Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
10701/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä, mitä paremmin Käärijällä menee, sen enemmän Loreen nousee oddseissa?

Itkettää, en katso koko kisoja. Halauaisin pysyä positiivisena.

Loreenkin kipale kuulosti aluksi tylsältä, mutta kun näin nyt semifinaalit, erottuihan se jotenkin isompana biisinä, kuin moni muu.

Vierailija
10702/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäänpä, että huonosti käy eli ei voita. Miten sitten käy kaikkien leivosten, patsaiden boleroiden ym?

Se iskevyys, mikä Käärijän biisissä oli Umk videolla ja ensiesityksessä, on jotenkin haalistunut. Muistuttaa oikeasti enemmän lastenlauluja, kuten ruotsalaiset kuvailevat. Kaiken pitäisi toimia lavalla Käärijän ääntä myöten täysin oikein, että alkuperäinen Jyty tulisi takaisin.

Miksei kukaan ole puhunut Australian biisistä mitään? Sehän oli sairaan hyvä ja bändin laulajalla älytön karisma. Siinä kova kilpailija Käärijälle.

Kyllä siitä puhutaan, semin jälkeen monta monta viestiä. Se on munkin suosikki Suomen ohella, mutta eihän tuo voittoon riitä. Top 10 olisi mahtava juttu heille, Viisuihin osallistuminen on ollut pitempiaikainen unelma ja tuohon voisi rahkeet riittää. Biisi, mielestäni niin erinomainen kuin onkin, ei vetoa tarpeeksi laajaan yleisöön. Kyselin kavereiltani (useista eri maista) semin jälkeen ja kukaan ei erityisesti tykännyt, se oli ihan ok tai sitten tuli kommenttia että ei tykkää metallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10703/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kukaan ole puhunut Australian biisistä mitään? Sehän oli sairaan hyvä ja bändin laulajalla älytön karisma. Siinä kova kilpailija Käärijälle.

Eilen puhuttiin paljonkin. Kehuttiin esitystä ja energiaa. Itse ainakin ajattelin antaa ääneni tänään Voyagerille!

Vierailija
10704/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijän uusi lavashow vie liikaa energiaa ja huomiota Käärijän esityksestä. On se omalla tavallaan hyvä mutta vie ehkä liikaa huomiota pois itse kappaleesta.

Paremmalta näyttäisi - ja varmaan kuulostaisi kun - ilman niitä eurolavoja.

Vierailija
10705/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää että suomi on juryssa top 5. Sillon mahdollisuudet voittoon säilyy.

1. Ruotsi

2. Ranska

3. Espanja/israel

4. Joku unettavaa balladi

5. Suomi ja täältä paikalta voitto kotiin🥳

Vierailija
10706/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käärijällä on täydellinen kroppa juuri hänelle. Jos olisi lihaskimppu niin hän ei välttämättä vaikuttaisi yhtä helposti lähestyttävältä ja samaistuttavalta.

Tämä oli Hesarin kirjoituksen ydin. "Pikkuinen peikko pottatukassa" yms. joka pärjää ja ylittää itsensä. Todella lohduttavaa kaikille itsetunto-ongelmien kanssa kamppaileville joita maailmassa riittää.

Kyllä minä sen tajuan mutta tuo sana oli paha huti. Kyllä nousisi älämölö jos naisosallistujasta kirjoitettaisiin että onhan se aika pullukka mutta kiva että silti voi osallistua Viisuihin 🤷🏼.

Vierailija
10707/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mussa on vikana kun musta portugali on yks parhaimpia 🥲. Mun äänet tänään menee ainakin osittain sinne suuntaan!

Vierailija
10708/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina on myös hyvä tänä vuonna. En vetäisi kuitenkaan sotaa näihin karkeloihin mukaan. Olihan niillä viime vuonnakin ihan kelpo kappale, mutta olisivatko voittaneet ilman sotaa, en tiedä.

Eivät todellakaan olisi.

No jaa. Ukraina on kyllä todella kova viisumaa. Ovat voittaneet 20 vuodessa kolme kertaa ja kakkos/kolmossijojakin löytyy. Joka kerta ovat päässeet finaaliin. Sano joku toinen maa, joka pystyy samaan?

