Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?
Tais olla aika yllätys. Itse en tykännyt silloin, että maailmalle viedään hallelujaa biisiä, ihan muissa merkeissä. Viisuilta oli aivan käsittämätön, twelve points go to finland jatkuvasti.
Tuleeko noi viisupisteet tänäkin vuonna maittain? Eli jurut olleet katsomossa eilen jokaisesta maasta?Ei ollut yllätys, Suomi oli selkeä ennakkosuosikki.
Ja kyllä, pisteet tulevat maittain.
Jännä, että selkeä ennakkosuosikki oli vedonlyönnissä vasta sijalla 12.
https://escxtra.com/2022/04/27/eurovision-odds-history-expanded-edition…
Mitä kaikkea jury painottaa? Loreenilla on nimittäin se laulutaito joo, mutta onko muuta mitä erityisesti nostaisivat esille ja mistä antaisivat pisteitä? Show ei ole erityinen.
Käärijän kappale on sellainen, ettei siinä laulutaito edes ole tavallaan etusijalla, no tottakai että nuotilleen laulaa mutta muuten ei kuitenkaan ole se ykkönen, vaan koko show kokonaisuutena. Käärijällä taisi jury esityksessä mennä laulu aikalailla just niin hyvin mitä tossa esityksessä nyt edes vaaditaankaan. Loreenin esitys taas on sellainen, missä laulutaito tietenkin korostuu ihan erityisesti ja sitä vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Musta se laatikko on ihan paras 😂 sopii hyvin showhun. Se herättää myös mielenkiintoa. Mun mielestä ne laatikon ympäri juoksut ym. Pitää myös shown mielenkiintoisena hyvän biisin lisäksi. Ja kaiken kaikkiaan esitys on mielestäni selkeä. Selkeämpi kuin umk:ssa. Tanssijat on upeita myös siinä missä käärijäkin!
Rehellisesti sanottuna minä olen jäänyt kaipaamaan vain sitä kappaleen lopussa ollutta Jeren nostoa (Tänään nousee mies kohtaa).Se sopi siihen niin hyvin.En tiedä miksi se on jätetty pois,harmi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaikkea jury painottaa? Loreenilla on nimittäin se laulutaito joo, mutta onko muuta mitä erityisesti nostaisivat esille ja mistä antaisivat pisteitä? Show ei ole erityinen.
Käärijän kappale on sellainen, ettei siinä laulutaito edes ole tavallaan etusijalla, no tottakai että nuotilleen laulaa mutta muuten ei kuitenkaan ole se ykkönen, vaan koko show kokonaisuutena. Käärijällä taisi jury esityksessä mennä laulu aikalailla just niin hyvin mitä tossa esityksessä nyt edes vaaditaankaan. Loreenin esitys taas on sellainen, missä laulutaito tietenkin korostuu ihan erityisesti ja sitä vaaditaan.
Enkä tietenkään tarkoita etteikö Käärijällä tarvittaisi laulutaitoa, tottakai tarvitaan. Mutta käärijällä on kuitenkin iso SHOW!
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittäisi että Käärijä olisi top5 mukana. Eniten kiinnostaa yleisöpisteet. Jos joku Loreen voittaa tuomariäänillä, niin ihan sama. Se vaan vahvistaisi mielikuvaani Euroviisuista eli kisat ovat politiikkaa, taktikointia ja muutaman suosikkimaan (Ruotsi) omaa piirileikkiä, jossa ei ole aitoa jalansijaa erilaisuudelle.
Minä aion mennä illalla Tampereen torille oli lopputulos mikä hyvänsä. Ja luotan siihen, että jos kappale oikeasti iskee viisukansaan, niin se kyllä tulee soimaa ensi kesänä muuallakin kuin Suomessa kesärenkutuksena.
