Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Finaalin viimeisenä esiintyy Iso-Britannia, se on jo arvottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun käärijä pääsisi finaalissa esiintymään vikana niin voitto olisi varma ilman mitään mokia. Loreen vie tuomarien äänet mutta biisi on aika tylsä ja samantyyppisiä kappaleita useita. Mielestäni 3 tanssijaa riittäisi ja esiintymisasut vaihtoon,vähän jotain seksikkäämpää tanssijoille päälle.
Mihin perustuu tämä käsitys, että viimeinen esiintymispaikka olisi jotenkin hyvä? Eihän sieltä ole yleensä juuri voitettu vai olenko väärässä?
Viimeinen jää parhaiten mieleen ja koska se biisi on myös erilainen muihin verrattuna. Nostaa fiiliksen kattoon.
Jos viisufinaali alkaa klo 22 Suomen aikaa (?), niin viimeinen esiintyy joskus puolen yön maissa. Osa katsojista on silloin jo hämärän rajamailla.
Suomessa ehkä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun käärijä pääsisi finaalissa esiintymään vikana niin voitto olisi varma ilman mitään mokia. Loreen vie tuomarien äänet mutta biisi on aika tylsä ja samantyyppisiä kappaleita useita. Mielestäni 3 tanssijaa riittäisi ja esiintymisasut vaihtoon,vähän jotain seksikkäämpää tanssijoille päälle.
Mihin perustuu tämä käsitys, että viimeinen esiintymispaikka olisi jotenkin hyvä? Eihän sieltä ole yleensä juuri voitettu vai olenko väärässä?
Viimeinen jää parhaiten mieleen ja koska se biisi on myös erilainen muihin verrattuna. Nostaa fiiliksen kattoon.
Jos viisufinaali alkaa klo 22 Suomen aikaa (?), niin viimeinen esiintyy joskus puolen yön maissa. Osa katsojista on silloin jo hämärän rajamailla.
äänestys alkaa kun kaikki on esiintyneet. Ja kyllä euroviisufanit jaksaa valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että Cha cha cha on sellainen biisi ja esitys, joka jää mieleen vaikka olisi millä paikalla. Toki se esiintymispaikka tilastoja katsoen vaikuttaa, mutta en usko hetkeäkään, että Käärijällä on mitään hätää esiintyy hän millä paikalla tahansa.
Joo, Cha cha chan vahvuus on juuri siinä, että se jostain syystä iskee kuulijaan kuin salama. Se on tehty taitavasti ja tuotettu hyvin, erilaiset ja erityyliset osat on yhdistetty luontevasti eikä päälleliimattuina. + tietysti persoonallinen Käärijän esitys on piste i:n päälle.
Kas kun se persoona ei mitenkään syty lavalla. Päinvastoin, vaikuttaa menevän piiloon kuin pyytelisi anteeksi näyttää säikähtäneeltä siellä. Pienen lavan tai klubin esiintyjä ei valloita isolla lavalla Eurooppaa.
Esityksen ja biisin pitäisi kasvaa isolla lavalla täyteen mittaansa. Ei kasva vaan kutistuu.
Itse tykkään Viron sekä Irlannin esityksistä ja biiseistä. Ranska on myös vahva, vaikuttava, tyylikäs ja salaperäinen, niukkaeleisyydestään huolimatta.
Okei, pidät Irlannista, se selittääkin kaiken :D
Mulla on pieni aavistus, että Albania saattaisi olla tämän vuoden yllätysvoittaja.
No ei sitä tiedä millasen shown siellä vetää. Jos tanssijat tekee hyvän koreografian se auttaa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että Cha cha cha on sellainen biisi ja esitys, joka jää mieleen vaikka olisi millä paikalla. Toki se esiintymispaikka tilastoja katsoen vaikuttaa, mutta en usko hetkeäkään, että Käärijällä on mitään hätää esiintyy hän millä paikalla tahansa.
Joo, Cha cha chan vahvuus on juuri siinä, että se jostain syystä iskee kuulijaan kuin salama. Se on tehty taitavasti ja tuotettu hyvin, erilaiset ja erityyliset osat on yhdistetty luontevasti eikä päälleliimattuina. + tietysti persoonallinen Käärijän esitys on piste i:n päälle.
Kas kun se persoona ei mitenkään syty lavalla. Päinvastoin, vaikuttaa menevän piiloon kuin pyytelisi anteeksi näyttää säikähtäneeltä siellä. Pienen lavan tai klubin esiintyjä ei valloita isolla lavalla Eurooppaa.
