Kaikki puhkikuluneet viisut ja sit kun yleisö huutaa interaktiivisesti "STOP!", niin dj vaihtaa biisiä. Tätä 3 minuuttia ja voitto kotiin ;D

Finaalissa näimme, ettei esiintyjän tarvitse laulaa. Riittää pari tanssijaa ja EBU laittaa siitä pätkän kertaukseen pyörimään, että äänestäkää tätä.

Israel ja Moldova. KUMMANKAAN äänestysklipissä ei laulettu vaan tanssittiin. Teki varmaan hyvää kummankin äänestyspisteille? Ainakin Israel voisi tehdä protestin?

Vierailija
14388/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä oli ehdoton voittaja  . Upea esitys ja valloittava . Myös Viron oli hyvä mutta voittajasta en pitänyt niin tuntui jo kuluneelta biisiltä . Upeaa Käärijä ja Lordi .

Vierailija
14389/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UMK:n voiton jälkeen K todellakin kiitti äänestäjiään. Missä olit kun et sitä kuullut?

Sen jälkeen ei suomalaisten äänillä ollut K.n suhteen mitään merkitystä, jos niitä olisi Suomesta tullut, ne olisi hylätty.

K on kiittänyt tuesta moneen kertaan ja sekä suomalaisia että muunmaalaisia faneja sanoen, että fanit ovat olleet luomassa tätä ilmiötä hyvin suurelta osin!

En nyt tietenkään puhunut UMK-äänistä vaan Euroviisu-äänistä, ja meinasin luonnollisesti sitä, että viisufinaalin jälkeen Käärijä ei minun tietääkseni ole kiittänyt ULKOMAISIA äänestäjiään. Kuulemma hän on kuitenkin näin jo tehnyt ja vieläpä monta kertaa, mikä on hienoa!

On Instassa kiitellyt monesti. Toisekseen käsittääkseni suorassa lähetyksessä Käärijää ei oikein haastateltu? Ei hänen vikansa silloin.

Vierailija
14390/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentti | Ylivoimainen Loreen ansaitsi voittonsa

Iltalehti hehkuttaa nyt Loreenia. Miksi?

Koska kaikkitietävä Pudas.

Eikö mene perille, että Loreen oli parempi!

Minä en tykännyt CCC:stä. Se oli liian yksinkertainen, kuin suora musiikillinen viiva. Tylsä.

Jos raadissa istui kaltaisiani jotka arvostaa laatua, äänen voimaa, nuotissa pysymistä ilman verhon takana olevia tukilaulajia, niin pisteet Loreenille tottakai.

Oliko loreenin laulu sitten tylsyydestään huolimatta laadukas? t. muusikko vaan.

Vierailija
14391/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

winner kirjoitti:

Suomen täytyy ensi vuonna laittaa dj sämplepakin kanssa soittamaan mashuppia nimeltään Stop me if you've heard this one before. Kaikki puhkikuluneet viisut ja sit kun yleisö huutaa interaktiivisesti "STOP!", niin dj vaihtaa biisiä. Tätä 3 minuuttia ja voitto kotiin ;D

Finaalissa näimme, ettei esiintyjän tarvitse laulaa. Riittää pari tanssijaa ja EBU laittaa siitä pätkän kertaukseen pyörimään, että äänestäkää tätä.

Israel ja Moldova. KUMMANKAAN äänestysklipissä ei laulettu vaan tanssittiin. Teki varmaan hyvää kummankin äänestyspisteille? Ainakin Israel voisi tehdä protestin?

Kukin maa valitsee itse pätkän, joka tulee kertaukseen.

Vierailija
14392/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitetaanko Käärijän keikalla cha cha kymmenen kertaa putkeen. Käärijä ei ole artistina lahjakas eikä mielenkiintoinen enemmän tälläistä juhannusfestari musiikkia

Vierailija
14393/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet kerrat kiittänyt.

Suomalaisten käsialaa 😩

Tuskin. Moni yleisöäänestäjä kokee tulleensa huijatuksi. Yleisön äänillä kun ei ole merkitystä.

Siellä tenavat innoissaan joraa ja pomppii Käärijää ja mutsi tai faija äänestää sen takia ja sitten kun yleisön äänivyöry ei millään muotoa johda voittoon vaan raadit päättävät illan bileet tylysti, niin kyllä siinä v-käyrä on koko Euroopassa mennyt punaiselle. Penskat odottaneet innolla että saavat shamppanjaa ja sit menneet pöydän alle imitoimaan Loreenia ;D Kyllä yhdelle sukupolvelle nyt tuli koko iän kestävä trauma, miten maailma on harvojen valtaa, missä yleisötavikset tai ilo eivät merkitse mitään.

Kommenttien siivoaminen (myös tästä ketjusta) kertoo vain ja ainoastaan ruotsalaisten ja Loreenin kannattajien huonosta omastatunnosta nyt kun plagiaattijuttu on avoimesti tapetilla.

Vierailija
14394/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Käärijä tullut jo Suomeen?

Aikamoinen vastaanotto hänellä oli lentokentällä vai ovatko vieläkin odottamassa Käärijää?

On Suomessa ja vastaanotto olikin melkoinen! Tunnelma oli riehakas ja ihmisiä oli valtavasti. Kiinnostaisi nähdä vastaava Loreenin paluu.

Toivottavasti ei saa pahaa niskaan. Ei se hänen vikansa ole, kun raadit antoi hänelle ylivoimaisesti pisteitä. Joku johtotahohan siellä on vaikuttanut voittoon.

Eikä se voitto ole myöskään Ruotsin kansalaistenkaan vika.

