Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Hirveästi h uoria taas tässä ketjussa
Joku peräkammarilainen eksynyt y lautalta.
Vierailija kirjoitti:
Siis, mä en oo nyt enää yhtään perillä tästä taustanauhakeissistä. Eikö jo ennen UMK:ta YLE muka jossakin ilmoittanut, että UMK:ssakin pätee viisujen viralliset säännöt mukaanlukien taustanauhat?? Miten ihmeessä tuollaiseen säätämiseen päädyttiin vain päivää ennen semifinaalia?
Sen kun tietäisi. Selvää on että UMK:ssa oli liian "hyvät" taustat koko ajan, ihan kuin tyypit olisivat studiossa laulaneet ja Keirallakin huomasi että puolen aikaa laulu kuului vaikkei mikki ollut edes lähelläkään suuta.
Ehkä viime vuoden Bess-epäviretapauksen jälkeen mentiin liikaa toiseen ääripäähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ESCunited livessä puhuttiin just, että ruotsi saa JOKA vuosi paljon enemmän aikaa (kolme kertaa enemmän?!!?!) lava-asennuksiin kuin muut! ja puhuivat siitä, miten epäreilua se on ja sille pitäisi laittaa stoppi. SIitä on tullut jo systeemi, että he vaan tulevat ja ilmottavat, että joo sori tarvitaan 3 minuuttia aikaa kuin muiden pitää ehtiä laittaa lava 45 sekunnissa.
Varmaan siksi että Exec. Supervisor Österdahl on Ruotsista ja katsoo tällaista ihan tarkoituksellisesti sormien läpi.
Onhan tuo epäreilua. Ei muut maat saisi tuota tahtoa läpi. Heille vain ilmotettaisiin, että aika on 45 sekunttia ja piste. Show kestäisi yli kolme kertaa enemmän jos kaikki toimisi kuin ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset suunnittelijatko oli pistänyt Käärijän ja tanssijat siihen tyhmään puuhötisköön ? Älkää suomalaiset unohtako vanhaa viisautta: Annetaan suomalaisten suunnitella tuote, ruotsalaisten valmistaa tuote, tanskalaisten myydä tuote ja norjalaisten ostaa tuote.
Sitä puuhökötystä en mäkään tajunnut mitä kuvasti vai oliko vaan päähänpisto?
Peloista vapautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen on matkinut osan visuaalisista elementeistään ja liikkeistään Madonnan Frozen videosta.
Miettisin kovasti, että miksi hänen liikkeet jne. ovat niin tutut, mutta Frozen kappaleesta ne on tosiaan kopioitu. Minusta myös Tattoo kappaleessa on hiukan vaikutteita Frozenista. Ei mitenkään huomiota herättävästi, mutta kuitenkin. Tattoo on kopio monesta eri biisistä, mitään omaa siinä ei ole. Loreen on silti upea esiintyjä ja uskomaton laulaja. Ehkä kappale vetoaa juuri siksi moneen, koska siinä on niin paljon tuttuja soundeja.
Eikä vain tuttuja soundeja, vaan olen edelleen hämilläni ja voisiko nyt sanoa pöyristynyt että on sallittua edes lähettää viisuvoittajia edustamaan. Tämähän menisi ihan pilalle ja pelleilyksi jos muutkin alkaisivat lähettää voittajiaan, jotka luonnollisesti nauttivat jo valmiiksi sellaista tunnettavuutta ja suosiota jota ei näillä pystymetsästä tulevilla Käärijöillä ole. Loreenin viisu on muutenkin niin tylsä ja loppuun harjoiteltu että näillä vähilläkin katselukerroilla kun näkee sen siellä maassa taas makaamassa, ni on jo silleen plaah , taas tämä alkaa :D
Se oli vaikea laulettava. Koklaa itse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset suunnittelijatko oli pistänyt Käärijän ja tanssijat siihen tyhmään puuhötisköön ? Älkää suomalaiset unohtako vanhaa viisautta: Annetaan suomalaisten suunnitella tuote, ruotsalaisten valmistaa tuote, tanskalaisten myydä tuote ja norjalaisten ostaa tuote.
Sitä puuhökötystä en mäkään tajunnut mitä kuvasti vai oliko vaan päähänpisto?
Peloista vapautumista.
