Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
2081/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisin näistä viimeksi julkaistuista. Siis biitiltä.

3 omassa päässä hyvin samankaltaista biisiä peräjälkeen julkaistu. Tämä ei ole omaa genreä sitten ollenkaan. Joten en ehkä osaa arvioida näitä ollenkaan "oikein". Poppia?

Aika näyttää mikä näistä nousee esiin; jos nousee.

Parin kuuntelun jälkeen ei oikein mikään. (Itselleni)

Paitsi tämä on transnainen? Vai onko? Sorry,jos erehdyin,mutta näyttää ihan.. (eli voisi saada tiettyjä pisteitä ehkä). Siis en tiedä,mutta itselleni vaan näyttää.

Mae Muller esiintyy Mikan Grace Kelly -musiikkivideossa. Hän on se pieni tyttö videolla.

Ei hän kyllä mikään transnainen ole. Holly Mae Muller on hänen oikea kokonimensä.

Vierailija
2082/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiwibloggsien tyypeillä paljon ihailua Loreenin lavastuksesta, liikkeistä, väreistä yms., mutta vähemmän itse biisistä. Pitävät voittajana tai ainakin top 3. Jäin kaipaamaan analyysiä itse kappaleesta kun kyse kuitenkin song contest, ei performanssitaidekisa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2083/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla menee vesna näiden kaikkien uusien julkistettujen ohi.

Oli tämän biisin kohdallakin joku ongelma? En enää muista. Paitsi katsoin silloin sen liven (en enää edes muistanut).. ja siellä silloin joku valitti venäläisestä jäsenestä. Vaikka yhtyeessä taisi olla ukrainalainenkin.

Eli saattaa olla vaan joku oma hämärä mielikuva,miksi tässä oli joku "ongelma".

Vierailija
2084/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tämän biisin kohdallakin joku ongelma? En enää muista. Paitsi katsoin silloin sen liven (en enää edes muistanut).. ja siellä silloin joku valitti venäläisestä jäsenestä. Vaikka yhtyeessä taisi olla ukrainalainenkin.

Ei mitään ongelmaa. Jäsenet vain eri kansallisuuksia.

Vierailija
2085/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan biisistä on tullut uusi versio.

Mun mielestä tämä on parempi, paljon dynaamisempi. Alkuperäinen vain vähän niin kuin hiljalleen loppui, tässä on viisuihin sopiva dramaattinen loppu. Plus ihana kuulla ukrainaa!

Olisi ehkä parempi,jos laulaisi kokonaan ukrainaksi. Haluaisin niin pitää tästä,mutta.. tuo musatyyli ei vain iske itseeni. (Tulee joku jenkkibiisi mieleen, joita dime in a dozen)

Vierailija
2086/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että heidän on tulkittu laulavan sodasta. Sisters = siskot = Ukraina.

Kyllä, bändissä on venäläinen jäsen.  https://news.russia.postsen.com/music/185082.html

Laulussa lauletaan ukrainaksi, tsekiksi ja englanniksi. Kuten aina, jotkut ovat vetäneet herneen nenäänsä siitä kun laulajat muistuttavat maatuska-nukkeja. 

Pahoittelen linkkiä, mutta tuolla ihan hyvin kerrotaan mikä kohu tässä olikaan kyseessä.

Moni on pelännyt sitä että Vesnan osallistuminen kielletään. Jos niin tapahtuisi niin edustajaksi nousisi Pam Rabbit biisillä Ghosting.

Vierailija
2087/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaisin näistä viimeksi julkaistuista. Siis biitiltä.

3 omassa päässä hyvin samankaltaista biisiä peräjälkeen julkaistu. Tämä ei ole omaa genreä sitten ollenkaan. Joten en ehkä osaa arvioida näitä ollenkaan "oikein". Poppia?

Aika näyttää mikä näistä nousee esiin; jos nousee.