Loreen oli vain yksinkertaisesti paras. Suomen biisi oli huono vitsi, mutta tarpeellinen piristysruiske - ei muuta.

Käärijäpakottajat ovat käyttäytyneet rumasti muita kilpailijoita kohtaan niin UMK:ssa kuin nyt ESC:ssäkin. Ovat katkeria kun oma Käärijä ei voittanutkaan. Ehkä karma nyt kosti. Nyt heillä on foliohatut päässä.

Nielkää katkera kalkki; Loreen on parempi joka tavalla. Ei siinä ole mitään sen ihmeellisempää.

Kaikki eivät Suomessakaan pidä Käärijästä, yhden vitsibiisin ihmeestä. Ura ja suosio hiipuu siihen mennessä tontut alkavat kurkistella ikkunoista loppuvuodesta.

Jäi myös kakan maku suuhun kun Jere haastattelussa kiitti suomalaisia taktisestä äänestämistä. Se ei ollut viisujen hengen eikä reilun pelin mukaista.

Loreen voitti jury -äänet ja Käärijä katsoja -äänet. Ei tässä auta kuin kaikkien sulateltava tämä juttu. Vihanpitokaan ei auta asiaan, mutta harmissaan saa jokainen olla. Ei kannata euroviisuja muuhun maailmanmenoon yhdistää.

Rajansa kaikella.

Vierailija
14395/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pitäs tutkia enemmän tätä jury hommaa. Miksi tuntematon 5 hlö omaa suuremman vaikutusvallan kuin tuhannet kansalaiset jotka äänestää, he maksavat rahaa tästä!

Ajattele, menisit äänestämään pressan vaaleissa, joku saisi kansan enemmistön äänet, mutta sitten joku seurapiiri saisi päättää, että kyllä se voitto menikin tuolle. Ei hyvänen aika

Vierailija
14396/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitetaanko Käärijän keikalla cha cha kymmenen kertaa putkeen. Käärijä ei ole artistina lahjakas eikä mielenkiintoinen enemmän tälläistä juhannusfestari musiikkia

Onhan Käärijä tehnyt musiikkia jo useita vuosia. Löytyy useita biisejä. Ei ollut mikään euroviisuja varten tehty tuote, jolla on vaan yksi biisi. 

Vierailija
14397/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule Ruotsissakin mieluummin juhannuksena pyörittäisiin salon ympärillä Cha cha cha'ta kuin vääntelyä Loreenin kynsissä.

Kukaan olisi pahoillaan vaikka Käärijän tunnin keikka olisikin vain ja ainoastaan sitä samaa Cha cha cha biisiä. Bileet olisivat katossa koko setin ajan.

Loreenin tunnin keikasta voi sanoa, että kaikki ennenkin odottivat, että milloin se Euphoria näiden jämäbiisien sijaan tulee. Nyt vielä entistä enemmän. Tattoon aikana lähtevät keikalta pois tai eivät jää sitä odottamaan, jos sen jättää encore-biisiksi.

Vierailija
14398/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tajutaan että ensi vuonna 50 v. Abban voitosta:

- Loreen, voitko lähtee taas kisoihin?

- Emmää.

- Lähtisit nyt,

- Emmää tiiä. Jos häviin niin se järkyttää mun zenii.

- Luvataan et voitat. Plagoidaan yks vanha hyvä biisi ja laitetaan sut ennennäkemättömään paninigrilliin kärvistelemään. Siit tulee megaspektaakkeli!

- No okej sitten!

- Hej kaikki juryt! Eiks olis mahtavaa jos nainenkin olis voittanut viisut kahdesti! Nyt olis siihen mahdollisuus. Kai te kannatatte tasa-arvoa?

- Juu tottakai! Täs nää 12 points, otatko heti mukaan?

- Tack! Ootteko muuten huomannu et Abban voitostakin tulee ens vuonna 50 v.

- Aah, totta! Vitsi oispa mahtavaa juhlii niitä Ruotsissa!

- Eikö! Meil olis ihan megabileet ja Abban jäsenet alkaa olla jo aika iäkkäitä.

- Vautsi, tottakai ne pitää järkätä.

- Kai sit ymmärrätte ettei kannata antaa muille ennakkosuosikeille isoja pointseja koska voi olla et yleisö äänestää väärin, vink vink.

- Jes, tajuttiin!

- Oho, saatiin eka kaks kertaa voittanut naisartisti JA viisut Ruotsiin just kun Abban voitosta tulee 50 v. Eläköön oikeudenmukaisuus!

Vierailija
14399/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin pahalta. Oltiin ylivoimainen yleisöäänten voittaja, ja sitten raadit vie meiltä voiton.

Vierailija
14400/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen Suomen 2. Sijasta, mutta jotenkin tätä ei vain niele helpolla.

Kansa oikeasti halusi käärijän voittoon. Biisi oli hauska, esityksessä oli liikettä ja hauskuutta ja koko tämä vihreä ilmiö. Miettikää, tyyppi pitää mikkiä ylhäällä ja koko viisi halli huutaa cha Cha Cha!!!!! Kaikki hurraa.

Sitten tämä Loreen esitys jossain lasisen paahtoleivän välissä , kiemurtelee, huokailee ja stailaus mauton. Ja jury päätti nostaa hänet voittoon.

Olen katsonut videota, kun voittajaa aletaan kertomaan. Juontajia ärsyttää chat chat chat huudot. Se nainen , siis hänen ilmeestä näkee, kuinka häntä ärsyttää ja sitten teennäisesti alkaa jammaileen

Ketju on lukittu.