Esityksen ja biisin pitäisi kasvaa isolla lavalla täyteen mittaansa. Ei kasva vaan kutistuu.
Itse tykkään Viron sekä Irlannin esityksistä ja biiseistä. Ranska on myös vahva, vaikuttava, tyylikäs ja salaperäinen, niukkaeleisyydestään huolimatta.
Ranska on tässä aika hauska.
Blancan live ja mr. Bean 🤣
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieni aavistus, että Albania saattaisi olla tämän vuoden yllätysvoittaja.
Kelmendit? Jäätävä esitys. Kovia laulajia ovat, mutta ehkä vähän liian raskasta musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska on tässä aika hauska.
Blancan live ja mr. Bean 🤣
Islanti ja kaukosäädin.
Nää parodiajutut on yksi euroviisujen helmistä. Hauskaa, että ihmiset jaksavat nähdä vaivaa, koska ei noitakaan ihan viidessä minuutissa tee ja ideoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelmendit? Jäätävä esitys. Kovia laulajia ovat, mutta ehkä vähän liian raskasta musiikkia.
Itse en tykännyt, kovin raskas. Enkä pidä tuollaisesta itämaisesta tavasta laulaa niinkuin kuuluttaisi rukoushetken alkavan.
Voi olla että muut tykkäväät, onhan se ajankohtainen ja vaikuttava biisi.
Vierailija kirjoitti:
Albania ei pääse edes finaaliin. Sellaista jäätynyttä pönötystä koko esitys. He näyttävät siltä kuin olisivat hävinneet vedon ja joutuneet pakosta vetämään yhden biisin karaokessa.
Viime vuonna Ronela oli kovassa nosteessa ja niin vaan hänkin jäi (ansaitusti) semiin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiin Suomen semistä, ei finaalista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Albania ei pääse edes finaaliin. Sellaista jäätynyttä pönötystä koko esitys. He näyttävät siltä kuin olisivat hävinneet vedon ja joutuneet pakosta vetämään yhden biisin karaokessa.
Viime vuonna Ronela oli kovassa nosteessa ja niin vaan hänkin jäi (ansaitusti) semiin.
Ronelan lavashow oli jopa monelle viisufanille liikaa 😂 Tai sitten Espanjan ronela vei äänet.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mulle, miksi Norja on kärkisijoilla ennustuksissa. Vanhanaikainen ja tylsä jollotus.
Ihmettelen samaa. Ruslanas teki sen kauan sitten jo paljon paremmin. Mielestäni esim. Islanti on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhuttiin Suomen semistä, ei finaalista.
Täällä puhuttiin, miten muka Suomelle olisi ehkä eduksi esiintyä finaalin viimeisenä viisuissa.
http://www.escstats.com/winnerposition.htm
Tilastojen mukaan viimeinen paikka on huonoimmasta päästä voittamisen kannalta: viimeisen 25 vuoden aikana viimeinen ei ole voittanut KERTAAKAAN - huolimatta siitä, että toka puolisko on ylivoimaisesti todennäköisempi voittamiseen.
Aiemmin esiintymisjärjestys arvottiin täysin, joten ilmiö voitiin laittaa pelkän äänestyskäyttäytymisen piikkiin. Nykyään kuitenkin tuottajat päättävät järjestyksen (kun puoliajat on ensin arvottu), ja heillä on intressinä 1) luoda toimiva ja draamankaareltaan eheä show 2) varmistaa, että kappaleet saavat menestyspotentiaalinsa mukaiset paikat (tämä ei ole tietenkään julkilausuttu asia, mutta itsestään selvää). Ei viimeiselle paikalle IKINÄ laiteta voittajasuosikkia, vaan yleensä joku ihan kiva ja sopuisa illan lopettelija (viime vuonna Viro, toissa vuonna San Marino), mitä Käärijä ei todellakaan ole.
Luulen, että Käärijä laitetaan arvonnassa saadun puoliskon loppupuolelle tai, jos ollaan tokalla puoliskolla, puoliväliin: vähän jo torkkuvat katsojat saadaan hereille ja bileet saadaan vihdoin kunnolla pystyyn, kun muut ovat lämmitelleet lavaa, kuitenkaan jättämättä kaikkea sitä energiaa leijumaan tyhjän päälle.
Minä luulin että esiintymisjärjestys arvotaan. Aikamoista peliä jos noita voidaan sumplia järjestäjän taholta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska :D B = beybahh
Tässä toinen samalta tubettajalta 😄
Sanokaa mulle, miksi Norja on kärkisijoilla ennustuksissa. Vanhanaikainen ja tylsä jollotus.