Onko sulla tietoa, onko torilla screen joka näkyy ja kuuluu kunnolla? Vai onko se jossain kesäkeitaan uumenissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ootte vähän vanhempia niin oliko Lordin voitto täysin yllätys vai millanen sillon oli tunnelma? ei tietenkään voi tähän päivään verraata kun digitalisaatio on aivan yö ja päivä, mutta kiinnostaa tuo, että oliko lordin voitto yllätys vai odotettu?
Oli yllätys useimmille. Vasta kun tuli pisteenlasku ja Suomelle alkoi tulla niitä 12 pisteen potteja, niin aloin saada tekstiviestejä eri ihmisiltä, että hei, seuraatkohan mitä tapahtuu. Silloinhan oli vain yleisöäänet, joten juuri ne pisteet ilmoitettiin maittain, kun nyt ne tulevat yhtenä pottina.
Viisuviikolla oli kyllä uutisissa, että Putaansuuta on haastateltu paljon ja kiinnostaa, lisäksi Jungnerilta (Ylen pääjohtaja) kysyttiin, että entä jos Suomi voittaakin.
Niin vain suomalaisille saattoi olla yllätys koska hävettiin sitä jo etukäteen. Viisukansalle voitto oli erittäin odotettu.
Se voi hyvin olla, että viisukansa tiesi, mutta tosiaan omat muistot on suuren yleisön näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais olla aika yllätys. Itse en tykännyt silloin, että maailmalle viedään hallelujaa biisiä, ihan muissa merkeissä. Viisuilta oli aivan käsittämätön, twelve points go to finland jatkuvasti.
Tuleeko noi viisupisteet tänäkin vuonna maittain? Eli jurut olleet katsomossa eilen jokaisesta maasta?Ei ollut yllätys, Suomi oli selkeä ennakkosuosikki.
Ja kyllä, pisteet tulevat maittain.
Jännä, että selkeä ennakkosuosikki oli vedonlyönnissä vasta sijalla 12.
https://escxtra.com/2022/04/27/eurovision-odds-history-expanded-edition…
Vedonlyönti ei yksinään määrittele ennakkosuosikkiutta. Lordin ympärillä oli valtavasti hypeä. Maailma oli erilainen silloin etenkin somen osalta, mutta kyllä meillä ulkomailla asuneille oli selvää että Lordi oli ennakkosuosikki, niin paljon huomiota he sai. Enkä minäkään lyönyt vetoa enkä lyö tänäkään vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa kun Käärijä nousee sieltä boxista XDD
Esityksen yksi ehdottomasti parhaita kohtia sen varjokuvan lisäksi!
Varjokuva on huono. Se on kuin vitsi: ekalla kerralla hyvä, mutta jo toisella kerralla tiedät jo vitsin, joten enää ei säväytä. Varjokuva oli huikea, kun sen näki ekan kerran isossa lehtikuvassa mutta jo tokalla kerralla se oli nähty juttu.
Tää on sarjassa vaarallisia efektejä. Näihin on helppo sortua, koska ne ovat niin näyttäviä. Mutta samalla tää on halpa efekti, jonka jokainen voi tehdä halutessaan, joten siinä mielessä tää on aika ilmaisutaidon lukio -tasoa ja kuluu muutenkin ihan saman tien.
Hyvä koreografi ymmärtää koostaa esityksen tehokeinoista, jotka tehoavat vielä neljännelläkin katsomiskerralla.
Sitä paitsi se on otettu Jurassic Parkista ja on siksikin jotenkin muovinen tönkköefekti.
Loori voittinut kun oli paholaisena.
Kääryle ei voita.
Liikaa hypetystä.
Loori oli karmea naamareineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli yllätys useimmille. Vasta kun tuli pisteenlasku ja Suomelle alkoi tulla niitä 12 pisteen potteja, niin aloin saada tekstiviestejä eri ihmisiltä, että hei, seuraatkohan mitä tapahtuu. Silloinhan oli vain yleisöäänet, joten juuri ne pisteet ilmoitettiin maittain, kun nyt ne tulevat yhtenä pottina.