Niinkö? Mä en kuuntele sanoja just koskaan.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
James Newman - Embers - LIVE - United Kingdom - Grand Final - Eurovision 2021 - YouTube
Siinä hieman mallia miltä näyttää esimerkillinen esitys.
Tämä esimerkillinen esitys sai täydet 0pistettä.
Saavutus sinänsä sekin, ehkä hän haki sitä esimerkillä? :D
Hyvin laulettu, mukava nallekarhu ja harmiton esitys, joka saa tanssijalan vipattamaan. Eeppiset torvet. 4 446 271 katselukertaa 22.5.2021
Tarinan opetus: 0 pistettä. Siis opetus = ettei mikään ole varmaa. Nää varmat rahoittajamaatkin voisivat hoksata asian.
Mikä mikään ei ole varmaa? Tuon huonon sijoituksen näki kilometrien päähän. Oma veikkaukseni oli juurikin 0 pistettä.
Kaksi vuotta tuloksen julistamisen jälkeen veikkausjälkiviisaus on parhautta ;DDD
Pidä tuo linja ;D
Meillä on joka vuosi Viisukatsomo jossa pelataan bingoa ja kirjoitetaan vihkoon ylös omat suosikit ja veikkaukset. Siellä lukee 0 points ton ukon kohdalla ;).
Mulla on taas oma pettämättömän oikeassa oleva winner-linja ja suuresta ennakkoviisaudestani (huom. ei jälkiviisaudesta) johtuva alapeukkubingo välittömästi menossa joka kerta kun Vauvan omia kommenttejaan yläpeukuttavien asiantuntijoiden pariin laskeudun ;D
Mä jalomielisesti veikkaan, ettei tänä vuonna yksikään maa jää pisteittä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen on matkinut osan visuaalisista elementeistään ja liikkeistään Madonnan Frozen videosta.
Miettisin kovasti, että miksi hänen liikkeet jne. ovat niin tutut, mutta Frozen kappaleesta ne on tosiaan kopioitu. Minusta myös Tattoo kappaleessa on hiukan vaikutteita Frozenista. Ei mitenkään huomiota herättävästi, mutta kuitenkin. Tattoo on kopio monesta eri biisistä, mitään omaa siinä ei ole. Loreen on silti upea esiintyjä ja uskomaton laulaja. Ehkä kappale vetoaa juuri siksi moneen, koska siinä on niin paljon tuttuja soundeja.
Eikä vain tuttuja soundeja, vaan olen edelleen hämilläni ja voisiko nyt sanoa pöyristynyt että on sallittua edes lähettää viisuvoittajia edustamaan. Tämähän menisi ihan pilalle ja pelleilyksi jos muutkin alkaisivat lähettää voittajiaan, jotka luonnollisesti nauttivat jo valmiiksi sellaista tunnettavuutta ja suosiota jota ei näillä pystymetsästä tulevilla Käärijöillä ole. Loreenin viisu on muutenkin niin tylsä ja loppuun harjoiteltu että näillä vähilläkin katselukerroilla kun näkee sen siellä maassa taas makaamassa, ni on jo silleen plaah , taas tämä alkaa :D
Se oli vaikea laulettava. Koklaa itse!
Loreenilta ei muuten onnistuisi Cha Cha Cha. Sekin on vaikea laulettava.
Ainakin esimerkiksi Luken semifinaalivideon kommenteissa puhutaan pelkästään Käärijästä.
Loreenin biisin sanoitukset pateettisine pain-rain ja day-way -riimeineen tekevät pitämisestä aika haasteellista.
Vierailija kirjoitti:
Loreenin biisin sanoitukset pateettisine pain-rain ja day-way -riimeineen tekevät pitämisestä aika haasteellista.
Puhumattakaan jostain Violins playing, Angels crying -kliseistä. YÖÖÖÖRRHHH!! Niin kulunutta!
Onko täällä muita jotka kuuli ja näki eilen ekan kerran Käärijän biisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä annan kritiikkiä ihan aiheesta Ylen suuntaan tuosta Kääryleen toisen osion ponnettomuudesta. Jos olisi ollut oikeat taustalaulusäännöt selvillä hyvissä ajoin, oltaisiin varmasti saatu paremmat taustat tehtyä loppuun sopivamman laulajan toimesta (sopiva laulaja ei ole Vessa-Allu).
Kuka on Vessa-Allu?