Parin kuuntelun jälkeen ei oikein mikään. (Itselleni)

Paitsi tämä on transnainen? Vai onko? Sorry,jos erehdyin,mutta näyttää ihan.. (eli voisi saada tiettyjä pisteitä ehkä). Siis en tiedä,mutta itselleni vaan näyttää.

Mistähän tämä nyt juolahti mieleen? Onko sillä jotakin merkitystä?

Ihan miltä näyttää. Ja googletin ja ekaksi tuli joku vihainen twiitti, miten :"naiset,jotka eivät aja transnaisien oikeuksia eivät voi kutsua itseään feministiksi".

Olen asiasta erimieltä. Täysin. Mutta se siitä. Tämä on euroviisuketju. Joten takaisin esityksiin

Vierailija
2088/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että heidän on tulkittu laulavan sodasta. Sisters = siskot = Ukraina.

Kyllä, bändissä on venäläinen jäsen.  https://news.russia.postsen.com/music/185082.html

Laulussa lauletaan ukrainaksi, tsekiksi ja englanniksi. Kuten aina, jotkut ovat vetäneet herneen nenäänsä siitä kun laulajat muistuttavat maatuska-nukkeja. 

Pahoittelen linkkiä, mutta tuolla ihan hyvin kerrotaan mikä kohu tässä olikaan kyseessä.

Moni on pelännyt sitä että Vesnan osallistuminen kielletään. Jos niin tapahtuisi niin edustajaksi nousisi Pam Rabbit biisillä Ghosting.

Pam olikin niitten finaalissa parempi esiintyjä kuin Vesna. Vesnan lavalive oli valovuosien päässä siitä, mitä videolla tapahtuu.

Vierailija
2089/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesnan ongelmia on se, että eivät voi tuoda lavalle lisävoimia eli videolla näkyviä miehiä, koska yhtyeessä on kuusi jäsentä ja esiintyjäkiintiö on täynnä. Myös Vesnan räppääjä on aika huono.

Vierailija
2090/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä. En ehkä ymmärrä kaikkia nyansseja, kuten tiktokissa yksi ukrainalainen repi jonkun venäjän biisin kappaleeksi tai sanoitti uudestaan. Siinäkin se venäläinen lauloi jostain siskoista seppele päässään ja tämä ukrainalainen teki biisiä oman versionsa seppele päässään eikä ollenkaan pitänyt venäläisiä"siskonaan".vaan käski näiden jättää Ukrainan rauhaan.

Eli juttuja,joita en itse tajua.

Mutta biisinä vesna on itselleni parempi kuin nuo 3 viimeksi julkaistua.

Vierailija
2091/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wiwibloggsien tyypeillä paljon ihailua Loreenin lavastuksesta, liikkeistä, väreistä yms., mutta vähemmän itse biisistä. Pitävät voittajana tai ainakin top 3. Jäin kaipaamaan analyysiä itse kappaleesta kun kyse kuitenkin song contest, ei performanssitaidekisa

Kyllähän he kuvailivat kappaletta ainakin seuraavin sanoin: kaunis, tunteikas, kasvaa, säkeet erilaisia, dynaaminen, voimakas. Toki kyseessä on laulukisa, mutta kokonaisuus ratkaisee.

Vierailija
2092/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pam olikin niitten finaalissa parempi esiintyjä kuin Vesna. Vesnan lavalive oli valovuosien päässä siitä, mitä videolla tapahtuu.

Joo,live ei ollut yhtä hyvä kuin video. Tässähän oli se ihme,että sai äänestää jonkun viikon tms. Ja itse en edes tajunnut saiko muunkin maalaiset äänestää.

Vierailija
2093/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä todella meh jos loreen voittaa. En varsinaisesti ole sitä vastaan, että voittaja osallistuu uudestaan, mutta samalla kaavalla osallistuminen on vaan itselleni ehdoton ei. Biisi on vaan niin samanlainen, esityksen fiilis on samanlainen vaikka onkin kehitelty joku nouseva katos. Ei ei ei.

