Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pieni aavistus, että Albania saattaisi olla tämän vuoden yllätysvoittaja.
o.O
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että esiintymisjärjestys arvotaan. Aikamoista peliä jos noita voidaan sumplia järjestäjän taholta.
Osasyynä on varmaan se, että monessa maassa lähetyksessä on mainoksia ja ihmiset halutaan pitää mukana loppuun saakka. Jos on liian kummallinen avausesitys tai kuusi balladia peräkkäin niin monet jättää katsomisen siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että esiintymisjärjestys arvotaan. Aikamoista peliä jos noita voidaan sumplia järjestäjän taholta.
Siinä on puolensa. Arvottuna esitykset voisivat joutua hyvin epäedulliseen järjestykseen esim. samantyylisten biisien kanssa putkeen, jolloin kaikkien niiden äänimäärät vähenevät. Ilmeisesti sitä myös vähän valvotaan, ettei esim. huonoimmalle eli tokalle esiintymispaikalle laiteta samaa maata sekä semissä että finaalissa eikä peräkkäisinä vuosina. Kuitenkin Ruotsi on aina jotenkin niillä parhaimmilla paikoilla 😆
Ennakkosuosikit laitetaan aina hyville paikoille. Ja ruotsi on joka vuosi ennakkosuosikki.
Luin tänään Expressenista, että Käärijän biisi olisi plagiaatti jostain saksalaisbiisistä...
Toisaalta Loreenin on syytetty plagioineen jopa Abbaa...
Hauskin syytös minkä olen kuullut Loreenista, oli kun jotkut valittivat, että hän oli sanonut jossain lasten uutisissa, ettei voi syödä pastaa, kun on nyt kolme kuukautta laihduttanut tähän kisaan. Jos laittaisi peittävämmän esiintymisasun, ei tarvitsisi näyttää fitnessmestarilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella huolestuttaa Ruotsin voitto. Pahoin pelkään sen johtavan siihen, että Euroviisuista tulee rahallista kilpavarustelua, ja joka maa yrittää rakentaa toinen toistaan kalliimpia spektaakkeleja lavalle. Suomella ja muilla köyhillä ja pienillä mailla ei ole varaa moiseen. Tavallaan Euroviisuille kävisi kuten Olympialaisille ja muulle kilpaurheilulle. Kuitenkin Euroviisujen pitäisi olla ennen kaikkea ilopidon ja diversiteetinjuhla.
Ranska voittaa.
Entä Espanja? Aivan mieletön esitys. Entä jos viekin raatien äänet Loreenin sijaan?
Näin unta, että käärijä sai viisujen finaalissa 54 pistettä teleäänillä! Oli niin todentuntuinen uni, että pettymys oli valtava 🤣 toivottavasti ei ollut enne!
Azerbaidzanilla on hyvä biisi juuri Liverpooliin. Kaipaisi tosin jotain ylimääräistä potkua, ettei huku spektaakkelien sekaan.
Horror editointia Euroviisuista:
Loreen kohta on hulvaton 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua todella huolestuttaa Ruotsin voitto. Pahoin pelkään sen johtavan siihen, että Euroviisuista tulee rahallista kilpavarustelua, ja joka maa yrittää rakentaa toinen toistaan kalliimpia spektaakkeleja lavalle. Suomella ja muilla köyhillä ja pienillä mailla ei ole varaa moiseen. Tavallaan Euroviisuille kävisi kuten Olympialaisille ja muulle kilpaurheilulle. Kuitenkin Euroviisujen pitäisi olla ennen kaikkea ilopidon ja diversiteetinjuhla.
Yläpeukutin hyvää ajatustasi. Olen kyllä toisaalta eri mieltä, koska vaikka olisi miten hauskaa nähdä jotkut kotikutoiset jummpasali-moldovalaisviisut (juontajana rumpumummo), niin kyllä kotisohvalla on nautinto nähdä esim. San Remon laatulähetystä upeasta teatterimiljööstä ison orkesterin ja hienosti toteutettujen valojen kanssa.
Muistanko oikein, että silloin kun Tanska voitti, niin heillä oli kisojen järjestämisessä joku sellainen budjettiteema. Madcon esiintyi ja ympäri Eurooppaa oli flashmobeja. Sen sijaan siis että olisi ollut joku suuri esiintyjäkaarti tanssijoineen lavalla. Ja Tanska ei ole mikään köyhä maa. Jäi vaan jotenkin mieleen tämä, että he eivät halunneet pröystäillä.
