Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Meni täysin kässärin mukaan tulokset.
Vierailija kirjoitti:
Käärijällä kaikkien aikojen toiseksi suurin yleisöäänimäärä pisteissä. Ja ei voittanut. Käsittämätön systeemi.
Tuli kuitenkin hyväksi kakkoseksi. Oli jo etukäteenkin selvää, että Suomi on todennäköinen teleäänivoittaja, mutta jurypisteet eivät riitä kokonaisvoittoon. Sekin oli jo etukäteen selvää, että Loreen kerää hyvät pisteet sekä juryilta että yleisöltä. Ei mitään yllättävää. Kaikki ennakkokyselyt ja veikkaukset viittasivat tähän tulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen esiintyjä voitti, joka ei saanut yleisöäänissä yhdeltäkään maalta 12p? Miltähän juryäänestäjistäkin tuntuu näin jälkeenpäin 😂
Ajattelevat, että onneksi on meitä "ammattitaitoisia" sentään saatu raateihin.
Itse melkein veikkaisin että kaikki osallistujat tiesivät Ruotsin voittojärjestelyistä, se selittäisi esim. La Zarran keskisormen näytön. En usko että kukaan myöntää tätä, koska ura voisi olla sen myötä ohi.
Kaatista niille suomalaisille jotka iloitsevat siitä että Suomi ei voita että pääsevät kettuilemaan siitä. katkeraa sakkia, täällä Ruotsissa ei ole sellaisia
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse surin sitä, että Saksa jäi viimeiseksi. Minusta Lord of the Lost on silti ollut jo aikoja sitten hyvä bändi ja kuuntelin sitä jo ennen. Ei heidän ehkä olisi kannattanut osallistua. Tuo biisi ei toisaalta ehkä itsellekään ollut se suosikki. Silti viimeinen sija on liian huono sijoitus heille. Samoin itsekin mietin sitä, että miksi raatien pisteet määrittävät niin paljon. On väärin, että se pieni ryhmä päättää tavallaan muiden puolesta kaiken. Jotain uudistusta tämä kyllä kaipaisi.
<- TÄMÄ! LotL kyllä osaa kääntää tämän sijoituksensa huumoriksi, ne on hyviä tyyppejä ja hyvä bändi. Ehkä toisenlainen sovitus ja hillitympi esitys olisi tuonut enemmän pojoja, koska biisi on parempi kun Chris ei ärjy ja huuda, kuten näkyi akustisissa versioissa, mutta tällä mentiin.
Gared Dirge on minun suosikkini bändistä. Toisaalta harmittaa vaan niin paljon, että hyvää uraa tehnyt bändi sai tuollaisen sijoituksen.
Eikö show ja sen omaperäisyys ollut yksi seikka mistä annetaan jurypisteitä? Näin muistan täältä ainakin lukeneen, että olisi? Jos näin on, en aidosti oikeasti ymmärrä sitä, että Suomi ei saanut joiltain mailta juryääniä lainkaan.
Loreenin show ei todellakaan ollut noin ylivoimainen. Kantava ääni on, mutta eikai se yksinään voi antaa noin suurta ylivoimaa? Mitkä ne arvostelukriteerit oikein on, lauluhan on vain yksi niistä?
Juryn jäsenet voivat hakea pellekouluun kun on selvästi lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Meni täysin kässärin mukaan tulokset.
Tämä. Sopivasti mainostivat Abbaa ja Waterloota. Sekä voittaja kappaleessa oli pätkiä Abbasta.
Raatien toiminta on niin epäilyttävää vuosi toisensa jälkeen, että onko jo kohta aika jollekin tutkinnalle? :D Ihmettelen itse asiassa että viisuissa raatien mahdollista jääviyttä ja kriteereiden noudattamista ei ole koskaan selvitetty jälkeenpäin. Kaikissa vastaavissa muissa kilpailuissa tällaiset otetaan aika vakavasti ja tiedän tapauksia, joissa vastaavanlaiset raadit on haastettu oikeuteen. Euroviisuissa artisteilla on kuitenkin oma ura ja taloudellinen menestys pelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut valvoa, mutta luin että yleisö buuasi Loreenille, kun hän voitti. Onko se totta, vai kuvittelua?
Ja Ranskan edustaja siis näytti keskisormea kameralle?
Taisi olla tunteet pinnassa sekä yleisöllä, että esiintyjillä.
Oikeasti?? Missä lukee että Ranskan edustaja näytti keskaria? Oli kyllä tosi törkeää että juryt jätti hänet lähes pisteittä! Ranskahan oli vedonlyöntitilastoissa korkealla sekin, ja pelättiin varmaan että saattaisi voittaa jos saisi juryjen äänet. Iso-Britannian huonoa menestystä en kans täysin ymmärrä. Äänet jakautuivat ihan oudosti tänä vuonna!
Onneksi näytti :D se oli niin ranskalaista että nauratti kun se teki senkin tyylikkäästi. Klippejä löytyyy tästä ainakin redditistä.
Minustakin teki sen niin ranskalaisesti, etten edes tajunnut.
Saisko tosta ammattiraatien antamista pisteistä tutkinnan. Miten hitossa Abba voi voittaa 50 vuotta vanhalla biisillä euroviisut? Tämä on maksettu 🦉
Mä olen jo pitkään kyseenalaistanut jury äänet. Jury maita on 37 ja yleisöääniä antaa vaan 26 maata. Siinä on aivan liikaa politikointia ja naapureiden suosimista. Arvostelukriteerien vaihtaminen ei tule onnistumaan, koska se ei oikeasti muuta mitään. Koska, no, politikointi ja naapurien suosiminen.
