Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Mun henk.koht. Mielipide on se, ettei tässä edes mitään jurypisteitä tarvita. Mun mielestä ihan yleisö saisi päättää voittajan. Siis Eurooppa vai pitäisikö sanoa nykyään Maailma. Tavalliset katsojat päättäkööt kuka nappaa eniten, sillähän on suurin merkitys kuka iskee eniten yleisöön. Se ei välttämättä todellakaan ole se, joka laula parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Saako Suomen liittymästä äänestää Suomea jos on ulkomailla?
Mulla on perheenjäseniä lomalla Euroopassa ja voisin painostaa äänestämään käärijää😉
Tietääkö kukaan?
Ei saa. Heidän tulee hankkia espanjalainen numero, mutta prepaidhän on helppo hakea kioskilta. Itse äänestän ulkomailla ja äppi varmistaa että maa ja puhelinnumero täsmää.
Espanjan esitys oli näyttävä ja mieleenpainuva. Upea ääni ja kappale itseasiassa on ihan hyvä. Nousi mun yhdeksi uudeksi suosikiksi, aiemmin inhosin tätä.
Millä perusteella lattaritanssijoiden tanssi on pelkkä vitsi? Yksi tanssija sanoi haastattelussa, että koreagrafia tässä uudessa showssa on itseasiassa vaikeampi. Tiedättekö tanssista itse mitään? UMK esityksessä hassuttelivat myös ja tekivät sitä rapukävelyä.
Olen tässä huomannut, että kun koko muu Suomi kannustaa Käärijää voittoon, niin muusikot - varsinkin he jotka ovat osallistuneet aiemmin viisuihin - ovat aivan hiljaa. Tai jos kommentoivat, niin hyvin varovasti kehuvat Käärijää ja lähinnä ulkomusiikillista ominaisuuksista. Ei näy Saara Aallon, Blind Channelin, The Rasmuksen ja kumppaneiden instagrameissa tai missään kannustuksia. Ovatko he kateellisia? Toivovatko he salaa, että Käärijän menestys kaatuu juryääniin? Siihenhän he eivät voi vaikuttaa, että euroareena tulee tänäänkin raikumaan cha cha chan tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä huomannut, että kun koko muu Suomi kannustaa Käärijää voittoon, niin muusikot - varsinkin he jotka ovat osallistuneet aiemmin viisuihin - ovat aivan hiljaa. Tai jos kommentoivat, niin hyvin varovasti kehuvat Käärijää ja lähinnä ulkomusiikillista ominaisuuksista. Ei näy Saara Aallon, Blind Channelin, The Rasmuksen ja kumppaneiden instagrameissa tai missään kannustuksia. Ovatko he kateellisia? Toivovatko he salaa, että Käärijän menestys kaatuu juryääniin? Siihenhän he eivät voi vaikuttaa, että euroareena tulee tänäänkin raikumaan cha cha chan tahdissa.
Kyllä mä näin rasmus ainakin kannusti. Blinkkarit nyt varmaan kiireisiä ja nehän pärjäs itteki hyvin
Hei, meidän ei tarvitse enää jännittää Käärijän laulusuoritusta, koska jury-veto on jo ohi ja kuulemma paras veto tähän asti! Ja illalla kansa kyllä rakastaa vaikkei laulusuoritus oliskaan täys kymppi.
Vierailija kirjoitti:
Noan jury esityksessä paha moka kun tanssijat ei saanut siltä housuja jalasta tarpeeksi nopeasti ja valohen syttyessä kiskoivat niitä vielä..😅
Noa on mun inhokki tänä vuonna niin vähän salaa toivon samaa finaaliin... anteeksi. En oikeasti. Mutta pikkuisen. Salaa. 😆
Vierailija kirjoitti:
Noan jury esityksessä paha moka kun tanssijat ei saanut siltä housuja jalasta tarpeeksi nopeasti ja valohen syttyessä kiskoivat niitä vielä..😅
Norjallakaan ei vissiin mennyt ihan putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mun henk.koht. Mielipide on se, ettei tässä edes mitään jurypisteitä tarvita. Mun mielestä ihan yleisö saisi päättää voittajan. Siis Eurooppa vai pitäisikö sanoa nykyään Maailma. Tavalliset katsojat päättäkööt kuka nappaa eniten, sillähän on suurin merkitys kuka iskee eniten yleisöön. Se ei välttämättä todellakaan ole se, joka laula parhaiten.
Onko noissa juryissä esim. Levy-yhtiöiden edustajia tai tuottajia? Silloinhan kärtsyllä on hyvätkin mahkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grand jury livekommentti:
The second favorite of this years contest, Kaarija from Finland, gives us a great fun performance, together with his Cha Cha Cha dancers. Kaarija doesnt have the best vocals and sounds tired by the end of the act but the entire arena parties with him. He ends his crazy show saying his catchphrase its crazy, its party and he will definetely get a huge televote score tomorrow. His jury score however will probably be significantly lower.
Tämä on tietenkin vain yhden ihmisen mielipide. Luotetaan siihen, että raadeissa on ihmisiä, jotka Käärijä on yleisön tapaan saanut hurmattua ja jotka osaa arvostaa biisin omaperäisyyttä, mieleenjäävyyttä sekä Käärijän karismaa. Ehkä jopa biisin sanomaa, ettei tarvitse olla täydellinen uskaltaakseen tanssia tai laulaa.