Ei voi sanoa kun ei sellaista maata ole. Se on kuitenkin ihan ilmiselvää että Stefania ei ollut yksinään niin vahva biisi että sillä olisi voitto tullut ilman maailmantilannetta.

Vierailija
10709/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mussa on vikana kun musta portugali on yks parhaimpia 🥲. Mun äänet tänään menee ainakin osittain sinne suuntaan!

Ja mulle se on inhokki 😁. En vaan kestä tota musiikkityyliä yhtään.

Vierailija
10710/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkäänpä, että huonosti käy eli ei voita. Miten sitten käy kaikkien leivosten, patsaiden boleroiden ym?

Se iskevyys, mikä Käärijän biisissä oli Umk videolla ja ensiesityksessä, on jotenkin haalistunut. Muistuttaa oikeasti enemmän lastenlauluja, kuten ruotsalaiset kuvailevat. Kaiken pitäisi toimia lavalla Käärijän ääntä myöten täysin oikein, että alkuperäinen Jyty tulisi takaisin.

Siinä on se yks hyvä kohta, se "rankempi". Mutta muuten sellainen ihan ok. Vähän sellaista pehmorokkia omaan makuun.

Tässähän se ongelma just piilee, kun Käärijönkinvesitys kuulosti semifinaalissa jotenkin sellaiselta pehmolallattelulta enemmän, kuin aiemman perusteella pitäisi. Ihan ok:lta, muttei tarpeeksi iskevältä tällä kerralla. Jos asiaa ei saada kuntoon tänään, ei se voittoa tuo.

Vierailija
10711/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semifinaalin äänentoisto ei teeveen kautta ollut hyvä, osassa kappaleista ei laulua kuulunut, osassa ei taustamusiikkia kuulunut, todella oudosti tehty.

Vierailija
10712/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää että suomi on juryssa top 5. Sillon mahdollisuudet voittoon säilyy.

1. Ruotsi

2. Ranska

3. Espanja/israel

4. Joku unettavaa balladi

5. Suomi ja täältä paikalta voitto kotiin🥳

Juryt varmaan tietää tän ja taktikoi suomen pois voittajan paikalta

Vierailija
10713/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina on myös hyvä tänä vuonna. En vetäisi kuitenkaan sotaa näihin karkeloihin mukaan. Olihan niillä viime vuonnakin ihan kelpo kappale, mutta olisivatko voittaneet ilman sotaa, en tiedä.

Eivät todellakaan olisi.

No jaa. Ukraina on kyllä todella kova viisumaa. Ovat voittaneet 20 vuodessa kolme kertaa ja kakkos/kolmossijojakin löytyy. Joka kerta ovat päässeet finaaliin. Sano joku toinen maa, joka pystyy samaan?

Ruotsi.

Vierailija
10714/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grand jury livekommentti:

The second favorite of this years contest, Kaarija from Finland, gives us a great fun performance, together with his Cha Cha Cha dancers. Kaarija doesnt have the best vocals and sounds tired by the end of the act but the entire arena parties with him. He ends his crazy show saying his catchphrase its crazy, its party and he will definetely get a huge televote score tomorrow. His jury score however will probably be significantly lower.

Tämä on tietenkin vain yhden ihmisen mielipide. Luotetaan siihen, että raadeissa on ihmisiä, jotka Käärijä on yleisön tapaan saanut hurmattua ja jotka osaa arvostaa biisin omaperäisyyttä, mieleenjäävyyttä sekä Käärijän karismaa. Ehkä jopa biisin sanomaa, ettei tarvitse olla täydellinen uskaltaakseen tanssia tai laulaa.

UMK:sahan pelättiin myös, ettei raadit arvosta, mutta niin vaan heiltäkin pisteitä tuli. Toki arvioijia ja arvioitavia oli vähemmän, mutta kyllähän se jostain kertoo.

Sanottakoon tuohon, että osa UMK:n raatipisteistä tuli häikäisevästä tanssista. Mitäköhän uutta esitystä suunnitelleet ajatteli halutessaan muuttaa tanssin ja tanssijat pelkiksi pilailuversioiksi.

Mukaan koreografiksi tuli se ruotsalainen Loreenin ystävä. Ei tainnut olla mukana vielä UMK:ssa.

