Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
5101/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbia, niin tulee Ville Valo nuorena mieleen. Erikonen biisi, mutta uskon, että suomalaiset tämän ymmärtää.

Itse pidän.

Mun ensireaktio Serbiaan oli "näyttää ja kuulostaa nuorelta Brian Molkolta" :D

Vierailija
5102/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai semissä ole niin väliä miten äänestää, joka tapauksessa Käärijä luultavasti nappaa semivoiton. Finaalissa on isompi ongelma, kun on myös juryäänet. Itse en ajatellut äänestää semissä, mutta finaalissa varmaan Iso-Britanniaa jos live on hyvä, koska tykkään biisistä, tai sitten Espanjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5103/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai semissä ole niin väliä miten äänestää, joka tapauksessa Käärijä luultavasti nappaa semivoiton. Finaalissa on isompi ongelma, kun on myös juryäänet. Itse en ajatellut äänestää semissä, mutta finaalissa varmaan Iso-Britanniaa jos live on hyvä, koska tykkään biisistä, tai sitten Espanjaa.

Ennustan jo nyt että Suomen raati antaa 150% varmasti 12 pistettä Loreenille, tää on jo niin nähty eikä sieltä ole kuin harvoin saatu vastavuoroisesti mitään takaisin.

Vierailija
5104/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyköhän mun pitää vähän taukoa tästä viisujen kyttäämisestä? Alkaa jo vähän stressaamaan 😅

Vierailija
5105/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennustan jo nyt että Suomen raati antaa 150% varmasti 12 pistettä Loreenille, tää on jo niin nähty eikä sieltä ole kuin harvoin saatu vastavuoroisesti mitään takaisin.

Ajatteles, jos vaikka teleäänistäkin Suomelta tulisi 12 pistettä Loreenille. Ihan mahdollisuuksien rajoissa on.

Vierailija
5106/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upean näköiset kuvat Ranskalla. Tuo korkea koroke vaikuttaa vähän hurjalta, mutta lisää kyllä esityksen näyttävyyttä. Olen aika varma Ranskan pääsystä top viiteen.

Kyllä!

Ja tämä saattaa tietää hyvää Käärijälle jos La Zarra syö hyvällä esityksellä Loreenin raatiääniä. Jos Loreen ei sijoitukaan juryjen kärkeen, kisojen voitto meni kyllä siinä.

Juurikin niin! Käärijällä ei ole oikeastaan uhkaajia, ehkä Saksa on lähimpänä genreä. Naiset (Israel, Ruotsi ja Ranska) syövät toistensa pisteitä.

Vierailija
5107/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan esitys näyttää kyllä niin hienolta, että varmasti vie ainakin Ruotsin raati- ja ehkä teleääniäkin.

Saattaa Ranska olla jopa voittokamppailussa mukana.

Vierailija
5108/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain positiivista: Kuka olisi muutama vuosi sitten uskonut että me ihan tosissaan kisataan taas ykköspaikasta ja suurin huolenaihe tänä vuonna on Käärijän väsymys ja tanssijoiden vaatteet? Kuka olisi uskonut että me kisataan voitosta suomenkielisellä räppibiisillä? En. Minä ainakaan! Koitetaan siis myös iloita tästä matkasta eikä repiä turhia murheita. 😊

No ei kisata. Lyödäänkö vetoa. Turhaa hypetystä taas. Pitäisi olla enemmän lahjoja. Ei pelkillä muovilihaksilla voiteta. 

Vierailija
5109/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serbia, niin tulee Ville Valo nuorena mieleen. Erikonen biisi, mutta uskon, että suomalaiset tämän ymmärtää.

Itse pidän.

Mun ensireaktio Serbiaan oli "näyttää ja kuulostaa nuorelta Brian Molkolta" :D

Täysin sama mielleyhtymä. Tukkakin samanlainen. 🤭

Vierailija
5110/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä pääsee pistesijoille, mutta ei voita! 

Vierailija
5111/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käärijä pääsee pistesijoille, mutta ei voita! 

Pääseekö edes finaaliin. Anteeksi, jos nyt loukkaan Käärijä-faneja, mutta ei näillä Käärijän avuilla pärjätä.

Vierailija
5112/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serbian esitys aivan liian teennäinen. En tykkää.

Monta teennäisempää esitystä on ja esityksessä on joku idea kumminkin. Biisin sanat on toisinaan aika lohduttomankin tuntuiset jossa Luke laulaa näin

Baby, watch the world on fire

It is all a game to me

I don't wanna choose my fighter

Who's taking control of me?

Halo?

Samo mi se spava

I just wanna sleep forever (s-spavam)

I like it better when I dream

Želim zauvek da spavam (s-spavam)

Dok svet gori

I just wanna close my eyes (s-spavam)

And just get it over with

Dok svet gori

Noć je, beskonačni sati

Na ramenu đavoli

Želim samo večno spati

Tako da ih pobedim

Halo?

Game over

I just wanna sleep forever (s-spavam)

I like it better when I dream

Dok svet gori

I just wanna close my eyes

And just get it over with

Dok svet gori

This comes to an end now

War, glad je

Bez nade

Savest spava (s-spava)

Dok svet gori

Gori, kraj je

Mrak traje

Razum spava (s-spava)

Dok svet gori

Vierailija
5113/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää päivä pikkusen kolhaisi mun luottoa Käärijän vokaaleihin. "Fantasioin" Käärijän vahvoista vokaaleista kuinka hän olisi osoittanut että hei täältä pesee. Laulu menee just eikä melkein. Olisiko aika bossi, kun kaikkien noiden vahvuuksien lisäksi vielä lauluääni olisi kuin hunajaa. :D (Tässä ketjussa kiltisti fantasioin, ei mitään taka-ajatuksia, ihan vain lauluäänestä tälleen euroviisuhengessä).