Aikaisemmin tässä ketjussa mainittu jo mutta Allu on Jeren lapsuudenkaveri, nyk. manageri. Kisamatkalla selvisi ettei UMK-taustanauhoja saa käyttää koska ne ovat Käärijän itsensä nauhoittamia niin manageri Allu nauhoitti ne äkkiä vessassa itse.
Ihme sekoilua.
Mua alkoi naurattaa tuo. Siis tajuan että tää on ongelma, ja taustanauhat olisi pitänyt suunnitella paremmin, mutta tuosta Vessa-Allu -jutusta tulee vielä legenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, mä en oo nyt enää yhtään perillä tästä taustanauhakeissistä. Eikö jo ennen UMK:ta YLE muka jossakin ilmoittanut, että UMK:ssakin pätee viisujen viralliset säännöt mukaanlukien taustanauhat?? Miten ihmeessä tuollaiseen säätämiseen päädyttiin vain päivää ennen semifinaalia?
Sen kun tietäisi. Selvää on että UMK:ssa oli liian "hyvät" taustat koko ajan, ihan kuin tyypit olisivat studiossa laulaneet ja Keirallakin huomasi että puolen aikaa laulu kuului vaikkei mikki ollut edes lähelläkään suuta.
Ehkä viime vuoden Bess-epäviretapauksen jälkeen mentiin liikaa toiseen ääripäähän.
No ei kyllä ollut ainakaan Benjaminilla x)
Käärijän mikkifeedi UMK:sta mikä osoittaa että tuo mies osaa käyttää ääntään monipuolisesti ja esiintyä.
https://twitter.com/Chanel_Denmark/status/1632207431517233154?s=20
Mut joo ihmettelin kyllä tota Keiran keissiä. Ja tätä koko hommaa että yhtäkkiä aletaan jotain vessa-allutaustoja tekemään. Jossain Israelilla ja Ruotsilla ääniharmoniat oli loppuun asti vedetty. Aivan kummallista säätöä.
Mä lopetan vedonlyöntikertoimien kyttäämisen ennen finaalia tähän.
Ei minusta tuo lisäarvoa että täällä skitsotaan varmasta häviöstä kun KERROIN LASKI NELOSEEN VOI KAUHIA NYT SE KÄÄRIJÄ PETTI MEIDÄT VOI LUOJAAAA!!
Vasta finaalin esitys ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan jostain Violins playing, Angels crying -kliseistä. YÖÖÖÖRRHHH!! Niin kulunutta!
Loreen on lainannut suurta ruotsalaista artistia, E-typeä. Angels cryyyying. Otettu jostain suuresta ruotsalaisen musiikkituotannon kliseiset lyriikat-laatikosta :D Sieltä kaivellaan joka vuosi. Aina käydään välillä vähän ideoitakin varastamassa jostain ja niistä rakennellaan uusi yhdistelmä ettei kukaan voi plagiaatiksi sannoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen on lainannut suurta ruotsalaista artistia, E-typeä. Angels cryyyying. Otettu jostain suuresta ruotsalaisen musiikkituotannon kliseiset lyriikat-laatikosta :D Sieltä kaivellaan joka vuosi. Aina käydään välillä vähän ideoitakin varastamassa jostain ja niistä rakennellaan uusi yhdistelmä ettei kukaan voi plagiaatiksi sannoo
Eikä plagioinut pelkkiä sanoja, kuunnelkaapa tämä: https://www.youtube.com/watch?v=VSDhNL4Ne40
Ihan selkeä sama melodia, jopa Mika Newton itse kommentoi uskovansa että Ruotsin tuottajatiimi plagioi mennen tullen. Ja tällaisella on mahdollisuus vielä voittaa, hävytöntä!
Ihanaa kun Suomi on finaalissa. Hyvä Käärijäää<3
En voi olla miettimättä miks Käärijälle on pistetty niin paljon "tekemistä" esitykseen. Kaikki lähtee alusta kun sen pitää keskittyä hakkaamaan neljä(?) lautapätkää pois edestä onnistuneesti. Koita siinä sitten vapautuneesti laulaa, kun muutenkin tilanne on jännä. Umk:ssa oli parempaa se kävely ja kameraan tiukasti tuijottaminen. Mutta tää olis toiminut ilman ylimäärästä lautojen kanssa nikkarointiakin.
Varmaan siksi että Exec. Supervisor Österdahl on Ruotsista ja katsoo tällaista ihan tarkoituksellisesti sormien läpi.