Eipä muutenkaan tule mieleen, että yhdessäkään suomalaisessa euroviisuesityksessä olisi ollut häikäisevää tanssia.

Suorastaan yllättävää, että sellaista oli UMK-esitykseen saatu luotua, mitta vähemmän yllättävää että se itse kisoihin taas muuettiinkin pelkäksi vitsiksi.

Vierailija
10715/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan olisi.

Ruotsi.

Ruotsi ei ole päässyt joka kerta finaaliin.

Vierailija
10716/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä just tarkotin, koska en tiedä ketään joka siitä tykkäisi ja kuuntelin sitä eilenkin vaikka kuinka paljon :D

Kenelle te muut meinaatte laittaa äänen/äänenne?

Vierailija
10717/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grand jury livekommentti:

The second favorite of this years contest, Kaarija from Finland, gives us a great fun performance, together with his Cha Cha Cha dancers. Kaarija doesnt have the best vocals and sounds tired by the end of the act but the entire arena parties with him. He ends his crazy show saying his catchphrase its crazy, its party and he will definetely get a huge televote score tomorrow. His jury score however will probably be significantly lower.

Tämä on tietenkin vain yhden ihmisen mielipide. Luotetaan siihen, että raadeissa on ihmisiä, jotka Käärijä on yleisön tapaan saanut hurmattua ja jotka osaa arvostaa biisin omaperäisyyttä, mieleenjäävyyttä sekä Käärijän karismaa. Ehkä jopa biisin sanomaa, ettei tarvitse olla täydellinen uskaltaakseen tanssia tai laulaa.

UMK:sahan pelättiin myös, ettei raadit arvosta, mutta niin vaan heiltäkin pisteitä tuli. Toki arvioijia ja arvioitavia oli vähemmän, mutta kyllähän se jostain kertoo.

Sanottakoon tuohon, että osa UMK:n raatipisteistä tuli häikäisevästä tanssista. Mitäköhän uutta esitystä suunnitelleet ajatteli halutessaan muuttaa tanssin ja tanssijat pelkiksi pilailuversioiksi.

Mukaan koreografiksi tuli se ruotsalainen Loreenin ystävä. Ei tainnut olla mukana vielä UMK:ssa.

Eipä muutenkaan tule mieleen, että yhdessäkään suomalaisessa euroviisuesityksessä olisi ollut häikäisevää tanssia.

Suorastaan yllättävää, että sellaista oli UMK-esitykseen saatu luotua, mitta vähemmän yllättävää että se itse kisoihin taas muuettiinkin pelkäksi vitsiksi.

Mä olen taviskatsoja, olen nähnyt UMK-esityksen kerran ja nyt semifinaalin kolme kertaa. En muista mitään eroa esitysten tanssin tai tanssijoiden välillä. Enkä ymmärrä miksi jälkimmäistä sanotaan vitsiksi? Siellä oli pinkkejä tanssijoita ja se ihmismatorodeo jäi mieleen. Ei mitään muuta.

Vierailija
10718/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä just tarkotin, koska en tiedä ketään joka siitä tykkäisi ja kuuntelin sitä eilenkin vaikka kuinka paljon :D

Kenelle te muut meinaatte laittaa äänen/äänenne?

Mä äänestän Suomea koska asun ulkomailla, mutta muuten suosikkini ovat Australia, Itävalta, Kypros ja Kroatia.

Vierailija
10719/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000009583260.html

Ruotsalaiset paniikissa :D kerrankin näin päin

Vierailija
10720/19410 |
13.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh, Spotifyssa on Cha cha cha:n päiväkohtaiset striimaukset olleet yli miljoonan nyt kahtena päivänä peräkkäin! Lisäksi kappaletta kuunneltu jo yli 20 600 000 kertaa 😄.

Ihanaa..meno jatkuu koko kesän.Yksi irlantilainen musiikkiasiantuntija arvioi Suomen kappaletta YouTubessa.Hän totesi,että kappaletta kuunnellaan todella paljon,joten suosio ei perustu pelkästään hyvään esityksen tai karismaattiseen esiintyjään vaan kappale on itsessään myös hyvä.

Ketju on lukittu.