UMK:sahan pelättiin myös, ettei raadit arvosta, mutta niin vaan heiltäkin pisteitä tuli. Toki arvioijia ja arvioitavia oli vähemmän, mutta kyllähän se jostain kertoo.
Sanottakoon tuohon, että osa UMK:n raatipisteistä tuli häikäisevästä tanssista. Mitäköhän uutta esitystä suunnitelleet ajatteli halutessaan muuttaa tanssin ja tanssijat pelkiksi pilailuversioiksi.
Mukaan koreografiksi tuli se ruotsalainen Loreenin ystävä. Ei tainnut olla mukana vielä UMK:ssa.
Eipä muutenkaan tule mieleen, että yhdessäkään suomalaisessa euroviisuesityksessä olisi ollut häikäisevää tanssia.
Suorastaan yllättävää, että sellaista oli UMK-esitykseen saatu luotua, mitta vähemmän yllättävää että se itse kisoihin taas muuettiinkin pelkäksi vitsiksi.
Mä olen taviskatsoja, olen nähnyt UMK-esityksen kerran ja nyt semifinaalin kolme kertaa. En muista mitään eroa esitysten tanssin tai tanssijoiden välillä. Enkä ymmärrä miksi jälkimmäistä sanotaan vitsiksi? Siellä oli pinkkejä tanssijoita ja se ihmismatorodeo jäi mieleen. Ei mitään muuta.
UMK:ssa tanssijat oli häikäiseviä lattaritanssijoita, jotka lopussa heittäytyi hassuttelemaan, mikä toi esitykseen kiinnostavuutta. Liverpooliin saatiin pelkkiä parodiaversioita.
Onkohan viisulavalla edes koskaan nähty kunnollista lattaritanssia? Oletettavasti kyllä, mutta UMK:n jälkeisistä tanssia ihailevista kommenteista jäi erityisesti mieleen, miten joku nuori lattaritanssinharrastaja oli innoissaan, että sellaista on otettu mukaan.
Positiivistahan iltaa ajatellen on, että raatiäänet on nyt annettu, ja kuten Kroatiastakin nähtiin, niin taviskatsojiin pelkät hupiesityksetkin yleensä uppoaa.
Okei, mutta kuten sanoin, taviskatsojana en huomaa eroa. En muista eroja puvuissa tai koreografissa tai oliko ne samat tanssijat vai ei. En katso tanssijoita melkeinpä ollenkaan vaan Käärijää. Aika moni katsoja tänään tulee katsomaan finaalia samoin, ja ei-suomalaiset ei ole edes nähneet UMK-esitystä.
Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako Suomen liittymästä äänestää Suomea jos on ulkomailla?
Mulla on perheenjäseniä lomalla Euroopassa ja voisin painostaa äänestämään käärijää😉
Tietääkö kukaan?
Ei saa. Heidän tulee hankkia espanjalainen numero, mutta prepaidhän on helppo hakea kioskilta. Itse äänestän ulkomailla ja äppi varmistaa että maa ja puhelinnumero täsmää.
Sori mä luin ihan sujuvasti Espanjassa 😅😅😅. Mutta sama juttu pätee kaikkialla, paikallinen numero pitää olla. Kipin kapin siis kioskille.
Vierailija kirjoitti:
Espanjan esitys oli näyttävä ja mieleenpainuva. Upea ääni ja kappale itseasiassa on ihan hyvä. Nousi mun yhdeksi uudeksi suosikiksi, aiemmin inhosin tätä.
Samaa mieltä. Hienot värit ja tunnelma esityksessä. Espanja ja Ruotsi esiintyvät perätysten, saa nähdä viekö Espanja sittenkin äänet. Espanja on raikkaampi kuin ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin portion boys sanoo instan tarinoissa, että Käärijä tulee tekemään Lordit!
Mua naurattaa kun Käärijä nousee sieltä boxista XDD
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?
Oli. EN ollut varautunut. Pisteitä alkoi vain tulvia. Eihän kukaan edes uskonut että se voittaisi?
Itse uskon, että käärijä saa hyvät jurypisteet. Ihan varmasti tuo menevä biisi ja show iskee heihin ja lauluosuus oli just niin hyvä mitä tohon biisiin tarvittiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella lattaritanssijoiden tanssi on pelkkä vitsi? Yksi tanssija sanoi haastattelussa, että koreagrafia tässä uudessa showssa on itseasiassa vaikeampi. Tiedättekö tanssista itse mitään? UMK esityksessä hassuttelivat myös ja tekivät sitä rapukävelyä.
Pelkältä pelleilyltä ja parodialta se koko tanssi ainakin katsojien silmiin vaikuttaa toisin kuin UMK:ssa.
Käärijän (semfinaalin) esityksen "silmän iskut" Rammstein-faneille:
Käärijän esitys:
1. Polvillaan "moshaus" (esityksen kohta 1:04) -> : Rammstein: Keine Lust -musiikkivideon kohta 1:58.
2. Tanssijoiden narujen lieka (esityksen kohta 1:22) -> Rammstein: Mein Teil -musiikkivideon kohta 3:53
3. Juna, tanssijat polvillaan (esityksen kohta 2:13) -> Rammstein: Buck Dich - keikkaesitys kohta 6:00)
https://youtu.be/jSUdiwvZ4PI?t=360
Löytyykö muuta?