Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Albania on kyllä nousussa, mutta en usko että voittavat. Yhtä todennäköistä kuin se, ettei Sanna Marin pääse seuraavaan Eduskuntaan. Voitosta kamppailevat Suomi, Ruotsi, Norja ja Ukraina.
Kannalla on yllättäen Israel, Espanja, Ranska ja ehkäpä Itävalta. Näin ajattelen itse.
Omia suosikkejani on Itävalta, Puola, Suomi näin 1-2 kuuntelun jälkeen. Ruotsin biisi on yksi kisan huonoimmista. Mutta pitää kuunnella biisejä enemmän ja tehdä sitten top-lista.
Niin paljon on tylsiä biisejä, että Käärijä voi päästä hyvillekin sijoille.
Tuleeko Conchitakin takaisin?
Ei Ranska voita. Tasapaksu tusinatöräys, 😉 ja viisufanien kyllä muistavat tämän ikonisen kuvailun. Mutta uskon että saa lähes kaikilta maita pisteitä ja sijoittuu Espanjan tavoin välille 8-5.
Ranskan edellisestä voitosta onkin kulunut jo 46 vuotta. Ja espanjan voitosta jo 54 vuotta .
Ei se Suomi ainut maa ole, joka joutuu euroviisuvoittoja odottamaan vuosikymmeniä :D
Israelin biisi on suoraan sanottuna p aska. Tasapaksua lallatusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei Ranska voita. Tasapaksu tusinatöräys, 😉 ja viisufanien kyllä muistavat tämän ikonisen kuvailun. Mutta uskon että saa lähes kaikilta maita pisteitä ja sijoittuu Espanjan tavoin välille 8-5.
Mä tykkään! Mun yks lemppareista.
Vierailija kirjoitti:
P'aska se on, mutta kaikkea muuta kuin tasapaksu.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko Conchitakin takaisin?
Ehkäpä, mutta aivan toisen näköisenä kuin tuolloin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ainoa lemppari Suomen lisäksi. Ja pakko sanoa, että jollen olisi suomalainen, niin Ranska olisi ykkösenä listallani. Nyt ykkösenä on Suomi, koska vedän kotiinpäin ja ymmärrän biisin nerokkuuden. Mutta kuuntelen tuollaista musiikkia mitä Ranska tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P'aska se on, mutta kaikkea muuta kuin tasapaksu.
itse biisi ei kestä kuin kaksi minuuttia, viimeinen eli kolmas minuutti on kokonaisuudessaan laulajan tanssimista. Yksi biisin tekijöistä oli tekemässä myös Netta Toy-kappaletta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ainoa lemppari Suomen lisäksi. Ja pakko sanoa, että jollen olisi suomalainen, niin Ranska olisi ykkösenä listallani. Nyt ykkösenä on Suomi, koska vedän kotiinpäin ja ymmärrän biisin nerokkuuden. Mutta kuuntelen tuollaista musiikkia mitä Ranska tarjoaa.
Sama Top 2 kuin mullakin. Pidän Cha Cha Chan hyväntahtoisesta vinoilusta suomalaiselle ryyppäyskulttuurille, mutta Ranskan lyriikat on varmaan tämän vuoden suosikkini (tekstityksissä englanniksi):
Näin videon, jossa La Zarra on ilman meikkiä ja tavisvaatteissa. Ei uskoisi samaksi ihmiseksi, on kerta kaikkiaan erinäköinen. Luulin häntä toiseksi Itävallan laulajista.
Mutta ihan hyvä biisi hänellä on.
Kyllä Tšekin Vesna kappaleella My Sisters Crown nousee top teniin. Kappaleella on erinomainen sanoma ja melodia on sekä hypnoottinen että voimakas.
Vierailija kirjoitti:
Luin tänään Expressenista, että Käärijän biisi olisi plagiaatti jostain saksalaisbiisistä...
Toisaalta Loreenin on syytetty plagioineen jopa Abbaa...
Hauskin syytös minkä olen kuullut Loreenista, oli kun jotkut valittivat, että hän oli sanonut jossain lasten uutisissa, ettei voi syödä pastaa, kun on nyt kolme kuukautta laihduttanut tähän kisaan. Jos laittaisi peittävämmän esiintymisasun, ei tarvitsisi näyttää fitnessmestarilta?