Viisuviikolla oli kyllä uutisissa, että Putaansuuta on haastateltu paljon ja kiinnostaa, lisäksi Jungnerilta (Ylen pääjohtaja) kysyttiin, että entä jos Suomi voittaakin.
Niin vain suomalaisille saattoi olla yllätys koska hävettiin sitä jo etukäteen. Viisukansalle voitto oli erittäin odotettu.
Se voi hyvin olla, että viisukansa tiesi, mutta tosiaan omat muistot on suuren yleisön näkökulmasta.
Niin, edelleen Suomessa epäiltiin ja hävettiin. Ei siis ihme jos moni muistaa yllätyksen. Ei sitä kukaan kiistäkään. Lordi oli silti ennakkosuosikki vaikka yksittäinen katsoja olisi yllättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi oli kirkas ennakkosuosikki. Vain suomalaiset itse häpesivät sitä ennakkoon ja miettivät mitä muut ajattelevat.
Silloinkin oli Suomi-Ruotsi -sota, Ruotsin edustajana ihana uskovainen enkeli - jo Viisut voittanut!!! - Carola tuulikoneineen. Ja Suomella pimeyden voimat ja demonit. Eipä voi olla huomaamatta yhteyttä tähän vuoteen ja toivoa että taas kerran pimeys voittaa 😉.
Ps. Te vähän vanhemmat? AUTS 😂😂😂.
Muistan vieläkin Carolan happamuuden, kun naapurin mörköbändi vei voiton. Makeutti voittoa vieläkin enemmän.
Asetelmahan on siis ollut täysin sama kuin tänäkin vuonna.
Toivottavasti Käärijällä pokka pitää vaikka Loreen tai jopa joku muu voittaisikin
Loreenin biisi ei ole iloinen ja menevä, tuli juuri radiosta. Itse toivon, että menevä kappale voittaisi tänä vuonna (Käärijä). Olisi mahtavaa kuulla voittokappaleena menevä cha cha cha. Mikä fiilis olisi areenalla!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta se laatikko on ihan paras 😂 sopii hyvin showhun. Se herättää myös mielenkiintoa. Mun mielestä ne laatikon ympäri juoksut ym. Pitää myös shown mielenkiintoisena hyvän biisin lisäksi. Ja kaiken kaikkiaan esitys on mielestäni selkeä. Selkeämpi kuin umk:ssa. Tanssijat on upeita myös siinä missä käärijäkin!
Rehellisesti sanottuna minä olen jäänyt kaipaamaan vain sitä kappaleen lopussa ollutta Jeren nostoa (Tänään nousee mies kohtaa).Se sopi siihen niin hyvin.En tiedä miksi se on jätetty pois,harmi.
Siinä lauletaan "tänään oon se mies".
Vierailija kirjoitti:
Laulu, kappaleen omaperäisyys, esitys kokonaisuudessaan. Oliko joku neljäs?
Eikö se eilinen juryshow mennyt ihan hyvin Käärijältä? Youtubessa on ainakin yksi yleisöstä kännyllä kuvattu video.
Ruotsin delegaatio pillittää kun Loreenia ei muka ole kuvattu riittävästi ja kuvat on vääristä kohdista blaablaa. Uskoisivat jo että Loreen on jo kerran voittanut eikä kuulemma silloin ainakaan käytöksellään hurmannut. Aivan turha yrittää tällä lisätä voittomahdollisuuksia. Nyt on Suomen vuoro!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi ollut niin upea, koska se rikkoo sukupuolirooleja, eli se olisi tuonut pisteitä kaikilta niiltä, jotka juhlivat näitä roolien rikkomisia. Se olisi ollut todella tässä ajassa kiinni oleva efekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun se konta ei ole tänään nousee mies. Vaikka voi hyvinki olla👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen ihan samaa! Monissa reaktiovideoissa se kohta sai aikaan WAUn.