Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut?
Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
2121/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britannia oli pettymys. Alkoi ihan lupavasti, mutta kertsi oli tylsä enkä enää edes muista, miten se meni. Ei ole kiinnostavaa koukkua. Tällaisia vastaavia popbiisejä on vaikka kuinka paljon. Ja sanat - kuin lapsen keksimät.

Israel voi pärjätä yllättävän hyvin taitavalla lavaesityksellä, mutta sitten taas tulee mieleen viime vuoden Espanja, kun biisi ei ole kovin kummoinen ja paljon pelataan laulajan ulkonäöllä ja seksikkäällä tanssilla. Jaksavatko katsojat sitten vastaavaa esitystä taas, jos tämä tulee sitä muistuttamaan. Tanssikohdasta tuli heti vahvat mielleyhtymät Slomoon.

Mun mielestä Israelin kappale on freshimpi kuin viime vuoden Chanelin kappale. Itse tykkäsin enemmän.

Vierailija
2122/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellaista videota missä näkisi kaikki jo valitut esitykset kokonaisuudessaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2123/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaista videota missä näkisi kaikki jo valitut esitykset kokonaisuudessaan?

Ei Kai yhtä videota. Videoita missä pätkä biisesitö on olemassa.

ESC juutuubista löytyy tai täältä:

https://eurovisionworld.com/eurovision/songs-videos

Vierailija
2124/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on helppo sanoa jo nyt 5 putoajaa 1.semistä.

Kroatia (tämä on kamala eikä sanoma aukea kun monessa maassa ei ole tekstityksiä)

Irlanti

Latvia

Malta

Alankomaat

En odota tykkääväni Portugalista, koska en ole ikinä tykännyt heidän ehdokkaistaan.

Azerbaidjaniin suhtaudun myös varauksella, koska artistiduo on vähän sennäköinen ettei varmaan tee minulle mieluista musiikkia.

Yleensä tykkään Moldovasta ja tämä valittu biisi oli oma suosikkini tämänvuotisista. Mutta on se vähän tylsä ja pelkkää kertsin toistoa. Vielä jos ne shamaanimenot tuodaan lavalle, niin en oikein usko mahdollisuuksiin.

Israelkin saisi tuolla sillisalaatilla pudota.

Vierailija
2125/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vattu muuten toi eurovisionworldin äänestys (tähdet) on huono.

Mä painelin esim. Vahingossa käärijälle 3 enkä voi muuttaa sitä.

Sitten yritin antaa yhdelle toiselle biisille 3 tähteä niin muka annoin yhden,🤣

Kosketusnäyttö...(kö).

Pitäisihän ne saada muutettua ne omat äänet!

Vierailija
2126/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. 31 biisiä x 3min = ihan hemmetin pitkä video. Mutta noita Euroviisu-biisi soittolistoja kyllä löytyy. Niitä kannattaa katsella. Pitää muistaa se, että kansallisten karsintojen finaalissa nähdyt esitykset tulevat muuttumaan enemmän tai vähemmän. 

Vierailija
2127/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa minäkin ykkössemin karsiutujia.

Irlanti tarvitsisi suuren ihmeen päästäkseen finaaliin. Sellaista ei tule.

Valitettavasti suosikillani Latvialla on myös kovin vaikea homma tästä joukosta mennä läpi. Harmittaa, mutta ei voi mitään. Kiitos silti, Latvia, hyvästä biisistä.

Veikkaan, että Kroatia karsiutuu. Saatan toki olla väärässä.

Maltan haluan veikata jatkoon, se on niin kiva ja on sillä minusta mahdollisuuksia.

Kaksi muuta karsiutujaa olisivat sitten ryhmästä Azerbaidzhan, Portugali, Sveitsi ja Hollanti. 

Azerit vielä täysi kysymysmerkki.

Portugali riippuen, mitä valitsevat. Varmaan, jos valitsevat jonkun omista suosikeistani, jää finaalipaikka haaveeksi. 

Sveitsi ja Hollanti ovat enempi raatimusaa. Saavatko yleisöäänestäjät aktivoitumaan? Itse jättäisin Sveitsin rannalle.

Loput menisivät sitten finaaliin hyvällä esityksellä. Kuka tahansa voi karsiutua, jos live on kovin kehno tai unohdettava.

Vierailija
2128/19410 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat suosikkini järjestyksessä: Serbia, Tšekki, Israel ja Ranska. Toki Käärijä ihan lemppari 😍

Vierailija
2129/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko liian aikaista? Kun ihan kaikkia biisejä, ei ole julkaistu.

Viisihän pitää Suomen semistä pudottaa.

1.Itse tiputan heti Irlannin; täysin blääh..