En näe sen esiintymisasut kauneutta. Kynnetkin näyttävät lähinnä pelottavilta. En tajua miten ne edes kuuluvat yhteen kappaleen lyriikoiden kanssa.
Yllättävän vähän löytyy netistä La Zarralta, Noa Kireliltä tai Brunettelta sellaisia esityksiä, joissa nämä laulaisivat livenä yleisön edessä. Kaikkia on kehuttu hyviksi esiintyjiksi ja hyviksi laulajiksi. La Zarralta löytyi yksi vähän väkinäinen ulkoilmaesitys, tai yleisö ei oikein syty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella huolestuttaa Ruotsin voitto. Pahoin pelkään sen johtavan siihen, että Euroviisuista tulee rahallista kilpavarustelua, ja joka maa yrittää rakentaa toinen toistaan kalliimpia spektaakkeleja lavalle. Suomella ja muilla köyhillä ja pienillä mailla ei ole varaa moiseen. Tavallaan Euroviisuille kävisi kuten Olympialaisille ja muulle kilpaurheilulle. Kuitenkin Euroviisujen pitäisi olla ennen kaikkea ilopidon ja diversiteetinjuhla.
Ranska voittaa.
Entä Espanja? Aivan mieletön esitys. Entä jos viekin raatien äänet Loreenin sijaan?
Ei se Loreen ole mikään jumalatar muualla kuin ehkä Ruotsissa. Eurooppalaisessa kontekstissa Espanjan kappale ja esitys tuovat parasta espanjalaista kisaan. Laulaja on ylivoimainen Loreenin verrattuna.
Toivon, että suomalaiset lakkaisivat pelkäämästä Loreenia. Hänhän laitetaan vertailtavaksi muiden artistien kanssa viisuissa. Finaalissa Espanjan laulajattaren kanssa. Siten Loreen ei taatusti tule olemaan ensimmäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella huolestuttaa Ruotsin voitto. Pahoin pelkään sen johtavan siihen, että Euroviisuista tulee rahallista kilpavarustelua, ja joka maa yrittää rakentaa toinen toistaan kalliimpia spektaakkeleja lavalle. Suomella ja muilla köyhillä ja pienillä mailla ei ole varaa moiseen. Tavallaan Euroviisuille kävisi kuten Olympialaisille ja muulle kilpaurheilulle. Kuitenkin Euroviisujen pitäisi olla ennen kaikkea ilopidon ja diversiteetinjuhla.
Ranska voittaa.
Näin myös uskon. Kappale on klassinen euroviisu, mutta ei täysin tylsä kuten Tattoo. Esiintyjä on karismaattinen ja taitava, sanat hyvät. Lisäksi kuulostaa ranskalaiselta. Ei silti ehkä ensikuulemalta avaudu, mutta kun näitä kappaleita on nyt tullut kuunneltua enemmän kuin riittävästi, Ranska on se, joka itsestä tuntuu oikeasti parhaalta. Espanja myös loistava, mutta liian espanjalainen.
Ei voita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska voittaa.
Entä Espanja? Aivan mieletön esitys. Entä jos viekin raatien äänet Loreenin sijaan?
Ei se Loreen ole mikään jumalatar muualla kuin ehkä Ruotsissa. Eurooppalaisessa kontekstissa Espanjan kappale ja esitys tuovat parasta espanjalaista kisaan. Laulaja on ylivoimainen Loreenin verrattuna.
Toivon, että suomalaiset lakkaisivat pelkäämästä Loreenia. Hänhän laitetaan vertailtavaksi muiden artistien kanssa viisuissa. Finaalissa Espanjan laulajattaren kanssa. Siten Loreen ei taatusti tule olemaan ensimmäinen.
Ruotsilla on raadit ja esiintymisjärjestyksen suunnittelijat puolellaan, mikä parantaa huomattavasti mahdollisuuksia verrattuna muihin maihin.
Näin myös uskon. Kappale on klassinen euroviisu, mutta ei täysin tylsä kuten Tattoo. Esiintyjä on karismaattinen ja taitava, sanat hyvät. Lisäksi kuulostaa ranskalaiselta. Ei silti ehkä ensikuulemalta avaudu, mutta kun näitä kappaleita on nyt tullut kuunneltua enemmän kuin riittävästi, Ranska on se, joka itsestä tuntuu oikeasti parhaalta. Espanja myös loistava, mutta liian espanjalainen.