Kööpenhaminan 2013 Euroviisujen budjetti 44,8 miljoonaa euroa oli yksi isoimmista summista, mitä Euroviisujen järjestämiseen on käytetty. Vertailuna Tukholman 2016 viisujen budjetti oli 14 milj. euroa.
https://moneytransfers.com/news/2022/05/11/eurovision-budgets-are-getti…
Korjaus: Kööpenhamina 2014
Näköjään Tukholman viisujen budjetti on pienin, kun vertailee viimeisten kymmenen euroviisujen budjetteja ja järjestelyt olivat parhaimmasta päästä. Kaikki toimi erinomaisesti.
Onkohan muissa järjestäjämaissa rahat virranneet ohi sen, mihin ne oli tarkoitettu? Ruotsissa ei ollut vedetty välistä, ainakaan samassa mitassa?
Vierailija kirjoitti:
Azerbaidzanilla on hyvä biisi juuri Liverpooliin. Kaipaisi tosin jotain ylimääräistä potkua, ettei huku spektaakkelien sekaan.
Kesti kauan tajuta, mikä tuossa oli se juju 😄
Joissain videoissa biisi on laitettu Beatlesien vanhan videon taustaksi.
Tässä äänestyksessä Finland voitti. Toisena yllättäen Austria. Sweden vasta kolmas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesti kauan tajuta, mikä tuossa oli se juju 😄
Joissain videoissa biisi on laitettu Beatlesien vanhan videon taustaksi.
Jos minuun viittaat pitkillä piuhoilla, niin pidin kuukauden tauon Euroviisuista. En ole löytänyt suursuosikkia, mutta Käärijä kuulostaa paremmalta kuin ensikuunteluilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska voittaa.
Entä Espanja? Aivan mieletön esitys. Entä jos viekin raatien äänet Loreenin sijaan?
Kroatia voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Näin unta, että käärijä sai viisujen finaalissa 54 pistettä teleäänillä! Oli niin todentuntuinen uni, että pettymys oli valtava 🤣 toivottavasti ei ollut enne!
Ei huolta, näin itse ennen Umkta todentuntuisen unen jossa olin raskaana Käärijälle. Luultavasti yhtä epätodennäköisiä molemmat tilanteet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on puolensa. Arvottuna esitykset voisivat joutua hyvin epäedulliseen järjestykseen esim. samantyylisten biisien kanssa putkeen, jolloin kaikkien niiden äänimäärät vähenevät. Ilmeisesti sitä myös vähän valvotaan, ettei esim. huonoimmalle eli tokalle esiintymispaikalle laiteta samaa maata sekä semissä että finaalissa eikä peräkkäisinä vuosina. Kuitenkin Ruotsi on aina jotenkin niillä parhaimmilla paikoilla 😆
Ennakkosuosikit laitetaan aina hyville paikoille. Ja ruotsi on joka vuosi ennakkosuosikki.
Ja Ruotsi on ennakkosuosikki vain, koska on Ruotsi 💀 esim. 2021 Ruotsi oli vedonlyönnissä maaliskuussa sijalla kuusi, kun loppusijoitus oli 14.
Tuo Loreenin biisi ja esitys on liian Euroviisu. Tuollainen mahtipontinen universumi-rakkaus-paisuttelu. Uppoaa euroviisufaneihin ja ovat haltioissaan, kun "kaikkien aikojen" euroviisuvoittaja tekee comebackin.
Eikös trendinä ole ollut, että voittajaksi halutaan kuitenkin jotain omaperäisempää.
Vierailija kirjoitti:
Luin tänään Expressenista, että Käärijän biisi olisi plagiaatti jostain saksalaisbiisistä...
Toisaalta Loreenin on syytetty plagioineen jopa Abbaa...
Hauskin syytös minkä olen kuullut Loreenista, oli kun jotkut valittivat, että hän oli sanonut jossain lasten uutisissa, ettei voi syödä pastaa, kun on nyt kolme kuukautta laihduttanut tähän kisaan. Jos laittaisi peittävämmän esiintymisasun, ei tarvitsisi näyttää fitnessmestarilta?
Japp saisi myös käärijä lopettaa pastan syömisen että saisi vatsalihaksensa (ei taida ollakkaan) kuntoon.😇
Nyt kun viisut kuultu listaa:
1. Ruotsi
2. Espanja
3. Portugali
4. Azerbaijan
5. Puola
6. Italia
7. Ranska
8. Kreikka
9. Israel
10. Ukraina
Mun top 3.
1. Suomi
2. Itävalta
3. ...loput