Vierailija
2094/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin välitä wiwiblogin mielipiteistä. En edes jaksa tuota videota katsoa.

Viime vuonna oli niin paljon hehkutusta Ronelasta,eikä se päässyt edes finaaliin.

Vierailija
2095/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tätä ketjua ja joku kirjoitti jostain running scered voittajasta. Omassa päässä alkoi soimaan vain Maidenin running free..

No etsin tuon..öööh, ei kyllä voittaisi enää mitenkään.

Vierailija
2096/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä todella meh jos loreen voittaa. En varsinaisesti ole sitä vastaan, että voittaja osallistuu uudestaan, mutta samalla kaavalla osallistuminen on vaan itselleni ehdoton ei. Biisi on vaan niin samanlainen, esityksen fiilis on samanlainen vaikka onkin kehitelty joku nouseva katos. Ei ei ei.

Tosi kova hype Loreenin ja Tattoon ympärillä nyt kyllä on. Somessa saa hurjasti hehkutusta, on noussut monissa maissa suoratoistejen top 50 listoille ja soitetaan radiokanavilla, esim. BBC 2:lla, jolla ei ole koskaan aiemmin soitettu kappaletta, jota ei ole vielä valittu kansallisista karsinnoista ESC-edustajaksi.

Vierailija
2097/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kova hype Loreenin ja Tattoon ympärillä nyt kyllä on. Somessa saa hurjasti hehkutusta, on noussut monissa maissa suoratoistejen top 50 listoille ja soitetaan radiokanavilla, esim. BBC 2:lla, jolla ei ole koskaan aiemmin soitettu kappaletta, jota ei ole vielä valittu kansallisista karsinnoista ESC-edustajaksi.

Jep. Ja voiton todennäköisyys on noussut ihan parin päivän aikana 30>35%. Suomen todennäköisyys voittaa on laskenut prosentteja ja on taas ukrainan kanssa tasoissa.  

Vierailija
2098/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liian aikaista? Kun ihan kaikkia biisejä, ei ole julkaistu.

Viisihän pitää Suomen semistä pudottaa.

1.Itse tiputan heti Irlannin; täysin blääh..

2.Maltan: värikäs,mutta ei. En ole noiden sointujen (jazz tai mitä lie) ystävä

3.Latvian: ei lähde täysin. Parempia bändejä

4.Alankomaat: tylsä duetto,ellei livenä herää henkiin. (Tosin tähän mennessä semin toinen balladi)

..sitten muuttuukin itselleni vaikeaksi.🤔 Viides,mikä? Mä yritän miettiä myös objektiivisesti. (Itse voisin tiputtaa vaikka Israelin, mutta näyttää olevan tykätty.. videon kommenteissakin oli joku "meille harvoille euroviisuja seuraaville heteromiehille katsottavaa")

Oikeasti alkoi tulla vähän vaikea tiputtaa..ellei sitten noi pari vielä julkaisematonta ole täysiä susia.

https://eurovisionworld.com/eurovision/2023/semi-final-1

Tuossa taulukko niin helpompi miettiä.

Vierailija
2099/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukrainan biisistä on tullut uusi versio.

Mun mielestä tämä on parempi, paljon dynaamisempi. Alkuperäinen vain vähän niin kuin hiljalleen loppui, tässä on viisuihin sopiva dramaattinen loppu. Plus ihana kuulla ukrainaa!

Mikä tuossa oli muuttunut? Dramaattinen loppu?

Kuten kirjoitin, biisin puoliväliin on lisätty pätkä ukrainaksi, ja 2.05 alkaa loppuosuus, joka poikkeaa alkuperäisestä. Tuo mielestäni hyvää nostetta, kun kappale muuten polkee aika paljon paikoillaan.

Vierailija
2100/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton semi kakkosen tiputtamisissa ei olisi mitään vaikeuksia itselleni...

Ykkönen on vaikeampi.

(Tässä vaiheessa)

Ketju on lukittu.