Ajat on muuttuneet aivan helvetisti kilpailun alkuajoista asti ja nykytekniikka mahdollistaa euroviisufanien viisujen seuraamisen jokaisen maan alkukilpailuista asti. Maailma on muuttunut, niin pitäisi tämä jury muinaisjäänne saada nykyaikaisemmaksi.
Oma ehdotukseni on, että juryt jaetaan vaikkapa kymmeneen, kolmen maan ryhmään ja jokainen tälläinen kolmen maan ryhmä pisteyttää yhdessä kappaleet. Ja jotta venkoilu ja politikointi jäisi vähemmälle, nämä kolmen maan ryhmät arvottaisiin joka vuosi uusiksi, niin jäisi suosimiset ja politikointi vähemmälle.
Eli jurypisteitä tulisi vain kymmeneltä jurylta (12, 10 ja 1-8) ja lisäksi jokainen maa antaisi myös oman yleisöäänestyksensä mukaan pisteet 12, 10 ja 1-8. Näin mielestäni saataisiin oikeasti yleisön suosikki selville. Annettaisiin oikeasti päätäntävalta kansalle valita heidän oma suosikkinsa. Koska, eikö tämä kilpailu pitäisi olla suunnattu katsojille ja faneille?
Vierailija kirjoitti:
Kynnetkö toi voiton?
Sun katkeruutes alkaa olla jo sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Suomi sai 71% yleisöäänistä ja silti hävis. Mitä hiton järkeä on ihmisten edes äänestää ja käyttää rahojansa tohon?
Raadissa 5-6 äänestäjää/ maa. Yksi lobbaa mieleistään, muut suostuvat tähän ja äänet jaettu. Yleisö äänestää ja maksaa siitä. Ääniä helposti miljoonia/ maa.
Raati valitsee voittajan. Perseestä.
Camoon. Loreenin biisi oli ammattimainen. Siinä on korvamatoaines ja tunne samassa paketissa. Ei ole ihme, että ammattilaiset tykkäsi. He olisivat olleet oman ammattikuntansa pettureita, jos olisivat antaneet parhaat äänet esitykselle, jonka laulajan lauluosuus meni eniten pieleen.
On ihme ja uskomaton onni, että laulun heikkoudesta huolimatta Jere ponkaisi kakkoseksi. Ollaan kiitollisia siitä ja äimistellään, miten pitkälle pääsee hyvällä hahmolla ja hyvällä biisillä ilman, että laulaja osaa laulaa. Jos tällainen esitys olisi voittanut, koko Euroopan pitäisi olla nolona.
Tämä on paras mahdollinen sijoitus silloin, kun ääni ei kanna loppuun asti esiintyjällä. Pentelettäkö sillä temppuradalla piti vaikeuttaa asiaa? Jeren ääni ei kantanut, koska se pistettiin tekemään liikaa asioita. Nyt hän melkein jopa kompastui!
Upea tulos. Eurooppa rakastaa Jereä. Hän oli sydänten voittaja, vaikka Lortsu vei tekniset äänet. Mutta hän teki sen ihan aiheesta. Ja Jere vei sydämet aiheesta. Molempien olisi pitänyt saada voittaa, eri kategorioissa vain.
Kyllähän tän voi ajatella niinkin että jos tilanteet olisi pisteiden suhteen olleet toisinpäin niin täällä ilakoitaisiin miten hyvä tuo jurysysteemi on. Mun mielestä mussutus on turhaa, Kärtsä on ihmisten sydänten kuningas ja kaikki tietää sen.
Joku jännä Börje Ruotsista kommentoi että yleisö ei aina ole oikeassa. Eli raadit vain ovat oikeassa mikä on parasta musiikkia. Pitää vaihtaa kansa ja yleisö kuten väärin menneissä eduskunta ym vaaleissa.Vähän niinkuin klassinen musiikki, rahvas ei ymmärrä sitä mutta musiikin ammattilaiset vain. Itse koin että Ruotsin esitys oli nolo, tuli ekaks mieleen Les Miserables jossa näyttelijä pyörii ruskeissa rääsyissä kahden lautahökkelin välissä. Musiikki huonoa keskitasoa, vielä kun Loreen ei näytä niin valovoimaiselta esiintyjältä, Euroviisut ei ole Loreenin juttu stagella. Parempi ehkä vain kuunnella, osaa Loren laulaa mutta tämä biisi ei vain iskenyt. Muutenkin tämänvuotinen Euroviisut järjestäjien puolelta yksi surkeimmista, pitkästyttävä, laahaava, yksitoikkoinen. Annan arvosanaksi tälle kilpailulle 4,5 kymmenestä. Kaikki sympatia Käärijälle ja tsemiä.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua harmittaa itse Jeren puolesta. Hän oli niin pettynyt. Mä toivon ettei KUKAAN suomalainen vttuile häviöstä tai mistään. Tuon paremmin ei hommaa olisi voinut tehdä. Täydestä tuntemattomuudesta suomenkielisellä kappaleella koko Euroopan sydämiin.
Eihän se oikeasti edes hävinnyt. Raadit pitäs heittää helvettiin tuolta. Kaikki arvostaa yleisön äänet korkeammalle kuin raatien ja äänestiä sapettaa tämä tulos
Sä et pysty käsittelemään asiallista kritiikkiä, saati kertomaan mitään omaa kantaasi, ainoastaan reagoit papukaijan tavoin fiksumpiesi kirjoitteluun. Kaikille ei ole tietenkään luotu lahjoja ymmärtää kuin omaa hörötystään ja täytyy yrittää ymmärtää. Tsemppiä sulle elämääsi tuollaisena, on varmasti haasteellista 👍