2.Maltan: värikäs,mutta ei. En ole noiden sointujen (jazz tai mitä lie) ystävä

3.Latvian: ei lähde täysin. Parempia bändejä

4.Alankomaat: tylsä duetto,ellei livenä herää henkiin. (Tosin tähän mennessä semin toinen balladi)

..sitten muuttuukin itselleni vaikeaksi.🤔 Viides,mikä? Mä yritän miettiä myös objektiivisesti. (Itse voisin tiputtaa vaikka Israelin, mutta näyttää olevan tykätty.. videon kommenteissakin oli joku "meille harvoille euroviisuja seuraaville heteromiehille katsottavaa")

Oikeasti alkoi tulla vähän vaikea tiputtaa..ellei sitten noi pari vielä julkaisematonta ole täysiä susia.

https://eurovisionworld.com/eurovision/2023/semi-final-1

Tuossa taulukko niin helpompi miettiä.

Nyt ei ole tuomariääniä niin voi tulla yllättäviäkin tuloksia. Ennen joku meh, mutta hyvin laulettu biisi on voinut päästä finaaliin, mutta nyt ei.

Tippujat: Irlanti, Malta, Sveitsi/hollanti (ovat samanlaisia, molemmille eri riitä äänet), croatia ja moldova. Tämä on huomattavasti kovatasoisempi semmi päästä läpi. 

Moni tykkää Kroatiasta..

Mutta ei Moldovaa saa tiputtaa! Se on ihastuttava🤗

Ja kuka semeissä äänestää edes? Mikä porukka.. ja millä perusteilla..🤔

Semeissä mukana olevat maat äänestää, tietenkin.

Ekassa semissä äänestää myös Saksa, Ranska ja Italia.

Juu. Mutta siis tarkoitin äänestääkö hardcore fanit vai satunnaiset katsojat.

Ajattele,jos kaikki vaikka ajattelisivat taktisesti tai tyylin "en äänestä loreenia,kun pääse jatkoon kuitenkin".. ja tippuisi.

Eka kerta kun pelkät puhelinäänet.

En tiedä äänestänkö itsekään... Jos äänestäisin niin ehkä Moldovaa🤔

(Ja päässäni ajattelisin,että noi muut nyt pääsee jatkoon muutenkin).

Luulisin että vain innokkaimmat viisufanit äänestää semeissä. Omassa tuttavapiirissä on kiinnostusta viisuihin ja jutellaan näistä karsinnoistakin. Euroviisuja ollaan seurattu lapsesta asti. Silti minä olen ainoa, joka edes _katsoo_ semit, kun ne on keskellä viikkoa. Muut suhtautuu niin, että katotaan aamulla miten kävi. Finaalissa äänestävät korkeintaan sitä yhtä omaa suosikkia.

Eri vastaaja

Vierailija
2130/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas Loreen tympeä ja ylimielinen diiva tuossa reaktiovideolla. Ja Loreenin stanit ovat sekaisin.

Norjalaiskaksoset vaikuttavat ihanilta tyypeiltä ja muutkin ovat mukavia. Paitsi tuo varma voittaja.

Vierailija
2131/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas Loreen tympeä ja ylimielinen diiva tuossa reaktiovideolla. Ja Loreenin stanit ovat sekaisin.

Norjalaiskaksoset vaikuttavat ihanilta tyypeiltä ja muutkin ovat mukavia. Paitsi tuo varma voittaja.

Mitä reaktiovideota tarkoitat?

Vierailija
2132/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaako tuo Loreenin jatkuva haukkuminen jotenkin oloasi?

Vierailija
2133/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 5 suosikkini:

1. Ruotsi (Loreen varma voittaja)

2. Israel

3. Alankomaat

4. Tanska

5. Puola

Vierailija
2134/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan viisuhan kuulostaa joltakin vanhalta Nightwishilta.

Vierailija
2135/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
2136/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jatkuva?

Vierailija
2137/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jatkuva?

Ketjun ylivoimaisesti haukutuin euroviisuartisti.

Vierailija
2138/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle välittynyt kuvaa ylimielisestä ja tympeästä diivasta. Keskittyi tarkkaan ja oli hillitty kommenteissaan. Päivänselvästi useimmat kappaleet eivät olleet hänen makuunsa, mutta ei sanonut mitään negatiivista. Osa kommentoi kuitenkin suoraan, jos ei tykännyt.

Vierailija
2139/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle välittynyt kuvaa ylimielisestä ja tympeästä diivasta. Keskittyi tarkkaan ja oli hillitty kommenteissaan. Päivänselvästi useimmat kappaleet eivät olleet hänen makuunsa, mutta ei sanonut mitään negatiivista. Osa kommentoi kuitenkin suoraan, jos ei tykännyt.

Miten reagoivat Käärijään?

Vierailija
2140/19410 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten reagoivat Käärijään?

Mikset katso videota itse?

Ketju on lukittu.