Tämä fantasia voi vielä toteutua niissä tärkeimmissä momenteissa mitä viisuissa on tulossa......

Joku irvileuka pääsi vielä sanomaan Käärijän karaokevideon instaviesteissä, että pitäis poistaa kaikki tuet laululle (viitaten että tällä Kärtsä on pärjännyt).

Vierailija
5114/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyköhän mun pitää vähän taukoa tästä viisujen kyttäämisestä? Alkaa jo vähän stressaamaan 😅

Älä nyt hyvä ihminen hidasta kun viisuhuuma on kovimmillaan! Kohta saa taas melkein vuoden olla tauolla tästä.

Vierailija
5115/19410 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt hyvä ihminen hidasta kun viisuhuuma on kovimmillaan! Kohta saa taas melkein vuoden olla tauolla tästä.

Tämä JA vain kerran parissa vuosikymmenessä tulee tällaista Käärijä-ilmiötä, Suomelle suosiollista euroviisuhypeä ja ennakkosuosikin asemaa. Nyt tässä on kaikki tähdet niin linjassa potentiaalista voittoa varten, seuraavaa samanlaista saatetaan odottaa vasta 2040-luvulla (toivottavasti aikaisemmin).

Vierailija
5116/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä & Bojan 😂

Vierailija
5117/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain positiivista: Kuka olisi muutama vuosi sitten uskonut että me ihan tosissaan kisataan taas ykköspaikasta ja suurin huolenaihe tänä vuonna on Käärijän väsymys ja tanssijoiden vaatteet? Kuka olisi uskonut että me kisataan voitosta suomenkielisellä räppibiisillä? En. Minä ainakaan! Koitetaan siis myös iloita tästä matkasta eikä repiä turhia murheita. 😊

No ei kisata. Lyödäänkö vetoa. Turhaa hypetystä taas. Pitäisi olla enemmän lahjoja. Ei pelkillä muovilihaksilla voiteta. 

No mene lyömään, sitä varten on vedonlyöntisivustoja. Ei siihen vauvapalstaa tarvita. Noin 1,30 kertoimen voit saada sille, että Suomi ei voita. Vai ajattelitko, että täältä voisi saada enemmän?

Vierailija
5118/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitäni harjoitusklipeistä:

Suomen esitys näyttää hyvältä! Minä vaan nautin tästä huumasta ja se osui kivasti tälle vuodelle, jolloin en monesta muusta kappaleesta tykkää kovin paljoa. Erikoinen vuosi siis.

Ranska on vahva ja uppoaa minuun myös. Aavistelen kyllä, että esityksessä on muutakin kuin korokkeella pönötystä. Se näytettiin, koska se oli se ilmeisin juttu.

Norja jotenkin lässähti. Miten on noin epäimarteleva asu laitettu nuorelle ja söpölle tytölle??

Iso-Britannian Mayn look oli myös outo. Suttuiset, mustat pandasilmät ja hiukset pörrössä.

Armenian lavastus on nyt sitä luokkaa, että menikö siinä Armenian mahikset?

Latviasta tykkään, mutta heilläkin on klipin perusteella varsin tylsä esitys. Tosin se kilppi oli kummallisesta kohtaa biisiä.

Israel vakuuttaa sillä tanssilla juu, ja jos tämä olisi tanssikilpailu, niin olisin aivan haltioissani. Biisi on kokonaisuutena niin rikkonainen, että siitä en opi pitämään.

Loreenin esityksestä on sanottu, että ei ole niin näyttävä kuin Melloissa. Itse en tykkää kappaleesta (eikä johdu mistään naapurivihasta), joten ehkä siksi en huomaa merkittävää eroa lavstuksen ja shown suhteen. Samaa pusertimen kanssa ähellystä se näyttää olevan.

Serbian on klipin perusteella kohentanut liveään. Tästä tykkään, kunhan Luken ääni kuuluu.

Ai niin, Vesna! Nythän tämä kuulostaa paljon paremmalta kuin Tsekin finaalissa. Videon tunnelmaa en silti tavoita yhtään. Se oli niin mahtava! Äh, tuleeko tästä se tämän vuoden pettymys..

Vierailija
5119/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä juryjen äänet jakautuisi nyt tasaisemmin Ruotsille ja Ranskalle..? Se voisi tietää Käärijälle hyvää, niin ei olisi hirveän suurta piste-eroa kärkeen. Voisin kuvitella yleisönkin tykkäävän Ranskasta, mutta ei ehkä niin paljon kuin jury. Italia menee varmasti myös juryjen kärkeen, mutta yleisö ei äänestä paljon, koska on vähän mitäänsanomaton biisi. Norjasta en osaa sanoa, onko se juryille mieluinen pop-kappale vai saako huonot pisteet niinkuin 2019 kävi.

Juryn kärkeen menee myös Espanja huikealla esityksellään, joka minun silmissäni on ihan voittaja-ainesta, enemmänkin kuin esim Ranska. Ylipäänsä luulen että jury-äänet jakautuu aika tasaisesti tänä vuonna. Sehän on Käärijän etu, joka voittaa varmaan yleisöäänet!

Vierailija
5120/19410 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Tsekin esityksestä? Rakastan itse biisiä mutta jotenkin tuo lavashown estetiikka ei iske. En oikeen ymmärrä mitä niillä vaaleanpunaisilla asuilla on haettu tai yritetty saavuttaa. Myöskin laulu kuulostaa aika lattealta/epävireiseltä :/ Harmi että hyvä kappale pilataan huonolla lavastuksella ja laululla, joskin laulu toivottavasti kuulostaa paremmalta sitten itse esityksessä. Toivon ja uskon että menevät silti läpi.

Ketju on lukittu.